Какви документи са необходими при продажба на апартамент?

  • 4 658
  • 8
Ще продавам апартмент в София и искам да знам какво трябва да направя при продажбата, какви документи..
Виж целия пост
# 1
Свържи се с нотариус, при който ще изповядате сделката той ще ви отговори най добре.Мисля че искаха данъчна оценка на апартамента и квитанцийте за платени данъци, но не съм на 100% сигурна.
Виж целия пост
# 2
Актуална данъчна оценка; платени данъци; удостоверение за местонахождение; удостоверение за семейно положение на собственика; удостоверение за наследници, ако се налага; удостоверение за тежести върху имота. За друго не се сещам.
Виж целия пост
# 3
Благодаря много, моля само да ми кажете и къде се издават
Виж целия пост
# 4
Данъчната оценка се издава след платен данък и такса смет в общината. Ако платиш данък до края на 2010 г и оценката важи до тогава. Ако платиш за 3, 6, 9 месеца - важи до следващата вноска по данъка. Удостоверение за наследници и за семейно положение - също там. Нотариалния акт на имота - предполагам, че си го имаш.
Купувачът на моя апарт. преди години реши да се направи на интересен и искаше - документи за строежа на блока. Брокерката го отсвири, че не е наше задължение.
Виж целия пост
# 5
На мен ми поискаха и кадастрална скица, издава се в Агенцията по кадастър на ул. "Мусала" 1, в Павлово (отстрани на високата сграда на НАП, в малката уличка). Ако за конкретния район още няма одобрен кадастрален план - дава се удостоверение за това. Има и бърза услуга, 30 лв. за 3 дена, бавната беше за десетина.
Повечето услуги имат и бърз вариант с доплащане в 2 или 3-ен размер, зависи от спешността.
Може да потрябват и други документи според особеностите на имота, но това го уточняват брокерите или нотариуса, ти няма как да го разбереш предварително.
Виж целия пост
# 6
Simple Smile ние май ще го продаваме сами без брокер и затова не са ми ясни нещата
значи повечето неща се издават в общината:
-дан.оценка и удостоверение за наследници и за сем . положение
, трябва да се платят и данъците

Виж целия пост
# 7
И местонахождението е в общината, а удостоверението за тежести - в агенцията по вписванията.
Виж целия пост
# 8
Ако жилището е в Люлин или Младост - кадастрална скица.
Данъчната оценка трябва да включва и мазе, таван, ид. части, ако има такива прилежащи към имота. Също така трябва да фигурират и двамата собственици, ако имотът е придобиван по време на брак и не е наследен. Обръщам внимание на това, тъй като корекцията отнема 14 дни и отделно още 3 дни за експресно издаване.
Ако жилището е старо и е купувано със заем, много вероятно е ДСК да не са вдигнали ипотеката. Тя няма никаква обезпечителна стойност, ако не е подновявана, но може и да лъсне в удостоверението.
Наистина най-добре е да се отиде при конкретния нотариус, при който ще се изповядва сделката, за да си каже той какво иска да види.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия