Детето не пише в училище

  • 1 612
  • 2
Здравейте, детето ми е в 1клас. Проблема е, че тя не пише в часовете в училище. В къщи детето пише и чете, съсредоточава се добре, но в клас отказва да пише това, което изисква учителката. Няма дислексия или дисграфия - изследвана е., няма здравословни проблеми, както и аутизъм.
Благодаря.
Виж целия пост
# 1
Здравейте,
От написаното си мисля, че детето ви има някакви съпротиви в това, да следва наложените правила. А съпротивите се появяват там, където трябва да се охранява нещо от психичния свят.  Не мога да схвана обаче какъв е механизмът, какви са причините за подобно поведение.
Какви са обясненията, които детето дава за това поведение? Как обяснява нещата учителката?  Какви са последиците, от това че не пише : Учебният успех е  слаб? Трябва да седи в къщи до късно над учебниците, за да се“наваксат“ пропуските или друго? Какъв е полът на детето Ви?
Така или иначе вариантите за мен са два:
-проблем в общуването с авторитетите
-проблем в общуването с връстниците
- комбинация от двете
Като че ли по-скоро е първото, защото детето Ви  бойкотира правилата, които налага учителката – възрастния, безусловния авторитет в клас. Това обикновено се дължи или на прекомерно високо, неоправдано самочувствие и самооценка - „Аз съм толкова готин, як, добър в училище, че мога да си позволя дръзко да наруша правилата и да не пиша в час, предизвиквайки учителката“. Или пък обратното – прекалено ниско самочувствие и пълна невъзможност да се отстоиш - „Пак ме карат да правя неща, които не искам да правя – да пиша, няма да се справя и няма да го правя, после в къщи на спокойствие ще пробвам. Там е сигурно, че никой няма да забележи провала ми и да  ми се подиграва“
Мислите ми се въртят около тези съображения, ако ми дадете малко повече информация, ще съм в състояние да ви дам и по-практично приложим съвет.
Виж целия пост
# 2
Здравейте, детето е момиче. Вкъщи слуша и пише в часа госпожата казва "Защо не пишеш" Тя казва "така", като я питам какво прави в часовете тя казва "блея". По принцип е голям инат и си прави каквото си науми. Чудното е, че всяко нещо, което каже госпожата тя го помни, знае си урока от буквара и в къщи чете и пише дори без да я карам да го прави.
Тя действително както казвате не обича да й се казва какво да прави. Винаги трябва да стане на нейното и да се й се угоди.
В къщи си написва много добре домашните, и не й отнема много време.
Помни много добре текстове/знае буквара наизуст/, помни  песничките и стихчетата на другите деца  , които в момента се подготвят за тържеството на буквите.
За самочувствието мога да кажа , че има самочувствие детето, чувства се добре в училище, има много приятели, контактна е. С госпожата нямаме проблеми.
Тези дни помолих госпожата да й напише една Двойка, за да види разликата между шестица и двойка, защото тя получава само шестици на домашните си работи. Явно не й хареса , и казвам"Ако желаеш да имаш пак само шестици, ще трябва да пишеш и в час".Вчера и днес е писала в часовете.
Благодаря  bouquet
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия