Словесни задачи

  • 8 937
  • 65
# 15
Проблем им е четенето с разбиране.При моя син е същата работа не сте сами.Обяснявам, обяснявам пяна ми излиза.
Виж целия пост
# 16
Абе я си спомнете вие научени ли се родихте. Нормално е да им се опъват задачите. Тепърва свикват да четат с разбиране и да натрупват лингвистичен материал.
Виж целия пост
# 17
Абе я си спомнете вие научени ли се родихте. Нормално е да им се опъват задачите. Тепърва свикват да четат с разбиране и да натрупват лингвистичен материал.

Абсолютно съм съгласна.
Понякога имаме нереалистични очаквания към децата си. Не всички са гении, някои се справят просто прилично.Едно научават по-лесно, друго по-трудно.
Виж целия пост
# 18
Абе я си спомнете вие научени ли се родихте. Нормално е да им се опъват задачите. Тепърва свикват да четат с разбиране и да натрупват лингвистичен материал.
Не се родих научена, но завърших началното си образование макар и в гр. Плевен при прекрасен начален учител, удостоена със тоталитарното звание "народен учител". Та тогавашната ми другарка Теменужка Иванова си гледаше работата така, че всяко дете без изключение разбираше материала. Да не говорим, че не само домашни и контролни се проверяваха, а и тетрадките за работа в клас. И то доста често. Случваше се и да се връща на материал, или да остава след часовете с конкретно дете/деца за дообясняване.
А със сина ми сега започвам след училище отново да преподавам урока, защото не е усвоен в час. В тетрадките за работа в клас и в учебните тетрадки вървя с един зелен химикал и поправям ... Във втори клас Директора на училището като ми видя писаниците със зелено в тетрадката по английски ми обясни , че съм нямала право, на което се изсмях и й обясних да си поговори с госпожата по-добре, не с мен. 
Виж целия пост
# 19
савина, така, както го описваш и с четенето, и с разбирането на словесните заддачи, както ги наричаш, е езиков проблем, а не математически.  какъв тест за дислексия сте правили? Може ли на ЛС да ми кажеш къде сте ходили?
Виж целия пост
# 20
storm76, постът ти е хубав, но неуместен. Тук става въпрос за затруднения по едно направление, което е напълно нормално, а не за системни пропуски.

Ако детето ти през часа гледа през прозореца, нормално е да наваксвате вкъщи.
Виж целия пост
# 21
   Хубава тема и интересни предложения.Съжалявам че не срещнах такива съвети преди пет-шест години.Flowers Tulip
   Няма как да не се затрудняват с текстовите задачи, след като още от първи клас започват с абстрактните за тях изрази и схеми. Всичко е числа и пирамиди.Моето дете смяташе с голямо удоволствие преди да тръгне на училище и си прилагаше цифровите отношения от най-ранна възраст. Бях много изненадана, че когато тръгна на училище математиката му беше най-трудният предмет и си изоставаше системно, въпреки че помагах и аз - обяснявах, рисувах, брояхме, обикаляхме, сравнявахме .Оставаше нещо абстрактно ,несвързано с живота. Такива са им програмите и учебниците в училище.В седми клас се наложи да се зарежа всичко и да седна с него за да преосмислим всичко научено за да се подготви за матурите.
Виж целия пост
# 22
Много на място си е поста на storm76. Това също е една от причините, нямат време, бягат през материала, госпожата няма време да обясни като хората, те нямат време да затвърдят знанията и всичко се навързва.
И хич не е задължително детето да блее през прозореца...
Виж целия пост
# 23
Да, на мен ми е ясно, че проблемът не е математически. Както казах смятат чудесно и когато им обясня словесната задача я решават без проблем. Проблемът е с това пусто четене. Като четат текст също им е много трудно да го преразкажат. Въпреки че иначе нямат проблем с разказването (на преживяна случка например).
А за препускането през материала е вярно. Миналата година имаха да изпишат такива купища помагала (по 3-4 допълнителни помагала и по български и по математика), че не знам кога имаха време да дишат, камо ли да мислят и да им се обяснява.  ooooh! Тази година госпожата явно си е взела бележка, защото е дала само по 1 допълнително помагало. Дано да е по-добре.  Praynig
Виж целия пост
# 24
Като цяло 3-ти клас е доста труден за децата, а и за родителите. Защото изведнъж навлизат разказвателните предмети и текстовите задачи, а според мен децата още не са готови за това. Синът ми имаше късмет, че съм си вкъщи и имах възможност всеки ден да се занимавам с него. Затова и бързо успя да свикне с разказването и задачите. Но истината е, че децата наистина се разсейват много в час и не внимават. Като добавим към това голямото количество материал, който трябва да се предаде за една година и немарливостта на някои учители /добре, че при нас поне класната беше жена на място и даваше всичко от себе си/ нещата стават съвсем, съвсем трудни.
Аз правех така - взимам текстовата задача и започвам бавно да я решавам пред него, като обяснявам максимално ясно. Показвам му как трябва да си записва кое е даденото в задачата, кое се търси и в крайна сметка начина за решаване на задачата сам изплува, когато нещата са написани върху лист хартия. Аз лично съм учила в математическа паралелка и класната ни научи да решаваме текстовите задали по този начин, който според мен е страшно лесен и удобен.
Виж целия пост
# 25
Показвам му как трябва да си записва кое е даденото в задачата, кое се търси и в крайна сметка начина за решаване на задачата сам изплува, когато нещата са написани върху лист хартия. Аз лично съм учила в математическа паралелка и класната ни научи да решаваме текстовите задали по този начин, който според мен е страшно лесен и удобен.
Точно това е правилният начин. Но в нашият клас това не се прави. Направо трябва да се изпише числовия израз, а не да се посочи кое е дадено и кое се търси. Да не говорим, че след решението - конкретно число не се посочва какво е намерено - круши, ябълки, деца, или каквото и да се търси.
Виж целия пост
# 26
Показвам му как трябва да си записва кое е даденото в задачата, кое се търси и в крайна сметка начина за решаване на задачата сам изплува, когато нещата са написани върху лист хартия. Аз лично съм учила в математическа паралелка и класната ни научи да решаваме текстовите задали по този начин, който според мен е страшно лесен и удобен.
Точно това е правилният начин. Но в нашият клас това не се прави. Направо трябва да се изпише числовия израз, а не да се посочи кое е дадено и кое се търси. Да не говорим, че след решението - конкретно число не се посочва какво е намерено - круши, ябълки, деца, или каквото и да се търси.

Ами това е много лошо, защото ако не създадат навик на децата да записват накрая какво са намерили в по-горните класове ще им е още по-трудно. В 4-ти клас например в текстовите задачи е дадено едно, но се търсят две неща и тогава децата ще се объркват. Това е сериозна грешка на учителката според мен
Виж целия пост
# 27
Всичко това трябва задължително да ги учат в училище, а защо някои учители не го правят вече е загадка. Представяте ли си в седми клас да не могат да правят запис на условието на задача на математически език?
Виж целия пост
# 28
Представяте ли си в седми клас да не могат да правят запис на условието на задача на математически език?
Представям си го, много лесно даже. Познавам десетокласници, които не могат да четат гладко и възрастни хора, които не могат да пишат прилично. А са минали през всички етапи на образователната ни система. Училището изобщо не е това, което би трябвало да бъде. Оказва се, за съжаление, че поне до 7 клас трябва много сериозно да се занимаваш с децата в къщи. Което лично мен ме натоварва изключително много, страшно ми е досадно и не разбирам защо трябва да го правя. Тогава какъв е смисълът да ходят на училище? В края на краищата аз не карам пациентите си когато са болни да отидат в къщи, да прочетат 20-30 учебника, да си поставят диагноза и да си изпишат лечение, нали? Тогава защо аз трябва да върша работата на учителката?  newsm78 Едно време много се чудех на хората, които си обучават децата в къщи, сега донякъде ги разбирам...  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 29
Трябва да го правиш, защото на системата не й дреме за децата, а има достатъчно количество учители, които са просто на работа - правят толкова, колкото да си запазят работата, а и някак свикнаха, че родителите, за които е важно децата да знаят, си намират начин - я сами, я с частни уроци. Няма начин, налага се да го приемеш, колкото и да е неприятно. Времето си тече и децата са си наши - ако ние не се погрижим за тях, няма кой друг. Минах я тази мелачка, остава и второто дете да завърши училище и всичко, което съм вложила като допълнителни усилия и време  до... да кажем седми клас, докато влязат в гимназия, са донесли няколко пъти повече ползи за децата. И то при положение, че болшинството от учителите им бяха свестни. Представям си какво щеше да стане в противен случай.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия