Истанбул Летен и Вдъхновяващ [тема 37]

Привет,преди няколко дни се завърнахме и ние от Истанбул и сега е ред на обещания разказ.Пътувахме самостоятелно с кола.Таксуването нещо не го разбрахме,показва че ни е дръпнало по 5.80 (проверих от дадения тук линк),а при преминаването даде 79.78.Уж няма глоба,а това какво означава...?(споделете ако знаете).Пристигнахме рано за настаняването,за това имахме време да преминем и по двата моста.Много красиво,всичко в светлини.Рано сутринта си оставихме багажа в хотел Diyar (близо до метростанция Халич)и се запътихме към парк Гюлхане.Нямаше вече лалета,работниците засаждаха нови цветя.От там към Синята джамия(само в двора,защото вече имаше огромна опашка),после Св.София-вътре в момента една част е в реставрация,но е хубаво да се влезе.По вашите указания стигнахме и до Ортаклар,оставихме банкнота под стъклото на масата за спомен Simple Smile и потеглихме към Юскюдар.Времето определено не беше с нас (както и служебните ангажименти,които напълно объркаха плановете ни ден по ден),но настроението го имаше.Пеша до шарените възглавници,изключително приятна разходка по крайбрежието.Поседяхме на по чай и симит,гледайки кулата на девицата.После към Кадъкьой и най-после бика Laughing Излишно е да ви казвам какъв кеф е разходката там Simple Smile Върнахме се на Еминьоню и кратка разходка из Египетския пазар-беше голяма лудница,честно казано този път не успях да му се насладя,все някой от някъде те блъска.Решихме че е време да потеглим към кафето Пиер Лоти и да видим светлините на града.Мисля че това беше най-красивото този път-можех да остана още дълго там Simple Smile Минахме през джамията(а каква красота беше...фонтаните и всичко наоколо свети и хора,хора....),но трябваше и да си починем за някои час,за това към хотела и сладък сън Simple Smile
Ние сме на границата, спира тока и чакаме от часове.
Но пък снощи бяхме на площада  Ортакьой и ни беше приказка.
Вчера ни беше азиатския ден, възглавнички, разходки, ще качвам снимки
Утре ще разкажа и кача снимки.
На следващия ден след закуска хванаме метрото от Халич до Таксим.Разходка по Истиклял(естествено със спирки за сладолед и баклава в Мадо ),и лека полека към  кулата Галата,през всичките шарени витрини до нея.Малко шопинг и кафе пауза и с трамвая към Румели Хисар.Входа за крепостта е 10 ТЛ,голямо катерене падна там Grinning но гледката от горе е зашеметяваща.Решихме да повървим по крайбрежната уж за няколко спирки(та така до първия мост  Laughing)Видяхме къщите от снимките тук в Арнавуткой.Беше много приятна и лежерна разходка,която с удоволствие бихме повторили,въпреки разстоянието.На Ортакьой седнаме да хапнем,снимки около моста и джамията-много ми хареса това място.После към Еминьоню и разходка из уличките наоколо.На следващия ден вече трябваше да тръгнем,минахме през Одрин за баклава,локум,чай,перилни препарати... Simple Smile -познатото на всички.Беше изключително приятна екскурзия,въпреки провала на плановете които имахме предварително.Но нали трябва да остане и за другия път какво да се види... Simple Smile
Благодаря на всички, които споделиха тук последните си впечатления и преживявания в любимия град.  bouquet  bouquet  bouquet

Люба  Hug, чакам с нетърпение снимките и разказа ти Simple Smile
Благодаря за разказите!  Hug Hug Hug

Попадна ми реклама на Лоял травел за екскурзия от 5 дни с 4 нощувки и цена около 300 лв. Пътуването е само дневно и на отиване има пешеходна обиколка на Одрин. Рядко се срещат по-дълги екскурзии и затова споделих. Иначе не съм ги чувала и не знам как се справят.  Wink
Мацки,а как стои въпроса с ютия, т.е. Гладене в хотела ( ние ще сме в Dalan с Бохемия), понеже тениски на мъжо ще са на хармоника  Embarassed, дали да си нося?
За този хотел не знам, но два пъти сме спали в Айма (2010г. и 2012г.) и там нямаше ютия. Сега не знам как е.
В някои хотели има, в други - не. Изглади си оттук дрехите, колкото и да се намачкат в сака / куфара, няма да изглеждат като хич не гладени. Аз в последно време, накъдето и да тръгна, гладя си дрехите, внимателно ги подреждам и ютии не търся  Simple Smile

Хубаво изкарване в любимия град  Simple Smile
Здравейте любители на Истанбул Simple Smile
Пристигнахме живи и здрави, на границата и в двете посоки никакви проблеми минавахме за минути,
само два автобуса бяхме на Караджъ турс.
В Истанбул бяхме в 5.30 в хотела вече, естествено няма стаи оставяй багажа и дим да те няма да изпълняваш маршрут.
Ние бяхме в хотел Орал, а останалите, които платили по скъпата цена отново в Буюк Шахинлер
в Орал няма лоби бар, пиеше ни се кафе и си отидохме в Буюк Шахинлер да пием кафенце, иначе Орал нормален евтинжос хотел , стаи чисти теснички , но банята беше ок, чиста и нормално широка, в Буюк Шахинлер е по тясна банята.
Пихме кафенцето и се отправихме към план графика, с Т1 до Кабаташ и оттам с 25Е до Румели Хисар, вход 10лири, но не дават да се катериш изобщо, питах защо , отговор било опасно и навсякъде беше с червени ленти и надписи.
Но пак я разгледахме и нея и Босфора доволно, седнахме на пейките и си изядохме сандвичите, въпреки че ни проверяваха чантите и видя едни бисквити пакетче и ме предупреди вътре да не ги ям, това не разбрах защо. Но раницата на ММ не я провери и той като разбра че не дават да се яде все едно му казаха яж  Mr. Green

След това се отправихме към Ортакьой отново с 25Е, страхотна джамия майка ми ахна, хареса я много повече от Синята джамия, разгледахме отвън отвътре снимки ала бала, ядохме компир -15лири, на всичко цените от лани са нагоре.
Решихме пеша до Кабаташ, голяма грешка останахме без крака, но пък видях малка част от трескавата подготовка за сватбата на Хатидже Шендил в двора на хотел Четири сезона, тъкмо доставяха цветята  Laughing искаше ми се да легна и зачакам там , защото предчувствах че доста от любимците ми ще са там и така е и било.

От Кабаташ трамвайчика и в хотела за почивка и освежаване и опит за дремване, но мен в този град сън не ме лови.
Към 18ч. се отправихме към Пиер Лоти , голяма грешка се оказа, първо потърсихме откъде да хванем 86V , но не открихме въпреки че и питахме и знаех че е на Везничилера , ама мааалко преди да стигнем до точното място решихме че сме в грешна посока ,защото питахме трима и те не могат да ни обяснят откъде да го хванем. Та се върнахме и пак на Т1 до Еминьоню оттам с автобус 48Е към Пиер Лоти в най-големия трафик, ММ полудя над час и половина возене, най-накрая стигнахме , на лифта и горе. Страхотия до шия майка отново ахна. Пихме чайче поседяхме снимки кьорене и т.н. Исках да се върнем пеша ама ММ каза че през гробища нощно време не върви и отиваме да хващаме лифта да да ама не  Mr. Green сюрприиииз той работи до 22ч. а вече е почти 23ч  Mr. Green айде през турските гробища, на мен не ми пречеше , а си мислех че имам страх от гробища нощно време.

В почти 1ч. завърши първия ни ден , добре че една дюнержийница работеше ,че бяхме умрели и от глад , намерихме и бира в един работещ магазин та сключихме мир с ММ заради трафика и гробищата. Mr. Green
Втори ден започна със закуска , нормално имаше традиционните неща за турска закуска плюс, страхотен кекс със шоколад, цигара бюрек и бутер банички иии гледка към Мраморно море , предвидливо ресторанта на 7я последен етаж.
Мармарая и към Юскудар , като стигнахме исках на кафето с възглавничките , но моите хора казаха яли сме пили сме остави го за после, вързах им се на акълите и голяма грешка останах си без кафето  Sad
Взехме 15SN голяма пътуване отново до Отаатепе, страхотия нямам думи да опиша красотата на гледката.
Тръгнахме по уличката зар ресторанта Отаатепе , което явно беше грешка доста повървяхме нанадолнището , минахме отново гробища , даже и погребение  Mr. Green за което ММ полудя, с какъв акъл съм измислила този маршрут , както и да е стигнахме Кючюксу , страхотен отвън , но затворен. Казах на хората ,че автобуса директно от Кючюксу е с дълъг маршрут ама на тях не им се ходеше повече и се качихме на него и започна голямото препускане из азиатските квартали 1.45мин. до Кадъкьой, на първа спирка се качихме на последна слезнахме.

На Кадъкьой лек семеен скандал, все едно съм Ердоган и трябва да знам че ще е толкоз дълъг маршрута , нейсе омилостивих ги с профитероли на площадчето , ама бика така и не го намерих, но не го и търсех, защото щяха да ми кажат за един бик ли ни караш тука  Crossing Arms

Ядосана им казах да си избират в хотела или Гьозтепе , есте в хотела, затова на корабчето и към Еминьоню , но ги издалаверих да се качим до Таксим и то пеша  Wink взех си порцията кеф с кула Галата, Истиклял и Таксим, оттам с метрото и в Лалели.
Починахме и се отправихме пеша до Султанахмед , нощем е страхотен и той, вечеряхме в Ортаклар и с това завърши и вторият ден.
Трети ден ,
започна отново със Султан Ахмед, че имах зор ама не ме огря  Mr. Green
Синята джамия, Кафето на Мехмед ефенди, Соук чешме, Гюлхане, там чайче сервирано по техния си начин в гюмчето- не ми харесва техния турски чай предпочитам си ябълковия.
От Гюлхане трамвайчика и в хотела, багажа и на Пристанището да чакаме два часа островитяните, разходка доколкото може по откритите части на крайбрежието и двора на Долмабахче , срещу пристанището има едно заведение
ядохме страхотен сладолед 12.50 порцията и шоколадово суфле 10 лири, пихме и салеп 6 лири не ми хареса  изобщо.
След това програмата е ясна, МОЛ, Одрин и добре дошли в БГ.  Grinning
Нерваче  Hug, чудесен разказ! Все едно бях с вас.
Скрит текст:
Не се оплаквай от мъжа си, щом е изтърпял всичко - 2 пъти през гробища да го преведеш  Joy Joy

Hug Mr. GreenИ аз чакам да кажат -една полегнала пред ресторанта да чака бате Киво
на сватбата на Дилята,пък тя по други маршрути тайни препускала... Mr. Green Mr. Green
Чудни разкази!!!!! Hug
При нас нямаше проблем да се катерим,стига да имаш здрави обувки и крачета Grinning
Незнам как става точно с цитатите-извинявам се че така се получи
Ето ме и мен, вчера много работа.
Мястото, където най-много ми хареса, едно уютно и приветливо. Пушихме нергиле и ядохме дюнери, сладолед, с две думи всичко, което очите ни видяхя :

Пътят си мина, както обикновено - 5ч до Истанбул и 1час до хотела, задръстване и кола до кола. За магистралата в посоко 5,8 лири ни взеха.
Хотела : Manesol boutique hotel taksim

Стаите - много просторни, нови. Супериорната беше на цена от 95лв със закуска, която не беше много богата, но пък имаше банани и мен това ме устройваше  Wink

Хотелчето е на 2 минути от Таксим, района е с множество заведения и вечер е много прияттно за разходка.