С ИЗПЕПЕЛЕНИ,НО НЕ И ПРИМЕРЕНИ СЪРЦА...

  • 11 949
  • 67
# 60
НАРУШАВАНЕ НА ПРАВАТА НА ПАЦИЕНТА – РЕД ЗА ПОДАВАНЕ НА ЖАЛБИ

Гражданите на Република България, в качеството им на „пациенти” имат право да се жалват при нарушаване на правата им в лечебните заведения. Това положение е регламентирано в Закона за здравето, Закона за здравното осигуряване и Национален рамков договор.

Пациентът, съответно неговият родител, настойник или попечител, или упълномощено от него лице има право да подава жалби и сигнали до Районния център по здравеопазване /РЦЗ/ по местоживеене при нарушаване на правата му или при спорове, свързани с медицинското обслужване. Регионалният център по здравеопазване в 7-дневен срок прави служебна проверка по жалбата или сигнала. При констатиране на административно нарушение проверяващият служител на РЦЗ съставя акт за установяване на административното нарушение, а директорът на РЦЗ издава наказателно постановление по реда на Закона за административните нарушения и наказания. При установяване на нарушения, наказуеми по реда на Закона за съсловните организации на лекарите и стоматолозите и Закона за здравното осигуряване, РЦЗ уведомява и изпраща жалбата на районните колегии на Българския лекарски съюз и Съюза на стоматолозите в България и на районната здравноосигурителна каса. В тридневен срок от приключване на проверката РЦЗ уведомява пациента за резултатите от проверката и за предприетите действия.

Когато лицето прецени, че има нарушаване на правата му като пациент от страна на лекари, стоматолози или лечебни заведения за болнична помощ, сключили договор с Националната здравноосигурителна каса, има право да подаде писмена жалба до Районната здравноосигурителна каса по местоживеене или Националната здравноосигурителна каса – София 1407, ул. „Кричим” № 1. Съобразно фактите, изнесени в жалбата контролните органи на здравната каса извършват проверка по документи или на лечебното заведение, като задължително уведомяват жалбоподавателя за резултатите.

При нарушаване на правата на гражданите, свързани с етично-моралните взаимоотношения лекар-пациент или стоматолог – пациент, писмени оплаквания се изпращат до етичните комисии на Български лекарски съюз – София бул. „Димитър Нестеров” № 15 и Съюза на стоматолозите в България – София 1000, бул. „Княз Дондуков” № 40.

Можете да се обърнете към нас:
Българска Асоциация за Закрила на Пациентите
Адрес : България, гр. София
бул. “ Патриарх Евтимий “ № 18, ет. 3
тел./факс: 02 981 66 69
e-mail: office@patient.bg
e-mail: info@patient.bg

Пламен Енчев Таушанов – Председател на УС - България
гр. София, бул. “ Патриарх Евтимий “ № 18, ет. 3
тел./факс: 02 981 66 69
e-mail: plamen_taushanov@abv.bg
Виж целия пост
# 61
НАРУШАВАНЕ НА ПРАВАТА НА ПАЦИЕНТА – РЕД ЗА ПОДАВАНЕ НА ЖАЛБИ

Гражданите на Република България, в качеството им на „пациенти” имат право да се жалват при нарушаване на правата им в лечебните заведения. Това положение е регламентирано в Закона за здравето, Закона за здравното осигуряване и Национален рамков договор.

Пациентът, съответно неговият родител, настойник или попечител, или упълномощено от него лице има право да подава жалби и сигнали до Районния център по здравеопазване /РЦЗ/ по местоживеене при нарушаване на правата му или при спорове, свързани с медицинското обслужване. Регионалният център по здравеопазване в 7-дневен срок прави служебна проверка по жалбата или сигнала. При констатиране на административно нарушение проверяващият служител на РЦЗ съставя акт за установяване на административното нарушение, а директорът на РЦЗ издава наказателно постановление по реда на Закона за административните нарушения и наказания. При установяване на нарушения, наказуеми по реда на Закона за съсловните организации на лекарите и стоматолозите и Закона за здравното осигуряване, РЦЗ уведомява и изпраща жалбата на районните колегии на Българския лекарски съюз и Съюза на стоматолозите в България и на районната здравноосигурителна каса. В тридневен срок от приключване на проверката РЦЗ уведомява пациента за резултатите от проверката и за предприетите действия.

Когато лицето прецени, че има нарушаване на правата му като пациент от страна на лекари, стоматолози или лечебни заведения за болнична помощ, сключили договор с Националната здравноосигурителна каса, има право да подаде писмена жалба до Районната здравноосигурителна каса по местоживеене или Националната здравноосигурителна каса – София 1407, ул. „Кричим” № 1. Съобразно фактите, изнесени в жалбата контролните органи на здравната каса извършват проверка по документи или на лечебното заведение, като задължително уведомяват жалбоподавателя за резултатите.

При нарушаване на правата на гражданите, свързани с етично-моралните взаимоотношения лекар-пациент или стоматолог – пациент, писмени оплаквания се изпращат до етичните комисии на Български лекарски съюз – София бул. „Димитър Нестеров” № 15 и Съюза на стоматолозите в България – София 1000, бул. „Княз Дондуков” № 40.

Можете да се обърнете към нас:
Българска Асоциация за Закрила на Пациентите
Адрес : България, гр. София
бул. “ Патриарх Евтимий “ № 18, ет. 3
тел./факс: 02 981 66 69
e-mail: office@patient.bg
e-mail: info@patient.bg

Пламен Енчев Таушанов – Председател на УС - България
гр. София, бул. “ Патриарх Евтимий “ № 18, ет. 3
тел./факс: 02 981 66 69
e-mail: plamen_taushanov@abv.bg


 Outta Joint Outta Joint Tired
Виж целия пост
# 62
Имам какво да разкажа по темата за болницата, в която се раждат децата ни в един друг гръд в България - Варна. Там, където през едномесечния си престой срещнах двама лекари - човеци. Защото преди да е доктор един лекар трябва да е човек, а повечето от тях са го забравили.
Аз виновни няма да търся. Нито ще съдя. Защото само Бог съди. Но смятам, че хората трябва да знаят как вместо да бъде лекувана една майка, чакала рожбата си 10 години, беше пресирана всячески да прекъсне бременността, заради установена аномалия на плода. Въпреки категорично изразената й воля, че иска детето си такова, каквото е.
Тъжна мама, гледах историята ти и изтръпвах от ужаса, който си преживяла и на който бец чабко да подложат и мен - защото при мъртъв плод секцио не се правело. Е, направиха ми го, след като вече крещях в лицето им, че не може в България волята на пациента да няма значение. Накрая на престоя си в тази болница вече не плачех от болка, нито от мъка по детенцето си, плачех от унижение.
Някой ден ще разкажа историята си. Не сега. Сега все още много боли.
Виж целия пост
# 63
Искам да ви "нашепна" и за една друга ужасна практика в българските родилни домове. Конкретно за Бургас знам няколко случая, но не мога да си позволя да цитирам детайли, защото не знам дали няма да навредя на и без друго пострадалите семейства. Само да ви дам още нещо за размисъл на тези, които неочаквано разбирате, че децата ви са починали след раждане и не ви се позволява да ги видите. При въпросните случаи родителите са станали жетрва на отвлечено дете, което пред тях се обявява за мъртво. В последствие попадат на следи и си намират децата, продадени в други семейства. Трябва да имат право родителите да си получат детето, в каквото и състояние да е то!
Виж целия пост
# 64
Моето не е от тези, а това и аз съм го чувала и  е зверско просто.
Виж целия пост
# 65
ДАНО ТОВА ПОДЕЙСТВА В НАША ПОЛЗА: не оставяйте безнаказано да се измъкнат убийците на нашите ангелчета, ДА ГИ ЗАРИНЕМ СЪС СИГНАЛИТЕ НИ И да ги побъркаме/Т от проверки и дано ги накажат най-сетне за немарливостта в работата им... http://www.btv.bg/shows/tazi-sutrin/videos/video/650703216-Frapi … rski_greshki.html

 
 
Виж целия пост
# 66
ДАНО ТОВА ПОДЕЙСТВА В НАША ПОЛЗА: не оставяйте безнаказано да се измъкнат убийците на нашите ангелчета, ДА ГИ ЗАРИНЕМ СЪС СИГНАЛИТЕ НИ И да ги побъркаме/Т от проверки и дано ги накажат най-сетне за немарливостта в работата им... http://www.btv.bg/shows/tazi-sutrin/videos/video/650703216-Frapi … rski_greshki.html

 
 

Подкрепям напълно!!! #Cussing out
Виж целия пост
# 67
нека да ги победим и аз те подкрепям
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия