Уреди Миле - измама

  • 4 401
  • 91
# 75
Те и МЦМ не са имали щом са се задържали 20г на пазара
Виж целия пост
# 76
Въпросът е да се разбере парите от вашата конкретна поръчка дадени ли са на Миле или не са. Защото при една пирамида последните клиенти...изгарят. И ако Миле не са получили вашата конкретна поръчка можете да разчитате само на тяхната добра воля ако решат да не уронват престижа на фирмата си, да поемат финансовата загуба и да доставят уредите на клиентите и да се приключва сагата. Но това е единствено на добра воля. Не може да разчитате на това. Не прескачайте с лека ръка измамника като вече го отписвате. Търсете си парите.

Някъде четох, че става дума за 1,5 милиона лева. Няма фирма, която да поеме такава загуба, ако не е принудена. Ако имат 25% чиста печалба в доставките това значи, че трябва да продадат уреди за 6 милиона само за да избият тази загуба. Просто не виждам как ще стане. За мен вариантите са следните:
- Ако за някои уреди авансът е платен на Миле България, те могат да доставят и да им се доплати на тях. Няма проблем.
- Ако за други уреди авансът не е преведен, клиентите може да платят отново на 100% и така да загубят аванса, но все пак да си вземат стоките. Евентуално на преференциална цена (тази към фалиралия дистрибутор) и така загубата няма да е огромна.
- Ако обаче са платили на 100% и нищо не е стигнало до Миле България, не виждам оправия. Освен пак да си платят по тънката тарифа и да им излезе почти двойно. Или да пият студена вода.



Кучето е заровено в дистрибуторския договор. Големите брандове имат стандарти за продажба на крайните клиенти и изисквания за контрол, могат да се правят одити на дистрибутора и т.н. Защо Бг не е осъществило контрол за спазване на стандарта за облужване на бранда от Центъра - комуникация с клиента, срокове за плащания и доставка и т.н.? Клиентите не са длъжни да проверяват кой какъв е, те избират бранда, а брандът трябва да осигури качественото обслужване.
Благодаря за мнението, съгласна напълно с Вас!
Изпускате един тънък момент - фирмата майка МОЖЕ да прави одити и прочее, но НЕ Е ДЛЪЖНА да ги прави. Така е и с много други неща - запазила си е права, но не е поела задължения.

Има заведено дело срещу Миле България на основание на монопол и господстващо положение. Какво ще стане с него не знам.
Нищо няма да стане. изобщо не виждам за какъв монопол и господстващо положение може да става дума.


Както обясних не вярвам на нито една от двете фирми - сухи тука няма. Макс Центъра е ясен той няма и какво да го коментирам. Интересно пък Вие от къде сте на 100% сигурни, че не преразпределят пазара на дистрибуторската мрежа - аргументи нещо в тази посока - бих ги приела ако има.

И аз съм работила във фирма, продаващи чрез дистрибутори и знам следното:
- Договорите обикновено са перфектни и фирмата майка/доставчик е защитена отвсякъде, ако лично не е сбъркала.
- Фирмата майка може понякога да си сменя политиките и от там дилърите, но не може да си позволи скандали, защото ще загуби пазарен дял. Тоест презумпцията, че Миле България сътворяват това само за да си променят дилърската мрежа, е абсурдно.
- Отношенията между дилър и краен клиент са от частноправен характер и могат да се решат само между двете страни, като няма как трета фирма (доставчикът) да носи отговорност към клиентите. А ако дистрибуторът е ООД, студената вода е сигурна.


И накрая да обобщя:
- Такива неща стават и в чужбина, не са наш патент.
- Това, че фирмата си работи от 20 години не е аргумент. По-скоро на собственика му се е приискало да кешира и да се пенсионира. Обаче основен проблем на частните фирми у нас е как да излезеш от инвестицията. В чужбина фирми по-лесно се продават на справедлива цена, но у нас не е така. И затова явно е решил, че да окраде и фалира фирмата е най-лесният начин за "заслужена почивка".
Виж целия пост
# 77
Скрит текст:
Въпросът е да се разбере парите от вашата конкретна поръчка дадени ли са на Миле или не са. Защото при една пирамида последните клиенти...изгарят. И ако Миле не са получили вашата конкретна поръчка можете да разчитате само на тяхната добра воля ако решат да не уронват престижа на фирмата си, да поемат финансовата загуба и да доставят уредите на клиентите и да се приключва сагата. Но това е единствено на добра воля. Не може да разчитате на това. Не прескачайте с лека ръка измамника като вече го отписвате. Търсете си парите.

Някъде четох, че става дума за 1,5 милиона лева. Няма фирма, която да поеме такава загуба, ако не е принудена. Ако имат 25% чиста печалба в доставките това значи, че трябва да продадат уреди за 6 милиона само за да избият тази загуба. Просто не виждам как ще стане. За мен вариантите са следните:
- Ако за някои уреди авансът е платен на Миле България, те могат да доставят и да им се доплати на тях. Няма проблем.
- Ако за други уреди авансът не е преведен, клиентите може да платят отново на 100% и така да загубят аванса, но все пак да си вземат стоките. Евентуално на преференциална цена (тази към фалиралия дистрибутор) и така загубата няма да е огромна.
- Ако обаче са платили на 100% и нищо не е стигнало до Миле България, не виждам оправия. Освен пак да си платят по тънката тарифа и да им излезе почти двойно. Или да пият студена вода.



Кучето е заровено в дистрибуторския договор. Големите брандове имат стандарти за продажба на крайните клиенти и изисквания за контрол, могат да се правят одити на дистрибутора и т.н. Защо Бг не е осъществило контрол за спазване на стандарта за облужване на бранда от Центъра - комуникация с клиента, срокове за плащания и доставка и т.н.? Клиентите не са длъжни да проверяват кой какъв е, те избират бранда, а брандът трябва да осигури качественото обслужване.
Благодаря за мнението, съгласна напълно с Вас!
Изпускате един тънък момент - фирмата майка МОЖЕ да прави одити и прочее, но НЕ Е ДЛЪЖНА да ги прави. Така е и с много други неща - запазила си е права, но не е поела задължения.

Има заведено дело срещу Миле България на основание на монопол и господстващо положение. Какво ще стане с него не знам.
Нищо няма да стане. изобщо не виждам за какъв монопол и господстващо положение може да става дума.


Както обясних не вярвам на нито една от двете фирми - сухи тука няма. Макс Центъра е ясен той няма и какво да го коментирам. Интересно пък Вие от къде сте на 100% сигурни, че не преразпределят пазара на дистрибуторската мрежа - аргументи нещо в тази посока - бих ги приела ако има.

И аз съм работила във фирма, продаващи чрез дистрибутори и знам следното:
- Договорите обикновено са перфектни и фирмата майка/доставчик е защитена отвсякъде, ако лично не е сбъркала.
- Фирмата майка може понякога да си сменя политиките и от там дилърите, но не може да си позволи скандали, защото ще загуби пазарен дял. Тоест презумпцията, че Миле България сътворяват това само за да си променят дилърската мрежа, е абсурдно.
- Отношенията между дилър и краен клиент са от частноправен характер и могат да се решат само между двете страни, като няма как трета фирма (доставчикът) да носи отговорност към клиентите. А ако дистрибуторът е ООД, студената вода е сигурна.


И накрая да обобщя:
- Такива неща стават и в чужбина, не са наш патент.
- Това, че фирмата си работи от 20 години не е аргумент. По-скоро на собственика му се е приискало да кешира и да се пенсионира. Обаче основен проблем на частните фирми у нас е как да излезеш от инвестицията. В чужбина фирми по-лесно се продават на справедлива цена, но у нас не е така. И затова явно е решил, че да окраде и фалира фирмата е най-лесният начин за "заслужена почивка".
Само да вметна, че фирмата майка за 2021 има оборот от 5 милиарда евро. Миле България според справка за 2019 има оборот от 15 мил и 1 мил. печалба. Все пак говорим тук за известна голяма корпорация, не за малък български производител. На фона на 5 милиарда ревеню нашите 1 мил. измама са жълти стотинки на фона на риска да дискредитират марката Миле в България.
Виж целия пост
# 78
,,
Само да вметна, че фирмата майка за 2021 има оборот от 5 милиарда евро. Миле България според справка за 2019 има оборот от 15 мил и 1 мил. печалба. Все пак говорим тук за известна голяма корпорация, не за малък български производител. На фона на 5 милиарда ревеню нашите 1 мил. измама са жълти стотинки на фона на риска да дискредитират марката Миле в България.

Вметвай. Работила съм в по-големи фирми (като световен оборот) и от опит ще ти кажа, че хич не са склонни да покриват ей така чужди грехове, ако за целта трябва да се платят милиони. А и дискредитирането на марката е твърде пресилено, както се вижда, другите дилъри продават. И загубите на оборот в следствие на скандала ако са 10%, то това прави 1,5 милиона загуба на оборот. И то временна. Хич никой няма да си жертва задника и да плати милион и половина.
Виж целия пост
# 79
В дистрибуторския договор не знаем какво пише, спекулираме.
Ако единственият регионален дилър с екскулизвни права не упражнява контрол върху дистрибуторите си, проблемът рано или късно ще ескалира. Дали клиентите ще пият една по-студена вода или вносителят ще се опита да ги удовлетвори, за да ги запази вбъдеще, е друг въпрос. Явно спорът може да бъде решен само в съда, ако вносителят не предложи някакво решение. При всички положения брандът се "цапа".
Аз не виждам някаква небрежност у клиентите. Отиваш в магазин, в който се предлагат и демонстрират уреди с марката, брандиран е отвсякъде, фирмата съдържа в името си марката, търговецът е от 20 години на пазара, брандът е разпознаваем като "премиум". Предлагат договор, плащане по банков път, фактури, касови бележки. В какво да се усъмни човек? В кое е бил небрежен? Много доставки на техника в момента се плащат преди поръчка,  с тая липса на суровини и компоненти, забавяния на заводи и т.н., вече не е рядкост да се чака с по няколко месеца за "последния писък".
Виж целия пост
# 80
Miele излезе с официално прес съобщение/има хронология/ - информация за клиенти и потърпевши-„press release“.То се счита за основен метод за навременно предоставяне на информация, която е с голяма важност и значимост и ограничава разпространението на нежелани интерпретации.
Marsian го синтезира в лесно смилаем вид в темата!
... "Поради това, както ви информирахме със съобщението от 14.05.22 г, Миле България предложи да продаде на Миле Център Макс Груп по преференциални цени продуктите, продадени на крайни клиенти и предплатени от тях на Миле Център Макс Груп на базата на приложени доказателства за реализираната продажба. Така Миле Център Макс Груп би могло да изпълни договорните си задължение към крайните клиенти, но Миле Център Макс Груп не отговори на предложението на Миле България, като очевидно реши да задържи изцяло авансово платените суми и да не достави на клиентите продадените продукти. Независимо от това, както ви информирахме със съобщението от 14.05.22 г,  Миле България продължава усилията си да подкрепи клиентите на марката Miele."
..." На 31.05.2022 г. изтече срокът за предоставяне на информация и доказателствата от клиенти на Миле Център Макс Груп за поръчки за недоставени уреди, заплатени авансово 100% или частично. Както ви информирахме със съобщението от 01.06.2022 г. обемът от информация е много голям. Освен това дублирането на подадена информация и доказателства допълнително усложнява процеса на нейната систематизация. Отделно от това се натъкваме на случаи, при които предплатени и недоставени от Миле Център Макс Груп продукти не са били потърсени от клиентите с години, което налага въвеждането на обективни критерии, за да бъде преценен всеки индивидуален случай. Отделно следва да бъдат въведени критерии, базирани на Закона за защита на потребителите, за да се изведат приоритетно клиентите, които са закриляни от този закон.  Към момента броят на  клиентите на Миле Център Макс Груп, които са заплатили авансово продукти и не са ги получили e 290, между които и 30 фирми. Общия брой на предплатените и недоставени уреди от Миле Център Макс Груп е 930 на стойност над 1 600 000  лева с ДДС. Отделно Миле Център Макс Груп дължи на Миле България сумата от 129 000 лв."
И т. н..Целият текст както и предишни може да проследите тук:
https://shop.miele.bg/content/uvedomlenie-ot-miele-blgariya.html
Виж целия пост
# 81
Ще има някакво развитие. Сега ми излезе във Фейсбук
Виж целия пост
# 82
Този стокхолмски синдром ще ви остави завинаги на Балканите, а не някакви други оправдания "все пак живеем в България".

Всяка фирма трябва да следи дистрибуторите си и обикновено го прави. Стойността на бранда е от ключово значение.
Името продава. За тези които са работили в "други големи фирми с милионен оборот" нещо не са разбрали основното колко е важна търговската репутация. И отговорността на бранда. И не защото са много морални, а защото е основен актив. И всеки, който си е платил да работи с него, първата му отговорност и задължение е да го пази.

 
Аз не се виждам да дам десетки хиляди на едно голо доверие и хвърчащ лист хартия, все тая какво лого има на него, а после да чакам месеци за да ги получа тия неща. Все пак живеем в България. Да не говорим, че като ги няма налични в тоя магазин, има ги в друг и ще си ги взема бързо.
Ами представи си че има премиум клас, който въобще не се предлага за този този пазар и когато правиш проект ще го чакаш. Сходна немска марка с почти толкова дълга история и същото качество (премиум клас), дава 3 или 5 месеца доставка  при авансова поръчка предплатена. И не ги интересува че си от Балканите и сравняваш търговския процес с бай Митю и джанките. Същото правят и италианците от бараза например. С тази разлика че те директно те препащат към човека от България и о, чудо, той също иска 100% предплащане. Още по-голямото чудо е че той си изпълнява ангажимента, защото за да те препратят към него, те са го проверили и гарантират. И така работят брандовете по света. И малките и големите, за 100 години са се научили.

Факт е че Миле Център Макс е измамник, нагъл, безскрупулен и вероятно се мисли за недосегаем заради определени връзки и семейно положение. Факт е че е събирал пари  близо 4 месеца с ясната идея че няма да изпълни намеренията си. Факт е че е започнал подготовка и е продал фирмата си - как се случва това при положение че приеха изменения в закона, не ми е ясно, не съм юрист, но като граждани трябва да ви притеснява повече отколкото търговските политиките и колко много ги разбирате неща, защото сте поработили тук там и сте видяли един два договора със световни марки. Събрал е 2 милиона и повече сигурно, продава фирмата на безимотен и се вписва като първи кредитор на вече бившата си фирма за огромна сума. Явно е че договорите на световните марки не работят, защото има пробив и в законите и най-вече в цялата организация на държавата. И затова световните организации, като ги е страх от мечки, не ходят в България. Тези които въпреки това остават да работят тук, трябва някак си да се нагласят и работят.

За измамените не се притеснявайте, щом са имали пари да си купят такъв клас уреди, ще си купят пак.
С тази разлика че заради случая 2ма млади умни и много способни хора, които могат да живеят навсякъде по света, защото доходите им не зависят от местоположението, решиха да напуснат страната. Случаят им отвори очите по-бързо от очакваното. Това че се случвало навсякъде по света, няма нужда да им го обясняваме, в страните с правила и закони, рискът спокойно ще го проемат.
И така за едни 30 години изтекоха всички мозъци, пък как не омръзна да обясняват разбирачите че щели да се върнат, как един не се върна, освен пенсионираните тираджии от САЩ.

Тук си оставаме многознайковците, които обясняваме че сами сме виновни и "че така е в България".

Ситуацията има развръзка. В нея всички са губещи.
Дори и тези, които гледат отстрани и обясняват колко много ги разбират нещата и житейски и професионално
Виж целия пост
# 83
Всяка фирма трябва да следи дистрибуторите си и обикновено го прави. Стойността на бранда е от ключово значение.
Името продава. За тези които са работили в "други големи фирми с милионен оборот" нещо не са разбрали основното колко е важна търговската репутация. И отговорността на бранда. И не защото са много морални, а защото е основен актив. И всеки, който си е платил да работи с него, първата му отговорност и задължение е да го пази.

Всъщност тези, които са работили в "други големи фирми с милионен оборот", може и да знаят стойността на бранда, но са забелязали и други неща - голямата фирма не е нещо единно, а се състои от много звена и много етажи. И навсякъде има едни мениджъри, чиято първа грижа сутрин като станат е да си защитят задника (мястото, заплатата, бонусите) и за бранда не им пука чак толкова, ако защитавайки го ще им лъснат някои прегрешения. А да се пожертват милиони заради бранда трябва да реши някой на високо, съвсем не местния клон на фирмата. И този някой няма обаче да е чак най-високо, където мислят стратегически, а ще е някъде по средата. И си има бюджет и таргети в конкретни цифри, а за бранда нищо няма в тези таргети.
Та не казвам, че нещата със сигурност няма да се наредят, а че съвсем не е сигурно, че ще се наредят и какво ще стане зависи от много неща. Колко пъти съм виждала големи фирми да спират успешни продуктови линии (и да разочароват клиенти), да затварят местни офиси поради планиране на разни клъстери, в които една държава ще обслужва околните (и пак недоволни клиенти)... Та позволявам си да мисля, че някакво частично накърняване на името на бранда в България не е непременно топ приоритет на фирмата майка. Би могло да е, и е хубаво да е, но съвсем не е сигурно. Особено пък ако вината юридически е във външно лице и беззаконието на страната. Тоест, ако има оправдание.

П.П. Видях, че някой е лайкнал написаното, кликнах и ме прехвърли към поста и пак го прочетох. Респективно веднага ме удари в очите една грешка - не трябва да се чете "милионен оборот", а "милиарден оборот". Не, че променя идеята, ама все пак...
Виж целия пост
# 84
Закупих прахосмукачката MIELE / MIELEBLIZZARD CH1 REDPOWERLINE-SKRF3 10693670 със миещи са филтри от техномаркет Габрово  . Струваше 499 лв , измивах със много вода филтри и редовно (което си жив преразход) . Започна на всяка минута , по време на почистване да спира и автоматично да си чисти филтъра , с което блокираше почистването и ужасно изнервящо . Пратихме я за рекламация , след което ни казаха че нищо й няма и трябва да закупим (не евтин филтър) . Това означава че ще си прибавя към цената постоянно , за да работи без прекъсване.....Разочарована съм , че не купих по бюджетен вариант . Този модел излиза твърди солено за бюджета на семейството ни ! За година разходваш след всяко почистване кубици вода , как и това да си изнуден да купуваш скъпи и филтри ...
Виж целия пост
# 85

Закупих прахосмукачката MIELE / MIELEBLIZZARD CH1 REDPOWERLINE-SKRF3 10693670 със миещи са филтри от техномаркет Габрово  . Струваше 499 лв , измивах със много вода филтри и редовно (което си жив преразход) . Започна на всяка минута , по време на почистване да спира и автоматично да си чисти филтъра , с което блокираше почистването и ужасно изнервящо . Пратихме я за рекламация , след което ни казаха че нищо й няма и трябва да закупим (не евтин филтър) . Това означава че ще си прибавя към цената постоянно , за да работи без прекъсване.....Разочарована съм , че не купих по бюджетен вариант . Този модел излиза твърди солено за бюджета на семейството ни ! За година разходваш след всяко почистване кубици вода , как и това да си изнуден да купуваш скъпи и филтри ...Сега на всеки 4 месеца трябва да поръчвам , от техният сервиз филтър който струва 190 лв , защото в магазини ги няма ! Всичко това прилича на схема да ти обират пари.... Защото модел на тази прахосмукачка има някакъв проблем Sad Явно този модел нямал успех в Европа и сега го пробутват на нас....
[/quote]
Виж целия пост
# 86
Какво стана със случая. Има ли някаква развръзка. Темата стои все на първа страница а никой не пише какво стана. Преди имаше някакви съобщения на сайта на miele.bg по казуса но гледам че са изчезнали или поне аз не ги намирам.
Виж целия пост
# 87
Какво стана със случая. Има ли някаква развръзка. Темата стои все на първа страница а никой не пише какво стана. Преди имаше някакви съобщения на сайта на miele.bg по казуса но гледам че са изчезнали или поне аз не ги намирам.

Потърпевшите получиха предложения за частична компенсация, която повечето приеха. И така може би ще приключи случая.
Част от хората започнаха юридически процедури срещу МЦМ.
Виж целия пост
# 88
Да, от Миле ни обезщетиха. Сега ще трябва да си купуваме още уреди с ваучерите им, но поне няма да сме ощетени. И така всичко се забрави.
Виж целия пост
# 89
Здравейте! Искам да ви споделя,че Mile са измамници. Закупихме съдомиялна на 7.09.2023г нямаше и 6 месеца тя се счупи. Звънях за гаранцията, която е уж 10 години. Така и не изпратиха техник. Първо объркали адреса вместо във Велико Търново те го изпрати ли в София. После пък трябвало заявка. После незнам си какво. Моля ви не се вързвайте с тази марка. Само името и е останало, но не стават за нищо. Пазете се.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия