Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Индивидуалното обучение в гимназията

  • 6 083
  • 31
# 15
Не се ли бърка индивидуално и домашно обучение?
Би ли ни изтъкнала разликите между двата вида съгласно ЗПУО или ЗНП?
Виж целия пост
# 16
Според мен индивидуалното е за деца със здравословни проблеми , с невъзможност да посещават редовни учебни занимания, с решение от ТЕЛК за инвалидност. Такива дечица желаят , но не могат да са като другите. Мечтаят да ходят на училище , но са в невъзможност често.(някой са в колички или приковани на легло). На такива деца се дава възможност за индивидуално обучение , което включва подготовка вкъщи с учители от съответното училище. Те се явяват на изпити за приравняване на годината и преминаване в по-горен клас, които могат и са подвижни пред комисия , които не могат задочно вкъщи с писмени работи.
Домашното обучение , за което пишете според мен е по желание на родителите да спрат децата си от училище, без да имат здравословни проблеми. В тези случай щом за парите пишете , би следвало да се дават на родителите и те да си преценяват за учители, за детегледачки , за школи или сами ще си ги обучават. В края на учебната година се явяват на изпит за покриване на норматив. Би следвало да има възможност родителите да избират, но колко биха се съгласили въпреки нездравословната среда да си обучават в домашни условия децата не знам. Имаше няколко предавания за такива случай по ТВ.
Момчето , което отвори темата е на индивидуално обучение, както разбрах. То има лекарско решение и препоръка да бъде на такова обучение. Има право на консултации с учители, подвижен е и дееспособен, можел е да избира и се пита дали правилно е постъпил. Аз поне така разбирам поста му.
Виж целия пост
# 17
Според мен индивидуалното е...
Въпросът ми не беше как стоят нещата според теб, а какви са разликите по закон. Понеже твърдиш, че се бъркат индивидуално и домашно обучение.
Ако се интересуваш наистина от въпроса, има нов закон, който влиза в сила от първи август и в който са регламентирани няколко вида неприсъствени форми на обучение.
Виж целия пост
# 18
Дидева , права си. Съгласна съм, че има промяна (признавам ,че не с всичко  съм наясно), но закона още дори не е влезнал в сила. И аз не твърдя , а питам .
 Момчето вече една година е на такова обучение и се пита правилно ли е постъпил. Неговият случай за индивидуално обучение е по здравословни причини. Другите биха искали такова обучение за децата си, но   нямат здравословен проблем.
 Може да споделиш тук тези новости, май има голям интерес. Лично аз не бих могла домашно обучение да осигуря ,но  нямам против който е решил да има възможност да го избере за детето си.  Аз не бих го направила (не само поради финансови причини)
Виж целия пост
# 19
Според мен индивидуалното е за деца със здравословни проблеми , с невъзможност да посещават редовни учебни занимания, с решение от ТЕЛК за инвалидност. Такива дечица желаят , но не могат да са като другите. Мечтаят да ходят на училище , но са в невъзможност често.(някой са в колички или приковани на легло). На такива деца се дава възможност за индивидуално обучение , което включва подготовка вкъщи с учители от съответното училище. Те се явяват на изпити за приравняване на годината и преминаване в по-горен клас, които могат и са подвижни пред комисия , които не могат задочно вкъщи с писмени работи.
Домашното обучение , за което пишете според мен е по желание на родителите да спрат децата си от училище, без да имат здравословни проблеми. В тези случай щом за парите пишете , би следвало да се дават на родителите и те да си преценяват за учители, за детегледачки , за школи или сами ще си ги обучават. В края на учебната година се явяват на изпит за покриване на норматив. Би следвало да има възможност родителите да избират, но колко биха се съгласили въпреки нездравословната среда да си обучават в домашни условия децата не знам. Имаше няколко предавания за такива случай по ТВ.
Момчето , което отвори темата е на индивидуално обучение, както разбрах. То има лекарско решение и препоръка да бъде на такова обучение. Има право на консултации с учители, подвижен е и дееспособен, можел е да избира и се пита дали правилно е постъпил. Аз поне така разбирам поста му.

Това не го знаех, мерси, че разясни.  smile3525
Виж целия пост
# 20
Дидева , права си. Съгласна съм, че има промяна (признавам ,че не с всичко  съм наясно), но закона още дори не е влезнал в сила.
 Момчето вече една година е на такова обучение и се пита правилно ли е постъпил. Неговият случай за индивидуално обучение е по здравословни причини. Другите биха искали такова обучение за децата си, но   нямат здравословен проблем.
 Може да споделиш тук тези новости, май има голям интерес. Лично аз не бих могла домашно обучение да осигуря ,но  нямам против който е решил да има възможност да го избере за детето си.  Аз не бих го направила (не само поради финансови причини)

Всъщност темата е за индивидуалното обучение в гимназиален етап. То е ясно, че се случва вкъщи. За дете на такава възраст не е нужно да се осигурява родителско присъствие или детегледачка, така че родителят няма нужда да напуска работа, например, или да плаща на човек за грижата. Тук по-скоро говорим за младежи, които остават вкъщи. Това от своя страна им дава възможност да се научат на самоорганизация и самомотивация за учене - той седи на едно място и си чете урока, не защото учителят му виси на главата. Да, той ще спи до късно, но ще седне да чете, точно когато се почувства най-работоспособен и готов за нови знания. Познавайки добре своите канали за най-лесно възприемане на информация, младежът сам ще си измисли метод за запаметяване на новата такава - ще пише/преписва, рисува, ще се самозаписва как чете урока, ще пее, ще ползва уча.се или други платформи и т.н. Може да му отнеме по-малко време и по-малко повторения и дори да усвои за по-малко месеци учебния материал, предвиден за дадената година  Wink
Виж целия пост
# 21
 Всяко нещо си има плюсове и минуси, но избор трябва да има разумен и в интерес на детето.  
Виж целия пост
# 22
Аз бих оставила дъщеря си на домашно обучение. Наблюденията ми за нея са, че когато и се наложи да си остане у дома поради болест, тя научава материала за този период по-лесно и бързо. Използвам нагледни материали, чертаем, рисуваме нещата. Освен това, винаги минаваме съучениците и с материала и се шегувам, че ако си е у дома, дванадесет години обучение може да ги вземе за шест. Децата по-лесно запомнят с реални истории и примери, отколкото със сухите обяснения в учебниците.
Виж целия пост
# 23
Не се ли бърка индивидуално и домашно обучение?
Би ли ни изтъкнала разликите между двата вида съгласно ЗПУО или ЗНП?

Домашно обучение по смисъла на новия закон (както и на стария) няма. Възможностите (освен обичайната присъствена) са индивидуална, самостоятелна и комбинирана. При всички форми се следват задължителните образователни стандарти на МОН и учебния план на училището, в което са записани децата (което е основната разлика с домашното обучение - home schooling, както се разбира на много места по света). При индивидуалната форма училището е ангажирано с ученика, съставя му индивидуален учебен план, осигурява му часове с учители и пр. Субсидията за нея е по-висока и от стандартната, но формата се предлага само за деца със здравословни проблеми или деца с изявени дарби, както и деца, които трябва/искат да завършат например две години за една. Комбинираната включва и присъствие в определени часове в у-ще. Самостоятелната също е предназначена за деца със здравословни проблеми или надарени деца, но по новия закон може да бъде избрана и по желание на  родителите (по стария - само за ученици над 16 г.). При нея единственото задължение на училището е да организира и проведе изпити за ученика в края на годината по приетия учебен план. Субсидията е доста ниска, а на родителите  (някой питаше) не само не се полага нищо, но засега се твърди, че тези ученици няма да получават и безплатни комплекти учебници (въпреки че са длъжни да ги следват).

 А по темата - поздравления за това, че поемаш отговорност за собственото си образование, и успех!  bouquet Независимо какъв е изборът на човек в това отношение, той трябва да бъде осъзнат и обмислен. Някак си всички се сещаме за това, когато искаме да променим нещо радикално (например да спрем децата си от стандартното училище), но пропускаме, че решението да го посещават също трябва да бъде толкова добре преценено и плюсовете и минусите - претеглени. След известен брой години в две много различни у-ща личното ми мнение е, че поне до 7 клас вариантът за неучилищно обучение определено има много повече плюсове, стига семейството да може да ги осъществи. За гимназията засега не съм толкова категорична, но само при условие, че детето учи в мечтаната от него гимназия и случи на учители и съученици. Още веднъж, успех на автора на темата!
Виж целия пост
# 24
Дъщеря ми е на индивидуално обучение и това й се отрази много зле на психиката. За големи ученици (16-19 г.) е добре, но социалната изолация за по-малки деца, особено за такива като моето, които обичат да бъдат сред децата, е равносилно на смърт. Детето ми е преживяло много неща без да му се отрази, но отделянето от другите деца го разболя.
Виж целия пост
# 25
Е, други се разболяват от принудителното общуване с деца, с които нямат общ език, или от неестествения физически и интелектуален режим в училище. Трети пък се адаптират лесно към най-различни варианти. Единственото крайно съмнително нещо са категоричните обобщения и посочването на "верен" и "грешен" за всички подход.
Виж целия пост
# 26
Дъщеря ми е на индивидуално обучение и това й се отрази много зле на психиката. За големи ученици (16-19 г.) е добре, но социалната изолация за по-малки деца, особено за такива като моето, които обичат да бъдат сред децата, е равносилно на смърт. Детето ми е преживяло много неща без да му се отрази, но отделянето от другите деца го разболя.
Нашия двугодишен вече  опит от 4 и 5 клас е точно на другия полюс.
Освободеното  свободно време инвестирахме в извънкласни занимания свързани с изучаване на езици и спорт. Групите са само от деца в същата възраст ,но с мотивация и отношение към съответното занимание. Нивото на общуване е много различно от това в обикновено ДУ.
Ако трябва да бъдем честни всички деца обучавани извън системата на ДУ са лишени от ''привилегията'' да получат някои преки впечатления .
Ежедневните учебни занимания започват след 9ч. Няма преумора ,няма недоспиване поради което усвояването на материала е много по-бързо и ефективно. Самият материал се изучава в блокове ,което дава възможност да се осъзнае връзката взето -ново  и при това се пести  много време от припомняне. В училище материала е накъсан по дни и предмети .Малка част от преуморените деца успяват с такава лекота да свързват старото с новото.
Обичайно нов урок в нормален клас се предава за около 20мин.до половин час и остава време за едва няколко упражнения които да затвърдят наученото. У дома новия урок се усвоява  значително по-бързо ,а   времето за  упражнения е неограничено до постигане на целта разбраното  да е и затвърдено. Резултатите са блестящи.
Набляга се на самостоятелна работа .С нарастването на броя положени изпити евентуалното притеснение постепенно се заменя от увереност и концентрация.
Няма тежки чанти, няма преумора, няма прескочен поради отсъствия материал.  Остава време за всичко. Не се минава напред преди взетото на е затвърдено .Ученето не е мъка, а удоволствие и не защото децата са кой знае колко  различни ,а защото условията нямат нищо общо.
Виж целия пост
# 27
mamamari, описаната от вас форма не е индивидуална, а групова. На практика описахте обучение в частно училище вместо в държавно/общинско училище. При индивидуалното обучение детето е само, а не в група.
Виж целия пост
# 28
mamamari, описаната от вас форма не е индивидуална, а групова. На практика описахте обучение в частно училище вместо в държавно/общинско училище. При индивидуалното обучение детето е само, а не в група.
Самостоятелна форма на обучение.

https://www.bg-mamma.com/?topic=894502
Обучението се провежда самостоятелно ,а изпитите са разпределени в две сесии  като при студентите.
Традиционно езици и спорт у нас  се практикуват като извънкласни занимания по ред причини. Не сме открили топлата вода.
Не е тайна за никого ,че ДУ(с малки изключения)  от години  се бяха  превърнали единствено в топло място за социални контакти ,където образованието е последна грижа. За мен проблем възникна  когато  ми стана ясно  ,че въпросното пребиваване съвсем реално вече не е безопасно и никой не носи отговорност за това.
Много от нас вероятно биха преглътнали пилеенето на време ,но когато въпроса опре до сигурността и здравето на собственото ми дете ,нещата се променят.  За мен лично  ДУ -никога вече!
Няма значение кой как ще го нарича. Търсехме само безопасност ,а се оказа  направо изключително .
 










Виж целия пост
# 29
Timby, вярно, че индивидуалната и самостоятелната форма са различни; индивидуалната включва посещение на определен брой часове в училище/с учител, а самостоятелната се провежда изцяло извън училище. Но така или иначе нито едната не обрича детето на изолация. То може да се чувства съвършено изолирано и в клас, може и да се радва на прекрасни социални контакти и пълноценно общуване, без да стъпва в училище. И естествено, че децата и в индивидуална, и в самостоятелна форма могат да посещават всякакви други занимания, не виждам никакво противоречие.
Виж целия пост

Препоръчани теми

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия