Образование за децата със специални потребности/Проблем с индивидуалното обу...

  • 200 192
  • 795
# 630
Като не можете, просто наемате жена с която да учат и да пишат домашните.

Ресурсната е да проверява напредъка на детето и да дава съвети на учителите как да работят с него в клас.
Виж целия пост
# 631
Дороти, не съм съгласна. Ресурсната, логопедът, психологът и класният са екип, който да работи с детето за преодоляване на обучителните затруднения. Всеки има своята роля в този екип. Как ресурсният ще провери напредъка на детето? Ресурсната е до детето, помага, показва, обяснява, работи допълнително върху дадено затруднение, по време на класно / изходно ниво/ външно оценяване е до детето, за да разяснява там, където не разбира условието...
Иначе то съвети лесно се дават на класния, ама нито той е специалист в нейната област, нето пък винаги е отворен към съвети и прилагането им на практика в условията на редовните часове. А, ако детето е на качествено оценяване, а не количествено и не е по общия план, то съвсем може да бъде изоставено само да присъства в часа без да бъде обучавано, изпитвано и т.н. Тя, ресурсната ще му подготви там някакъв тест или материал и толкова. Не, не става така.
Виж целия пост
# 632
Екипът е добре, но е до време и работи за малко на брой часове с децата, което е недостатъчно, ако и в къщи не се работи. Лично аз моето дете без работа всеки ден у нас не съм го оставяла в начална степен и това е причината, поради която имаше напредък и резултати.
Виж целия пост
# 633
... Ресурсната е до детето, помага, показва, обяснява, работи допълнително върху дадено затруднение, по време на класно / изходно ниво/ външно оценяване е до детето, за да разяснява там, където не разбира условието...
...
При нас не е така. При всички входни/изходни нива, самостоятелни работи и тестове синът ми е винаги сам, без ресурсната.
Виж целия пост
# 634
Моето дете от втория срок на трети клас е на ресурсно, но ресурсната влиза два часа седмично, тя и не е назначена в училище от директора, а е от ресурсния център. Та като завършваше миналата година трети клас викаха детето в училище да прави изходните с ресурсната. Тази година класната все ги пускаше когато ресурсната я няма и детето само си ги прави в час. Не съм се разправяла, реално тези оценки не са ми важни, защото обстановката и времето не предполагат детето да покаже знанията си.
Виж целия пост
# 635
Здравейте, може ли да попитам някой запознат ли е с FastFor Word програмата и дали имате отзиви за нея? Дъщеря ми е с забавяне в експресивната реч и проблеми със слуховата преработка. На 7 години е и й предстои първи клас, което ме плаши изключително много. Посещава частен логопед и психолог и ресурсно подпомагане в градината, но последните две години ги броя изгубени , заради пандемията и боледувания, изтърва повечето неща Sad Ще съм ви благодарна ако някой е използвал тази програма и има мнение да пише Simple Smile
Виж целия пост
# 636
Искам да споделя нещо, което не ми дава мира. Права ли съм да го приемам така. Щерката е четвърти клас със СОП - "Смесено специфично разстройство на психологическото развитие в контекста на нарушената привързаност". Това е диагнозата й. От първи клас работи със специалист по дислексия, а от втория срок на трети клас със ресурсен по математика. Така се разбрахме, за да получи повече специализирана подкрепа по математика. Миналата година я извикаха в училище да прави с ресурсната всички изходни нива. Тази година тестовете си ги прави както дойде, но най-вече в клас с останалите. Не е на индивидуален план, на количествено оценяване е. Вчера правила с ресурсната по ЧО. Днес вместо оценка я карат да го повтори в клас пред госпожата, защото "не било честно да получава помощ". Говорих с ресурсната - не й е помагала.
Това нормална практика ли е? Трябва ли детето да бъде унизявана и подценявано да доказва знания пред госпожата и класа, след като е със СОП? Има ли право учителката да отказва разяснения, там където детето има въпрос?
За бога, учител съм. Преподавам на здрави гимназисти и никога не съм отказвала да обясня нещо, ако ме попитат дори и на класно. Да обясня, да разясня, не да дам отговора.
Аз ли не съм в час?
Виж целия пост
# 637
След като прави с всички, няма нужда да повтаря според мен.  Ми какво е това нещо по два пъти
Виж целия пост
# 638
Ами и аз това се чудя.
 Първият път учителката дала на ресурсната да го направят, а на другия ден накарала детето отново да го направи в клас, защото се усъмнила, че.ресурната й е помагала, а не било честно да й помагат. Как да не е честно да се помага на дете на ресурсно подпомагане? И да му се казва, че не е честно да му се помага?
Говорих с ресурсната - остана изненадана. Твърди, че не е помагала и дори видяла 1-2 грешки, но нарочно я оставила.
За какво е тогава това ресурсно?
И изобщо четири години слушам, как не е честно това, не е честно онова, а честно ли е спрямо детето, което веднъж вече е ощетено от съдбата?
Не го разбирам. Честно.
Виж целия пост
# 639
Ох, имам чувството, че в България някои учители се взеха много на сериозно, както се казва. Къде е бляла госпожата , това са малки деца, та не е тя събрала класните от всяко дете. Какво се оправдава, детето не било предало? Тя къде бля? После, защо я праща да прави по Чо и чп с ресурсната, като то е на ресурсно само по математика?  И пак детето и виновно.  Аз на твое място, ще отида и директно ще питам госпожата, не ресурсната, защо в допуснала това. Тя да даде обяснения за това, че детето е било стресирано.
Виж целия пост
# 640
С ресурсната работи само по математика, аз отказах логопед за БЕЛ, защото плащам на специалист по дислексия, а в ресурсен център нямат такива. И вместо 1 час математика и 1 БЕЛ детето взема два часа БЕЛ. Ама на изходните миналата година нямаше проблем ресурсната да е до нея и да получи допълнително време по всичко - и по БЕЛ, и по ЧО, и по ЧП, и по мат. Сега, не било честно спрямо другите да й помагат. Моля? А честно ли е да изпитва затруднения, които да й пречат да покаже знанията си или да се съмняват в нея? Ей за това кипя. Че на детето му се набива канчето как не било.честно да получи помощ, време.
Виж целия пост
# 641
Тази учителка да почете малко наредби.
Виж целия пост
# 642
Учителката им замества от известно време и по принцип съм много доволна. Детето се чувства добре, даде му шанс и то се активира, показва знания. Затова ми става неприятно. Обаче и ресурсната ми твърди, че имала право на консултант само на изпитите, за през годината било по договорка с учителката. Също така имала право само по математика, защото ресурсната й помагала само по този предмет. Въпреки, че миналата година по време на онлайн обучението се включи и по други предмети жената. Отказах в училище за БЕЛ, защото там ходи на специалист платено така или иначе и беше по-добре за има повече часове за математика, вместо да ги делят 1+1
Виж целия пост
# 643
Здравейте, може ли малко информация за ресурсното подпомагане. Дъщерями е с нарушение в звуковата преработка и забавено развитие в експресивната реч, предстои й първи клас. Сега в детската градина я извеждат тот групата за да работят с нея, но се чудя това отделяне от децата как ще й се отрази. ЗНам че в училище имат занималня, след часовете, тогава ли работят с децата ? Има ли наредби относно това, да се извеждат децата от клас? Благодаря ви много предварително!
Виж целия пост
# 644
Здравей. Аз реших, че е по-добре детето да бъде извеждано от часа и ресурсната да работи индивидуално с нея по материала, който вземат. В нашия случай от 4 часа математика, ресурсната я извежда от два и работят само двете. При нас това работи добре. Другият вариант, който се практикува е детето да се извежда от някой "лек" час - физическо, рисуване, музика и тогава да работят с него. На мен обаче този вариант не ми хареса. Тези, така наречени 'леки" часове са за разтоварване на детето психически, а не за допълнително натоварване със сериозна работа по БЕЛ и математика.
От първи клас работи със специалист по дислексия, а от средата на трети е на ресурсно по математика. Предложиха ми да я включат и по БЕЛ, но отказах, за да не делят двата часа ресурсен седмично между два предмета. Логопед в случая нямаше смисъл да включваме от ресурсен център, защото там не са специалисти по дислексия, питах ги.
В някои училища, които имат назначен ресурсен може и по 1 час на ден да работи с детето.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия