Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 8

  • 93 602
  • 767
# 345
Привет, ние сме ходили на невротренинг и имаше ефект, но ми беше скъпо и прекъснах. Сега се опитах да започнем пак, но не успявам да се свържа с терапевта. Може ли координати на мястото, където е ходила вашата позната в София?

На моя син му дадоха 50% ТЕЛК за диагноза ХАДВ с епикриза от Св. Никола.

Ако някой се колебае, за мен си заслужава. При нас мина леко (доста чакахме, но комисията беше добронамерена).
Виж целия пост
# 346
Ходили са при Нели Паева. Координати има в интернет. Когато са ходили тел. е бил същия. Другия за, който писах е Стоян Везенков. Чувала съм добри отзиви за него като човек. Нищо повече не знам, не се видях с него.
Виж целия пост
# 347
Много благодаря!
Виж целия пост
# 348
Здравейте, искам да попитам тези които са лежали във Варна за поставяне на диагноза. Колко дни е престоя и какво точно включва обследване то. Някакви такси плащат ли се? Благодаря
Виж целия пост
# 349
Нищо не се плаща. 14 дена е престоя като можете да стоите болницата, можете и да си тръгнете. Нас ни хоспитализираха. Разговаряхме от раждането насам какво е що е и си тръгнахме като се разбрахме кога пак да дойдем в рамките на тези 14 дни.
Виж целия пост
# 350
Благодаря. И ние ще останем с престой, надявам се по-бързо да мине.
Виж целия пост
# 351
Записвам се да ви следя.Не знам дали става въпрос за хиперактивност с дефицит на внимание..За голямото дете имах съмнения за дислексия(на 10години) ,но от училището тук(не съм във БГ) не са дали препоръки или не са забелязали да има проблем.За малкото (което е на 5)-не ми е хрумвало  дори че  може да има проблем,но сутринта на ММ са казали че  ако е съгласен -ще го включат във група за работа със деца от класа със проблеми със усвояването.Останах като гръмната. Проговори по-рано от каката,проходи по-рано от каката.Има по-добър речник от каката.Има проблем само със звукове като "р"ч"Щ. Не е агресивен, напротив-социален  е,със много приятели-,от полулярните деца е..Не е имал проблем със дисциплината НИКОГА-не е удрял,ритал и т.н нито в къщи,нито в училище .Спокойно дете е. Перфектно се справя със -таблет и др. ел.устройства.Учителката казва обаче,че когато им постави задача-се връщал при нея по няколко пъти за да пита какво точно трябва да прави.Това е единственият мотив ! И тя самата не е сигурна че има проблем и дали не се касае за неувереност и липса на самостоятелност по-скоро.Не знам и дали проблема няма връзка със по-голямото дете,защото в къщи вижда че каката я  връщаме по няколко пъти докато си направи домашните,и има вероятност да е приел че учебният процес е такъв просто-да питаш постоянно и по няколко пъти .
Изпокарахме се в къщи,защото ММ е дал съгласие за работа във група без да ме пипита..Не знам дали е правилно решение-при положение,че не съм забелязала нищо притеснително в поведението му-дори напротив,по-добре се развива с пъти  в сравнение със каката.

Щях да питам някакви добавки давате ли и какви?
Виж целия пост
# 352
Кайсия, ако учителката е забелязала нещо и е обърнала внимание, проверете наистина. Аз бих консултирала и за дислексия. Това, че е проговорил рано, не значи, че не може да има проблем. По-умните  и паметливи деца до късно минават между капките. Това, че се връща да пита по няколко пъти може да е и не.азбиране на задачата/ условието. Това може и да е признак на дислексия. От друга страна е малък и расте вероятно поне в двуезична среда, което също дава известно отражение. Колежка има сестра омъжена за чужденец и живеят в Полша (и двамата не са поляци). По едно време от училището им каза поне единият от родителите да започне да говори с децата у дома само и единствено на полски, тъй като изостават в училище спрямо полячетата. Децата са расли с три-четири езика. Огледай нещата и от този ъгъл. Колкото до извеждането и работа само с детето това е плюс, а не минус.
Виж целия пост
# 353
Там е работата,че учителката казва че  е добре със френския(френски е вторият език).Те не четат още-учителката обяснява какво да направят и те трябва да го направят. Аз не смятам че е добра идея отделянето,при положение че и тя не е сигурна за какво става въпрос-за липса на самостоятелност или за друго.Не пречи със поведение на останалите, не е буен,не закача останалите ,не го изчакват или нещо подобно.Питал по няколко пъти .
На мен от там са ми притесненията- защото аз не виждам нищо притеснително в поведението му.
Виж целия пост
# 354
Кайсия, ти си познаваш детето. Моето като не разбираше указанията какво и как да направи се разстройваше. И за да не се занимават само с нея или тя да реве, че не може я оставяха да не работи като не иска. И в първи клас това й изигра много лоша шега, когато вече нямаше избор и трябваше да работи.
Виж целия пост
# 355
Реагирам твърде емоционално. Наистина не съм забелязала да има какъвто и да било проблем.Мисля че рано или късно ще си проличи .
Виж целия пост
# 356
Кайсия звучиш сякаш е нещо срамно да си в такава група. Това дали си социален, популярен и тн....не означава, че нямаш обучителни проблеми. По-добре да му помагат щом не се справя, отколкото да махнат с ръка и да му лъснат нуждите в по-горен клас.

Иначе това няма нищо общо с хиперактивност с дефицит на внимание, от разказаното оставам с впечатление за learning difficulties.Това е термина на английски....за деца които имат проблеми при усвояване на самия материал в училище.
Виж целия пост
# 357
При нас системата е различна.  Притеснявам се  не  че детото би могло да е със дефицит на внимание ,а че може да не е ,а да бъде диагностицирано погрешно.Ако диагнозата е ясна- то и пътя е ясен.
Виж целия пост
# 358
А, защо имаш опасения, че някой ще сбърка диагноза? Учителката не може да постави такава, за помощ в училище и някои допълнителни разяснения не се иска диагноза... може изобщо да не се налага такава. На здраво дете няма да сложат диагноза спокойно.... на запад чакат с години да следи педиатър детето преди да се стигне до пращане на специалисти за определена диагноза, тоест здраво дете няма никой да диагностицира, по-скоро има много с диагноза дето нямат такава, защото просто не е особено видима.
Виж целия пост
# 359
При нас не е така. Общо взето е същото като да се довериш само на училищен психолог и да  следваш план на обучение на база неговото мнение.Може и да има добри от тях ,но не винаги .Има и доста некомпететнтни сред тях.Ако има проблем-аз съм най-заитересованата да помогна на детето си,но е мое право-ако имам съмнения да поискам мнение на специалист извън сиситемата.Това мисля и да направя всъщност.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия