Как запомняте прочетеното?

  • 9 038
  • 43
Може би от възрастта, може би от насъбралата се yмора, трyдно yча напоследък. А имам много за yчене. По-голямата част от материала е скyчна. Чета, чета, чета и понякога прочитам едно изречение по няколко пъти, но не мога да вникна. Искам да го проyмея, за да го запомня. Мога да го назyбря, но материалът е твърде много за yчене на изyст. Освен това, изпитът ми ще бъде обсъждане на този материал, а не само тест.
Как yчите вие? Имате ли някакви техники, трикове? Имам огромно желание да yча, но не ми се полyчава.
Виж целия пост
# 1
С писане, конспектиране.
Виж целия пост
# 2
Аз също трудно уча само с четене и се улавям, че го правя механично, без да разбирам какво чета (но пък, когато чета книги не е така). Затова преписвам текста в тетрадка, като подбирам по-важното. Така първо веднъж го чета, после преписвам и накрая чета написаното от мен (превеждам си нещо ако трябва, защото уча на чужд език) и после преписвам още няколко пъти, докато го запомня.
Успех!
Виж целия пост
# 3
Винаги съм запомняла трудно, ако не си направя писмен план, с много разклонения, така визуалната памет ми помага после. За цифри си правя асоциация с нещо познато.
Виж целия пост
# 4
Много ви благодаря!  Hug
Ще пробвам с план и записки, и дано ми се получи! Закони уча. На места стават като приказка - можеш да си представиш лицата, какво се случва, и така освен, че се помни много лесно, е и интересно. Но има много сухи, скучни раздели, които трябва да знам, а не мога да ги науча.
Виж целия пост
# 5
С анализ. Ако не разбирам, не мога да го науча. Затова при неясноти започвам да ровя за допълнителни материали.
Виж целия пост
# 6
Винаги съм смятала, че ако това, което чета, не ми е интересно, не мога да го запомня. По стечение на обстоятелствата завърших специалност, в която прочетох тонове литература, но за моя радост все художествена. Сега помня много по-лесно от преди.
И все пак, ако е такава материя - икономика, право и т.н., сигурно ще се откажа да я чета.
помня, че при теоретичните предмети най-често развивах въпросите по отделно. На компютър набирах опорните точки по всеки въпрос и после нещата ставаха много по-лесни.
Писането на ръка е много по-неудобно, има често корекции, изморява по-бързо, за да е четливо, се стараеш повече. За това отдавна пиша всичко на компютър. И сега си разработвам нещата за работа само на компютър.
Успех bouquet
Виж целия пост
# 7

На ръка по-бързо се запомня, но много изморява.
Навремето също като останалите си правех на ръка подробен план с разширени точки в зависимост от предмета. Някъде съм разказвала по точките, за да го запомня.
Когато е било много и не ми се пише план, съм подчертавала с 2-3 цвята, като си ги наричах един за заглавните точки, другият за друго и т.н. После погледът попада директно там и се запомнят основните положения, от които след това е по-лесно да се извади и другата информация.

Успех.
Виж целия пост
# 8
Тази книга на Тони Бюзан е много полезна в това отношение. И мисловните карти, които мисля, че е имала в предвид НСЧ.
Виж целия пост
# 9
Аз имам същия проблем, но с изучаването на език. Понякога просто се отказвам да уча. Хващам се, че не мога да запомня думите, да не говорим да направя логична връзка с граматиката. От доста време търся начин и опция. Ще прегледам книгата, която препоръчва Кристалин. Hug
Виж целия пост
# 10
Аз имам зрителна памет и уча само с четене.
В студентските години процедирах така- първия път чета всичко наред като си подчертавам най-важното. След това чета само подчертаното като си закръглям ключови думи. Накрая ден преди изпита преговарям само ключовите думи и някои други важни обяснения примерно. Ако съм имала време съм минавала материала още няколко пъти. Понякога си рисувах разни схеми, които ми помагаха да запомня някоя последователност. Всичко зависи от времето, с което разполагаш.Понякога се изпитвах сама с въпроси  Crazy

Относно ученето на език , когато бях в подготвителен клас ни караха думите да ги учим с писане на всяка по 20-50 пъти, мъчих се точно месец. Установих , че тях ги уча по-лесно с четене и повтаряне на глас. Така че съм на мнение да пробваш различни подхода.

Състуденти учеха със слушане, т.е. четяха си на глас и така запомняха. Други с конспектиране, трябваше да им мине през ръката, за да го запомнят.

Сега прочетох, че учиш закони. Законите се учат с много им четене и по-скоро четене на теоретична  част, която помага да си обясниш защо е така написано в дадения закон. Ако не си обясниш предварително логиката им, след като си наясно с теорията, няма как наизуст да ги запомниш. Не си поставяй за цел да помниш точния член на закона. След време сама ще се усетиш, че по-важните членове ги знаеш и като номер.

Относно теорията първоначално наблегни на един източник, за да не ти стане хаос в главата. На по-късен етап, след няколко години вече може да учиш от различни източници, тогава мозъкът сам си отсява, но първоначално е загуба на време и усилия. А стигнеш ли до държавни изпити, когато целият материал ти се изсипе на главата ще си изумена колко логично е всичко направено и тогава ще разбереш , че има неща, които си ги научила погрешно, ще осмислиш пък тези, които се е наложило да назубриш.  Неизбежно е. Успех!  bouquet
Виж целия пост
# 11
 И аз имам този проблем, ужасно много материал, много малко време, пък аз трудно помня. Справям се някак си, но ми коства много време и много големи усилия.
По принцип има тестове за стила на учене и видовете памет, които могат да помогнат да се открие как да учи човек по-лесно и бързо. Моят син например има слухова памет и учи най-добре като слуша, аз имам по-скоро визуална памет, т.е. трябва да гледам.
Виж целия пост
# 12
Тогава пробвай да си рисуваш някакви твои схеми, план някакъв да си правиш, списък или само ключови думи.
Виж целия пост
# 13
Трябва да разбереш как работи твоята памет. За жалост в училище никой не развиваше това и никой не ни учеше как да учим. За мен начина на учене при всеки е различен.
Очевидно не научаваш от четене, в такъв случай пробвай да пишеш това което трябва да учиш (това е метод който отнема доста време), или пробвай да правиш подробен план или пък да записваш само най-важното. С много предмети установих, че огромна част от информацията не ми е нужна за даден изпит.
 
Пробвай същоо да се записваш и да се слушаш, може би научаваш от слушане.
Специално аз уча като прочитам и повтарям, преди много пишех, но ми отнемаше страшно много време. Установих, че имам фотографска памет и на изпит буквално виждам страниците пред мен, как са подредени и тн. Научавам като чета, после гледам страницата как е подередена и тн. и най-накрая повтарям каквото си спомням.

Сега виждам за сухите и скучни раздели, че си писала. Аз ги научавах като си правя схеми с цветове, стрелки и тн. Схемите ги запомнях много по-лесно.
Виж целия пост
# 14
https://chitanka.info/todo/9949-20150330-170825-ykateliev-The_Mi … Map_Book_Toni.pdf
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия