Какво означава добър и лош учител

  • 8 060
  • 54
    Тази тема бе провокирана от темата на Мама Цоцоланка,за тестовете на две годишните...За тестовете на четригодишните,преди това...За идеята да има по-добро заплащане на добрите учители,и естественно по-лошои на лошите учители...От всички недомислици на нашите управници,по тази тема.
    Та питам аз,На кого му хрумна въобще идеята,да завърти в пространството фразата-ЛОШ УЧИТЕЛ?!И какво всъщност означава тази фраза?!И как въобще щом се допуска че някой учител е лош,той е оставен да ни учи децата?!Пояснявам-НЕ НАПАДАМ УЧИТЕЛИТЕ!!!Просто се питам,ако има лоши учители,то мястото им в училището ли е?!
    А за тестовете в градините,темата е толкова абсурдна,че просто онемявам! Shocked Shocked Shocked
Виж целия пост
# 1
Под лош учител най-често се  разбира изключително строгият.
Но малко хора си дават сметка, че точно той е добрият учител.
Виж целия пост
# 2
Лошите и добрите учители са както и в другите професии и там има и лоши и добри служители.
Лошите са тези, които обичат да скатават, да минава времето, да им върви заплатката. Добри са тези, които си обичат работата, разбират си от специалността и предмета, който водят(има и такива, които не разбират много), интересуват се и се самоусъвършенстват.
Кой допуска лошите? Пускат ги с парашут или са несменяеми, защото са постигнали безсрочни договори или имат някой зад гърба си и са несменяеми.
Но пък това оценяване, за което се говори в никакъв случай няма да ме стимулира да си върша по-добре работата, само ще нагнети отношенията между колегите и от това ще пострадат и децата.
Виж целия пост
# 3
    А аз си мисля,че лошите,не трябва просто да ги санкционират,а да ги уволняват.А добрите,не да ги поощряват,а да им плащат изкараните си с много труд пари,и в никакъв случай не и да ги противопоставят.Пък и това че трябвало взаимно да си дават оценки,както каза моят мъж,все едно аз да съм строител,но да оценявам труда на лекаря,или лекаря да оценява труда на археолога,или...
    Но да оставим учителите,и да минем към законовата уредба,която въобще допуска,некадърните учители,до децата ни?!А ние родителите,каква позиция трябва да заемем в случая?!
Виж целия пост
# 4
Етикета "лош" и "добър" учител се определят и от трудолюбието на учениците. Естествено в елитните училища има повече "добри".
 Към "лош" учител спадат 2 категории: първия е взискателния, който не се долюбва от учащите се, а втория, който няма достатъчен потенциал за това.
 Към "добър" учител пак са 2 разновидности: едните са тези, които водят политика на ученици и родители, а вторите, които са родени Педагози.
  Като цяло не съм съгласна с интергирано заплащане. Ако детето е ученелюбиво ще знае, независи на какво ниво е преподавателят му.
Виж целия пост
# 5

    Но да оставим учителите,и да минем към законовата уредба,която въобще допуска,некадърните учители,до децата ни?!А ние родителите,каква позиция трябва да заемем в случая?!
Няма закон, който да не допуска учител с диплома. Учителите ги назначават директорите. Те ги и уволняват. Ролята на родителите може да е с оплаквания в инспекторатите по образование. Но пак няма гаранция. Защото, ако си има някой човек там, правят проверка, не констатират нарушение и така си продължава.
Докато шуробаджанащината вАжи, не се надявайте на нещо хубаво
Виж целия пост
# 6
      За мен лошият учител е неблагият и несигурен човечец, който вместо да образова учениците си, се опитва да ги комплексира!
Майка ми е учител и с нея много сме си говорили по въпроса- истинските ми учители са, онези които са възпитали любов и желание към предмета им, и наистина са хора с познания, останалите са несигурни хора, които са си объркали професията.

Болно ми е какво се случва в образованието Tired Дълга е темата какви хора преподават в училищата Sick, каква е тъпа системата и как наистина има и  ценни кадри в професията, които са със смачкано самочуствие, защото разни снобарски родителски тела се държат с тях като с прислуга Stop
Виж целия пост
# 7
Етикета "лош" и "добър" учител се определят и от трудолюбието на учениците. Естествено в елитните училища има повече "добри".
 Към "лош" учител спадат 2 категории: първия е взискателния, който не се долюбва от учащите се,

Ето това и аз имах предвид като казах , че за лош се има строгият и взискателният. Все по-малко родители искат към децата им да се предявяват изисквания, да се изисква добро поведение (дисциплина) да се изисква отговорност .
а втория, който няма достатъчен потенциал за това.Тук не разбрах потенциал за взискателност ли имаш предвид или потенциал за учителство.
 Към "добър" учител пак са 2 разновидности: едните са тези, които водят политика на ученици и родители,
Е  това е просто в десетката.Браво за точното попадение.Много родители приемат ухилената , любезна учителка, която непрекъснато хвали дечицата (а и идва да ги размаже)пише 6 , прави тържества, кани родители ухажване , ухажване..........Та такава учителка е добра, предпочитана, ще се изтрепат да си записват децата при нея, нооооооооо дали е така???а вторите, които са родени Педагози. Много рядко срещани ....
  Като цяло не съм съгласна с интергирано заплащане. Ако детето е ученелюбиво ще знае, независи на какво ниво е преподавателят му.
Детето ще бъде ученолюбиво ако му се създава мотив и интерес да бъде такова-т.е. тук роля имаме и ние.Няма как да плюем учителите пред децата и да искаме те да бъдат ученолюбиви. В такъв случай добра за нас(не и за мен) ще е усмихнатата и лицемерна учителка.И един много интересен въпрос ми се върти от това, което съм чувала от родителите в нашия клас.
Защо  ученето и изискването да се учи, да си отговорен , да спазваш правилата се счита за тормоз? Най-редовно чувам репликата тая ми тормози детето..... с какво? С това, че си спазва длъжностната характеристика.


Виж целия пост
# 8
За мен добрият учител е този, който намира път към децата. Не говоря за подмазване, шестици и т.н. Нямате ли учител, който поздравявате с радост и след толкова години?

Лош учител, не означава груб и взискателен. За мен това е човек работещ, колкото да му минава времето.
Интегрираното заплащане, би променило донякъде отношението на учителите към професията, но друг е въпроса, че учениците не мислят като мен  Peace
Виж целия пост
# 9
За мене добър е този учител, който събужда любознателността на детето към предмета, който преподава, не винаги строгостта е гаранция за добро преподаване. За да е добър един преподавател и да не загуби доверието на детето, в никакъв случай не трябва да го подценява, дори един, единствен път. Недооценеността, може да прекъсне влечението на  едно чувствително дете към дадения предмет и да започне да го учи по задължение.
Личността на учителят е най-важна за отношението на учениците към предмета му.
Ако се намери някой елемент да заинтересува учениците в час, мисля че няма да има проблем и с дисциплината.
Виж целия пост
# 10
Добра бих определила учителката на сина ми,който завършва четвърти клас.Тази жена е с невероятен дух и желание за работа с децата.Успя да ги научи на отговорност и прилежност към училището като цяло.Добри са такива учители,които учат децата на любов към книгите.А какво да кажа за учителка,която/не искам да споменавам коя е/поемайки първи клас успя за две седмици още от самото начало да отврати децата към училището.Незнам какъв подход им е прилагала,а може би е по-правилно да кажа тормоз,защото едно от децата от стреса стигна до там,че започна да заеква и го водиха на логопед.На такива мястото им изобщо не е в училище.А,забравих да ви кажа,че тази жена страда от някаква склероза.Въобще нямам думи.Не си обяснявам кой я е  определил като способна на работа с деца.  newsm78
Виж целия пост
# 11
Ами допускат се лоши учители, понеже наистина желаещите са много по-малко от необходимия брой. Ниски са им заплатите. На наше близко семейство - жената начална учителка, мъжът - заместник-директор на гимназия със специалност история, и двамата просто родени за учители. Но за да свързват двата края им помагаха техните родители... И като един по един се пенсионираха, приятелите ни бяха на път да изпаднат в пълна мизерия. Е, мъжът напусна училище и се хвана в един склад за строителни материали... Та се позамогнаха...
Иначе, съгласна съм с майките досега: добър учител на нашите деца е този, който намира път към сърцата им. Който си разбира от работата и умее да обяснява така, че да го слушат. Който ги уважава като личности.
И ще ви кажа, сигурно не са малко добрите учители, защото и аз имам добри спомени от училище, а и децата ми винаги са имали късмет да имат прекрасни учители (е, имали са и лоши, разбира се, но те лесно се забравят...)
Виж целия пост
# 12
Разбира се, че има лоши учители.
Какъв е учителят, който крещи, който не може да "овладее" класа, който крещи, дори, на родителите на родителска среща?! Извинете, но на човек, който повиша глас, автоматично му се понижава авторитета. Аз не бих нарекла такъв учител добър професионалист. Колкото и децата да са гамени и хулигани, един професионалист би следвало да може да ги озапти.
А добър учител е този, при който децата не смеят да гъкнат, но не защото ги е страх от него, а защото им е интересно. Защото въпросният е успял да ги заинтригува без да им крещи и без да се разхожда като обезумял звяр в клетка пред класа си.
Поне аз така мисля.
Нека Лиляна каже дали съм права, моля.
Тя, доколкото разбрах, е педагог и би следвало да знае най - добре.
Виж целия пост
# 13
Добрият учител УЧИ децата - освен да овладяват спецификата на предмета му, също така да мислят и да са отговорни.
Добрият учител е този, за който след години си спомняме с уважение и респект, дори да ни е писал двойки и да сме го мразили скришно.

Лошият учител ПРЕПОДАВА само и единствено материала си.

Като цяло споделям мнението на tanich.

(Мнението ми е основано на личния ми опит, а не на този като родител - все още сина ми не е в училищна възраст)
Виж целия пост
# 14
Няма лоши учители. И за това, че нашите деца не обичат да учат, не трябва да се винят учителите. Родителите са изцяло отговорни и на тях се пада честта да обяснят на децата си, че трябва да си учат уроците и да си пишат домашните. Учителите са в училищата, за да преподават материята, защото не всеки родител разбира всички предмети - трябва някой специалист да обяснява и да подава информацията.
Аз имах непоносимост към химията. Майка ми и баща ми също нищо не отбираха от тази наука. Имах две преподавателки по химия, но не мога да кажа, че са били лоши учители, защото не са ме научили да обичам и разбирам този предмет. Много от моите съученици обичаха и разбираха химията и бяха отличници. За тях преподавателите ни са били добри. За това, че моят мозък е устроен да разбирам от литература, а на другите - от физика и химия, учителите нямат нито вина, нито заслуги. За доста ученици от моя випуск учителката по литература и бълг. ез. беше звяр и гаднярка. За мен си беше добра.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия