Счетоводител в нужда се познава 6

  • 36 475
  • 734
# 720
Да..., винаги искат пълномощно - от единия или другия - упълномощен-упълномощител. Освен ако не се "грабнат" заедно.... Laughing

Да,извинявам се ,но все се грабваме заедно - недолюбвам пълномощтните-исат време, пари Laughing,забравят да го оттеглят или го правят безсрочно-с три думи за мен-не ми харесва Mr. Green
Опцията с пълномощно всичко да правя и титуляра просто да ми се доверява,недолюбвам.
Виж целия пост
# 721
Моля за помощ, имаме договор с вход за наем на помещение етажна собственост. От входа от начало приеха да издават фактури, но сега вече се настанихме, платихме 2 наема и отказват какъвто и да е документ. Парите си получават по банков път, а с тази фактура аз трябва да се отчета пред работодателите си. Входа не е регистриран в общината поради липсващи собственици. Мога ли да ги задължа някак да издадат фактурата? Излиза, че разчитам на добра воля да дадат документа или да напусна помещението, а не ми се иска.
Виж целия пост
# 722
Да ги задължиш ще е трудно, още повече като не са регистрирани в общината. Може би е добре да тръгнеш от там кой е титуляра на банковата сметка, по която превеждате наема. В краен случай ще имате непризнати за данъчни цели разходи.
Виж целия пост
# 723
Платена е такса за вписване по ел. път на ГФО в ТР 25лв, вместо 20лв...дали ще е проблем при подаването и вписването?
Виж целия пост
# 724
Платена е такса за вписване по ел. път на ГФО в ТР 25лв, вместо 20лв...дали ще е проблем при подаването и вписването?

Не, даже после може да си ги искаш. Laughing
Виж целия пост
# 725
Платена е такса за вписване по ел. път на ГФО в ТР 25лв, вместо 20лв...дали ще е проблем при подаването и вписването?

Не мисля. Даже има формуляр заявление за връщане на надвнесени такси.
Виж целия пост
# 726
Благодаря ви Simple Smile   bouquet
Виж целия пост
# 727
Имам въпрос за обезщетението по чл.331, ако някой е запознат моля да ми драсне едно ЛС
Виж целия пост
# 728
Питай тук, ако не е много лично, на някой може също да му свърши работа...
Виж целия пост
# 729
Simple Smile
Скрит текст:
Прекратяване на трудовия договор по инициатива на работодателя срещу уговорено обезщетение

Чл. 331.
(2) Ако работникът или служителят приеме предложението по ал. 1, работодателят му дължи обезщетение в размер на не по-малко от четирикратния размер на последното получено месечно брутно трудово възнаграждение, освен ако страните са уговорили по-голям размер на обезщетението.
Чл. 20. В брутното трудово възнаграждение извън случаите по чл. 177 и 228 от Кодекса на труда се включват основното трудово възнаграждение и допълнителните трудови възнаграждения с постоянен характер, определени с индивидуалния трудов договор, доколкото друго не е предвидено в Кодекса на труда.
Нещо ми зацикли логиката и седя и се  чудя- ако през месеца, който ми е база, човекът е бил отпуск или болничен, какво правя...взимам последното получено възнаграждение със все отпуска/болничния и си го умножавам просто по 4, илиии взимам заплатата за отработените дни, преизчислявам към пълен месец и тогава умножавам по 4 ... или взимам каквото е получил за отработените дни и го умножавам по 4  newsm78
Виж целия пост
# 730
Да ги задължиш ще е трудно, още повече като не са регистрирани в общината. Може би е добре да тръгнеш от там кой е титуляра на банковата сметка, по която превеждате наема. В краен случай ще имате непризнати за данъчни цели разходи.
Не са ли задължени, поне касов ордер да дадат? От фирмата държат на фактура и ще плащат данък на тези пари, защо да не се признае за разход?
Виж целия пост
# 731
 
Simple Smile
Скрит текст:
Прекратяване на трудовия договор по инициатива на работодателя срещу уговорено обезщетение

Чл. 331.
(2) Ако работникът или служителят приеме предложението по ал. 1, работодателят му дължи обезщетение в размер на не по-малко от четирикратния размер на последното получено месечно брутно трудово възнаграждение, освен ако страните са уговорили по-голям размер на обезщетението.
Чл. 20. В брутното трудово възнаграждение извън случаите по чл. 177 и 228 от Кодекса на труда се включват основното трудово възнаграждение и допълнителните трудови възнаграждения с постоянен характер, определени с индивидуалния трудов договор, доколкото друго не е предвидено в Кодекса на труда.
Нещо ми зацикли логиката и седя и се  чудя- ако през месеца, който ми е база, човекът е бил отпуск или болничен, какво правя...взимам последното получено възнаграждение със все отпуска/болничния и си го умножавам просто по 4, илиии взимам заплатата за отработените дни, преизчислявам към пълен месец и тогава умножавам по 4 ... или взимам каквото е получил за отработените дни и го умножавам по 4  newsm78

.......Когато работникът или служителят не е отработил пълен работен месец, брутното възнаграждение се определя, като полученото средно дневно брутно трудово възнаграждение се умножи по броя на работните дни за същия месец.

По принцип за това обезщетение се вземат постоянните пера - ОЗ, клас...

Ето "подплатено"
Съгласно чл. 16, ал.2, т. 7 от Наредба за структурата и организацията на работната заплата "При изчисляване на брутната работна заплата на работниците и служителите се включват:1. основната работна заплата;2. възнаграждението над основната работна заплата, определено според прилаганите системи за заплащане на труда;3. допълнителните трудови възнаграждения, определени по реда на наредбата, както и възнаграждението, изплатено по реда на чл. 259 от Кодекса на труда;4. възнаграждението по реда на чл. 266, ал. 1 от Кодекса на труда;5. възнаграждението при престой или поради производствена необходимост, изплатено по реда на чл. 267, ал. 1 и 3 от Кодекса на труда;6. възнаграждението по реда на чл. 268, ал. 2 и 3 от Кодекса на труда;7. възнаграждението за платен годишен отпуск.
Виж целия пост
# 732
Ми и аз така го направих, но явно петъчно вече ме обзеха едни съмнения да не го оплескам  Tired
Виж целия пост
# 733
Да ги задължиш ще е трудно, още повече като не са регистрирани в общината. Може би е добре да тръгнеш от там кой е титуляра на банковата сметка, по която превеждате наема. В краен случай ще имате непризнати за данъчни цели разходи.
Не са ли задължени, поне касов ордер да дадат? При плащане по банков път няма касови ордери, вие си пазите платежните нареждания От фирмата държат на фактура и ще плащат данък на тези пари, защо да не се признае за разход? Разбира се, че искат фактура, но ако си останат без такава ще имат счетоводен разход без документ, т.е. няма да се признава при образуване на данъчният финансов резултат. В случай, че договорът за наем е сключен между собствениците, като ФЛ, и вашата фирма, няма да ви трябват фактури, а ще им издавате СИС и ще внасяте 10-те % ДДФЛ на тримесечие.
Виж целия пост
# 734
Заповядайте в новата ни тема:

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=787568.new#new
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия