Как да отличим оригиналните парфюми от имитациите?

  • 1 804
  • 1
Познато ли ви е чувството на трепетно очакване да се сдобиете с много желан аромат, а впоследствие да сте останали объркани, разочаровани или несигурни дали все пак не сте попаднали на некоректен продавач или добра имитация? В тази статия ще се опитаме да синтезираме най-важните неща, на които да обръщате внимание всеки път, когато купувате нов аромат за себе си или за подарък.

Външна опаковка

Винаги оглеждайте добре опаковката на парфюма – както външната картонена обвивка, така и самото шишенце. При имитациите често има некачествено полиграфично оформление: твърде малки, неравни или неясни надписи, докато при оригиналите надписите винаги са кристално ясни и точни.

Опаковката трябва да е здрава, а картонът или кутията трябва да са с високо качество. Целофанът, който обвива кутийката, не се набръчква, не превишава размерите ѝ, а лепилото не се забелязва. Обърнете внимание, че някои производители принципно не използват целофан за парфюмите си.

Внимателно проверявайте всички надписи – названието и данните за производителя. По-масовите и евтини имитации добавят в названията излишни букви или сменят местата им. Например, на кутийката може да бъде написано Cool Winter вместо Cool Water, Genzo вместо Kenzo. На оригиналните френски парфюми никога няма да видите написано eau de parfume или perfume – с "e" на края, а eau de parfum.



В данните за производителя не се указва само страната (France и др.), а се използва изразът Made in France. Освен това, при оригиналите винаги се указват и името на продукта, страната производител, датата на производство и съставът.  

Оригиналните парфюми имат сериен номер и баркод в края на кутията и върху самата бутилка на парфюма. Имайте предвид, че серийният номер трябва да присъства както на кутията, така и на бутилката и трябва да съвпада. Уверете се, че серийният номер не е залепен върху кутията, тъй като това може да се отнася за фалшив аромат.

Високата цена не е гаранция за качество

Преди години една от основните теории гласеше, че хубавият и качествен парфюм задължително е скъп, но това отдавна остана в миналото. Все повече брандове успяват да произведат интересни и дори нишови аромати на сравнително достъпни цени, с прилична трайност и проекция. Цените при големите и международни онлайн търговци са значително по-изгодни, защото те не плащат високи наеми за магазини в търговски центрове или на главни улици. Освен това те купуват по-големи количества от съответните доставчици и така успяват да постигнат по-изгодни или промоционални цени на самите продукти.

Не ви съветваме да купувате парфюми от случайни хора на улицата, базари или непроверени сайтове, особено ако цената е твърде "привлекателна" за луксозен бранд като CHANEL, Dior или Prada.

Дизайн на флакона

Стъклото на оригиналните флакони е чисто и масивно, не трябва да има неравности или мехурчета въздух. Пулверизаторът обикновено е защитен от метален пръстен, който е закрепен стабилно за шишето и не се размества, върти или сваля. Това важи особено много за парфюми от селективния или нишов клас.
Допустимо е да откриете известни дефекти при парфюми на по-бюджетни арабски брандове или при ароматите на известни личности.

Промяна на цвета на течността

От много години парфюмеристите залагат на различни и привличащи окото цветове на течността, като повечето варират от напълно прозрачно, през бледожълто, кехлибарено, розово, синьо, но дори и черно. Винаги сравнявайте в сайта на производителя каква трябва да бъде оригиналната течност на желания от вас парфюм.

Ако парфюмът е отлежавал дълго време на много топло и светло място – цветът му почти задължително ще се промени. Със сигурност сте забелязвали този процес и при парфюми, които притежавате от години.
Въпреки че структурата на аромата, неговата трайност и шлейф се запазват – от самото окисляване ще забележите, че розовите и сини течности променят изцяло облика си. Най-често те се превръщат в тъмножълти, кехлибарени или светлокафяви (ликьорени) течности.  Промяната на цвета не е 100% индикация, че парфюмът е фалшификат, а по-скоро че сте попаднали на стара партида или продукт, който не е съхраняван при подходящите условия.

Трайност

Понякога се случва да попаднем на парфюм, който не е достатъчно траен според нашите разбирания и очаквания, и веднага се разочароваме, че най-вероятно се касае за имитация. Но трайността категорично не е индикация дали един парфюм е оригинален. Силата и проекцията на аромата зависят от много фактори – неговия вид, концентрация на ароматните компоненти, но и до голяма степен от нашата кожа, телесна температура, хормони и външни метеорологични условия.
Виж целия пост
# 1
Обърнах внимание на това: "На оригиналните френски парфюми никога няма да видите написано eau de parfume или perfume – с "e" на края, а eau de parfum."
Само преди няколко дни сестра ми донесе парюм, закупен от Франция. От фабриката-производител в Ница, където беше на посещение. Марка, която не се внася в България в момента, но изнасят много за Великобритания, Белгия. На опаковката си пише eau de parfume. С е накрая.
Надали фабриката-производител продава ментета на собствените си парфюми.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия