Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 90 796
  • 748
# 525
Има и онлайн насочващ тест. Като отговорите на въпросите ви насочва при проблем да направите консултация със специалист.
http://montessoricenter.eu/%D0%B0%D0%B7-%D0%B8-%D0%B4%D1%80%D1%8 … 0%B8%D1%82%D0%B5/
Иначе, да, най-добре е консултация със специалист, обезателно екипно. И ще се види има ли проблеми с паметта детето. Моята щерка също много трудно автоматизира и забравя наученото, ако се мине към друг тип задачи.
Виж целия пост
# 526
Има и онлайн насочващ тест. Като отговорите на въпросите ви насочва при проблем да направите консултация със специалист.
http://montessoricenter.eu/%D0%B0%D0%B7-%D0%B8-%D0%B4%D1%80%D1%8 … 0%B8%D1%82%D0%B5/
Иначе, да, най-добре е консултация със специалист, обезателно екипно. И ще се види има ли проблеми с паметта детето. Моята щерка също много трудно автоматизира и забравя наученото, ако се мине към друг тип задачи.

Много благодаря, Мама Ру!! Много ми помогна! Simple SmileSimple Smile

Незнайно защо, този сайт не ми излезе при търсене по нито една ключова дума...
Те тестовете са и леко субективни, така че трябва индивидуално специалист да прецени. Моето колебание беше дали изобщо да се консултирам с такъв, но се убедих, че трябва.

На 5-годишна възраст посещавахме логопед, поради проблем с изговаряне на съскавите и шушкавите съгласни, но щерката определено бързо го преодоля. Тогава казаха, че проблемите с финната моторика се дължат по-скоро на характера и (инат и отказ да се упражнява повече) и че не виждат проблем в развитието, но оттогава мина време.
И нашата много трудно автоматизира, усети се сама, че като размени събираемите и по-лесно си ги доброява, но пък вместо да почне от 7, както в този пример, започва от 1 и ... понякога се губи... Simple Smile
С четенето пък се справя доста добре! Simple Smile
Виж целия пост
# 527
Преди време съм споделяла тази книга. https://dox.abv.bg/download?id=a89848170c
Свали я и прочети, има полезни насоки и обяснения.
Здравейте, може ли отново линка към книгата? Търся книги, но виждам че няма нищо по темата.
Ако някоя мама има нещо, моля да сподели.
Благодаря много!
Виж целия пост
# 528
Да се оплача, ние пак сме злес четенето. Аз нещо го изпуснах, не можеше да ходи на логопед, на училище. И сега е все едно е в началото на втори клас. Тепърва ше трябва да търся платен логопед.
Виж целия пост
# 529
Рокстар, елате в Русе за някой и друг сеанс в асоциация Дислексия.
Виж целия пост
# 530
Звъннах и в Русе. Там ми обясниха, че единствено те работят по този метод Дейвис. Какво значи това? Какъв е  този метод, в какво се състои? В представянето на сайта пише само общи приказки по отношение на този метод и не успях да разбера. Това ли е най-доброто? Ако трябва, ще дойдем и до Русе.
Да споделя и аз опит Simple Smile
Малко преди да ни затворят за карантината по къщите, имахме драма с поведението на моя синковец в училище ...тежки родителски срещи обяснения , извинения от моя страна и тази на баща му....Драма!  И аз като се насметох и заминахме по спешност в Русе за една седмица срещу 1200лв. Викам си скъпо не скъпо отиваме само това не съм направила до момента.
Момичета, това са най-смислено похарчените по темата от мен пари! Двете дами Даниела и Елена много ме респектираха. Методът Дейвис с буквуването и правенето на букви от специална глина , комбинирано с умни игри извади от детето ми умения, които нямаше как да излязат наяве по друг начин. Той започна да чете първо буква по буква с прозорче (картонче колкото визитна картичка с изрязана част колкото дума, което картонче се движи. така че да открива буква по буква думата и след това се прочита цялата дума). След това започна да чете пак с картончето слято - което представлява обърнато същото картонче от равната му страна, все едно е подчертано изречението, но закрива останалата част от текста и пак се движи от обучителя по реда. Скоростта му на четене се повиши, започна да разбира какво чете и да осмисля, започна да разказва в резултат на това какво е разбрал от това, което е прочел. Това са твърде много умения за много кратък период. Работата с глината оправи почерка му.  Накрая написа съчинение за това какво сме правили в Русе. (Посещавахме театрални постановки, музеи, ходихме на опера).Това всичко е метод Дейвис, което видях с очите си как се прави и че работи върху детето ми.
Относно това, че само те работят по метода вероятно е вярно, защото на страницата на световната Дейвис организация само Даниела присъства като сертифициран обучител за България, т.е. тя е инвестирала в това обучение и го предлага в оригиналния му вид.
Обмислям още едно посещение през лятото, заради дистанционното обучение.
Виж целия пост
# 531
Питиа, предни години излизаха ваканция след 15.07 , но тази година не съм питала още как ще процедират, понеже и те три месеца бяха затворени.
Ако искаш се обади като идвате в Русе и може да запознаем децата.
Виж целия пост
# 532
Мама Ру, непременно Simple Smile ще се обадя да се запознаем Simple Smile Много ни хареса града и имахме хубаво прекарано време. Благодаря!
Виж целия пост
# 533
Не зная дали по-големите помнят, но преди 40г. в книжарниците се продаваха такива "инструменти" за четене, съобразени с шрифта на буквара, читало или нещо такова им викаха и ги ползвахме в първи клас. Бяха пластмасови кръгчета с дръжка, с отвори за буква, сричка, къса / дълга дума и изречение. Някои родители ги правеха и от картон.
Виж целия пост
# 534
Преди време съм споделяла тази книга. https://dox.abv.bg/download?id=a89848170c
Свали я и прочети, има полезни насоки и обяснения.
Здравейте, може ли отново линка към книгата? Търся книги, но виждам че няма нищо по темата.
Ако някоя мама има нещо, моля да сподели.
Благодаря много!
Това е линка, просто го отваряте и може да свалите книгата в пдф формат.
Виж целия пост
# 535
Здравейте, не съм писала в темата. Имам син в момента на 12 с дислексия, която потвърдиха тази година. По повод метода на Дейвис, когато моят син беше 1 клас разбрахме, че има някакъв проблем с усвояването на материала. Започнахме работа с логопед в края на 1 клас и през лятната ваканция точно тогава разбрах за метода на Дейвис, взех глина, пластелин и пластмасови пръчици започнахме да работим с него. Направихме цялата азбука първо я направихме с печатни букви с глина след това с ръкописни букви с пластелин. Смятахме с пръчици, ябълки топчета и какво ли още не. Когато започна учебната година и поднови ходенето при логопеда ми казаха, че напредъка му е огромен. Simple Smile При нас много помогна. Не са необходими много средства и не е трудоемко. Така че всеки може да опита. Диктовки те му от тогава са почти без грешка.
Виж целия пост
# 536
Браво на вас. Много се радвам на такива полезни включвания.
При нас много помогна и представяне на уроци и задачи в схеми и картинки.
Виж целия пост
# 537
Да се отчета: моето момче с дисграфията тази година завърши гимназия. На матурите се е представил идеално за мен. 77,5т БЕЛ, 97 химия. Кандидатстудент е, минаха част от изпитите, друга част предстои.
До края на прогимназията ми беше най-трудно, занимавала съм се по почти всички предмети, всеки ден с часове, подготовка за кандидатгимназиален изпит, който взе с отлични оценки. Попадането в подходящо училище беше от решаващо значение. От 10 клас съм го оставила напълно самостоятелен, в началото имаше потъване, после изплува на собствен ход. Давам си сметка, че беше много тежко и трудно, изискваше голямо усилие, но си струваше. Има светлина в тунела!
Виж целия пост
# 538
Само да кажа, че в първия пост цитирах двете мами, които последно са писали с положително развитие на нещата, за да четат и други и да се обнадеждават.
Виж целия пост
# 539
Здравейте, групичка. Моля за съвет как да науча Лъчи да чете книги? Тя реално вече няма проблем с техниката - чете гладко и с добра скорост. Все още бърка някои думи или губи реда, затова я карам да ми чете на глас по 10 страници на ден, на втората обаче започва да прави пазарлъци и всяко се проточва. Казва, че не й е интересно да чете. Ако не настоявам рядко ще посегне сама към книга и няма да я прочете цялата.
Вашите деца заобичаха ли книгите? Как?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия