Проблем със занималните

  • 4 490
  • 13
Синът ми ще бъде втори клас и в училището, в което учи, следващата учебна година ще има само една занималня поради липса на стаи. Подбрали са само 25 деца, за които ръководството твърди, че са най-нуждаещите се. Как точно е станал обаче изборът е неясно, защото не са ни искали никакъв документ, а само молба. Вероятно наистина има самотни майки и социално слаби, но как са преценили си остава пълна загадка. Вече се обърнах към Сдружението Настоящи и бъдещи майки и по техен съвет ще подам жалба в инспектората, но се чудя дали има и други в нашата ситуация.
Виж целия пост
# 1
За държавната занималня се раздават бланки за попълване от родителите. И обикновено наистина се избират крайно нуждаещите се, които не могат да си позволят цената на частната.
В училището на дъщеря ми държавна занималня имаше само в 1-ви клас.
Виж целия пост
# 2
Има такива училища. 138-мо например е такова, на занималнята никой не пише домашните и освен това трудно се дореждаш, просто върха. Като бяхме там бяхме на частна (200 лв месечно). След това сменихме училището и в новото 12-то СОУ има прекрасна занималня за всички ученици. Не си тръгват без домашни, възхитена съм.
Виж целия пост
# 3
Крайно нуждаещи са избрани и за занималнята за 38 оу, но не е ясен критерият, защото всеки може да напише, че е социално слаб или самотен родител, тъй като документи или бележки не са ни искали. Ясно е че е чисто субективно и правила за подбор не е и имало.
Виж целия пост
# 4
В класа на Дияна беше казано "самотни родители", "деца на разведени родители" и т.н.
Не знам какви бележки са искани и дали изобщо са искани.
От клас можеха да вземат само по 8 деца, като се раздаваха по 6 бланки за молби. Общо трите класа бяха към 60 деца.
В 1ви клас частната занималня струваше 60лв (2008/09), като се провеждаше само за техния клас, в класната им стая. 2-ри и 3-ти пак беше на същата цена, но вече беше сборна от 3те класа. Аз спрях дъщеря ми от занималня през 2рия срок на 2ри клас.
Виж целия пост
# 5
В 38 училище няма частна занималня към самото училище, защото определено нямат налични класни стаи. Но учителите от начален курс водят такива частни занимални, които са някъде наблизо в района и съответно тече агитация. Въпросът е че са не по-малко от 200 лв на месец, което финансово си е доста натоварващо и непосилно за всички.
Виж целия пост
# 6
В училището на дъщеря ми има държавна и частна занималня. Това, което знае е, че от клас се записват по 4 деца най- нуждаещите се.
Виж целия пост
# 7
Проблем със занималните явно има почти навсякъде. Сега в 1-ви клас има такава занималня, в която са събрани деца от два класа - пълен хаос е, госпожата изобщо не може да въдвори ред - резултатът е след цял ден в училище , за някои домашни не е стигнало времето и вечер дописваме. Изобщо не съм доволна. Мислих за частна занималня - но цената е м/у 200  и 240 лв , което наистина е доса за нас. За догодина - 2- ри клас - ни накараха от сега да попълним молби коидеца ще посещават занималня , като ни предупредиха , че ако детето отсъства , ще го отпишат, а тези които сега не попълниха молба , няма да могат да го направят по нататък. Аз разбира се попълних молба, но ако качеството на подготовка е както сега в 1-ви клас , а догодина знаете ще има повече за учене просто не знам как ще се справя моето дете. А иначе в къщи си пише без проблем, казва , че в занималнята е шумно и не може да смигне....Лошото е още , че първият срок на 2-ри клас занималнята ще е сутрин, а ще учат следобяд 2-ра смяна , което значи , че успяла , не успяла да се подготви ..........
Виж целия пост
# 8
И как се определят тези нуждаещи?
Това,че един родител работи на две места и има по голям доход,какво го прави?
Богат или нуждаеш?
Виж целия пост
# 9
Аз същото попитах директорката на 38 училище как се определят крайно нуждаещите се, отговорът беше доста груб - "вие какво мислите, че искаме бележки кой каква заплата ли получава? " С предимство са децата с по един родител и другите социално уж слаби, които неясно как са определени. Имало и няколко свободни места, които в нашия случай били определени на случаен принцип, уж жребий. Дали е така, няма как да разберем. Иначе качеството на заниманията във въпросната занималня определено не е особено на ниво, въпреки че моето дете попадна на млада и мотивирана учителка, но има още какво да се желае...
Виж целия пост
# 10
Аз същото попитах директорката на 38 училище как се определят крайно нуждаещите се, отговорът беше доста груб - "вие какво мислите, че искаме бележки кой каква заплата ли получава? " С предимство са децата с по един родител и другите социално уж слаби, които неясно как са определени. Имало и няколко свободни места, които в нашия случай били определени на случаен принцип, уж жребий. Дали е така, няма как да разберем. Иначе качеството на заниманията във въпросната занималня определено не е особено на ниво, въпреки че моето дете попадна на млада и мотивирана учителка, но има още какво да се желае...

Здравейте!
Казвам се Детелина Тарашева и съм учител ЦОУД.Пиша си годишния отчет на занималнята и реших да погледна занималнята през очите на родителите.Останах потресена .
Мили мои родители,които най-вероятно сте на възрастта на сина ми,много, много сте далеч от реалността .
Ще се опитам да ви разкажа пък,който разбрал -разбрал .Децата сутрин идват отпочинали на училище .Често се налага да заместваме класните им ръководители и правим сравнение на сутрешното и следобедното състояние на малките ученици.Та както казах, сутрин първи ,втори и трети час протичат много добре .Учителят може да даде знания и да се радва  ,че това което посява ще поникне .След третия час в зависимост от темперамента ,характера и възпитанието си, децата едно по едно започват да внимават по-малко ,да им доскучава .Слава богу програмата е подредена така ,че последните часове да са физическо,ДБТ,музика и др.
Часовете свършват.Идва време за обяд.След като се нахранят в столовата (това са два часа организиран отдих и физическа активност)играем организирани игри.След организираните игри , ги оставям да поигрят сами,защото виждам ,че искат за малко да ги оставим на мира да играят своите си игри.Влизат в различни роли и имитират дейността на възрастните.Тичат.Това всеки ден ми изправя косата ,защото опасността от падане винаги съществува.И ако минем с обелено коляно -добре,но понякога паданията са с по-сериозни последствия.Но няма как да не ги оставя да изразходят енергията събрана от седенето на  чина сутринта.Прибираме се за часовете по смоподготовка ,които също са два.Прибирам ги 10 мин преди часа ,за да отидат до тоалетна ,да извадят необходимите тетрадки и учебници ,да се успокоят ,да седнат и започваме.Тук е момента да ви кажа ,че има деца ,които тихичко и кротичко се заемат с домашните си  и идват да попитат за нещо неясно или ,за да им проверя написаното.(тази година бях с 4клас) имаше си обаче 6 деца няма да цитирам имена ,които шумят ,въртят се ,стават ,разхождат се ,дразнят едно дете ,което е малко по-различно докато го разплачат,хвърлят бележки клечат клекнали на столовете не мога да ви изредя всичко,няма как.Всичко това не се случва под моето мълчаливо и нехайно наблюдение.Времето ми минава да укротявам тези 6 деца ,като ми е болно ,че не обръщам достатъчно внимание на тези ,които наистина искат да научат ,интересно им е .Ролята ми е да надграждам и затвърдявам получените сутринта знания.Шишенцето с валериана е в чантата ми винаги готово.Мога да напиша оплакване до директорката и поне трима да ги извадя от занималня ,но знам че нито на класната ,нито на директорката ще им хареса.После се сещам ,че родителите им работят и оставени сами много лесно ще попаднат в лоши квартални компании.Не че в бъдеще няма да се случи на някои от тях ,но нека не е още от сега ,казвам си.Един от тях си загуби телефона. Общо взето цяла година се държа зле в занималнята като пречеше на всички ,но след като си загуби телефона родителите се оплакаха и аз писах обяснение до директора на училището.
Не обвинявам децата ,ядосвам се на родителите .Виждам родителите на Боби ,който си пише всички домашни ,виждам и родителите на някое от проблемните ми деца ,които все са готови да обвиняват ,пълни с претенции и неуважение.Звъня им вечер :"Знаете ли,Вашето момченце някак си се уморява бързо и не си дописа последната задача по математика.Бихте ли му помогнали в къщи да я реши?(работа точно за 3 минути )"
На следващия ден задачата не е решена.
В занималнята са 25 уморени деца,всяко с характера си и възпитанието си ,а при някои липсва такова.Вие независимо от всичко всяка вечер ще седнете с детето си  и ще разгледате тетрадки ,уроци ,и т.н.Това е времето само за вас и детето .
След 15,00  децата вече са толкова уморени ,че дисциплината може да бъде осигурена само с  жандармерско крещене над главите им ,да не говорят и не се въртят ,да не си пречат, да довършат домашните и т.н.
Това уморява психически учителката ,но даваме ли си сметка какво причинява на децата.Ръководството на училището иска ред и тишина ,родителите искат ред и тишина ,а питате ли се ,как се чувстват наистина децата.Ако можех да правя промени ,ако нещо зависеше от мен -щях да променя много неща.
По въпроса за младата и мотивирана учителка ,от която има още какво да се желае ,ще Ви кажа ,че още по-много има какво да се желае от родителите.Помнете ,че Вашето дете и неговото възпитание са вашият успешно или неуспешно положен изпит пред обществото,А ние в училище безмълвно и без много коментари сме първите ,които виждаме какви ценности сте предали на дечицата си.
Грижете се за емоционалния комфорт на децата и не се стряскайте ,че една домашна не е написана в занималнята.Не забравяйте ,че има страни ,в които домашна не се дава и резултатите са по-добри от нашите в България.
Виж целия пост
# 11
Детелина, чудесен пост!
Виж целия пост
# 12
Уви, голяма част от родителите нямат представа за какво натоварване иде реч! На много от тях им е добре, когато детето се прибере с написани домашни. Задават един дежурен въпрос "Как мина днес?" и приключват.
Но как е протекъл учебният процес след това не ги интересува.
Това, че детето прекарва повече от един работен ден в училище, няма значение.
От 8.00 до 17.00. Равносметка? 9 часа всеки ден + евентуалните летни училища
Виж целия пост
# 13
Уви, голяма част от родителите нямат представа за какво натоварване иде реч! На много от тях им е добре, когато детето се прибере с написани домашни. Задават един дежурен въпрос "Как мина днес?" и приключват.
Но как е протекъл учебният процес след това не ги интересува.
Това, че детето прекарва повече от един работен ден в училище, няма значение.
От 8.00 до 17.00. Равносметка? 9 часа всеки ден + евентуалните летни училища

о, напротив, даваме си сметка, но какво да направим?
само да кажа, че съм от силно учителско семейство + сестра ми е начална учителка, та имам някаква представа. и да, родителите са много виновни, съгласна съм. изпитвам дълбоко уважение към учителската професия, но:
ако имах варианти, никога не бих подложила детето си на кошмара "занималня". да имам, но нямам. и да, важно ми е да е с написано домашно, защото нямам никаква възможност да правя И това след моя също кошмарен ден /за който съм излязла в 7.30 и съм се прибрала като парцал в 7 в най-добрия случай, след което започвам да се занимавам с домашните "хави". а в случаите, в които детето е на спорт, дори няма да казвам в колко се прибираме/. за съжаление в един момент се оказа, че е нужно да проверявам вече провереното. домашни, които бяха вече проверени в занималнята, имаха грешки. страхотно. случи се многократно и в тази в училището, и в частната занималня /тъй като в един момент се оказа, че няма място за нас в училище/. вижте това, вижте онова...ами не мога да поема повече, нямам капацитет. толкова от мен. каквото искат да си мислят учителките.
честно казано не ме интересува особено как е протекъл учебния процес, както другите не се интересуват как е протекъл моя работен ден. всички сме в преса, това е положението. всеки да си гледа неговата работа. и да ви кажа, ако сравним нервите на сестра ми и моите - съвсем няма да е тя тази, която е зле.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия