Искам да се оплача от ОББ, но къде?!

  • 8 545
  • 27
Здравейте!
Това е поредната тема за оплакване, но този път съм решена да не оставям нещата така!
Ето и каква е случката.
Клиент съм на ОББ (по принуда - там ми внасят заплатата) и за тези 1.5г се нагледах на всякакви непрофесионални изцепки от тяхна страна, които сега няма да изброявам, защото темата не е за ОББ по принцип. Но капката, която преля иначе дълбоката ми чаша, е от снощи. И така... отивам в кварталния супермаркет с дъщеря си. Пазаруваме и отиваме да платим. На касата давам дебитната картата, както съм правила винаги до сега, въвеждам си кода и касиерката след секунди казва: "Картата е отхвърлена!" Няма да обяснявам колко засрамена се почувствах! Но нали е още началото на месеца Wink, казвам: "Не може да бъде, има пари вътре!" И тя: "Не, самата карта е отхвърлена, не плащането!". Добре, че не бях отишла за седмичните покупки, а за дреболии и сметката беше 12-13 лв и имах толкова кеш в мен, та платих. Излязохме и отидох на първия банкомат да проверя какво става.
КАРТАТА Е ВРЕМЕННО БЛОКИРАНА!
Това беше единственото обяснение, няма телефон, на който да звънна да питам защо, няма кратко изречение, обясняващо нещо си... Просто така - блокирана.
Веднага се прибрах и от нета намерих телефон за клиенти на банката. Обадих се (към 19:00ч). Пяха ми песнички, че нямало оператор, искаха да въведа ЕГН, накрая след 4-5 минути се обади една дама. Разказах й какво ми се е случило, казах си имената и тя отвърна:
- Картата Ви е временно блокирана.
- Знам, но защо? Кой я е блокирал?!
- Ние!
- Кога, защо...
- От съборажения за сигурност!
- Ама аз не съм искала newsm78
- Госпожоооо, картата е блокирана за Ваше доброооо! Ползвали сте я в съмнително устройство и сме преценили, че е рисковано, затова.

От тук нататък ми беше обяснено, че трябва да ида до РАБОТЕЩ (клиентите на банката знаят каква рядкост е това) банкомат на ОББ, да се обадя тогава пак на същия номер и да ми ПОЗВОЛЯТ да си сменя ПИН кода. И тогава пак ще мога да си я ползвам.

Та имам следните въпроси:
- Защо НИКОЙ по НИКАКЪВ начин не ме е уведомил за това блокиране?!
- Защо плащам такса управление ВСЕКИ месец, след като АЗ се обаждам на банката за МОЯ СМЕТКА, и то трябва да е 2 пъти по 6-7 минути!
- Къде бих могла да се оплача от тази несправедливост? В самата банка, в някаква институция... newsm78

Ако на някой друг му се е случвало, към кого се обърнахте, моля споделете Peace
Виж целия пост
# 1
Ако ти бяха откраднали парите, темата щеше да е друга: "Защо не са ми блокирали картата, като са видели, че съм я сложила на съмнителен банкомат".
Не виждам причина да се жалваш, при положение, че това се прави, за да бъдат предпазени клиентите.
Неприятна е ситуацията в магазина, разбирам.
И на мен ми се е случвало няколко пъти, и на съпруга ми, но все пак наистина е за добро на клиента.
Винаги са ми пращали са ми смс, че ми е блокирана картата и да звънна на телефона на гърба й.
Нещата се оправят за 5 минути обикновено.
Виж целия пост
# 2
Ама аз не се жалвам, че е блокирана!
А че не съм известена за това!
Мисля, че стана ясно какъв е проблема. За едини СМС спестяват пари явно, но на мен това ми коства доста голямо неудобство, а и сметка на телефона, при положение, че ми взимат ежемесечна такса ОБСЛУЖВАНЕ....
Виж целия пост
# 3
Комисия за защита на потребителите ще ти помогнат. След като им разкажеш какъв е проблема ще ти дадат адекватни съвети. Тук във Варна са страшно отзивчиви  Peace
Виж целия пост
# 4
Когато тази карта ти е издавана, подписвала ли си някакъв документ? Със сигурност- да, та погледни го, там сигурно го пише твоят казус.
Банките по този начин си връзват гащите, за да не се налага после да връщат пари.
И да, монетата има две лица.
Виж целия пост
# 5
Aктивирай си опцията да ти пращат СМС при транзакции над 100 лева. Може би само тогава пращат СМС да те известят. И в крайна сметка хората са ти го направили за твое добро.
Бях клиент на ОББ около 3 години по същата причина като твоята и съм забелязал, че служителките са доста отзивчиви. Отиди на място в някой клон и питай може ли да се подаде някаква молба и декларация, че не искаш да ти спират повече картата. Питай и кой е тоя съмнителен банкомат или ПОС устройство.
По КЗП да ходиш само ще изгубиш време според мен. така като гледам никакви твои права не са нарушили.
Виж целия пост
# 6
Имам активирана тази услуга и всеки път, когато тегля по-голяма сума получавам СМС.
Именно затова съм бясна, че не са ме уведомили! По никакъв начин не съм против блокирането с цел сигурност. Напротив, благодарна съм за това и не искам да се отказвам от тази опция. Просто факта, който ме дразни ужасно е, че ми взимат ежемесечната такса за управление (която далеч надхвърля цената на СМС-а), а не ме уведомяват за толкова важни неща!
Ами ако бях отишла в чужбина и бях решила да я ползвам там?! Как точно щях да намеря банкомат на ОББ?! Или ако детето ми си беше отворило, да кажем, кутията с бонбони и се беше почерпило още в магазина, пък аз на касата разбирам, че нямам нито достъп до парите си в сметката, нито кеш?!
Правата, които считам, че са ми нарушили са, че са направили това без мое ЗНАНИЕ! Повтарям, НЕ ПОЗВОЛЕНИЕ! Трябваше само да ме информират, нищо друго!
Желанието ми да се оплача е с цел тази практика да бъде прекратена, за да могат хората да реагират навреме, а не си навлекат неприятности от един иначе наистина добър ход на банката, какъвто е блокирането с цел сигурност. Peace
Виж целия пост
# 7
При това положение е по-сигурно да не ти пращат СМС, а да чакат потърпевшия да се обади.
Защото, ако са ми дръпнали чантата с все карти и мобилен вътре, предпочитам да не ги уведомяват кое точно е блокирано или да виждат др. подробности.
Неудобно е, но няма начин ...
Виж целия пост
# 8
Хм, Човече, ето че се намери някой да ми даде смислено обяснение! Благодаря ти!  bouquet
Изобщо не се бях замисляла за този вариант, да не говорм, че служителката нищо не ми обясни Rolling Eyes В такъв случай са прави хората. И въпреки всичко е много неприятно. Би могло да се праща мейл, примерно... Или много искам....
Виж целия пост
# 9
Би могло да се праща мейл, примерно... Или много искам....
Или да идват по къщите да ни уведомяват лично Laughing
Шегувам се Hug И разбирам възмущението ти от причиненото неудобство, но в обяснението на
Не се сърди наистина има логика. Тъпото е, че ти го дава съфорумка, когато можеше да ти го даде служител от банката...Карай! По-добре така наистина, отколкото да ти изчезнат парите.
Странно. Какви са тия съмнителни устройства? Аз както ходя с пет лева в джоба, ако се окажа с блокирана карта в магазин, ще го закъсам...
Виж целия пост
# 10
И моята карта бяха блокирали но получих смс преди това ,че е ползвана на устройство което е било "манипулирано"и я блокират и телефон за контакт Peace
Виж целия пост
# 11
Картата ти е блокирана в БОРИКА. А ОББ и всяка друга банка могат да влязат в системата на БОРИКА и да видят защо е блокирана.
Виж целия пост
# 12
А какво значи манипулирано устройство?
И след като е такова не би ли трябвало по него да се направи нещо, за да не се налага да се блокират карти.
Странна ми се струва такава система за сигурност.
Виж целия пост
# 13
На мен ми се случи същото преди няколко месеца, но ми изпратиха съобщение по мобилния. Звъннах веднага, обясниха ми какво се е случило и какво трябва да направя (а именно да си сменя ПИН кода) и проблемът се разреши.
Виж целия пост
# 14
Целият ми "рев" беше именно да получа такова отношение, каквото е получила ПИПИТУ от нейната банка. Явно не искам нищо ненормално Mr. Green. Преди час ходих до банката и ми обясниха, че:
1. Не мога да се откажа от тази услуга.
2. НЯМА да ме информират по никакъв начин.
3. За да си деблокирам картата ми поискаха освен 3 имена, ЕГН, адрес И моминско фамилно име на майка ми! Което ще рече, че не са ме уведомили не защото може да ми е откраднат и телефона, а за да спестят стотинки! Sick
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия