Задача за 3 клас - моля за съдействие

  • 6 930
  • 40
# 30
" Намерете обиколката на квадрат със страна 80мм. Намерете страната на равностранен триъгълник със същата обиколка."

Задачата е дадена на третокласник, който е стигнал до решението, че страната на триъгълника е 106мм, направил е проверка и е видял, че не излиза.
Учителката е допълнила отговора - 106/2остатък/ и е оценила задачата като неправилно решена.

Егати безумието. За пореден път се убеждавам, че в училище не се опитват да научат децата ни да мислят. Все пак тази задача не е (80 * 4) / 3. Тук са се 'опитали' да вложат смисъл в тези числа, но резултатът е абсурден. Иначе незнам как бих постъпила аз в тази ситуация. Незнам дали има смисъл да се говори с учителката на детето. Просто бих му обяснила, че тази задача е некоректно написана и се гордея с него защото се е замислил над това. 
Виж целия пост
# 31
E, има-няма 4 денонощия/ 1 остатък/ и успяхме да се разберем.
Grinning Много на място ирония.

За мен тази задача е некоректно зададена за третокласник, а още по-некоректна е поправката и решението на учителката. Вместо да похвали детето, че не решава автоматично, а мисли по задачата, тя я счита за неправилно решена и дава несъвместим с термините на условието на задачата отговор. Сега си мисля, че бих отишла да си поговоря с тази учителка и то не за решението на задачата, а за да я помоля да уважава мислещите деца, понеже това е важното за мен в обучението по математика. Обаче детето ми е още малко и не знам като тръгне на училище дали ще ми се разправя с такива неща (визирам разговори с такива учители, не задачите по математика изобщо) Simple Smile.

Пипита, писали сме почти едновременно Simple Smile.
Виж целия пост
# 32
E, има-няма 4 денонощия/ 1 остатък/ и успяхме да се разберем.
Grinning Много на място ирония.

За мен тази задача е некоректно зададена за третокласник, а още по-некоректна е поправката и решението на учителката. Вместо да похвали детето, че не решава автоматично, а мисли по задачата, тя я счита за неправилно решена и дава несъвместим с термините на условието на задачата отговор. Сега си мисля, че бих отишла да си поговоря с тази учителка и то не за решението на задачата, а за да я помоля да уважава мислещите деца, понеже това е важното за мен в обучението по математика. Обаче детето ми е още малко и не знам като тръгне на училище дали ще ми се разправя с такива неща (визирам разговори с такива учители, не задачите по математика изобщо) Simple Smile.

Пипита, писали сме почти едновременно Simple Smile.

случка от моето детство:

в 5 или 6 клас-не помня точно.Задача по геометрия.Правим яростно контролно само с една задача - или я решаваш или не , с една дума достатъчно сложна.не бях от най силните ученици но баща ми винаги ме карал да мисля логично.Решавам задачата на 20 мин. - отговорът -правилен -двойка, учителското уточнение- трябвало по-друг начин....и аз съкрушена.Разказвам на татко показвам контролното - всичко 6, баща ми се чуди и се мае.Държа да отбележа че от всички ученици никой не беше решил задачата не само по моя начин ами и изобщо.

Баща ми дойде да се разправя , а той е от тези дето не беше стъпвал в училище,затова и ме трогна постъпката му. В последствие голям скандал се развихри, ама това е друга история.Учителката искаше да ми пише 6, но баща ми и каза че не е дошъл да ми изкарва оценките, а за да даде ясен сигнал на Госпожата че може би не и е там мястото, след като не може да мисли......и накрая и каза че а ми е написала 6 на въпросното контролно, а я е погнал  с жалби в инспектората и проверки.....,щото аман от учители мекотели без позиции...

Чувствах се горда и защитена защото ми признаха задачата за вярна......

Виж целия пост
# 33
Е, къде ти е проблемът?
Всъщност, знам къде е.  Wink
E, има-няма 4 денонощия/ 1 остатък/ и успяхме да се разберем.

хм, нашия учебник беше на булвест като че ли.. аз бих питала госпожата за това, защото мисля, че наистина се придполага да делят с остатък в 3 клас.. но не е сигурно де, кой ги знае..
Няма съмнение, че са учили деление с остатък, но въпросът е при деление на мерни единици допуска ли се да има остатък. Все пак има мерни единици и за дължини по-малки от мм, тегло по-малко от грам, време по-малко от секунда и т.н. И ако третокласниците не са учили толкова малки мерни единици, би трябвало да не им се дават такива задачи - те просто не са за тях. Другата вероятност е, че условието на задачата е сгрешено.

 pfy, много ще съм благодарна да попитате Вашата учителка за тази конкретна задача, ако е удобно разбира се.


Иди при учителката да ти обясни. Аз до 7 клас по-малко от 6 по математика не съм видяла, та моето време е минало.  Wink
Виж целия пост
# 34
Вярно,в трети клас се учи деление с остатък,обаче да не ви казвам колко пъти съм откривала грешки в помагалата на сина ми.
Виж целия пост
# 35
Е, не виждам какъв е проблемът?
......
 Май трябва да седнете и да си научите и двамата урока с остатъците.

Мила Miracle, понеже доста назидателно ме отпрати да си науча урока, аз се амбицирах и ето какво свърших:

http://images17.snimka.bg/003069114.jpg

А иначе всички знаем, че отличната оценка не е единица мярка за отлични знания, както и че шестиците по математика в различните училища се защитават от различни по обем знания.

Извинявам се на всички, които ще отделят време да прочетат това, но искам да ви кажа,че тази наглед доста глупава случка свързана с лош късмет, стана причина детето ми да намрази математиката, а толкова добре се справяше...



Виж целия пост
# 36
Е, не виждам какъв е проблемът?
......
 Май трябва да седнете и да си научите и двамата урока с остатъците.

Мила Miracle, понеже доста назидателно ме отпрати да си науча урока, аз се амбицирах и ето какво свърших:

http://images17.snimka.bg/003069114.jpg

А иначе всички знаем, че отличната оценка не е единица мярка за отлични знания, както и че шестиците по математика в различните училища се защитават от различни по обем знания.

Извинявам се на всички, които ще отделят време да прочетат това, но искам да ви кажа,че тази наглед доста глупава случка свързана с лош късмет, стана причина детето ми да намрази математиката, а толкова добре се справяше...






И все пак не виждам проблем да бъде решена задачата. Какво от това, че не се получава цяло число? Решавала съм много такива задачи, и то геометрични.
Виж целия пост
# 37
Galia-11   smile3501
Ей това наричам аз истински инат.
Виж целия пост
# 38
Galia-11   smile3501
Ей това наричам аз истински инат.

В интерес на истината, аз също бих постъпила така. Видях, че в учебната тетрадка на моя брат ( 1 клас) при решаване на текстови задачи групово, госпожата е направила грешка. Моят брат е казал верния отговор, но тя е казала, че е грешен. Есента, на 15 септември ще цъфна с уч. тетрадка за 1 клас при госпожата, като пролетно кокиче.  Laughing
Виж целия пост
# 39
 smile3501 smile3501 / браво, много ми се иска и мойта майка да беше като теб. Нека да спрем да бъдем оФце, а да си отстояваме правата. Мисля, че сина ти трябва да се гордее с теб и да се амбицира още  повече и  докаже на учителката, че е по-мислещ от нея, утре може и делят двама човека и половина и отговора пак ще е верен, нали
Виж целия пост
# 40
106 (ост. 2)  Laughing и после вой до бога как учителите трябвало да се уважават. Една такава гъска да се падне на детето ми няма да ходя да се разправям, ами директно ще му обясня, че навсякъде има тъпи и посредствени хора и че е много жалко, че точно учителката му по математика е такава (тука надълго и на широко мога да му разказвам как се завършва мат. и инф.  от някои хора Laughing ) Да не й обръща внимание, аз оценки не ща, ще се занимаваме вкъщи. Даже бих се замислила дали да не подам молба да не посещава часовете по математика, а да се яви на изпит пред комисия. Това ако много се издразня и детето ми е някакво супер добро, де.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия