Първокласници през учебната 2018/ 2019 година в град Варна

  • 49 330
  • 250
# 240
Благодаря за мнението Pina!
Голямата ми дъщеря е в Раковски в момента, надявам се да успее да влезе и в една от гимназиите. Най-вероятно пак ще си пътувам....
Виж целия пост
# 241
Понеже не намерих тема за занимални, ще попитам тук. Знаете ли за подходяща занималня в района на училище Гео Милев, Младост, тъй като там занималнята е до втори клас. Може и в района на Възраждане 2.
Виж целия пост
# 242
Какво е това иновативно обучение? Това част от нововъденията в системата за обучение ли е? От доста места чувам, че тази година децата учат по нова система, но на мен не ми е ясно в какво се изразяват нововъведенията, освен че ми прави впечатление че имат два пъти повече помагала(в сравнение с времето, когато синът ми беше 1 клас) и съответно имат да пишат упражнения на повече места. Може би заради тези новости не сварват и нямат време за игри?!. Но пък от друга страна ето, че има училища, където все пак децата могат малко да поиграят и да се отпуснат.

Иновативни на думи, но на дела не съвсем. В ОУ "П.Р.Славейков" след проект с подкрепата на Фондация Америка за България бяха изцяло ремонтирани шест стаи и превърнати в т.нар. център за иновативно обучение - http://slaveykov.net/uchilishhe-za-mechtateli/. Всичко е много красиво, с мултимедии, екрани, озвучителна техника и т.н. Дори чиновете могат да се разместват и да се образуват различни конфигурации - децата да се групират на кръгчета и така да се учат да работят като екип и да си помагат. За съжаление единици са учителите, които го правят. Когато учителят знае и може да използва всички тези иновации, урокът наистина е интересен за учениците. За съжаление има и такива учители, които не умеят да работят с тях и си продължават по традиционния на преподаване начин от преди 30 години.  Повечето учители държат учениците на единични чинове, за да не си пречат. Още на това ниво учат децата ни да са единаци, а не да си сътрудничат и помагат. Това е пример как иновативната среда, която би трябвало да създаде нов начин на общуване и учене, не се използва и всъщност няма смисъл от нея.
При нас много често децата дори не карат физическо, а наваксват с материала по български или математика, тъй като в редовния час част от децата са пречили /говорят, шумят, лигавят се/ и учителят не е успял да предаде предвиденото учебно съдържание. Е как няма да са разсеяни тези деца като от сутринта в 8:00 часа до вечерта в 18:30 са били затворени в стаята - учат цял ден с малки и голямо междучасие и една обедна почивка, която в студеното време се свежда до това да хапнат в столовата и толкова.

Относно помагалата - това е поредното доказателство, че образованието ни от години е бизнес, а не кауза и мисъл за бъдещето на децата ни. Всичко е направено за пари - да се печатат едни помагала, които само да тежат в чантите на децата ни и да няма никаква полза от тях, а едни определени хора да си пълнят гушата със средства от нашия джоб. Най-честия проблем, който виждам в помагалата е, че всъщност децата ни се мъчат да сгъчкат отговора си и да запишат задачата в оставените минимални количества място за писане. Какво им имаше на сборниците от наше време, когато ние бяхме ученици. Сборници със задачи и си пишеш решенията или упражненията в обикновена тетрадка на редове.
Виж целия пост
# 243
Здравейте! Ще има ли нова тема за бъдещите първокласници? Интересуват ме учителите за 1 клас в Геров, Раковски и Добри Чинтулов.
Виж целия пост
# 244
Нека продължим дискусията за училищата и учителите, които ще поемат първокласниците от Варна през учебната 2019/2020 тук :

http://m.bg-mamma.com/?topic=1081312.new#new
Виж целия пост
# 245
Един въпрос към родителите, които вече изминаха пътя с кандидатстването и приемът в първи клас. Надявам се все още има някой, който да следи тази тема. Има ли някой от вас, който миналата година е кандидатствал в училище, района на което не включва адресът, на който се води детето и ако да, удоволетворил ли ви е резултата от класирането?
Виж целия пост
# 246
Не сме от тези ,но ако мога да съм от полза в класа на дтщеря ми има 6,7 деца от други квАрталк,не са сменяли аьрес. Училище в центърА!
Виж целия пост
# 247
Да, в Климент този випуск приеха абсолютно всички кандидати, в това число деца без адреси в района, уседналост съвсем нямат.
Виж целия пост
# 248
Не сме от тези ,но ако мога да съм от полза в класа на дтщеря ми има 6,7 деца от други квАрталк,не са сменяли аьрес. Училище в центърА!

Чудесно!
А кое е училището, ако не е проблем за вас да споделите? На нас ни е много удобно Кирил и Методи, защото работим в близост, но знам, че там традиционно има голям наплив.
Виж целия пост
# 249


Чудесно!
А кое е училището, ако не е проблем за вас да споделите? На нас ни е много удобно Кирил и Методи, защото работим в близост, но знам, че там традиционно има голям наплив.
[/quote]

Тази година приеха 30 деца извън района. Ние също бяхме само с 1 година уседналост. Зависи от набора- дали има много деца или не.
Виж целия пост
# 250
Като цяло тази година родителите бяха сварени неподготвени с обявените в последния момент нови условия за прием и според мен това изигра голяма роля за тези лесни вреждания в иначе трудни за уреждане училища. Дори имаше такива, които бяха с предварително сменени адресни регистрации, но след новото райониране отново извън определения към училището район. Догодина, обаче, изненади няма да има. Отрано ще са се погрижили и ми се струва, че приема ще изглежда по друг начин, а по- догодина още повече, вече и уседналост ще са си докарали.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия