Наръчник "Kак да не ме мамят" или - горчив опит с чужбинските институции!

  • 125 233
  • 196
# 165
Здравейте на всички! Simple Smile

Незнам дали въпросът ми е много подходящ именно за тази тема,но въпреки всичко ще го задам.Приятелят ми е в Германия от Януари тази година и в този ред на мисля бих искала да попитам колко време след започването на работа той има право на отпуск?Тук в България знам,че след като се започне нова работа се изисква 8 месеца,но ме интерисува дали и в Германия положението е същото.Благодаря предварително! Simple Smile

Всичко опира до уговорка с работодателя Peace Да провери какво му пише в договора и ако не намери нищо просто да пита...
Виж целия пост
# 166
Благодаря много за бързия отговор!  Simple Smile
Виж целия пост
# 167
по закон мисля, че е 6 месеца, но може да се разбере с работодателя и за по-рано
Виж целия пост
# 168
Момичета, да споделя горчив опит от Белгия.... нищо тук не става лесно от раз... Първо имахме проблем с интернет доставчик на Теленет. При подписването на договора казаха една цена,  а когато дойде първата фактура цената беше с 13 евро отгоре на месец,  имало такса кабелна телевизия, за която забравили да ни кажат... Второ проблем с водата,  не ни пращат фактури пред годината,  а сметка за цяла година около 1200-1300 евро да се плати на веднъж.... а дали можеш и искаш така, никой не те пита... Трето проблем с мобилен оператор Мобистар. По-точно дискриминация.... Имаш дългосрочен договор,  плащаш ки съвестно и то не малки суми на месец и когато за коледа пуснаха промоции на телефони и поисках да си взема с моята програма- не може,  защото съм с 5-годишна лична карта.... Значи като им плащаш фактурите картата ти няма значение... На момента смених оператора и с новия договор получих и нов телефон. Сега Мобистар продължава са ми праща някаква фактура да глоби,  ама аз нищо няма са им платя.... Мога да пиша още много, като например пращане на едни и същи фактури да пращаш по няколко пъти, уж че не били ги получили.... Всичко се проверява вече по 100 пъти и пак се намира как да те измамят.... Направо е ужас.... то затова и тук рекламират много фирми за домашно счетоводство,  за са следи и се оправя с бакиите вместо теб..... #2gunfire
Виж целия пост
# 169
Аз до сега не съм имала проблеми,просто защото не съм ползвала нищо друго освен предплатена карта на Wind-Италия.
Доволна съм,мобилен интернет(който си пускам на лаптопа),
400мин, и 400 смс към всички за 10 евро.
Никога не са си взели повече и не съм имала проблем с изчезване на нета.

Толкоз от мен  Grinning малко,но от сърце  Mr. Green
Виж целия пост
# 170
Момичета, да споделя горчив опит от Белгия.... нищо тук не става лесно от раз... Първо имахме проблем с интернет доставчик на Теленет. При подписването на договора казаха една цена,  а когато дойде първата фактура цената беше с 13 евро отгоре на месец,  имало такса кабелна телевизия, за която забравили да ни кажат... Второ проблем с водата,  не ни пращат фактури пред годината,  а сметка за цяла година около 1200-1300 евро да се плати на веднъж.... а дали можеш и искаш така, никой не те пита... Трето проблем с мобилен оператор Мобистар. По-точно дискриминация.... Имаш дългосрочен договор,  плащаш ки съвестно и то не малки суми на месец и когато за коледа пуснаха промоции на телефони и поисках да си взема с моята програма- не може,  защото съм с 5-годишна лична карта.... Значи като им плащаш фактурите картата ти няма значение... На момента смених оператора и с новия договор получих и нов телефон. Сега Мобистар продължава са ми праща някаква фактура да глоби,  ама аз нищо няма са им платя.... Мога да пиша още много, като например пращане на едни и същи фактури да пращаш по няколко пъти, уж че не били ги получили.... Всичко се проверява вече по 100 пъти и пак се намира как да те измамят.... Направо е ужас.... то затова и тук рекламират много фирми за домашно счетоводство,  за са следи и се оправя с бакиите вместо теб..... #2gunfire

За водата  би трябвало да има начин да предплащаш някаква част месечно. В белгийската тема момичетата не знаят ли?
За телефона - аз бих ти препоръчала да си разрешиш проблема със старите сметки, защото няма да спрат да ти ги искат. С времето нещата ще се усложняват.
Успех Peace
Виж целия пост
# 171
Не успях да прочета предните страници и ще се тръсна в темата малко неподготвена. Ама да ме прощавате, ако е малко неадекватно написаното от мен. Не разбрах дали проблемът е на моят ком пютър, или е се дължи на бавен интернет.
Аз съм в италиянско и откакто съм тук, все нещо трябва да доказвам, да вадя документи, да превеждам, да правя фотокопия... По моя вина сигурно са изсекли една гора... Confused
От вчера един друг проблем ме нападна. Сега не знам къде да питам, но в българското посолство не ми се ще да се обаждам. Срашно са нелюбезни. А и леко некомпетентни, според мен. Става въпрос за едни документи за доказване на предоставен трудов стаж. 
Тук има ли някой който може да ме насочи къде да търся отговор на моите ходения по мъките!
 Значи, проблемът ще го изложа по-нататък, първо ще изчета всичко, а после ще дам обширно и по-ясно обяснение.
Виж целия пост
# 172
danilu,аз не мога да ти помогна,но момичетата които могат,най-вероятно ще искат подробностите сега, за да ти отговорят пълноценно,така че опиши ситуацията.

ПП: Синдикатите не се ли занимаваха с такива трудови въпроси?  Embarassed
Виж целия пост
# 173
Хе хе, прочетох първите страници! Ами то точно от талянско се е почнало Joy
 И ние им ядем попарата на телеком,от нормалните около 100 евро сметки за телефон на всеки два месеца, сега плащаме една двойна сума, ама тази я забърка мъжо, та той си ги праща там където им е мястото тез добри хорица, когато се обаждат.
Май тук няма да намеря отговор на моите питаници. Ще видя какво мога да открия с  Министерството на просветата.
Харесва ми темата. дано не запустее!
Виж целия пост
# 174
З
Хе хе, прочетох първите страници! Ами то точно от талянско се е почнало Joy
 И ние им ядем попарата на телеком,от нормалните около 100 евро сметки за телефон на всеки два месеца, сега плащаме една двойна сума, ама тази я забърка мъжо, та той си ги праща там където им е мястото тез добри хорица, когато се обаждат.
Май тук няма да намеря отговор на моите питаници. Ще видя какво мога да открия с  Министерството на просветата.
Харесва ми темата. дано не запустее!


Защо плащате толкова много за телефон?
Виж целия пост
# 175
danilu,аз не мога да ти помогна,но момичетата които могат,най-вероятно ще искат подробностите сега, за да ти отговорят пълноценно,така че опиши ситуацията.

ПП: Синдикатите не се ли занимаваха с такива трудови въпроси?  Embarassed
Ами по принцип се знаимават,ама моят случай все е единичен и нямат опит или са некомпетентни, та голямо лутане. Аз вече написах по-горе къде ще тичам да търся още отговори, за да разбера по-точно какво още трябва да извадя като документи, но ти благодаря.
Вчера ходих до тукашната просвета и една част от ребуса го решихме.Сега  в петък се уговорих да се видим с един синдакалист и вещ по секретарските въпроси човек, който може поне да ми поясни по-голяма част от въптосите, които ме мъчат,ама до петък няма да стоя със скръстени ръце.
Колкото повече мнения и отговори получа, толкова по-ясна ще ми стане картинката.
З
Хе хе, прочетох първите страници! Ами то точно от талянско се е почнало Joy
 И ние им ядем попарата на телеком,от нормалните около 100 евро сметки за телефон на всеки два месеца, сега плащаме една двойна сума, ама тази я забърка мъжо, та той си ги праща там където им е мястото тез добри хорица, когато се обаждат.
Май тук няма да намеря отговор на моите питаници. Ще видя какво мога да открия с  Министерството на просветата.
Харесва ми темата. дано не запустее!

Благодаря ти мила!
Вече писах, че ми харесва темата, но не писха защо. Защото само който живее в чужбина може да те разбере, да ти даде съчувствие, да те насочи. дамите в българско са малко предубедени, че ние тук сме се уредили и ако не дай си Боже се оплачем, сме лигли. Аз в българско им бях хванала цаката на бюрократите и се оправях доста добре. Тук се оказаха още по-добри и по-големи амйстори да ти късат нервите. Ама и натях ще им намеря колаят. Когато сме повече обаче, намирам отдушник, място, където да споделя и да намеря разбиране!  bouquet
З
Хе хе, прочетох първите страници! Ами то точно от талянско се е почнало Joy
 И ние им ядем попарата на телеком,от нормалните около 100 евро сметки за телефон на всеки два месеца, сега плащаме една двойна сума, ама тази я забърка мъжо, та той си ги праща там където им е мястото тез добри хорица, когато се обаждат.
Май тук няма да намеря отговор на моите питаници. Ще видя какво мога да открия с  Министерството на просветата.
Харесва ми темата. дано не запустее!


Защо плащате толкова много за телефон?
Писали сме заедно!
Малко го забатачих тоя пост, пардон!
Ами плащаме толкова много,защото е служебен,ама и защото телеком подведоха мъж ми да направи един договор с тях, който беше "много изгоден"( май само за тях) и сега няма оттърване, но останаха около 6 месеца да плащаме тази простотия. Няма оттърване засега. Можехме да минем към друг оператор, но щяха да ни изтрият от телфонният указател, та...По причини да не губи клиенти сме с телеком, но не завинаги.
Виж целия пост
# 176
Направо се радвам ,че не можахме да подпишем договор за интернет и телефон с тях.
Така сме си по добре,без договори и неустойки които задължително щяхме да плащаме,защото ние не стоим непрестанно в Ит.
Виж целия пост
# 177
Направо се радвам ,че не можахме да подпишем договор за интернет и телефон с тях.
Така сме си по добре,без договори и неустойки които задължително щяхме да плащаме,защото ние не стоим непрестанно в Ит.
О, да! Плащате си, а дали ползвате или не, хич не ги интересува. Наши близки познати се бяха отказали от стационарен телефон. После,когато искаха да си прекарат отново, ставаше въпрос само да закачат отново телефона, не е прекарване на нова линия, им поискаха 5000 евро. Петхиляди, не съм се залепила на бутона с нулите Shocked #Crazy
Ние, когато искахме прехвърляне на телефона в новата къща, едно че чакахме 8 месеца, но си и плащахме една мин. такса, за да не загубим номера. #2gunfire
Ние в къщи, живеем във вилната зона и там няма покритие на мобилни, засега, плащаме почти само такси и около 5 евро за разговори. Но, докато имат монопол и са абсолютни притежатели на кабели и апаратура, ще е така. Надявам се, скоро някой да се събуди и да ги метне на пробата на конкуренцията. Вече има няколко оператора на пазара, ама все още не са достатъчно силни, за да им подпалят огън под петата опрна точка!
Виж целия пост
# 178
Ужас... 5000... тия верно не са наред...  Гадна работа,още повече се радвам че нямам договори.
Добре че мобилните имат добри условия за предплатени карти,че ако трябваше да съм на абонамент... пак щеше да е някакъв цирк.

Вие изобщо ли не ползвате мобилни телефони,никакъв обхват ли няма?
Виж целия пост
# 179
В зоната, в която живеем обхват има само един оператор и то много слаба и не през целият ден,а само в  някой часове на деня. Уж работят по въпроса,ама не се потят много де Grinning
Иначе  в града има обхват. Проблемът е, че когато съм в града, обикновено съм на работа и не мога да говоря,а когато съм в къщи и да искам не мога да говоря, та тарифата ми е най-обикновена и не ми е изгодно да я променя, защото няма да мога да я използвам пълноценно и само ще я плащам. Е, не се оплаквам, така ще си запазя слуха,а и здравето, нали все обясняват, че мобилните ни увреждали здравето Mr. Green
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия