Есе по Литература

  • 5 040
  • 16
Здравейте, досега никога не съм писал есе по литература и не знам точно какво да направя. Не е класическо, а литературно, като произведението, от което гледам, взимам информация или и аз не знам е ,,Стария Завет". Темата ми е ,,Водачът - следван и неразбран". (Препратка към Мойсей). Ще приветствам всякаква помощ - как се пише, идеи, ще бъда много благодарен! 😃
П. С - не искам вие да ми го пишете, просто да ми дадете насоки, защото темата Хич не ми е интересна, но искам да се опитам да дам всичко от себе си.
Виж целия пост
# 1
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=972629
Виж целия пост
# 2
Да, умишлено публикувам в повече групи, за да разреша проблема 😃
Виж целия пост
# 3
Да, умишлено публикувам в повече групи, за да разреша проблема 😃
Така ли даваш всичко от себе си?
Виж целия пост
# 4
Да, умишлено публикувам в повече групи, за да разреша проблема 😃

Забранено е от правилата на форума.
Виж целия пост
# 5
Момичето просто иска някой на готово да и напише есето да си изкара 6 и готово и то безплатно.
Виж целия пост
# 6
За съжаление българския учител е склонен да пусне всеки един ученик напред, без да се интересува от неговите знания и възможности. Това е резултата  ooooh!
В живота не може постоянно да си затваряме очите и да игнорираме лошите практики на учителите с оправданието, че децата са лигави,лоши и не разбират....

Време е децата да спрат да се преструват и да поемат отговорност за своя живот - не трябва да се повтаря един и същ модел на поведение. (преписване=добра оценка-диплома)
Момичето не се интересува от училището,защото тя не е зависима от оценката на жена,която не си върши работата и прави всичко за пари Stop
Учителите не предават знания,а ги осребяват ...
Днешните деца са независими и могат сами да избират и подреждат живота си така както искат.
Уважението и първоначалната идея да бъдеш учител е изгубена, защото учителите приемат децата като предмети и са зависими от своята единствена цел - парите.
Искам учителите да работят 1 месец безплатно,за да покажат истинските си взаимоотношения с учениците... и да променят местоположението си на всеки 2-3 години.

Училището изиграва лоша роля в живота на децата - заблуда и липса на връзка с реалността.
Лошата оценка не е проблем, но добрите оценки и фалшивите квалификации водят до лоши резултати в бъдеще.

ПП Аз бих скъсал такъв ученик и бих го пратил на поправителен,но знаем че образователната система не работи така Peace
Виж целия пост
# 7
Явно наистина не ме разбрахте - изобщо не искам някой да ми го пише, просто исках съвет или някаква идея за посока на мислене, защото не става да ти праснат тема да ти кажат доста синтезирано какво представлява есето и хайде, оправяй се. Радвам се, че не завися от помощта на някакви хора, които се чудят как да ти кажат едва ли не, че си най-тъпия и очакваш всичко наготово. Написах си вече половината, повече няма да следя коментарите по тази тема, лек ден. Simple Smile
Виж целия пост
# 8
Нали сега се учиш. Напиши го така, както ти знаеш и можеш, а ако имаш грешки, тъкмо ще разбереш кои са и къде са. Сега се учиш. После никой няма да ти казва, как да си вършиш работата.
Виж целия пост
# 9
Здравей,
Не съм литератор, но ще се опитам да дам насока. Първо прочети историята на Мойсей. От обща култура би трябвало да знаеш, че той е човекът, извел евреите от робство и довел ги до Обетованата земя; получава скрижалите от бог. Намери отговора на въпроса, защо е неразбран. Идеята е, че лидерът/водачът често остава неразбран –изпреварил е времето, затова и е неразбран от съвременниците си, но оценен от потомството.
Виж целия пост
# 10
Здравейте, досега никога не съм писал есе по литература и не знам точно какво да направя. Не е класическо, а литературно, като произведението, от което гледам, взимам информация или и аз не знам е ,,Стария Завет". Темата ми е ,,Водачът - следван и неразбран". (Препратка към Мойсей). Ще приветствам всякаква помощ - как се пише, идеи, ще бъда много благодарен! 
П. С - не искам вие да ми го пишете, просто да ми дадете насоки, защото темата Хич не ми е интересна, но искам да се опитам да дам всичко от себе си.

Всъщност темата ти е хубава и плодотворна.
Много неща могат да се направят по нея. Важно е да ги направиш ти сам, за да опиташ. За да се научиш.
Първо учителят ти трябва да ти е дал насока за есето - обем, структура. Ако ли не - питай го директно за формата, да нямате разминавания по тези въпроси.
След това е тезата ти - защо и кои хора биват следвани. Не е само Мойсей, можеш да направиш паралел на големи водачи от него до днешни дни. Виж Александър Македонски, виж Исус, Мохамед, Руми, поп Богомил ако щеш с паралел с Иван Рилски, Наполеон, Хитлер. Избор огромен! Какво ги обединява? Очевидно не конкретната идея, която изповядват, а нещо в личността им и в начина й на изразяване. Намери го това нещо и го предай през твоя поглед.
Защо водачите са следвани, а тези, които ги следват, често са стадо? Т.е. защо водачите са неразбрани? Ми точно защото стадото и отделните негови представители не се интересуват толкова от конкретната идея, а от личността и нейната харизма, т.к. знаят или интуитивно усещат, че у тях тази сила и яснота ги няма. И запълват тази празнота с чуждата светлина. Те следват светлината. Много често неразбрали съдържанието, сляпо и фанатично.
Виж стихосбирката на Стефан Цанев - "Спасете нашите души". Там има много силни неща. В едно стихотворение той цитира: "Никой в родния си град не е пророк!" - добра препратка към водача и приемането му от тези, които не могат да се "справят" с водачеството му. Само сламка давам.
Ако обобщението и аналогиите са ти сложни, можеш да стесниш обхвата, но темата ни е обширна. Не я виждам добре разработена със спиране само на един водач. Нали знаеш, че от частния случай общи изводи не се правят?
Ако таз идеята не ти допада, свободен си да си избереш каквото искаш друго. Есето предоставя много възможности за лично творчество и изразяване на лични идеи.
Виж как се пишат есета. Прочети Георги Марков, например виж "Задочни репортажи за България", "Когато часовниците са спрели".
https://chitanka.info/text/24343-kogato-chasovnitsite-sa-spreli
https://chitanka.info/text/2898-zadochni-reportazhi-za-bylgarija
Успех!
...
Хубаво сте посочили тук, че ученикът трябва да се справи сам. Така е. Трябва.
Но образованието у нас е на толкова ниско ниво, че творческата дейност, каквато е писането и то на есета, е съвсем низгверната и почти винаги се задават теми, без каквото и да било обяснение или пример с колективно обсъждане и анализ на едни стилни и качествени еталони за подражание. Нашето образование е на най-ниското ниво - запаметяване и възпроизвеждане на готова информация. Над това стъпало има още много, като венецът е творчеството и тези стъпала са заложени в учебните планове, но поради мързел ли, некадърност ли, те не се изкачват.
Ученикът не може да извади от ръкава си нещо, за което не е учил.
По този начин у нас се практикува и по изобразително изкуство, и по музика, и по какво ли още не.
Българският учител първо трябва да даде, а после да поиска.
Виж целия пост
# 11

1. - и най-основно - прочети "от извора", не се доверявай на преразкази, филми и 'каквото си чул оттук-оттам".
2. Представи си го. Не като библейски персонаж, а като жив човек. Представи си - не на листи хартия, а в собствената си глава - времето, нравите... и Мойсей на фона на всичко това. Не Мойсей в края или в началото, а във всичкот отделни фази на живота.
3. За всичките му решения си задай два въпроса: "Защо го прави това?" и "А аз какво бих направил в тази ситуация"?
4. Състави си мнение за него. Не за него в началото и края, а във всичките му години. Попитай се - аз харесвам ли го този човек? Повече го харесвам или повече не го харесвам? Бих ли искал да е мой приятел? Аз бих ли му бил приятел? Бих ли приел грешките? Бих ли го последвал? В няколко поне отделни момента - не започвай от края, не започвай от връщането в Египет.
5. Пиши каквото ти хрумне. Каквото усещаш, каквото мислиш, което ти се струва нужно - без значение форма или теза/и. Есеистичната форма е много благодатна в това отношение - може да е формална и да отговаря на
определени формални критерии... но не е длъжна да им се подчинява. Напълно допустимо е и да е по-скоро импресия. Важното е да пишеш това, което ти - лично - мислиш и чувстваш и в каквото вярваш. Винаги ще можеш да го защитиш. Виж, ако използваш готови текстове / дежурни фрази, и най-"правилното" да е, пак ще си остане висящо във въздуха и незащитимо. Знам, че звучи някак... "банално", "купешко", но не е. На 4едно класно, примерно - беше за образ от Под Игото (което като литературно произведение аз НЕ харесвам, при това и Вазов като автор НЕ харесвам - просто не е типът литература, кои8то ми въздействат) бях писала за Хаджи Ровуама. В положителен смисъл. И се бях изказвала твърде отрицателно и дори остро за  автора - за самия Вазов, демек - поради демонстрираното в книгата негово лично лошо отношение към по същество твърде положителната героиня, която е създал. Т.е. тя, по действия, по постъпки, по резултати, би следвало да е навярно най-положителния образ в романа - но авторът демонстрира константно лошо лично отношение към нея, което по същество говори лошо за неговите собствени морални качества и за неговата лична способност за правилна оценка на ситуациите - дори в собствените му произведения.
И познай: мина.
Понеже вярвах в това, което пиша (изобщо не се бях замисляла по въпроса преди заданието, както вече казах, не харесвам Под Игото) и, съответно, можех да докажа тезата си.
Виж целия пост
# 12



 И се бях изказвала твърде отрицателно и дори остро за  автора - за самия Вазов, демек - поради демонстрираното в книгата негово лично лошо отношение към по същество твърде положителната героиня, която е създал. Т.е. тя, по действия, по постъпки, по резултати, би следвало да е навярно най-положителния образ в романа - но авторът демонстрира константно лошо лично отношение към нея, което по същество говори лошо за неговите собствени морални качества и за неговата лична способност за правилна оценка на ситуациите - дори в собствените му произведения.
И познай: мина.


Така сгафих едно време с Яворов,такава 4-ка ми извъртя преподавателката по литература,до края на годината въздух не ме остави да си поема  Laughing
Виж целия пост
# 13

Значи не си защитила добре тезата си. Или не ти е стискало да поискаш контестация...
Виж целия пост
# 14
Когато ми чу отрицателното мнение за Яворов,видях погледа и как помръкна и се промени Rolling Eyes
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия