Как да подпомогнем речевото развитие на детето? Консултирайте се с логопед!

  • 23 364
  • 141
# 60
Друго което ми прави впечатление е че в игра с други деца постоянно посяга да удари.Много е енергичен,като че ли иска да каже нещо но не може и постоянно те дърпа.Ьабравих да кажа,че яденето му се пасира .
Виж целия пост
# 61
Друго което ми прави впечатление е че в игра с други деца постоянно посяга да удари.Много е енергичен,като че ли иска да каже нещо но не може и постоянно те дърпа.Ьабравих да кажа,че яденето му се пасира .

Здравейте , tornado790 !
Яденето се пасира !
Обръщам се към всички които го правят . Моля Ви преустановете пасирането на храна постпенно след 6тия-8мия месец. Яденето на твърда храна и дъвченето е от изключително важно значение за правилното развитие на артикулационния апарат и проговарянето.
Детето е агресивно , защото не го разбират и не може да си каже. Главния ми съвет е постепенно и спешно приучаване към твърда храна , всичко това придружено с артикулационна гимнастика , която можете да правите под форма на игра в къщи.
Поздрави !
Виж целия пост
# 62
Много ви благодаря!
Виж целия пост
# 63
Здравейте,
детето ми е на 4 години и половина. Наблюдава се удължаване на гласните звуци, особено като бърза при формулиране на изреченията или се вълнува. Например Тааааате хааайде да ..... или когато думата започва с гласна е същото Иииииизи(ако повиква приятелка на име Изи). Ако и кажем дай пак бавничко си ги изговаря без проблем думите. Какво може да се направи?
Виж целия пост
# 64
Здравейте,
детето ми е на 4 години и половина. Наблюдава се удължаване на гласните звуци, особено като бърза при формулиране на изреченията или се вълнува. Например Тааааате хааайде да ..... или когато думата започва с гласна е същото Иииииизи(ако повиква приятелка на име Изи). Ако и кажем дай пак бавничко си ги изговаря без проблем думите. Какво може да се направи?


Здравейте , Елинор Лавендер !
Имате нужда от дихателни упражнения за правилно диафрагмено дишане. При тях се тренира , като се поема въздух през нослете и се издишва през свита уста ( все едно духа свещички на торта) . Това може да направите под форма на игра примерно с въртележките , които се духат или сапунени балони за духане. Също и издухване на леки топчета в определена цел. В кабинетна среда ще стане много по бързо . Има апаратура за сензорно дишане, с което детето много лесно осъзнава механизма на дишане и овладява диафрагменото дишане. Пробвайте с подръчните материли , и ако не стане се обърнете към логопед.
Поздрави !
Виж целия пост
# 65
Дъщеря ми е на 2г.и 1 месец, говори само на бебешки, не повтаря думички след нас или от книжки. Не посочва и части от тялото. Мисля да и дам още известно време, след това към кога трябва да се обърна за консултация. Мисля да изчакам до към 3г.
Виж целия пост
# 66
Здравейте! Синът ми е на 2,4 месеца. Не говори, казва само 2 като го попитаме на колко е и казва бее на въпроса как правят овцете.
Посочвал е с пръст, но рядко.
Баща му е проговорил след 3г.
В чужбина сме и ние му говорим на турски, като по пп ползваме и 30-40% бг.език, също чува и английски.
Гледа детски на англ.и турски.
Разбира много като му се говори.
Приказва си и на бебешки.
Няма деца, с които да си играе, самичък си е, не ходи на ясла.
Доста крещи, защото не говори и много ми е жал😑😢
Аз съм проговорила на 1г.и то като възрастен.
Като иска вода го питам, искаш ли вода и той казва "хъ"
Изпълнява команди, познава всички улици по които вървим, отдавна ми подава моите дрехи, обувки на мен, а на баща му нещата си ги дава не него. Мисля, че е хиперактивен или поне многоо енергичен, баща му е същия.
Имитира ни чудесно вкъщи.
Ако се разплача и той плаче, отвръща и на смях, усмивки.
Имам и съмнения и за аутизъм
1-заради липсващия говор
2-пърха с ръце, когато се развалнува
3-обожава гуми, да ги върти, да гледа пералня
4-подрежда неща, като чинии, макар и не в правилен ред
5-запушва си ушите с ръце
Но иначе има очен контакт, даже идва при мен и ме гледа в очите и си правим носле.
Играе си с деца и възрастни в парка, които вижда за 1ви път, социален е.
Хем прави неща, които ме притесняват, но и прави други, при които си казвам нищо му няма.
Просто ще проговори късно, като баща си и ще спре да пърха.
Скоро ще махаме памперса.
Сух е през нощта, когато има 💩 отива зад вратата, гади му се още от малък от мръсният памперс.
Как мога да му помогна да говори и според вас да се притеснявам ли за аутизъм?
Това че има очен контакт означава ли, че не е аутист? 🤔😶
Благодаря!
Виж целия пост
# 67
Дъщеря ми е на 2г.и 1 месец, говори само на бебешки, не повтаря думички след нас или от книжки. Не посочва и части от тялото. Мисля да и дам още известно време, след това към кога трябва да се обърна за консултация. Мисля да изчакам до към 3г.

Здравейте, Ani8314!

Освен части на тялото, сочи ли с пръстче, когато иска нещо? Как иска нещо? Информацията, която сте дали, не ми е достатъчна. Бебешкото говорене си е в реда на нещата, но има ли функционални думи (значещи нещо, примерно О да значи мече)? Най-добре наистина докъм 3 да изчакате и да направите консултация с логопед, но не прахосвайте времето. Не спирайте да общувате с детето. Премахнете електронните устройства и му създайте спокойни условия за проговаряне. Не спирайте да четете.
Поздрави!
Виж целия пост
# 68
Здравейте! Синът ми е на 2,4 месеца. Не говори, казва само 2 като го попитаме на колко е и казва бее на въпроса как правят овцете.
Посочвал е с пръст, но рядко.
Баща му е проговорил след 3г.
В чужбина сме и ние му говорим на турски, като по пп ползваме и 30-40% бг.език, също чува и английски.
Гледа детски на англ.и турски.
Разбира много като му се говори.
Приказва си и на бебешки.
Няма деца, с които да си играе, самичък си е, не ходи на ясла.
Доста крещи, защото не говори и много ми е жал😑😢
Аз съм проговорила на 1г.и то като възрастен.
Като иска вода го питам, искаш ли вода и той казва "хъ"
Изпълнява команди, познава всички улици по които вървим, отдавна ми подава моите дрехи, обувки на мен, а на баща му нещата си ги дава не него. Мисля, че е хиперактивен или поне многоо енергичен, баща му е същия.
Имитира ни чудесно вкъщи.
Ако се разплача и той плаче, отвръща и на смях, усмивки.
Имам и съмнения и за аутизъм
1-заради липсващия говор
2-пърха с ръце, когато се развалнува
3-обожава гуми, да ги върти, да гледа пералня
4-подрежда неща, като чинии, макар и не в правилен ред
5-запушва си ушите с ръце
Но иначе има очен контакт, даже идва при мен и ме гледа в очите и си правим носле.
Играе си с деца и възрастни в парка, които вижда за 1ви път, социален е.
Хем прави неща, които ме притесняват, но и прави други, при които си казвам нищо му няма.
Просто ще проговори късно, като баща си и ще спре да пърха.
Скоро ще махаме памперса.
Сух е през нощта, когато има 💩 отива зад вратата, гади му се още от малък от мръсният памперс.
Как мога да му помогна да говори и според вас да се притеснявам ли за аутизъм?
Това че има очен контакт означава ли, че не е аутист? 🤔😶
Благодаря!

Здравейте, Newmomy !
За да помогнете на детето да се успокои, първо трябва да решите въпроса с езика. При три езика едновременно е съвсем нормално детето да не проговаря и да е изнервено. Съветът ми е да изберете езика на държавата, в която сте, и временно да спрете всички останали езици под всякакви форми. Не се притеснявайте, веднъж като проговори, ще научи и другите. Оттук тръгвате и наблюдавате. Пърхането с ръце единствено е притеснително, но само този симптом не определя дали детето е аутист. Във вашия случай съм по скоро на мнение, че не е. Също така спрете телевизора и електронните устройства. Телевизор за фон с различни езици не Ви трябва. Това само влошава нещата. Пробвайте първо тези неща и вижте как ще му се отразят.
Поздрави!
Виж целия пост
# 69
Здравейте! Дъщеря ми е на 10 год. и половина. Пиша Ви във връзка НВО за 4 клас. Точките й са 57 БЕЛ и 62.5 математика. Смятам, че са доста ниски. По математика бърка в текстовите задачи най- често. Чисто логически не си ги представя.  По БЕЛ прави доста правописни грешки. Тя проговори трудно. 3-та и 4-та група в градината посещава логопед. 3 пъти съм я водила на различни псохолози във времето. Казват, че не виждат нищо притеснително. Общителна е с децата, които харесва. Има си първа, втора и трета най-добра приятелка Simple Smile В клас й не смятам, че е най- добрата обучителна обстановка.  Доста е шумно, тя е от 8 до 5 и 30. Дисциплината не е много добра, като тя беше една от най-тихите, заради което може би в началото малко я тормозиха. Сега И тя говори в часовете и не я спирам за добро или лошо. Какво бихте ми препоръчали за лятото или за периода 5-7 клас.
П.п. за тези 4 години доста наблягаме на англ. език извън училище , заради което спрямо останалите деца и спрямо нейното представяне, там е на по-добро ниво и ще учи в паралелка с повече часове англ. език пак в същото училище.
Виж целия пост
# 70
Здравейте. Момче на 2.7 години, не говори, освен бебешко бърборене и няколко на брой думи. В това бърборене понякога има изреченията, но те се открояват много, много рядко -1 в месеца например. Днес каза "баня да ходя".
Логопед е категоричен, че му трябва терапия. Искам да попитам правилен ли е подхода, при който се прави възрастния, че не разбира какво иска детето?
Какво представлява логопедичната работа с толкова малко дете?
Виж целия пост
# 71
Здравейте! Дъщеря ми е на 10 год. и половина. Пиша Ви във връзка НВО за 4 клас. Точките й са 57 БЕЛ и 62.5 математика. Смятам, че са доста ниски. По математика бърка в текстовите задачи най- често. Чисто логически не си ги представя.  По БЕЛ прави доста правописни грешки. Тя проговори трудно. 3-та и 4-та група в градината посещава логопед. 3 пъти съм я водила на различни псохолози във времето. Казват, че не виждат нищо притеснително. Общителна е с децата, които харесва. Има си първа, втора и трета най-добра приятелка Simple Smile В клас й не смятам, че е най- добрата обучителна обстановка.  Доста е шумно, тя е от 8 до 5 и 30. Дисциплината не е много добра, като тя беше една от най-тихите, заради което може би в началото малко я тормозиха. Сега И тя говори в часовете и не я спирам за добро или лошо. Какво бихте ми препоръчали за лятото или за периода 5-7 клас.
П.п. за тези 4 години доста наблягаме на англ. език извън училище , заради което спрямо останалите деца и спрямо нейното представяне, там е на по-добро ниво и ще учи в паралелка с повече часове англ. език пак в същото училище.

Здравейте, Neli !
Това, което описвате, си е притеснително. Ако искате, снимайте ми някоя диктовка и ми я пратете на лично съобщение, за да видя какъв вид грешки прави. Чете ли книжки с разбиране?  По математика знае ли таблицата за умножение? Пишете ми и ще Ви дам насоки.
Поздрави!
Виж целия пост
# 72
Здравейте. Момче на 2.7 години, не говори, освен бебешко бърборене и няколко на брой думи. В това бърборене понякога има изреченията, но те се открояват много, много рядко -1 в месеца например. Днес каза "баня да ходя".
Логопед е категоричен, че му трябва терапия. Искам да попитам правилен ли е подхода, при който се прави възрастн ия, че не разбира какво иска детето?
Какво представлява логопедичната работа с толкова малко дете?

Здравей, Дух !
И според мен сте си за логопедична терапия. Подкрепям с две ръце стратегията да се правите на неразбиращи, за да провокирате говор. Разбира се, като видите, че започва да се изнервя, спирате и сменяте тактиката с многократно повтаряне на думата. "Аааа, чашката искаш? Ето ти чашката." И така. Логопедичната терапия на тази възраст може да се опише с една дума - Игра. Ползват се ролеви игри спрямо интересите на детето. Игрите за фина моторика са в основата на проговарянето. Игра с пластилин, игри за изрязване, залепяне, нанизване, сглобяване. Игри с картинки за назоваване и много други.
Поздрави!
Виж целия пост
# 73
Здравейте! Имам двуезични близначки на 17 месеца. Казват по няколко думи: мама, дада, shoes, вода, не, могат да имитират някои животински звуци: бау, па-па и т.н. Показват предмети от домакинството, обичайно ми носят правилния предмет, когато поискам да ми донесат зайчето или топката. Могат да имитират и “танци” при детски песнички (“едната мие другата, а пък двете - лицето”, например). И двете разпознават и отговорят на името си, сочат, махат за чао.

Поводът да пиша е дали покриват “нормата” за възрастта си (определено не смятам, че имат по 20 думи, което се посочва като стандарт). Отделно, макар и рядко, забелязвам инцидентно ходене на пръсти.

Поздрави и благодаря предварително!
Виж целия пост
# 74
Здравейте! Имам двуезични близначки на 17 месеца. Казват по няколко думи: мама, дада, shoes, вода, не, могат да имитират някои животински звуци: бау, па-па и т.н. Показват предмети от домакинството, обичайно ми носят правилния предмет, когато поискам да ми донесат зайчето или топката. Могат да имитират и “танци” при детски песнички (“едната мие другата, а пък двете - лицето”, например). И двете разпознават и отговорят на името си, сочат, махат за чао.

Поводът да пиша е дали покриват “нормата” за възрастта си (определено не смятам, че имат по 20 думи, което се посочва като стандарт). Отделно, макар и рядко, забелязвам инцидентно ходене на пръсти.

Поздрави и благодаря предварително!

Здравейте, TeoYo!
Самият факт , че са двуезични, прави нормално на тази възраст да имат по-малко като количество думи. Ако нямате възможност временно да ограничите единия език, докато другият се стабилизира, бих Ви посъветвала да обособите зони. Тоест вкъщи се говори на език Х , излезете ли от вратата, се говори на език У. При баба примерно пак се говори език Х и така...
Ходенето на пръсти би трябвало да е преодоляно до около месец/месец и половина след прохождането. Тоест зависи от момента на прохождане. Ако е минало повече време, задължително консултация първо с ортопед и ако трябва с невролог.
Поздрави!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия