За проблемите в училище и още нещо...

  • 38 848
  • 366
 Здравейте !!!
Искам да споделя възмущението си от "някои неща", които ми правят впечатление в училището на моето дете, което е 6 клас.
Тази година  имаше и ще има още доста неучебни дни. Децата явно  изостанаха от материала ,който трябваше да вземат.Може би зависи донякъде и от учителите на място.Сега се вземат уроците много набързо, защото децата трябва да бъдат ИЗПИТАНИ!Предават се по 2,3 урока и се правят тестове, класни ,контролни почти в неусвест.По един , по два предмета, по материал от преди 3 месеца/ които пак се вземаха много набързо- например -лице  и обем на призма ,пирамида, цилиндър,конус..... сега и едночлени ,многочлени...../
Как е в 7 клас ,не смея да мисля.Това напрежение , този стрес е излишен за децата.Кога да спортуват ,кога да играят/ те вече не могат да играят ......../ Струва ми се ,че никой не се замисля за това, защото не виждам нещо да се прави по този проблем от училищата, дори напротив "измислят се още часове за езици например за да имат учителите нормативите и така в един ден  имат 3 езика , а да не говорим за по-горните класове до колко часа са на училище......./
 / моля да не ми се сърдят учителите\А иначе " кротките ,добрите деца, отличниците"  видиш ли някой ден научаваш, че  едва ли не убили някой........
 Да настръхнеш направо от страх! Да не говорим и за други неща, като писането на двойки не заради незнание........Какво поражда това у децата?
 Как е при Вас и какво мислите по тези въпроси?
Виж целия пост
# 1
Много им е натоварването на децата. Моят също е буен, хипер активен, трудно се концентрира. Досадно му е. Казвам, че трябва да се изтърпи. Учим заедно. Разказвам му уроците. Къде разбрал, къде не. Аз не си слагам много на сърце училището. Бутаме го, пък важното е да е жив и здрав.
Виж целия пост
# 2
И мен това ме притеснява. Моите са втори клас и направо им се чудя как издържат. Стоят в училище 9 часа на ден! (Аз работя 7 часа, те - 9). Отделно домашни. събота и неделя диктовки, домашни, стихчета... В първата половина на годината госпожата се беше много амбицирала и за всяка ваканция (независимо дали е 2 или 10 дни) им даваше за всеки ден от ваканцията по една диктовка, 3 листа математика и не знам какво още.  ooooh! Което мен ме дразнеше безумно. Първо аз работя и почивните дни са ми за да си почивам, а не за да правя диктовки и да решавам задачи по цял ден. Второ, което е по-важно, ваканциите на децата са, за да си почиват и те. Като писнахме всички родители прекрати тази практика. Всички часове по физическо, рисуване и пеене, които по принцип се дават за разтоварване, при нас са български.  ooooh!
Претоварването ме притеснява по две причини. Първо е вредно. И за физическото здраве и за психиката. И второ, страх ме е че ще отвратим децата от ученето по този начин. В края на втори клас моите още не знаят, че ученето може да е интересно. Досадно им е, уморени са, отегчени са. Категорично отказват да четат книги за удоволствие, защото го приемат като част от ученето. Дори отказват аз да им чета. Което страшно ме натъжава.  Sad
Изобщо системата и организацията в училище е отвратителна. Само дето не виждам какво може да се направи. Гледам допълнителните занимания да са минимални, не им правя диктовки за собствено удоволствие, дори на английски не ги записах тази година, за да посвикнат първо малко с натоварването. Гледам да спортуват и да играят навън колкото се може повече. Но не знам дали е достатъчно.  newsm78
Виж целия пост
# 3
Натоварването на децата и престоят им в училище по 8-10 часа са притеснителни, но така ще бъде, след като повечето родители работят по 8-9 часа дневно. Има и родители, които когат да си позволят децата им да не са на занималня и да се приберат у дома след 4-5 часа престой в училище, но все пак ги записват на занималня. Най-притеснителен е огромният обем материал, особено по БЕЛ и математика, без възможност за достатъчно упражняване и затвърждаване на знанията. Там вече се спасяваме поединично.
Виж целия пост
# 4
Здравейте,момичета......като ви чета постовете се плаша доста.Предстой ни записване в 1 клас и не знам какво ще е.Знам само,че на 100% ще ходим на занималня.Просто няма как да бъде,тъй като аз съм на работа от 8,00-20,00 часа.Сега друг е въпроса какво ще се научи в занималнята.
Виж целия пост
# 5
Между другото имам приятелки с деца вече ученици,ами то е страшно чудо там......Казват,че много трудно било,в занималнята нищо не правели,децата са по 30 в клас,с 2 думи мисията невъзможна... newsm78
Виж целия пост
# 6
Ти би ли могла да учиш, ако си в една стая с още тридесет деца, които вече са уморени и шумят? Като прибавиш, че в занималнята са по цял ден на чина, не могат нито да се събуят, нито да си опънат телцата поне за малко, не е никак розово положението.
Виж целия пост
# 7
Ти би ли могла да учиш, ако си в една стая с още тридесет деца, които вече са уморени и шумят? Като прибавиш, че в занималнята са по цял ден на чина, не могат нито да се събуят, нито да си опънат телцата поне за малко, не е никак розово положението.
Напълно съм съгласна с мнението ти,аз самата го знам и виждам,че е така....Проблема е там,че когато родителите работят и не могат да си вземат детето на обяд,за да се нахрани,да почине 1 час и тогава да седне да се занимава с домашните......какво да правим?Имам позната учителка,която казва,че не е нормално деца до 4 клас да учат толкоз много и да стоят по цял ден в училище,но за сега така ще я карат...
Виж целия пост
# 8
Ние сме били и по 38 едно време и си учехме без проблем. Ама други бяха времената. А за занималнята - всичко зависи от учителката. При някои се написва всичко, че и време за игри остава. При други не само че не написват, ами едвам оцеляват. Особено в малките класове учителката е страшно важна.
Виж целия пост
# 9
Проблема е там,че когато родителите работят и не могат да си вземат детето на обяд,за да се нахрани,да почине 1 час и тогава да седне да се занимава с домашните......какво да правим?
Така е. Проблем е.

Савина, когато ние бяхме по 30+ в клас, много малка част от децата ходеха на занималня. Тя беше за изоставащите. Не повече от 3-4 деца от класа я посещаваха. Сега над 90% са от сутрин до вечер в училище. А това не е добре.
Виж целия пост
# 10
Ние сме били и по 38 едно време и си учехме без проблем. Ама други бяха времената. А за занималнята - всичко зависи от учителката. При някои се написва всичко, че и време за игри остава. При други не само че не написват, ами едвам оцеляват. Особено в малките класове учителката е страшно важна.
Да,много е важно каква учителка ще се падне в първите класове.Имам случай с позната,която казва,че в занималнята се 35 деца и винаги намирала грешки в домашното на детето си,което,,уж'' било проверено и подписано от госпожата.Когато попитала госпожата,защо е подписала домашно в което има грешки,тя отговорила,че не може да се спира при всяко дете и да чете всичко дали е вярно.Просто се разписвала затова,че детето все пак нещо е написало  newsm78 И в крайна сметка тя е там колкото да пази децата,докато родителите си ги приберат  newsm78
Виж целия пост
# 11
Реално погледнато, госпожата дори да се скъса, не може чисто физически да прегледа около 30 домашни по няколко предмета. За проверка на знанията по уроците, за затвърждаване и надграждане и дума не може да става.
Виж целия пост
# 12
Госпожата в занималнята е възпитател. Не я бъркайте с учител. Нейната функция не е да ги научи на каквото и да било. Някои го правят на доброволни начала, но не са длъжни. Занималнята има много повече социална функция, отколкото образователна. Тя е за да ти гледа детето докато си на работа. Основното учене е до обяд. В занималнята е само упражняване на наученото. Не очаквайте чудеса. Аз лично съм благодарна че я има, каквато и да е. Не мога нито да не работя, нито давам по 800 лв на месец за гледачка.
Виж целия пост
# 13
Не бъркаме госпожата от занималнята с учител. Обърнах внимание на факта, че индивидуална помощ или контрол върху писането на домашните и ученето на уроците няма как да се случат в занималнята, защото дори физически това е невъзможно. Така че, ако детето има затруднения с дадено домашно, трудно би получило помощ. Още по-трудно би било госпожата в занималнята да провери всяко дете как е научило и разбрало даден урок. По Човек и общество, например. От там малките пропуски стават големи и се натрупват все повече и повече. Това е реалността на занималнята. Плюс умората на децата, шумотевицата и висенето на чина в стаята по цял ден, особено в зимните месеци.
Виж целия пост
# 14
Естествено,че в занималнята не може да се научи много,особено по разказвателните предмети.Затова родителя трябва да си проверява и сяда с детето заедно да учат.Но когато детето е написало 8+5=12 и госпожата в занималнята е сложила стик,че всичко е ,,ок'',детето казва не е 13,а 12 защото госпожата не ми го е поправила и продължава да мисли,че 8+5=12... ooooh!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия