НГДЕК

  • 126 880
  • 788
# 315
Всъщност това, което  знам, го четох на сайта на училището. Но се съмнявам, че ще се ползват всички часове ФУЧ за латински. В гимназията го учат 3 ч. седмично. Който се интересува, може да звънне в училището и да пита.
Виж целия пост
# 316
В деня на отворените врати беше споменато за 2 часа седмично латински език, който ще се учи като живите езици по нов метод, съобразен за по- малки деца. Силно се надявам, че ще съобразят подхода си на обучение с възрастта на децата и ще успеят да ги запленят с духа на класическото образование!
Виж целия пост
# 317
Здравейте, аз съм родител на дете, което завършва 8-ми клас в НГДЕК. Изборът беше неин и не съжаляваме и за секунда. Прекрасно, различно и интересно място. Преподавателите са великолепни. По отношение на местоположението....всъщност е доста спокойно, ул. "Връх Манчо" е легендарна 🙂 и децата вървят на групи. Доста оживено е по пътя към метрото. Ако имате въпроси мога да отговоря. Наясно съм с притесненията и стреса около приема за 7-клас. По отношение на предметите-специални са латински, БЕЛ, история. Но и по трите изброени преподавателите са чудесни и просто увличат децата. Най-важното за мен е, че детето ми се чувства чудесно в тази среда.
Не се подвеждайте по това какво е местоположението, на всичко се намира решение. Важна е средата и нивото на преподаване. Във форумите назад имаше много За и Против, програмата се променяла и т.н., но нищо от това, смея да твърдя не се оказа проблем.
Виж целия пост
# 318
Ние също присъствахме на Деня на отворените врати. Относно пети клас мисля, че няма да е проблем учителите от гимназиалния етап да преподават, защото все пак в последните години приемът в осми бе намален с една паралелка. В канцеларията ни казаха, че до момента за изпита по история на 29 юни са записани 200 ученици, което допълнително показва как училището се развива в добра посока. За сравнение и със записването за пети клас, което може да се погледне в сайта - от обявен прием в началото на 50 деца, се записаха за кандидатстване над 160. Определено училището премина през трудностите си и вече добива все по-голяма популярност и затвърждава своя авторитет с постиженията и знанията на своите ученици.
Цялата информация, която ни интересува и следим около училището, е достъпна на сайта, а и вече на много активната фейсбук страница на НГДЕК - https://bg-bg.facebook.com/classicgymnasium/ , където също ни отговарят на различни запитвания.
Виж целия пост
# 319
Здравейте! Някой запознат ли е дали ще има второ класиране за 5 клас и до коя резерва са стигнали, ако има? Приятелско дете е от резервите и много се надява да го приемат, за да бъдат заедно с дъщеря ми.
Виж целия пост
# 320
Вече сме почти приети. Имам въпроси към майките на гимназисти:
- актуално ли е писменото изпитване по всички предмети всяка година /съдя от публикуваните на страницата на НГДЕК конспекти/. Това изпитване /ако го има/ всеки срок ли се провежда или веднъж годишно?
- до какво ниво се научава съвременен западен език и има ли смисъл да се записва неизучаван език от групата на романските?
- в 8-ми клас спестени ли са на децата часовете по математика и другите общообразователни предмети, както е в 8-ми клас на ЕГ или латинският се учи паралелно с предметите от учебното съдържание по програмата за 8-ми клас?
Ще съм благодарна ако получа отговори преди 11.07. :/
Виж целия пост
# 321
Шарлот, тези конспекти, които гледаш на сайта на училището са за ученици, които са на индивидуален учебен план/обучение, предполагам. Не се полагат изпити в края на учебната година. Има си входящи/изходящи нива по предметите като във всяко училище. Имат тестове, които им пускат от СУ по древните езици, но това е един вид НВО от страна на университета за постигнати знания. Получените резултати не влияят върху годишната оценка.
Тази година синът ми учи език по учебник, на който пишеше В1-В2. Не са го довършили, но предполагам, че догодина ще го продължат. Знанията зависят и от ученето на конкретния ученик. В 8.клас имат 5 часа седмично съвременен чужд език, а в 9. клас - 4.
В 8.клас се учат всички общообразователни предмети. В 9.клас се учат 3 часа седмично латински, в 8. не си спомням дали пак бяха 3 или 4.
В Наредба № 4 на МОН можеш да видиш рамковия учебен план за училищата по древни езици и култури. Там е написан хорариума на  общообразователните предмети.
Виж целия пост
# 322
Много благодаря! Дано скоро се установим. Девойката още се колебае. Майка й- не. Стискайте палци! Иначе балът дава сигурност.

Виж целия пост
# 323
Много благодаря! Дано скоро се установим. Девойката още се колебае. Майка й- не. Стискайте палци! Иначе балът дава сигурност.



Здравейте,

Бях чела някъде, че се предвижда осигурен транспорт срещу допълнително заплащане. Има ли някой подобна информация.

Благодаря предварително.
Виж целия пост
# 324
В деня на отворените врати за 5 клас беше споменато, че се предвижда осигуряване на транспорт за учениците от 5 и 8 клас. Лятото ръководството щяло да преговаря с транспортни фирми и на първата родителска среща през м. септември ще се обсъдят с родителите офертите за цената на транспорта.
Виж целия пост
# 325
Здравейте, влизам с въпрос, ако някой е запознат

Ако запишем детето сега където е приет на пръво класиране, мога ли да продължа да чакам класирането в класичаската гимназия, понеже е назад в резервите и ако  в един момент го приемат да изтегля документите и да го запиша в НГДЕК?

Виж целия пост
# 326
Здравейте, влизам с въпрос, ако някой е запознат

Ако запишем детето сега където е приет на пръво класиране, мога ли да продължа да чакам класирането в класичаската гимназия, понеже е назад в резервите и ако  в един момент го приемат да изтегля документите и да го запиша в НГДЕК?

Така направихме ние миналата година. Записахме я в 18то след 1во класиране и като се обадиха, че сме приети от резервите, изтеглих документите и ги подадох в НГДЕК.
Виж целия пост
# 327
Много тъжно! Единствената хуманитарна! Широката обща култура и абстрактното мислене са опасни. Да живее математическия буквализъм!

Здравейте,
като математик, израснал в семейство на старши русист, един от най-добрите в България за времето си, съответно получил широка обща култура, мога да ви уверя, че абстрактното мислене се формира само и единствено от заниманията с точни науки и специално математика. Това включва логиката в Аналитики на Аристотел, както и доказателството с достигане до противоречие reductio ad absurdum, на което се базира диалектиката на Платон.


"Защо Платон е придавал такова огромно значение на култивирането на великата "Mathesis"? Защо той изисквал от всичките си ученици да изучат основно математиката, преди да ги посвети в своята философия?... Само математиката може да ни научи, че може точно да се разсъждава само за нещата, които не се виждат и не се чуват, а съществуват само мислено. В "Държава" (527 DE) той пише:

"С помощта на математиката се очиства и получава нова жизнена сила органът на душата, докато другите занимания го унищожават и лишават от способността да вижда, докато той е много по-ценен, отколкото хиляди очи, понеже само чрез него може да бъде открита истината""

Ван Дер Варден,
Пробуждаща се наука
АКО СЕ ВЪРНЕМ ОЩЕ ПО-НАЗАД ВЪВ ВРЕМЕТО, ЩЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЗАХВАНЕМ СЕРИОЗНО ЗА ЗВЕЗДОБРОЙСТВО, ШАМАНИЗЪМ И ДРУГИ ДНЕС СКРИТИ НАУКИ. Простете за главните букви, но нямам време да преписвам. Ако се съотнесете поста си към настоящето, ще разберете какво имам предвид.

Здравейте. Макар и със закъснение, да ви отговоря. Не ви разбирам какво имате предвид. Доктор съм в областта, активен учен, програмист и преподавател в НБУ и НГДЕК, пиша книга по история на математиката със завършилите сега 10 клас, направих конкурс за есе на тема "Ролята на математиката в античната история и култура"

http://ngdek.com/bg/articles/uchilishten-zhivot/konkurs-za-ese-z … eligiya-i-kultura

Абстрактното мислене се формира именно чрез ученето на математика. Днес разказах в ЧОУ Едисън защо точките нямат свой размер, а правите нямат дебелина в Елементи на Евклид и геометрията след него - въвежда излишно усложнени дефиниции и теореми, които пак се свеждат до безразмерни точки и прави. Ако точките имат размерности, трябва да уточним колко големи са и с каква форма. Най-простото е да са кръгли. Правите трябва да уточним колко дебели са и с каква форма. Най-простото е да са правоъгълници. Ако правите не са широки колкото е диаметърът на точките, то между две точки ще могат да минат безкраен брой прави (ще пресичат окръжностите по много начини, ту отгоре, ту отдолу). Ако широчината на правите и на точките е една и съща, пак може да има безброй прави между две точки, затова трябва да доуточним, че правата минава през двете точки-окръжности както е на картината - нейната граница, която са две прави линии без дебелина, трябва да допира точката-окръжност в две диаметрално противоположни точки, които са безразмерни. Ето, че пак се наложи да ползваме точки без размери и прави линии без дебелина, тогава защо трябваше да си правим труда в опита да избягаме от абстрактното?




Виж целия пост
# 328
Някой знае ли до коя резерва са поканените да се запишат?
Виж целия пост
# 329
До 20-та и всички са се записали
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия