Публично обсъждане на поведение и оценки на ученици

  • 16 687
  • 187
# 180
Вдигната високо летва означава възможност и всеки да може се провре под нея и да премине  Wink (както е станало), но само най-добрите да я прескочат и пак да преминат, без да се спънат в нея, естествено Laughing. Не виждам проблем във вдигнатата летва. Все трябва да стане ясно, че отличното ниво не се постига с надуване.
Виж целия пост
# 181
Летвата се вдига постепенно. Няма никакъв смисъл да ти сложа летва 2 метра като на Стефка Костадинова и да ти обясня, че проблемът не е в летвата (т.е. не е в мен, защото аз съм я сложила там), а в теб, защото ти не можеш отведнъж да скочиш двата метра. Все едно аз да накарам дете, което е с аграматизъм, да напише съчинение без нито една грешка. Ми, няма как да стане! И няма да е виновно детето, а аз, защото аз имам изисквания, на които детето към момента не може да отговори, защото няма капацитет да покрие.
Виж целия пост
# 182
. Остава вторият  вариант - учителят. Там вече трябва да се намесят родителите и директорът.

Намесиха се и се очаква резултат за следв. година вече.

Но това е само по-драстичният пример, а иначе въпросът ми беше защо не се уеднаквят стандартите в различните училища.
Виж целия пост
# 183
Дете с аграматизъм и родителите му не искат непременно шестица по български за това, че то умее да направи илюстрация на епизод от приказка. Те знаят, че то на този етап не може да пише правилно, но и затова се учи. Има толеранс по отношение на очакванията към него. Което съвсем не значи, че то няма да се старае, но пък ще получи задължително положителна оценка за това, че е допуснало за пореден път едни и същи грешки.

Андариел, говорехме за деца с възможности, т.нар. състезатели. Върни се и виж. Темата нищо няма да спечели от хипотетични казуси.

защо не се уеднаквят стандартите в различните училища.
Уеднаквяването може да е много удобно по отношение на прозрачността, но ще е ограничаващо. Винаги може да поговориш с учител, ако те интересуват нещата в детайли. Не е нужно всичко да е унифицирано за удобство на потребителя.
Виж целия пост
# 184
ох, фокусът не е върху детето с аграматизъм, нито върху състезателите, а върху възрастния. Учителят решава къде да постави летвата. Той не е малоумен, нали е пуснал входно ниво и е видял децата как и къде са се справили. Дори да трябва да постигнат високата летва, това не става като им сложиш на средата на стаята летвата от два метра и им кажеш "това трябва да скочите" и  толкова, Прави се по друг начин, и на този начин му се казва обучение - слагаш първо летвата там, къто е малко по-високо, отколкото към момента скачат децата. Учиш щи на упражнения за правилен отскок. После пак вдигаш летвата, но с такава стъпка, че да бъде постижима, макар и с доста напъване. Ако е твърде високо, то е все тая дали си я сложила точно там или на двата метра - еднакво непостижимо е.
Мога и с теория да ти го обясня - има едно правило, според което обучаващият се не може да изпълни по-трудната задача В, преди да е изпълнил по-лесната задача Б, а не може да изпълни Б преди да е изпълнил задача А. Затова задачите се степенуват по трудност и не се пристъпва към задача Б без да е усвоена задача А. Като в компютърните игри - не те пуска на ниво 3 преди да си минал ниво 1 и 2.
Ех, да му се не види, три примера ти дадох, три различни начини на обяснение, баси старанието за това елементарно нещо хвърлих!
Виж целия пост
# 185
Андариел, не отричам, че нещата се степенуват по трудност. Най-високото ниво е това за анализ и синтез. Не всеки може да реши задачата с думи (в най-общ план): да превърне дадените обстоятелства в израз, който да пресметне и да изведе желания резултат. Това условие нито пречи на едно дете да пресмята безпогрешно (то ще реши останалите задачи), нито пък на другото дете да изведе израза от задачата с думи, но пък да сгреши при пресмятането.

Разглеждаш нещата съвсем шаблонно, а нюансите и хипотетичните ситуации, в които те въвличат децата, са твърде много и не е в техен интерес да ги приравняваш към общи изисквания и модели, скали, мерки и теглилки.

Добър 4 се получава за пресмятане на изрази, а решаването на задачата с думи ти носи 5 или 6, примерно.

Може да има и повече от една състезателна задача, щом става въпрос за състезатели. Ако броят на състезателните задачи за тях е намален за сметка на тези, с които ще се справят, егасиму и нивото  Laughing
Виж целия пост
# 186


Добър 4 се получава за пресмятане на изрази, а решаването на задачата с думи въпросното ниво за 5 и 6, примерно. Може да има и повече от една състезателна задача, щом става въпрос за състезатели. Ако броят на състезателните задачи за тях е намален за сметка на тези, с които ще се справят, егасиму и нивото  Laughing

 Състезателите са трима- четирима.
Общото ниво не мисля, че е ниско, дори напротив.

Неприятното е, завишени критерии , завишени изисквания и ниски оценки.
И 2+2 да се смята, понякога се изисква технологично време, а не "Трябва да ми построиш дворец за една нощ, иначе ти отсичам главата", примерно

Неприятното е, че в основните училища без все още да са селектирани децата по интереси преди всичко, а и по успеваемост критериите са коренно различни първо- в трудността на задаваните тестове и второ- в оценяването. И утре тези деца ще се състезават за средни училища на "равна нога" с оценки от свидетелствата поставени по различни критерии в различните училища, дори в един град.
Виж целия пост
# 187
Състезателите са трима- четирима.
Общото ниво не мисля, че е ниско, дори напротив.

Неприятното е, завишени критерии , завишени изисквания и ниски оценки.
И 2+2 да се смята, понякога се изисква технологично време, а не "Трябва да ми построиш дворец за една нощ, иначе ти отсичам главата", примерно

Неприятното е, че в основните училища без все още да са селектирани децата по интереси преди всичко, а и по успеваемост критериите са коренно различни първо- в трудността на задаваните тестове и второ- в оценяването. И утре тези деца ще се състезават за средни училища на "равна нога" с оценки от свидетелствата поставени по различни критерии в различните училища, дори в един град.

След 7 клас ще са групирани според нивото. Тогава нещата ще са по-ясни. Но сама ще видиш, че и това няма да ти върши особено добра работа. Просто ще си информирана за положението на своето дете сред останалите. В момента в интерес на напредналите е да има по-трудни задачи. Другите пак минават, може и да не с 5 и 6, което съвсем не означава отсечени глави. Нали?

Това с конкуренцията не е съвсем така. Чрез НВО се извежда оптималното средно ниво. Няма как дете, което е учило за отличен, да не повиши успеха си на този изпит. Друг е въпросът, ако само иска отличен, а нищо не прави по въпроса Wink Още в пети клас става ясно, че без усилия, няма и резултати.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия