Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Образование за децата със специални потребности/Проблем с индивидуалното обу...

  • 144 128
  • 612
# 600
Заведете детето на обследване в Св. Никола, ако сте от София. И нека не сричкува. Първо да се научи да произнася звук - ммм, а не мъ. После покажете как се оформят устничките за конкретния звук. След това да нагласи устата за съгласна звук, но да каже гласния след него.
Защо да го водя в Св. Никола? С какво ще са ми от полза? Има нарушение на експресивната реч.
Виж целия пост
# 601
За диагностика. Но явно вече имате такава, значи няма нужда.
В Русе в Асоциация дислексия прецениха, че за моето дете е по-подходящ методът на наслагване на звуците, а не на сричкуването, който се учи в училище. И детето схвана веднага като му показаха. Въпреки това отне много време докато започне наистина да чете.
Виж целия пост
# 602
 Ние ходихме във Варна, но това беше преди да започне първи клас. Много ми се иска да знам как да подхождаме с обучението му, но тук в нашия град не знам къде бих могла да го заведа.
Виж целия пост
# 603
Аз сама се уча как да подхождам. Вече доста години, шест-седем.

В началото търсех отговори от психолози, психиатри, учители. Дъщеря ми е обследвана и има епикризи и от Св. Наум, и от Св. Никола. Те са важни, за да се документира, че детето е със СОП. Да се осигури ресурсно подпомагане и в нашия случай -индивидуална форма на обучение.

После разбрах, че никой не може да свърши моята работа. Ако искам детето ми да е грамотно, сядане и се занимаваме. И така години наред. Виждам кое ѝ е силно, в кое не я бива. Къде колко и по колко време да се занимаваме. Говоря с учители, ходи на психолог. Опитвам се да работя така, че да ми остава време за нея.

Пети клас е. Миналата година не е пропускала нито едно НВО. Удостоверението за начален етап е нормално, с покрити ДОИ. Точките от НВО са съответно 10, 13, 14 и 15 по БЕЛ, МАТ, ЧО, ЧП от 20 възможни.

Сега ходи на всичко с класа си, но всеки ден има по два или три индивидуални часа по предметите. Ще видим как ще завърши това начинание. Продължаваме и работата двете у дома.
Виж целия пост
# 604
Йоко, откъде сте? Детето работи ли с логопед? Към училище също може да ползвате ресурсна подпомагане - имате право на логопед, ресурсен и психолог според нуждите на детето. Ако няма в училище или населеното място се вика мобилна група от Ресурсен център.
Виж целия пост
# 605
...Тя и алгоритъм трудно усвоява, но сякаш при проста текстова задача има шанс да се справи. Имам предвид където по-голямо е +, по-малко -, а не обратното. И да няма много пресмятания, за да не се обърка.
Mama Ru, спокойно, ще започне да се справя и със запаметяване на алгоритми, има време. За съжаление става по-късно и много по-бавно отколкото изисква темпото в училище, но всички тук знаем, че е важно да сравняваме децата си с това, което са били, а не как са позиционирани сред другите в клас. И моята не хващаше алгоритми, не можеше да следва моделите на примерчетата в учебните тетрадки - на моменти е отчайващо, но пък после се получава едно осъзнаване и нещата започват да се получават.
НВО минало добре, поне не я е болял много корем, защото тя от притеснение получава и разтройство, силни болки в корема, може да повръща дори. Като знам какви непукисти има (отглеждам си и такова дете, дето нищо свързано с училище не може да го трогне) как пък точно това дете, което толкова усърдно се труди и толкова трудно му се получават нещата - точно пък тя е изключително притеснителна!  С БЕЛ се е справила доста добре, по математика са се паднали от моделите задачи, които тренирахме до последно, но за съжаление е объркала сметките на последните две. Не е решила и задачата с превръщане на мерни единици, вероятно и в други сметки има грешки - не помни всички отговори. Но аз постоянно ѝ повтарях, че е важно човек да е положил труд, да се е постарал, а резултат винаги има - може да не е най-върховия, но това е маловажно. Миналата събота и неделя реши общо 24 теста по БЕЛ и мат - ми труди се детето. По БЕЛ със задачите за четене с разбиране се справя добре, но не винаги осмисля текста, докато го чете сама. Затова беше добре, че прави НВО при ресурсната, защото тя чете освен диктовката и текста, върху който после има въпроси от теста - така тези, които имат затруднения с осмисляне на прочетеното, получават равен старт с другите. Били са 6 деца от випуска с ресурсната и още един квестор - явно да надзирава Simple Smile
Другата седмица следват човеците, в момента прави тестове - нови порция от 24 теста Simple Smile Поне по-бързо ги прави. Но и покрай БЕЛ използвах да я окуража - колко добре се е справила, какви интересни отговори е дала на отворените въпроси. Тя, по принцип, има силно развито усещане да съпреживява. Чужди истории могат много да я трогнат и ако я докоснат - може много интересни изводи да направи. Но пък няма никаква идея колко дециметра са 12 метра....и отказва да го запомни! Но е важно това да не я сломява, защото ѝ липсва увереност.
 
Скрит текст:
Толкова съм се усъвършенствала в намиране на стимули за самочувствието, че от всякакви ситуации правя глобални изводи - гледаме купа по художествена гимнастика, нашата гимнастичка изпуска топката - чудесна възможност е това. Започвам - ето, виждаш ли, знаеш ли колко я е яд сега, толкова е тренирала, милион пъти е правила това изхвърляне без да изпусне и точно сега! Случва се - ето, решаваш задачи, правиш ги, виждам, решаваш ги, трудно ти е, но тренираш-решаваш, решаваш. А на състезание всичко се случва - може да не успееш точно тогава да ги решиш - това прави ли те по-малко подготвен, по-глупав - неее. Това момиче по-малко ли е тренирала от другите? Може даже повече да е - шанс. А треньорката - точно като мен, когато имаш тест! Тръпне отзад, гледа и вика - неее, как беее, това го правиш чудеснооо, как можааа! Яд я е, че не е показала всичко на което е способна, нали?
Виж целия пост
# 606
Имаме проблем с дете, което  има Телк решение и не посещава училище . Проблема е следният, че има затрудение по БЕЛ  и МАТЕМАТИКА, трябваше да го да запишем по индивидуална програма . Какво се случва  ако не положи нужните изпити до краен срок.  Има удостоверение  за завършен 8 клас , но без взети изпити няма как да продължи. Има ли някаква  вратичка  в тази объркана държава.
Виж целия пост
# 607
Аз сама се уча как да подхождам. Вече доста години, шест-седем.

В началото търсех отговори от психолози, психиатри, учители. Дъщеря ми е обследвана и има епикризи и от Св. Наум, и от Св. Никола. Те са важни, за да се документира, че детето е със СОП. Да се осигури ресурсно подпомагане и в нашия случай -индивидуална форма на обучение.

После разбрах, че никой не може да свърши моята работа. Ако искам детето ми да е грамотно, сядане и се занимаваме. И така години наред. Виждам кое ѝ е силно, в кое не я бива. Къде колко и по колко време да се занимаваме. Говоря с учители, ходи на психолог. Опитвам се да работя така, че да ми остава време за нея.

Пети клас е. Миналата година не е пропускала нито едно НВО. Удостоверението за начален етап е нормално, с покрити ДОИ. Точките от НВО са съответно 10, 13, 14 и 15 по БЕЛ, МАТ, ЧО, ЧП от 20 възможни.

Сега ходи на всичко с класа си, но всеки ден има по два или три индивидуални часа по предметите. Ще видим как ще завърши това начинание. Продължаваме и работата двете у дома.

Явно си доста запозната.  Какво се случва  когато дете по индивидуална програма има изпити по БЕЛ и Математика , но не е успяло да вземе изпитите . А има удостоверение за завършен 8 клас.  Имат ли срок изпитите, за да продължи  напред  училище?? И къде точно трябва да продължи  обучение след като  е по индивидуална програма?
Виж целия пост
# 608
Копирам въпроса си от друга тема. Допълвам, че  с детето е работено от пр. 2 годишна възраст, не е много вербален, има ехолалия, разбира и отговаря с да и не.

Здравейте, синът ми ще е в първи клас, с аутизъм, 80 процента ТЕЛК с чужда помощ. Няма увреждания физически, може да се обслужва, не е агресивен.
Ще има подкрепа екип в училище-логопед, психолог и ресурсен. Ресурсната ме изнудва да влизам с него в час, като се позовава на това, че  е с чужда помощ. Веднага ме попита любимия ми въпрос имаме ли баби- нямаме.Ако аз влизам в часовете, тя за какво е? Пита ме и как щели да го приемат децата.
Иначе аз работя на пълен работен ден. Според ресурсният център, няма логика в такова изискване към.мен като родител. Аз ще се видя със всички другата седмица, но въпросът ми е: ако детето е с ТЕЛК с чужда помощ, длъжна ли съм да напусна работа, за да го придружавам навсякъде. В градината беше интегриран успешно на полудневен режим и мислех, че и в училище ще е половин ден.
Как ходят на училище вашите деца.
Съжалявам за хаотичния пост, но в главата ми е е каша.
Виж целия пост
# 609
Детето ми е със СОП. Сега ще е втори клас.
В ДГ и в първи клас с него работеха психолог логопед и ресурсен. Никой не ми е казвал, че аз трябва да съм с детето в часовете.
Виж целия пост
# 610
Здравейте,

Дъщеря ми ще бъде в шести клас. На училище ходи от подготвителна група, на шест години. По половин ден, без занимални.

ТЕЛК има от втори клас. Епилепсия, 76% с придружител. Физически се развива нормално, обслужва се сама.

Аз опитах да ходя с нея в час в първи клас. Детето се дразнеше, плачеше. Не стана. Оттогава ходи сама. Не всичко е цветя и рози, но се борим. Много помагам у дома. Учим заедно по всичко. Но в училище не ходя. Ако имате въпроси, насреща съм.

Успех!
Виж целия пост
# 611
Благодаря ви за споделеното. Ясно е, че ще се борим 👍.
Виж целия пост
# 612
...
Ще има подкрепа екип в училище-логопед, психолог и ресурсен. Ресурсната ме изнудва да влизам с него в час, като се позовава на това, че  е с чужда помощ. Веднага ме попита любимия ми въпрос имаме ли баби- нямаме.Ако аз влизам в часовете, тя за какво е? Пита ме и как щели да го приемат децата.
Иначе аз работя на пълен работен ден. Според ресурсният център, няма логика в такова изискване към.мен като родител. Аз ще се видя със всички другата седмица, но въпросът ми е: ако детето е с ТЕЛК с чужда помощ, длъжна ли съм да напусна работа, за да го придружавам навсякъде. В градината беше интегриран успешно на полудневен режим и мислех, че и в училище ще е половин ден.
Как ходят на училище вашите деца?...
Няма общо правило. При всеки е различно. Зависи от вида и тежестта на проблема.
Иначе не може да се длъжна нито да напускаш работа, нито да присъстваш в час. Няма такова правило. Ако това е наистина нужно - бих се замислила изобщо от смисъла на присъствената форма в училище. И за двама ви е безсмислено. Дори - вредно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия