Шофьорски изпити - закон? Права на курсистите?

  • 23 615
  • 45
Здравейте,

Пиша тук защото никъде не можах да намеря качествена информация за права на курсистите при шофьорските школи.

Въпроса ми е е следния: Нормално ли е да плащам по 60 лева за вътрешни изпити към школата при положение че вече съм заплатила стойноста на самия курс? Скъсаха ме на прървия вътрешен изпит изпит по теория / листовки и сега трябва да се явя на втори вътрешен по теория и съответно искат да заплатя още 60 лева. На изпита който не издържах след като отговорих на въпросите на хартиена листовка, инструктора ги провери за 1 минута и каза, че не минавам...т.е. 60лв отиват за това? Също така мога ли да се явя на изпит по теория пред ДАИ, без да се занимавам с вътрешните изпити на школата?

Благодаря ви за отделеното време.
Виж целия пост
# 1
    Включвам се да следя темата. За съжаление корупцията при взимане на книжка е голяма.
Виж целия пост
# 2
Преди месец се явявах на вътрешен изпит. Безплатен е, явяваш се толкова пъти колко сметнат за нужно от школата и когато те преценят, че си готов те записват на изпит  в ДАИ  който струва 50 лева. След като реших 3-4 листовки на вътрешният с нула  грешки, тогава ме записаха.
Виж целия пост
# 3
Преди месец се явявах на вътрешен изпит. Безплатен е, явяваш се толкова пъти колко сметнат за нужно от школата и когато те преценят, че си готов те записват на изпит  в ДАИ  който струва 50 лева. След като реших 3-4 листовки на вътрешният с нула  грешки, тогава ме записаха.
Това ме шокира?! Към момента платих 120 лева за вътрешни изпити(листовки и кормуване) и 120 за изпити в ДАИ, общо 240 лева само за изпити, отделно и таска за самия курс. Всичко платено в офиса на школата.
Става въпрос за голяма школа (Български Автомобилен съюз). Възможно ли е наситина да работят неправомерно? Преди няколко месеца, когато арестуваха изпитващите от ДАИ, гледах репортаж с интервю на председателя на тази школа и той беше толкова шокиран от корупционните схеми и се възмущаваше уверено. Някой има ли съвет какво да правя от тук нататък? Ако не платя за още един вътрешен изпит може би няма да ме пуснат пред ДАИ и така до откат?! Къде мога да подам жалба?
Най ме разтройва факта, че името на тази школа предполага доверие към нея... и нейния председател беше толкова уверен в интервюто си по повод ареста на изпитващите от ДАИ... наглост!
Виж целия пост
# 4
Също така мога ли да се явя на изпит по теория пред ДАИ, без да се занимавам с вътрешните изпити на школата?

Вероятно можеш! По наредба за да се явиш на изпит пред ДАИ трябва само да си преминала опреден брой часове обучение.

Въпроса е защо държиш да излезеш на пътя като правоспособен водач, когато дори не можеш да покриеш изискванията за един вътрешен изпит.
Виж целия пост
# 5
Също така мога ли да се явя на изпит по теория пред ДАИ, без да се занимавам с вътрешните изпити на школата?

Вероятно можеш! По наредба за да се явиш на изпит пред ДАИ трябва само да си преминала опреден брой часове обучение.

Въпроса е защо държиш да излезеш на пътя като правоспособен водач, когато дори не можеш да покриеш изискванията за един вътрешен изпит.
Проблема който ме интересува е неправомерното заплащане на изпита. Аз нямам проблем да го карам този вътрешен изпит и 10 пъти ако се налага докато го реша без грешка. Друг проблем който възниква е сблъсъка на интереси, защото ако школата има за цел да печели възможно повече пари от вътрешните изпити, то е възможно и предлаганото обучение да е занижено с цел курсистите да карат повече изпити.
Естествено отговорноста е моя за прилагането и асимилирането на знания, но пак казвам пролема не е в броя изпити, а в това че таксата е неправомерна.
Виж целия пост
# 6
но пак казвам пролема не е в броя изпити, а в това че таксата е неправомерна.

Проблема е, че не си знаеш правата по договора с школата и правата по подзаконовия акт на ЗДвП. Ако си изпълнила всички условия по ЗДвП можеш да се явиш на изпит пред ДАИ независимо дали си, или не си издържала вътрешните за школата изпити.

п.с. А дали таксата е правомерна или не... го пише в договора който си подписала при започване на обучението. Едва ли има човек в този форум който може да знае по-добре условията които ти си подписала!
Виж целия пост
# 7
В моята школа където бях, таксата за курса покриваше първото явяване и на двата вътрешни изпита. После ако те скъсат на листовки (а те гледаха да не го правят, ако ти излизаше НЕ, ти даваха втори шанс с друга листовка и чак тогава те късаха) си плащаш 10лв за теория и 50лв за кормуване. Макар че и на кормуването гледаха да те пуснат - накрая само ти дърпат едно конско къде са ти грешките и казват горе-долу минимума от допълнителни часове, от който би имал нужда. За договор не се сещам никъде да съм подписвала, а камо ли да имам копие. Дадох снимка, попълних заявление и май това беше  newsm78
Виж целия пост
# 8
в това че таксата е неправомерна.
За да е неправомерна, трябва да има нещо което да я забранява. За съжаление явно такова нещо няма , те са го разбрали и се възползват.
Виж целия пост
# 9
но пак казвам пролема не е в броя изпити, а в това че таксата е неправомерна.

Проблема е, че не си знаеш правата по договора с школата и правата по подзаконовия акт на ЗДвП. Ако си изпълнила всички условия по ЗДвП можеш да се явиш на изпит пред ДАИ независимо дали си, или не си издържала вътрешните за школата изпити.

п.с. А дали таксата е правомерна или не... го пише в договора който си подписала при започване на обучението. Едва ли има човек в този форум който може да знае по-добре условията които ти си подписала!
Договор не са ми давали да подписвам. Само квитанция за платени такси. В квитанциите не се споменава че с тях са заплатени изпити а просто пише "като доплащане за обучение". Ако прочетете написаното в първите няколко пост-а ще установите темата, която ме интересува. Споменах вече, че в школата ми казаха, че няма да ме допуснат до изпити пред ДАИ докато не изкарам вътрешните, т.е. няма да ми дадат удостоверение че съм преминала през необходимото обучение.
Както споменах се получава конфликт на интереси, защото ако школата има за цел да печели повече от вътрешните изпити, то е възможно те да занижават нивото на обучение с цел курсистите да се явяват на повече вътрешни изпити. За да няма конфликт на интереси би трябвало изпита, който се заплаща да е само този пред ДАИ, защото ДАИ са независим орган, който няма връзка с активите на школата и по презумция оценяват безпристрастно качествата ми като водач(теория и практика).
Nazgul, ако не можеш да ми дадеш съвет по темата, нямам нужда от мнението ти с изтъкване на факти, които нямат общо с това което споделих. Благодаря.
П.С. Да не работиш във въпросната школа?
Виж целия пост
# 10
Впрочем забравих да питам, не е ли задължително вече и вътрешния по теория да е на таблети? Тия хартиените май отпаднаха с цел да не ти дадат решена листовка. Ти видя ли си грешките след като са те скъсали или я караш на доверие? На таблета веднага ти излиза резултата и реално няма как да ти каже че си скъсана само и само да ти вземе парите, всичко се вижда на момента. Също така мисля вече че не се издават удостоверения за успешно положен вътрешен (а и външен) изпит, вземеш ли го и инструкторът ти запазва датата пред ДАИ и те уведомява кога и в колко часа да се явиш.
Виж целия пост
# 11
Впрочем забравих да питам, не е ли задължително вече и вътрешния по теория да е на таблети? Тия хартиените май отпаднаха с цел да не ти дадат решена листовка. Ти видя ли си грешките след като са те скъсали или я караш на доверие? На таблета веднага ти излиза резултата и реално няма как да ти каже че си скъсана само и само да ти вземе парите, всичко се вижда на момента. Също така мисля вече че не се издават удостоверения за успешно положен вътрешен (а и външен) изпит, вземеш ли го и инструкторът ти запазва датата пред ДАИ и те уведомява кога и в колко часа да се явиш.
До колкото знам изпита пред ДАИ е на таблети да. Но на този прословут вътрешен беше на хартиена листовка.
Яд ме е защото се чувствам използвана.... малко и на себе си се ядосвам че не проучих школата по добре, подведох се по името й само. Когато се записах за курса не споменаха че трябва да плащам толкова пари за всеки невзет вътрешен изпит.
Това е все едно да си платиш таксата за университет и после да плащаш за всеки изпит на изпитващия, който ти е бил и преподавател.
За това споменах конфликта на интереси. Ако има тук някой с юридическо образование може би ще даде съвет по върпоса?  newsm78
Виж целия пост
# 12
Назгул ще ти начуква канчето колкото може, и по други шофьорски теми така се изявява, не обръщай внимание.

Аз вътрешни изпити не съм карала, реших една листовака да имат там решена и толкова. Научих си, казах им за коя дата да ме запишат и си се явих пред ДАИ и си взех листовките. В тази връзка никакво удостоверение не са ми давали, че съм издържала каквото и да е при тях.

Аз бих им заявила, че ще се явя вече директно пред ДАИ когато реша, че съм готова и толкова. Безобразно е да се плащат пари за подобни щуротии.
Виж целия пост
# 13
с цел курсистите да се явяват на повече вътрешни изпити. За да няма конфликт на интереси би трябвало изпита, който се заплаща да е само този пред ДАИ
Цитат на: Наредба 37
Чл. 19а. (Нов - ДВ, бр. 3 от 2008 г., в сила от 1.01.2008 г.) (1) След провеждане на задължителното теоретично обучение кандидатът полага вътрешен теоретичен изпит.
(2) Когато вътрешният теоретичен изпит не е положен успешно, кандидатът полага нов изпит.
Чл. 19б. (Нов - ДВ, бр. 3 от 2008 г., в сила от 1.01.2008 г.) (1) След провеждане на задължителния минимум от учебни часове за практическо обучение кандидатът полага вътрешен практически изпит.
(2) Когато вътрешният практически изпит не е положен успешно, кандидатът трябва да премине допълнително обучение съгласно изискванията на учебната документация за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства по чл. 153, т. 1 от Закона за движението по пътищата и да положи втори вътрешен изпит.
(4) (Изм. – ДВ, бр. 31 от 2014 г., в сила от 21.05.2014 г.) Когато и вторият вътрешен практически изпит не е положен успешно, на кандидата се препоръчва допълнително обучение.
Чл. 19в. (Нов - ДВ, бр. 3 от 2008 г., в сила от 1.01.2008 г.) (1) (Изм. – ДВ, бр. 31 от 2014 г., в сила от 21.05.2014 г.) Кандидатите, които не са се явявали на теоретичен и/или практически изпит 6 месеца от успешното полагане на съответния вътрешен изпит или ако са изминали повече от 6 месеца от последното им явяване на съответния изпит, подлежат на вътрешни теоретични и/или практически изпити.
(2) (Изм. – ДВ, бр. 31 от 2014 г., в сила от 21.05.2014 г.) Вътрешните теоретични изпити по ал. 1 се провеждат в съответствие с чл. 19а, ал. 2, а вътрешните практически изпити по ал. 1 се провеждат в съответствие с чл. 19б, ал. 2 и 4.
Чл. 19г. (Нов – ДВ, бр. 31 от 2014 г., в сила от 21.05.2014 г.) (1) При успешно полагане на съответния вътрешен изпит това обстоятелство се отбелязва в системата по чл. 27, ал. 7.
(2) Когато канидатът е вписал забележка в учебния си картон, че не желае да премине допълнителното обучение по чл. 19б, ал. 4, това обстоятелство се отбелязва в системата по чл. 27, ал. 7.
(3) Кандидатите за изпит за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство от категориите по чл. 19б, ал. 5 се допускат до изпит за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство само след успешното полагане на вътрешния практически изпит.
Цитат на: Наредба 37
(2) В помещението, използвано за офис, на видимо място трябва да има поставено копие на разрешението за извършване на обучение, списък с преподавателите и категориите, за които се извършва обучението, списък на учебните ППС, съдържащ марката и модела на превозните средства, и списък с цените за извършване на обучението, за провеждане на вътрешните изпити и държавните такси за явяване на изпит
От това по-ясно няма накъде - Ако желаеш имаш пълното право да се явиш на теория пред ДАИ без да си издържала вътрешния, но не можеш да се явиш пред ДАИ ако не си издържала вътрешния практически. Надявам се си достатъчно умна за да разтълкуваш останалото от цитата.
Не го приемай лично, но ЗДвП не е чак толкова трудно четиво и листовки се учат за по-малко от седмица. Та с малко повече старание, си могла да си спестиш тези, колко бяха - 60 лв.
П.С. Да не работиш във въпросната школа?
Досега бях рекламен агент на сайт за онлайн продажби и мюсюлмански проповедник. Записвам си и служител на Автошкола!   Joy

п.с.
Аз вътрешни изпити не съм карала, реших една листовака да имат там решена и толкова.
Ето ти пример как една школа работи в нарушение на законодателството и защо толкова често в новините има съобщения за манипулации и далавери при провеждането на изпити за правоспособност. И даже авторката се гордее с извършеното закононарушение и документна измама.  ooooh!
Виж целия пост
# 14
И къде точно съм написала, че се гордея с това??

След като приключихме теорията всеки получи по една листовка и я реши, това си беше своеобразен изпит, повече не са ни занимавали. Така работи школата, от мен се очаква да се тръшкам, че искам на истински изпит ли?!?

За всеки случай не са ни изнудвали за пари точно за теоретичния изпит, който на практика всеки, който може да чете и поне малко да мисли може да вземе.

Виж целия пост
# 15
Школа, която не ти издава касов бон, а квитанция,  е в нарушение. После не можеш да имаш претенции.  Плащаш 60 лв., искаш си касов бон и си ги събираш. После си ги сумираш и установяваш, че си платил 1200 лв. за шоф. курс. Shocked
 Между другото, хората много се бъркат с името на фирмата. Едно е "Български автомобилен съюз" и друго  "Съюз на българските автомобилисти"!
Виж целия пост
# 16
Аз установих че таксата е неправомерна. Също и факта че не са ми издадени касови бележки, а само хартийки на които пише суми, но не и че са за вътрешни изпити.
Опитах се днес да се свържа от 3 часа с Министерство на транспорта и Изпълнителна агенция автомобилна администрация, но от 30те телефона на които звънях никой не вдига. Как е възможно? Иксах да подам жалба срещу школата, но и държавната администрация не работи правилно... какво остава да се справят със измамниците. Това чувства на несправедливост и безисходица е ужасно.  Cry Cry Cry
Виж целия пост
# 17
За пръв път чувам да се плаща вътрешен изпит..Колко ти е таксата за самия курс?Ако е някаква оферта 300-350лв. съвсем не се учудвам.Моята такса беше 700лв. и си платих 20 за външен и 20 за този по кормуване,взех всичко от първия път.Има нещо нередно във фирмата,в която караш курсовете,прочети си договора и си търси правата,въпреки че той се чете преди да се запишеш.
П.С: Сега прочетох,че вътрешния ти е бил на хартия,това вече почти никъде го няма,всичко е на таблети.
Виж целия пост
# 18
Аз установих че таксата е неправомерна.
И като как го установи? Официално е публикувана в ценоразписа на извършваните услуги.
Ако е някаква оферта 300-350лв. съвсем не се учудвам
Много я завиши. Намали още и ще уцелиш текущата им оферта.

п.с. ако има нещо нередно то е прекалено ниската цена на курса
Виж целия пост
# 19
За касовите бележки се сезира НАП. Само там могат да  ти помогнат. Бъди сигурна, че след подаден сигнал за неиздаване на касов бон, ще има последствия.
Виж целия пост
# 20
Школа, която не ти издава касов бон, а квитанция,  е в нарушение. После не можеш да имаш претенции.  Плащаш 60 лв., искаш си касов бон и си ги събираш. После си ги сумираш и установяваш, че си платил 1200 лв. за шоф. курс. Shocked
1200 лв ли? Та ние до тук сме платили 1428 лв, предстои ни кормуване пред ДАИ, но не се знае дали ще го издържи милата, ако не успее, ще се дават още пари.
Виж целия пост
# 21
но не се знае дали ще го издържи милата, ако не успее, ще се дават още пари.

А защо да не го издържи милата? Laughing
Виж целия пост
# 22
но не се знае дали ще го издържи милата, ако не успее, ще се дават още пари.

А защо да не го издържи милата? Laughing
Лично аз не знам защо, но се питам що за инструктор има, след като преди повече от три месеца и след взети 18 допълнителни часа пак са я скъсали за същото (паркирането)? Вече си мисля, че или тя не става за шофьор (макар да съм я виждал как кара и се справя добре), или че инструктора е мега зле (а има добри отзиви за него), или че той има някакво лично негативно отношемие към нея и умишлено не я обучава за да се провали. А моята душа е толкова добричка, на мравката път прави. Имали ли сте случаи, инструктора да слага ръка на бедрото ви, или да ви кани на кафе? Милата няма да ми каже, ако е имало такива неща, но със сигурност му е отказала и двете, което би могло да обясни негативното му отношение. Не знам нищо и нищо не твърдя, само си размишлявам и търся някакво разумно обяснение. Все още инструктора присъства на изпита и е възможно да подшушне на изпитващия, че "тази трябва да бъде скъсана", скъсана е на паркирането, а едно момиче споделя, че не е успяло да паркира и веднъж е угасила колата, но си е взела изпита.
Виж целия пост
# 23
но се питам що за инструктор има, след като преди повече от три месеца и след взети 18 допълнителни часа пак са я скъсали за същото (паркирането)?
Ами явно има проблем с пространствената ориентация. Относно другите предположения, може да се оплаче по надлежния ред.
п.с. Пред доста години един авиоинструктор каза следното "Най-големия ви проблем не са знанията, а дезориентацията".
Виж целия пост
# 24
Вярно е, че жените се ориентирате по-трудно от мъжете, но ако обучението беше нормално, едва ли има жена, която да не се научи да паркира след допълнителни 18 часа обучение. Нали тези допълнителни часове се взимат за да може ученика да усвои пропуснатото. Така си мисля аз, поправете ме ако греша.
Виж целия пост
# 25
Така си мисля аз, поправете ме ако греша.
Да разбирам ли, че обучението е ненормално?
Виж целия пост
# 26
   Колко часове по кормуване има при един шофьорски курс? Тука не питам за допълнителни часове за кормуване. Колко се падат часовете по кормуване в 1-месечен курс? Възможно ли е човек да се научи да кормува с тези часове, които са задължителни за курса? Имам предвид, когато въобще не се е качвал на мястото на шофьора и няма представа от шофиране.
Виж целия пост
# 27
Вярно е, че жените се ориентирате по-трудно от мъжете, но ако обучението беше нормално, едва ли има жена, която да не се научи да паркира след допълнителни 18 часа обучение. Нали тези допълнителни часове се взимат за да може ученика да усвои пропуснатото. Така си мисля аз, поправете ме ако греша.

   Вие обиждате жените в момента. Няма значение дали е мъж или жена се учи да шофира. За мене всички са равни.
Виж целия пост
# 28
Възможно ли е човек да се научи да кормува с тези часове, които са задължителни за курса?

Не! Изискванията и програмата са много под необходимия минимум. Мнението ми е от първа ръка - видях как кара дъщеря ми след 45 дневен курс и изпити взети от първия път
Виж целия пост
# 29
Колко часове по кормуване има при един шофьорски курс?

31 моточаса са в един шофьорски курс. Моточасовете са по 45 минути.

Възможно ли е човек да се научи да кормува с тези часове, които са задължителни за курса? Имам предвид, когато въобще не се е качвал на мястото на шофьора и няма представа от шофиране.

Абсурд. Взех си допълнителни 10 часа, взех си изпита и пак не се чувствам научена. Едно време курсът е бил по 3 месеца, имало е полигон и т.н. На това му се вика подготовка, а не докато се сетиш къде се намираш и курсът свършил...
Виж целия пост
# 30
Аз също мисля, че 31 часа кормуване не са достатъчни (при мен бяха по 40 мин.). Взех си изпита преди 5 дни, от първия път. Справих се, но определено можеше да съм по - подготвена и уверена. Започнах да влизам в час едва към средата на обучението. Преди доста години, когато мои приятели караха курса, разказваха, че имат нощно каране, че ходят на полигон, че им обясняват кое какво е по колата. При мен нямаше такова нещо. Иначе инструкторът ми е добър и спокоен, но времето определено не стига, за да си подготвен достатъчно добре.
Виж целия пост
# 31
   Доколкото знам няма вече полигони. Инструкторът те пуска направо на градско каране. Това е доста стресиращо, когато човек не се е качвал изобщо да шофира. Когато брат ми се обучаваше да шофира, тогава курсът беше по 3 месеца. Имаше полигони, учеха го на нощно шофиране, паркиране. Изглежда, че когато започна шофьорския курс, колкото и да не искам да доплащам, ще имам нужда от допълнителни часове по кормуване.
Виж целия пост
# 32
В Германия също няма полигони, директно се почва на улицата, но моят инструктор ми спести шока Mr. Green, след като първите пъти ме остави да въртя само волана, без да се занимавам с педалите или с други джаджи по колата.
За Немско средно са около 40 часа кормуване, но часовете вариират според начинаещия, според трафика на града- може и доста допълнителни да се наложат. Курсът имаш възможност да го проточваш, както прецениш- максимум до 1 година. Минава се през паркиране, и нощно каране, и магистрала. На изпита минаваш задължително и през паркирането, и магистралата.
Преди 20-30-40 години минималните часове за кормуване са били по-малко в сравнение със сега, тъй като сега движението е по-натоварено, тоест нещата се променят, като неопитен шофьор в днешни времена просто е нужно повече време, докато си готов сам да се "гмурнеш" в пътното движение.

Манекена, не забравяй, че е възможно също от нерви да не можеш да вземеш изпит. Можеш да си готов, но от вълнение да направиш грешки. Много е важно да се запази самообладание Peace. Моят инструктор твърдеше, че повечето изпити не се вземат не поради неумение да управляваш кола, а защото изпитният страх при някои е прекалено голям и нервите не издържат.
Виж целия пост
# 33
Минава се през паркиране, и нощно каране, и магистрала.

Я като шофьор с германско свидетелство, обясни на присъстващите, защо магистралата е задължителен елемент и какво точно се проверява и учи. Питам защото в България масово има пълно непознаване на значението на темина "Ускорителна лента"   Simple Smile
Виж целия пост
# 34
Така си мисля аз, поправете ме ако греша.
Да разбирам ли, че обучението е ненормално?
Не твърдя нищо, защото не съм присъствал на обучението, но лично за мен не е нормално един курсист, без значение дали е мъж или жена да не може да се научи да паркира за 18 допълнителни часа. Ако инструктора само си седи в колата, без да показва грешките на обучавания, то и след 100 часа няма да се научи да кормува. В такива случаи обучението става на принципа "проба/грешка", т.е. на всеки неуспешно взет изпит пред ДАИ, обучавания вижда какво изискват изпитващите и къде греши, така до десетина неуспешни изпита може и сам да се научи как да кара, за да не го скъсат.
Виж целия пост
# 35
Манекена, има курсисти/ки и по повече от 3 пъти скъсани, така че не сте единствените.  Ако слабото място е паркирането, бих отишла на някой забутан пуст паркинг и бих се упражнявала, макар и официално да не е позволено.

Назгул, магистралата е част от пътната обстановка- още повече, че Германията е осеяна с магистрали. Живея в гъсто населен район, град до града. Около града , в който живея, минават три магистрали. Две от тях през деня са натоварени, редовно със задръствания, много тежкотоварни превозни средства. Човек трябва да направи този опит- усещането за скорост , за управление на автомобил е по-различно, всичко се случва по-бързо, дистанцията м/у колите трябва да е доста по-голяма отколкото в града и т.нат. Имах едно каране от час, час и половина само на магистрала(води се задължително), когато напреднах с нормалното градско и извънградско каране. Следващите пъти карахме смесено- градско, извънградско и малко магистрала(обикновено 10-15 минути, колкото да  се включа в движението, малко каране и излизане от магистралата), за да съм във форма за изпита. Часовете на каране обикновено бяха 2 учебни часа накуп, иначе времето не стигаше за цялата програма.
Самият изпит протече по наполовина познат за мен вече маршрут, другата половина беше непозната за мен пътна обстановка- времетраене 45 минути. Спомням си колко бях облекчена, когато към финала навлязохме по познатите за мен улици. Mr. Green
Виж целия пост
# 36
Точно това правим в момента, учим се да паркираме и дано на изпита да ни се падне нормален изпитващ, който да не къса за най-малкото (например за угасване на колата).  Едно момиче беше споделило, че на изпита не могла да паркира, след това угасила колата при потегляне от светофар и пак си е взела изпита. Във Варна само за едно от двете Каракашев къса. Толкова е дребнав, че една част от курсистите отказват да кормуват при него, предпочитат да загубят таксата за изпита, за да могат да се явят на другия ден при друг изпитващ и да си взимат изпита.
Виж целия пост
# 37
Здравейте.Някой от Пловдив може ли да сподели мнение относно шофьорските курсове и по конкрекретно за две фирми Ауто Пловдив и Гавазов(Елит Ауто)?Ако има от Пловдив и имат достоверна информация моля да ми споделите.
Виж целия пост
# 38
Хора съпругат ми днес се яви 2 ри път на листовки вкъщи ги взима с 2 3 грешки за 1 седмица реши 50 листовки и всичко беше с да. Днес отиде пред дай и пак го скъсаха нещата ги знае. Дали е от нервност и притеснение. Има ли  някои друг които в късан доста пъти,а да ги взима в къщи. Аз моите листовки ги взех от първия път.
Виж целия пост
# 39
Хора съпругат ми днес се яви 2 ри път на листовки вкъщи ги взима с 2 3 грешки за 1 седмица реши 50 листовки и всичко беше с да. Днес отиде пред дай и пак го скъсаха нещата ги знае. Дали е от нервност и притеснение. Има ли  някои друг които в късан доста пъти,а да ги взима в къщи. Аз моите листовки ги взех от първия път.
  В листовките на ДАИ има много подвеждащи въпроси. Доколкото знам, може да се явява докато си вземе изпита.
Вътрешния изпит пак ли трудно го взе?
Виж целия пост
# 40
Имахме едно момче в курса, което го късаха цели 13 пъти на листовки пред ДАИ. В школата се справяше добре, не допускаше грешки, но на самият изпит от притеснение се излагаше направо. Ако мога да помогна със съвет - когато е избрал първоначално верния или верните отговори на въпроса, да не се разколебава. Често първият избор на отговор е верен, защото го знае дори някак подсъзнателно след научената теория, но ако започне да се съмнява и да се чуди дали не е някой друг отговор, то най-вероятно ще допусне грешка ако поправи първоначалния си избор.
Аз всичките си изпити - и вътрешни и външни ги взех от първия път, но бях учудващо спокойна. Всички бяха убедени, че ще ме скъсат на кормуване, понеже съм по-плаха, но и там бях спокойна. Отидох обаче с нагласата, че и да ме скъсат, това няма да е краят на света.
Таксите за курса и за изпитите си ги знаех предварително, още в началото се запознах с условията на автошколата.  Часовете може и да са малко, но определно ми положиха много добра основа, а аз отидох на курсове, без дори да знам кой педал за какво е. Осем години по-късно, ежедневно използвам наученото по време на курса и не се е налагало някой близък да ме учи или да ми показва нещо допълнително.
Виж целия пост
# 41
Отговорите на ДАИ се различават по местоположение от приложението за домашна употреба. Възможно ли е съпругата ви да има пропуски, а на приложението да изкарва, защото вече е научила мястото на отговора? Simple Smile
Виж целия пост
# 42
Здравейте, искам да попитам дали мога да взимам по един час кормуване на среща, тъй като инструкторът ми каза, че не можело? Никъде не намерих да пише талова нещо в наредбите.
Виж целия пост
# 43
Къде могат онлайн да се проверят резултатите от изпитите?
Виж целия пост
# 44
Та тея такси ,май всяка фирма си измисля ,както дойде.Едни искат 50 лв. други 70лв.Няма някакъв точен регламент.
Виж целия пост
# 45
Корупцията е на макс, както всичко останало при нас. Колко ги въртят и измислят, за да не се лъже на тези изпити, а те пак успяват да надхитрят системата, без значение дали е на хартия или таблет.

31 "часа" шофиране по 40 минути всеки - определено не е достатъчно, без значение дали си мъж или жена.

Цената на курса в момента е около 1,000 лева. Ако са ви взели под 500-600 лева за самия курс, то е нормално да се чудят откъде да ви "изцакат". Ако сте дали и по-малко, то не се очудвайте, че ви държат и не ви пускат, особено щом чинно си плащате. За тези 31 "часа" няма да успеете само бензина да си платите, камо ли амортизацията на колата откъм амбреаж, спирачки, скоростен лост и прочие.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия