ПЪРВОЛАЦИТЕ СЪС СОП ЗАВЪРШВАТ,НО КАКВО ЩЕ СЛЕДВА .......

  • 32 339
  • 83
# 75
При подаването на документите за първи клас не е необходимо да се подава и решението от РИО. Но след като го приемат го занесете и това решение. Макар, че явно си зависи и от региона. Аз не помня да съм имала такова решение във себе си макар, че детето ми е с ресурсно подпомагане. При започване на учебната година си идва комисия от Ресурсния център, които правят обследване на децата, които имат нужда от помощ. Което ме напомни, че всъщност се подава молба до директора на у-щето, че желаете детето ви да бъде подпомагано от ресурсен учител и той от своя страна уведомява инспектората за тази нужда от ресурсно подпомагане. Комисията се свиква на база точно тези молби.
Виж целия пост
# 76
Моето дете е с ресурсно подпомагане в момента в детската градина, предполагам, че ще продължи и в училище. Има още една учебна година, докато тръгне в първи клас и имам време да преценя. Мислих, мислих и вече твърдо смятам да не показвам ршението от РИО преди приемането. Ще го покажа след като бъде записано, без значение в кое училище ще го запиша. Няма да позволя да го дискриминират. Нямам претенции да учи в смятано за "елитно" училище, приемането с тестове в първи клас намирам за прекалено изхвърляне по принцип, преценила съм добре възможностите му и го насочвам внимателно към неща, с които ще може да се справя и където ще може да се развива. Ако някой не иска да си върши работата и търси на работата мекото не можеш с добро да го накараш да го прави. Но можеш да му покажеш, че има механизми да го накараш да го прави. Санкцията и постоянният тормоз са най-добрите мотивации за взелите се прекалено на сериозно и за мързеливците.
Виж целия пост
# 77
Дали да дадеш документ за "проблем" е твой избор, НО.... има много но. Ако в това спец.у-ще има изискване за медицинско , няма как да скриеш, пак ще го махнат. Ако е обикновено, добре е от началото на годината директорката да си го "класира" като СОП /ако има нужда от помощ/. Децата със СОП се подават от директорите в РИО в "отделна графа". Там си има /на 5 ет/, служителка, която отговаря за тях. Аз, лично подадох СОП 2 месеца преди матурата. Тя се опита да ми каже, че не може, но....аз съм в тази система и й обясних, че прпоблема си е нейн и е длъжна да осигури за детето ми "придружител" за матурата и да е при облекчени условия. Е, сега ТЕЛК- изтече, взехме матурата и при първите интервюта за работа си казвахме всичко, вече НИЩО НЕ КАЗВАМ ПРЕДВАРИТЕЛНО. България няма ЕВРОПЕЙСКО ОТНОШЕНИЕ КЪМ РАЗЛИЧНИТЕ! Но ние майките сме за това- ша са борим!!!  bouquet
Виж целия пост
# 78
а след седми клас накъде?  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 79
Има къде след седми, ако не се сещате, от РИЖ могат да ви насочат
Виж целия пост
# 80

Здравейте момичета! Отдавна не съм писала тук моето дете също е от трудно проговарящите и е дете със СОП на ресурсно подпомагане е. През последните години доста напредна остана ни само изчистването на няколко звука. Нямаме поставена медицинска диагноза водили сме го на каквито специалисти се сетите в цяла България. Към момента синът ми  е на шест години беше предучилищна група. В детската градина с него работиха специалисти от РЦ. През годините в детската градина минахме през какво ли не дори госпожите си позволиха да не го оценяват а да го определят като дете със заболяване а той диагноза няма. Никога не е бил на индивидуален план при специалистите от РЦ а се обучавал по общата образователна програма за съответната група. Детето ми е много умно но учителите го третираха като дете второ качество. Преди три дни детето ми завърши предучилищна група в удостоверението му за завършване на групата пише, че е с недостатъчна готовност за постъпване в първи клас. Питах госпожите на какво основание са поставили тази оценка и как са го оценили а те ми казаха, че детето ми т.к е със соп има пропуски затова писали така. А аз им казах сигурно другите деца нямат, заявих им че не съм съгласна с поставеното заключение. Дайте ми съвет какво мога да направя къде да се жалвам някой от вас имал ли е такъв проблем? Работя в отдел закрила на детето работя с деца които имат по сериозни заболявания но в училище си получават нормални оценки писна ми да третират детето ми като дете второ качество. Благодаря предварително за вниманието!
Виж целия пост
# 81
Мила nadelina 111,споко! Моето момче беше в почти същата ситуация /но с няколко диагнози, които не ми се споделят/ .Дислексия, алалия, ОНР...и т.н.т. Учих с него до завършване, защото не се борих за ресурсен учител /Тогава му изкарах ТЕЛК, за да избута матурата. СПОКО! Това че няма диагноза и е различен, е добре! Знаеш ли колко таланти са тръгнали така!Сериозно! Чуй ме, не се притеснявай и не е необходимо да се жалваш. Това, което пише там няма един ден да го даваш на снахата, я! JoyТова е в твоя полза.  1. учителките не са подготвени за "различни" деца. И това не е тяхна вина.Особенно ако са над 30 хлапета в група. Ако имаше диагноза, щеше да е друго, но пък е по-добре, че няма! 2. Написаното в удостоверението не е страшно! Напротив Те са длъжни да го напишат. И...ТОВА ЩЕ ПРИНУДИ учителите в първи клас, независимо ,че детенцето ти няма диагноза, да му предвидят индивидуална програма! И така...ти ще си се бориш за това и нещата до към края на втори клас ЩЕ СЕ ОПРАВЯТ! Сега всичко е в твои ръце - нужна ти е амбициозна госпожа, която да и толерантна, разговор с директорката и така всичко ще се оправи! Споко, майчице!
Виж целия пост
# 82
Здравейте
Имам голям направо  огромен проблем.
От миналата година детето ми е със СОП.
А от три години ходи по специалисти.
Лугопед начален учител психолог.
Но от миналата година сме с ресурсен учител.
Другите учители при които ходим все го хвалят  казват че напредва  а въпросната госпожа все се оплаква от него. Както имахме напредък и трябваше да вървим напред ние изостанахме много. Бяхме на електронно обучение миналата година и чух как крещи на детето и когато неможе нещо или незнае тя все го връща отначало крещейки.
Така и не научихме с нея азбуката нито да срича.
Сега понеже аз съм на работа и по новите изисквания са по различно време на училище ( вместо от 8 са от 8:15) аз няма как да го заведа и се разбрахме тя да го взима при нея в 7:30.
Еми това не стана водя го аз обаждам и се тя вика нека седне на пейка в двора и да ме чака че аз пуша аз сега ще дойда.
Еми детето чакало но ако не била класната да дойде по рано да го прибере в стаята щял да си остане там така чакайки. Така няколко дена.
Аз я попитах въпросната госпожа и тя вика да взех го веднага и го предадох на класната. Много гадно ме излъга и нямаше и да разбера ако класната не ми беше казала.
Еми разбрахме се с класната да си влиза в стаята и да я чака там.
Та въпроса ми е мога ли да се откажа от ресурсното  подпомагане и да си минем отново на частно с лугопед и учител по БЕЛ и Мат
Моля за помощ
Виж целия пост
# 83
Със сигурност можете и трябва да прекратите досега на детето с това вредно недоразумение! Как изобщо сте оставила нещата така и не сте подала оплакване!?
Да се крещи, освен че показва безсилие, е най- сигурният начин да се вцепени детето и да регресира.
А на частно можете и при трима логопеда да ходите, вие си преценявате. Но не оставяйте детето в ръцете на тази госпожа и подайте оплакване в училище, РУО,
също и в РЦПППО.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия