Обиколка из Турция

Здравейте, понеже темите, които намирам са повече за летните курорти и Истанбул. Отварям нова тема, надявам се да не се повтаря.
Та плануваме по Коледните празници около 10 дни да направим обиколка на Турция . Имаме няколко задължителни спирки, които искаме да направим и оттам сме свободни и приемаме всякакви предложения и препоръки за хотели, места за посещение и т.н.
Това, което искаме да посетим с по една нощувка на мястото е Коня, Кападокия, Трабзон, може да останем една вечер и в Грузия , също да слезем и до сирийската граница. Пътя ни е доста,а времето не чак толкова, за това моля за препоръки да може да се организираме по-добре.
Благодаря на всички отзовали се 🙏.
Това което е написано, не виждам как ще го обиколите за 10 дни.
Благодаря на всички отзовали се 🙏.

Присъединявам се към предходното мнение, че за съжаление вашата програма е напълно нереалистична за изпълнение! Както самата авторка е написала, разстоянието е изключително дълго за пътуване само за 10 дни! Чисто технически, може да пропътувате тези между 4000 и 6000 км, колкото е разстоянието напр. от София през Трабзон до Батуми (Грузия, посочвам гр. Батуми като най-големия град в Грузия в близост до границата с Труция), Кападокия, Коня до най-южните градове в близост до Сирийската граница като Газиантеб или Шанлиурфа, но това означава да не видите абсолютно нищо от невероятното природно, културно-историческо и архитектурно наследство на Турция! Още повече, че през декември денят е много къс, рано се стъмва, а и не е ясно на какви климатични условия ще се натъкнете. Не сте написали и колко шофьора ще имате на разположение, но пътуване всеки ден само с по една нощувка, т.е. смяна на хотел всяка вечер е доста натоварващ тип пътуване с почти никакво време за релакс и удоволствие! Flowers Hibiscus

Като човек, който пътува от много години до Турция точно с цел като вашата (туризъм и почивка) бих си позволила да ви препоръчам просто да изберете един от седемте региона на Турция и да направите проучване за интересни места и забележителности в него! Всеки от тях притежава изключително привлекателни места за разглеждане и много информация за научаване, ако имате интерес към археология/история/архитектура! Flowers Cherry Blossom

Аз планирам пътуванията на нашето семейство и обикновено съобразявам няколко прости правила до които съм достигнала с течение на много години опит, а именно: 1) оптимално разстояние за деня (конкретно за Турция, в която има чудесна инфраструктура, но не извън магистралите и скоростните пътища), около 600-700 km; 2) при възможност избор на добра дестинация/хотел за настаняване за повече от една нощувка и кратки маршрути в близост до нея, 3) пътуване за период от 10 до 30 дни, ако искаме да съчетаем туризъм с почивка. Flowers Four Leaf Clover

Надявам се да съм била полезна, можете да организирате прекрасно пътуване, просто трябва да отделите време за подготовката му! Nature Full Moon With Face

P.S. Сега видях, че сте от Стара Загора, т.е. километрите ще бъдат малко по-малко спрямо тръгване от София (около 400 km, което на 5000 km няма да се отрази значително при планирането на пътуването ви!) Heart
10 дни наистина са много малко.
Скалните манастири в Трабзон не работят.

Последните две години направихме 2 пътувания из Турция, всяко по 6000 км, но изминати за по 17 дни.

Ако изберете една посока, ще мога да се включа с конкретни препоръки.
Много ви благодаря за обобщенията. Днес си поиграх да видя отделните разстояния и може би няма да ни се получи точно така.След коментара на змия Трабзон автоматично отпада заедно с Грузия , за другите места не знам от кое да се откажа , всичко ми се прави. В Турция съм била само по курортите на море и Истанбул, Одрин, Чорлу и.т.н.Искаме да съчетаем културен туризъм с релакс. На мен като , че ли най много ми се ходи из Кападокия , евентуално и Коня, защото те не са толкова далеч .Двама шофьора сме, но не ми се правят някакви огромни разстояния и да сме постоянно напът, иначе смяната на хотели не ми е проблем, правили сме го.
В тази насока, кои  забележителности не трябва да пропускаме в Кападокоия и препоръки за градчета и хотели за нощувка?
Ние през лятото на 2021 направихме следната обиколка. Тогава още бяха ковид ограниченията, но това не ни спря.
Тръгнахме от България и първа нощувка - Истанбул. Вечерта разходка с кораб по босфора, синята джамия и т.н. На другата сутрин потеглихме през тунела за Азия и пристигнахме в Анкара. Голям град с широки булеварди. Без никакво задръстване стигнахме до хотела в центъра на града. Вечерта пак разходка. На другата сутрин пристигнахме в Кападокия в гр.Гюреме. Съпругата се беше записала на другата сутрин да лети с балон. Вечерта пак разходка. Много ни хареса мястото. Тук човек да остане и една седмица, пак ще има какво да разгледа. Детето го отведохме на бербер за да му направи прическа. Той не знаеше английски, ние не знаем турски но го постригаха. След това пристигнахме в Коня. Тук направихме най-голямия пазар. Целия център е улички с магазини на изгодни цени. На другия ден тръгнахме за Сиде - пътя прекосява една планина с доста завой. В Сиде бяхме 7 дни и след това потеглихме обратно за България с нощувки в Памукале и Чанакале. Така 14-дневна обиколка в Турция.
В района на Кападокия има много за разглеждане - освен мястото, откъдето излитат балоните, трябва да се види поне един подземен град, музея на открито. Повече време ви трябва там.
Ако минете през Памуккале преди/след това, трябва да отделите и няколко часа на разкопките Иераполис.
В Коня не съм била, не знам колко време е нужно там.

Ако тръгнете по магистралата към Измир, може да минете през Бергама, после Ефес (в този район е последната къща на Дева Мария, както и останките от храма на Артемида), после Памуккале, Кападокия, Коня и горе долу сте уплътнили 10 дни. На връщане може да минете през соленото езеро Тузгьолю до Анкара. Там продават доста добра козметика със соли от езерото.

Ако решите да тръгнете към сирийската граница, мога да предложа друг маршрут.
Горе долу начертах маршрута ни. Тръгваме на 22 сутринта, нощувката мисля да я направим около Истанбул или Бурса.Гледах някакви спа хотели с термална вода, ако имате повече информация ще съм много благодарна. Ако намерим хотел с минерална вода бихме останали две нощувки . Оттам хващаме магистралата за Измир и нощувката ще ни е около Памук кале - следва Коня евентуално една или две нощувки - оттам Кападокия още няколко нощувки до към 28 ми , след това мъжа ми държи да слезем до Сирийската граница до Нимрут и Гьоблекитепе- там някъде също ще трябва да се нощува. И след това имаме три дни да се приберем през Адана-Анталия-Измир и към България.В най общи линии това ще ни е маршрута за 11 дни. Мисля, че ще се справим добре.
Изключително сте ми полезни за насоките , благодаря 🍀.
Кападокия трябва да е преди Коня.
Ако се връщате по същия път, може и в такъв ред.

Немрут е прекрасно, но е далече. За върха предполагам става дума, а не за вулкана.
Кападокия трябва да е преди Коня.
Ако се връщате по същия път, може и в такъв ред.

Мисля, че са на върха гигантските глави иска да видим.
На отиване не се ли минава първо през Коня и после Кападокия ?Ако минаваме през Измир, но може да караме и през Анкара и тогава оърва ще е Кападокия.
Главите са на върха Немрут. Над 2000 М.н.в. са.
Ако идвате от Измир, първо е Кападокия, после Коня.
Изключително сте ми полезни за насоките , благодаря 🍀.

Чудесен маршрут сте изготвили, дано наистина ви стигнат тези 11 дни за пътуване/туризъм и почивка, защото пътя по този маршрут е около 4500-5000 km! Надявам се да имате незабравими, вълнуващи и красиви преживявания в Турция покрай Коледните и Новогодишните празници! Flowers Hibiscus

Позволявам си едно предложение, да си носите зимна екипировка конкретно за Nemrut Dağı National Park/Национален парк Планина Немрут, защото е много вероятно по това време на годината там да има сняг! При височина от 2150 m не знам каква би била зимната обстановка, ние сме били там през лятото. И проверете дали един ден ще ви бъде достатъчно за изкачването до колосалните каменни глави при зимни условия, които са разположени на върха на планината и които доколкото разбирам от постове ви, са една от крайните цели! Nature Snowflake

Права сте, че ако пътувате по маршрута, който сте публикували в пост #7, от Измир през Памуккале, следва град Коня и след това е област Кападокия. В град Pamukkale/Памуккале освен уникалните природни забележителности  в околностите на града, които представляват причудливи, вкаменени, ослепително бели каскади, които се дължат на калциевия карбонат и които за съжаление се рушат от негативното човешно въздействие, може да посетите и Hierapolis/Хиерополис, древен град с многобройни  топлите извори, от които са се образували причудливите форми. За Cappadocia/Кападокия ние бяхме избрали място за настаняване в гр. Göreme/Гьореме, където можете да посетите една от десетките скални църкви и манастирски комплекси, да разгледате уникалната архитектура на града. Не случайно градът е включен в списъка на ЮНЕСКО с природните и културно-историческите си забележителности, обособени в Göreme National Park and the Rock Sites of Cappadocia/Национален парк Гьореме и скалните обекти на Кападокия. От Гьореме пътувахме всеки ден в различни посоки, за да разглеждаме невероятните природни и културни забележителности: долините с различно оцветени вулкански скали оформени като кули, конуси и пещери насещи различни екзотични имена, крепости, подземни градове: Ihlara Valley/Долината Ихлара; Pasabag Valley or “Monks Valley”/Долината Пасабаг, известна още като „Долината на монасите“; Devrent Valley or “Imagination Valley”/Долината Дервент, наричана още „Долината на въображението“; Zelve Valley Open Air Museum/Музей на открито в долината Зелве), Kaymakli Underground City/Подземен град Каймакли, Uchisar Castle/крепостта Ючхисар. Региона на Кападокия е голям и има много и различни забележителности, набележете си предварително кои от тях да посетите. Flowers Four Leaf Clover

Лек, безавариен път и вълнуващи пътешествия! Heart
Много благодаря за съветите и идеите 🤗🍀. Вярвам, че ще си изкараме незабравимо , та дори и да пропуснем някои места. Понеже наистина за Немрут не съм запозната, това е спирка , която мъжа ми избра,колко се върви пеш до там?
Труден ли е терена, защото сме и с дете на 9 г . За екипировка ще предвидим.Много благодаря още веднъж 🌹.

Не е труден теренът, не се и върви много. Но е високо и е възможно да е много студено. В началото на май имаше още сняг.
Благодаря, змия 🤗❤. Нямам търпение вече да тръгваме , ще пускам снимки тук.