Частен ученик

  • 27 061
  • 63
# 60
Не може да закриват всички подготвителни групи и в същото време да налагат глоби. Просто няма как като не ти дават опции, после да те глобяват.

Закриват тези в училищата, като оставят само в крайните квартали, които са на по 10км от мастото където до преди 5 години стоеше табелата Бургас напр. Крайморие, Долно и Горно Езерово, Банево и т.н.;
В Бургас в рамките на града, остават ПГ само в ДГ;  Има съобщение на сайта на общината, отделно аз им писах мейл най-учтиво попитах дали това не е грешка? Имам надлежен отоговор, че ще вземат под внимание мейла ми и ще ми отговорят, но няма срок, няма нищо, според мен си е рутинен отговор и изобщо няма да чуя повече от тях. Отделно на нашето у-ще директорката е на 2 месеца, т.е. няма да се застъпи за нас и не на последно място, тръгналите на 5г. възраст сме 2 деца в групата, като другото детенце заминава за чужбина и реално оставам да се спасявам сама.
Не искам да я връщам в градина, не знам на какво ще попадна. Предпочитам да я запиша на частна занималня примерно, обаче път те нямат договор или каквото там се нарича с МОН.
Затова искам да я запиша в ДГ - все едно коя и да си файлирам документи за самостоятелно обучение и после да я изпратя на частна занималня Simple Smile Това успях да измисля.

lylia, намерих една група за начално образование, отбелязала съм я и ще седна през уикенда на спокойствие да чета и да си водя записки.

easy rider, благодаря за идеята, ще разпитам за такива ДГ
Виж целия пост
# 61
Не може да закриват всички подготвителни групи и в същото време да налагат глоби. Просто няма как като не ти дават опции, после да те глобяват.

Закриват тези в училищата, като оставят само в крайните квартали, които са на по 10км от мастото където до преди 5 години стоеше табелата Бургас напр. Крайморие, Долно и Горно Езерово, Банево и т.н.;
В Бургас в рамките на града, остават ПГ само в ДГ;  Има съобщение на сайта на общината, отделно аз им писах мейл най-учтиво попитах дали това не е грешка? Имам надлежен отоговор, че ще вземат под внимание мейла ми и ще ми отговорят, но няма срок, няма нищо, според мен си е рутинен отговор и изобщо няма да чуя повече от тях. Отделно на нашето у-ще директорката е на 2 месеца, т.е. няма да се застъпи за нас и не на последно място, тръгналите на 5г. възраст сме 2 деца в групата, като другото детенце заминава за чужбина и реално оставам да се спасявам сама.
Не искам да я връщам в градина, не знам на какво ще попадна. Предпочитам да я запиша на частна занималня примерно, обаче път те нямат договор или каквото там се нарича с МОН.
Затова искам да я запиша в ДГ - все едно коя и да си файлирам документи за самостоятелно обучение и после да я изпратя на частна занималня Simple Smile Това успях да измисля.

lylia, намерих една група за начално образование, отбелязала съм я и ще седна през уикенда на спокойствие да чета и да си водя записки.

easy rider, благодаря за идеята, ще разпитам за такива ДГ

http://www.bg-mamma.com/?topic=926575.30 - Това е линк към темата, надявам се да излиза правилно.
Виж целия пост
# 62
Аз разбрах не че закриват всички подготвителни групи, а тези, които са в училищата само. Остават другите, в ДГ.
Да,допълнено е това. С телефона съм и четох само Юна.
Виж целия пост
# 63
Моето дете ( 5 кл.)  е втора година  в СФО .
Преминаването от нормална форма на обучение се наложи по спешност в началото на декември по-миналата година при форсмажорни обстоятелства.
За мотивацията:
Скрит текст:
Детето редовно караше много тежки бронхити. От многото антибиотици получи проблеми и със стомаха.
Всяка зима кашляше с месеци и се оплакваше ,че и е студено в училище .Тормозех се ,но и през ум не ми е минавало че може да има нещо нередно там. Всичко отдавах на слаб имунитет или вируси.
Оказа се че  поради бюджета си училището не може да си позволи повече от 5ч отопление в работен ден ,което на практика означаваше 10-13 градуса сутрин в по-топлите месеци ,а в големите студове и под 10 .Това се пазело в тайна от родителите години наред. Имало проверки ,но не били открити нередности.
До този момент дори не бих се замислила за такъв тип обучение ,но няма училище на по-малко от час път ,а транспорта е нередовен .Към всичко това и крехкото до момента здраве на малката наклони решението към СФО. Подадох молба и спрях да водя детето на редовни занятия като изрично казах и на класната и на директорката  ,че ще я водя само за контролни и изпитвания за да не мръзне.
След три седмици бях повикана в пощата и срещу подпис получих писмо от училището ,в което ме уведомяваха по спомен ,че ще бъдат предприети мерки да бъда наказана като родител който пречи на детето си да получи образование .
Заедно със съпруга и детето ми посетихме адвокат ,който след като се запозна с всичко пое случая и ни каза че вървим към решаване на проблема по съдебен път след като получа наказанието. Нещо за което уведомих и ръководството на училището ,а те ми предложиха да попълня молба до директора ,защото се оказа че броя отсъствия бил такъв че било позволено да бъдат извинени от директора. Не ми обясниха при това положение защо бе това стряскащо писмо.
След няколко дни  в средата  на декември излезе разрешението  за преминаването ни във СФО ,но се оказа че изпитите са по един за всеки предмет разпределени в две сесии, а всички оценки до момента ще бъдат анулирани .Първата сесия била януари .Бях уведомена ,че директора докладва в РУО за резултата от сесията и ако от там не са доволни от резултата могат да препоръчат връщане в нормална ф-ма на обучение ,което не подлежи на обжалване.
На практика това означаваше за 20 дена  да се вземе материала за втори срок по поне половината предмети.
Загрижено ми намекнаха ,че може да имаме проблеми и със социалните служби.
След всичко с което ни наплашиха и пред алтернативата да бъде върната принудително в студеното училище и да продължи да боледува детето не просто се справи, но го направи без грешка.
Никога   не се оплака и никога не ми се е налагало да обяснявам защо трябва да учи.
Благодарна е, че я подкрепихме  и не я оставихме .
За първата сесия учихме заедно ,но за втората се наложи да учи сама защото аз бях по болници. Нямаше разлика в резултатите.
За социалния момент:
 Общуването при децата е различно в различните възрастови групи и докато при по-малките няма предпочитания , при по-големите има търсене на общност със сходни интереси и не само.
В нашето училище децата имат подчертан интерес към всичко което изключва четене. Особено популярни са футболът, рисуването, пеенето и танцуването.
Докато бяха малки до към 3 кл ,нямаше кой знае каква разлика и няма да излъжа ако кажа че моето не се е отличавало с нищо. По това време предложих на няколко родители на по-будни деца от класа да си запишем децата заедно на немски .Хем ще научат език ,хем ще си помагат ,хем ще дърпат не толкова мотивираните си другарчета обаче се оказа че няма желаещи. Стана ясно ,че макар и умни ,будни дечица ,четат с мъка едвам задължителната лятна литература защото все ги тегли към лудории.
С годините тези различия станаха по-осезаеми и не че няма общуване ,но продължителното ежедневно общуване става малко еднообразно когато имаш различни интереси.
От друга страна вече попаднахме в групи за напреднали по езици и се оказа ,че всички без изключение са страхотни и са ни приятели. Ако не се видят ,задължително се чуват и все намират за какво да си говорят.
По подобен начин стоят нещата и по отношение на някои игри ,които се играят в нета.
Като се замисля и ние възрастните имаме своите предпочитания. С едни хора само се поздравяваме  с години ,а с други даже ходим заедно на годишната си почивка.
Можем да се окажем самотни сред много хора или в много приятна компания в тесен кръг.

По-напред в темата се коментираше липсата на интерес към материала по история за 5кл.
Още един глас и от мен за Помагало по история за 5.клас  - Праистория, Месопотамия, Египет  на Златно пате, но
освен това в 3-4 кл малката изчете всичко на Фабиан Ленк .
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B1%D0%B8%D0%B0%D0% … D0%B5%D0%BD%D0%BA.
Приключения, които  по много увлекателен начин отвеждат малкия читател направо в онези времена  .



 




Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия