Нов учител в ДГ

  • 938
  • 2
Здравейте! През 2017 г. завърших бакалавъра си ПНУП, още веднага бях кандидатствала за учител и в детски градини, и в начални училища, но е много трудно да се започне работа, защото много кандидати се борят за едно , две места. И така минаха 6 г., работила съм предимно в администрации или частни учреждения, честно казано нямах изобщо очаквания, че ще получа работата, щзащото колкото и да съм искала, все не се получаваха нещата. И питанката ми идва, другата колежка не я познавам, щяла да бъда 1 смяна, не знам нито тема за 2 смяна, нито нищо. Директора ми спомена, че всичко ще се случи в понеделник. Имало буйни деца в групата, които особено пред непознати не обичали да слушат. Когато бях студентка на педагогическата си практика, се справях добре, бях пеидобила увереност, но аз работех по час два с дадената група. А сега след години, се чувствам напълно неготова. Директорът ми спомена, че първия ден е най-важен за дисциплината, ако ги изпусна няма да успея повече да ги удържа  а аз имам точно това усещане, че ще се случи. Знам, че няма как от 1 път да се случат нещата, особено след толкова години отделяне от сферата на  образованието, но все пак си го има това притеснение. Ако може някой да ми сподели как е преминало запознанство с деца в група, на какви игри може да се играят за опознаване
Виж целия пост
# 1
Трябва да изградите авторитет. Е, няма как да е за един ден, но постепенно. Трябва да сте търпелива, но и неотстъпчива. Това означава, че като кажете нещо, не се отмятате, колкото и да ви се тръшка дадено дете. Справянето с буйни деца можете, единственото позволено и допустимо, е да ги сложите на столче да си "починат" и да си помислят как да се държат. Като го направите два-три пъти с най-непослушното, останалите ще се структурират. Спазвате си режима на ДГ, заниманията са разписани в програмите за съответните групи и не търпите неуважение, разбирайте някое дете да ви обижда, да удря, да крещи и подобни. За подобни прояви, прилагате метода със столчето. Не викате, не обиждате, просто отделяте детето, което нарушава правилата за десетина мин. Говорите тихо, но твърдо и без компромиси. Това е общо взето.
Пп  Аз не съм детски учител, логопед съм, но се е случвало да замествам учителки през ваканциите. Разбирайте, че винаги съм била "новата" госпожа за децата. И после учителките не можеха да си познаят групата, какви са послушни Joy
Виж целия пост
# 2
Втората смяна е по-лесно за Вашата адаптация, защото децата спят до 15-15;30. След това имате вдигане от сън, обличат се, закусват. Ако имате занятия след обед си ги провеждате, ако няма такива в програмата си играят или Вие ги събирате и им разказвате приказка, четете, обсъждате... Буйните деца са такива, защото:
- не признават авторитети
- изпробват граници
- имат нужда от внимание и се опитват да го привлекат. В група с 30 деца е трудно да Ви привлекат вниманието по-друг начин, а това действа безотказно. Към 17:00 започват да си ги вземат, групата намалява и става по-лесно.
Както казваше дена психоложка "Страх ме е от кротките деца, защото не зная какво им е в ума."
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия