Ако сте избрали ЧОУ "Откривател" потърсете адвоката си

  • 20 207
  • 89
# 45
на мен пък вашите публикации ми приличат точно на поръчани от някое училище, което има какво да крие и замазва публични коментари...
Kаза някой, регистриран преди 5 минути, попаднал "съвсем случайно" точно на тази тема Simple Smile
Във форума съм от 13 години. Този номер съм го виждала безброй пъти. Не мислете всички хора тук за вчерашни.

Колкото до проблемното дете, никога не съм казвала, че е проблемно. Коментирам единствено факта, че е изключено, което пък подразбирам от воплите на майката.
Разсъждавам логично. Защо едно дете ще бъде изключено от частно училище? Че те и от държавните не ги изключват заради делегираните бюджети, какво остава за частно?
Дали е направило нещо или просто директорката не харесва цвета на очите му  или пък е решила, че приходите ѝ са твърде големи и иска да ги понамали малко. Кое е по-вероятно?
Майката беше многократно попитана изрично защо и не отговори. Дори в заглавния си постинг твърде заобиколно намеква за изключването и абсолютно нищо за причината. За мен това е гузно държание. Наясно е, че ако каже какво е станало, няма да получи подкрепа.
Това е, което предполагам според фактите, посочени в тази тема до момента. Ако се появят други факти, версията може да се промени.
Защо пък номер ?! Вашите публикации не започнаха ли от 1, когато се регистрирахте за първи път да попитате или търсите нещо? Просто на мен досега не ми се е налагало... не че ми помага информацията тук, освен че всеки коментира очевидно неща за които не е компетентен... като започнем от съдебно производство и стигнем до психоанализа Simple Smile
Нищо лично просто наблюдение.
Иначе прочетох и в други форуми за училището и родителите масово споделят притеснения за неадекватно поведение на административния състав на училището и градината. Интересно че за учителите коментарите са доста добри, с други думи няма да е първото или последното за съжаление работещо нещо в БГ съсипано от некадърно управление.
Виж целия пост
# 46
Много е интересно са четеш гледната точка на хора, които не са запознати, но пък нападат, без да се замислят за истинността.
Термини юридически не ползвам, но знам, че нито училището, нито градината са това, за което се представят. И го знам, защото и ние се махнахме от там, по собствено желание, а “проблемното дете” както някой по-горе го нарича беше може би най-спокойното и умно дете. И причината за прекратяване на договора няма нищо общо с реалността която се каза на родителите. Лошо е ако хората приемат поста за рекламна кампания, защото последното нещо, което бих препоръчала е това заведение и училище и градина. Унизителното отношение към родители, които изразят желание нещо да се промени, което не е ок за децата, е една от много причини да пиша това. Само като пример давам, че децата нямат среда в която се хранят нормално, т.е кухня, и следобедната закуска започва в 14 часа, за да се изредят всички на маса за двама до 16 часа. За някой това може да прозвучи несъществено, но може ли да е свършило детето с обяда в 12:30 и да го караш да си изяде закуската в 14 или 14:30, и ако не го направи няма да има възможност по-късно? Или пък дете месеци наред да тормози други деца, да им бие шамари и накрая ръководството да каже, че родителите на шамарените деца слагат етикети на агресора? И шамарещото дете още е в училището?
Или пък да ви казват, че на децата се говори на английски в градината, 100% от единия учител, а това да се случва 1 път седмично? И да се окаже, че сертифицирани учители няма нито в градината, нито в училището? И че повечето дори не са педагози, и никой няма завършен сертифициран курс за съответното монтесори ниво?
Защо не проверите преди да нападате родител, на който един ден ще благодарите, като започнете да чувате все повече за нередностите в това къща откривател? Мога и още да пиша, но ми се повръща от това място, и мога да кажа, че който реши да се довери на тази собственичка, трябва да е готов да мълчи и никога, нищо да не изразява като негативно мнение. А ако реши да си теъгне и каже откровенното си мнение, детето му бива изхвърлено от градината с багажа си, още същия ден.
Забавно, ама друг път! Така че, ако не го приемете като предупреждение, то поне на нападайте потърпевши, без да сте били в ситуацията им.
За справка, следете от 40 деца в два класа, колко свободни места се отварят от септември. Срока за презаписване е до средата на март. Ако в тоооолко прекрасно, защо ще има 20 свободни места поне - но не нова група Simple Smile
 
Виж целия пост
# 47
Никой не твърди, че училището е прекрaсно. Дaже не знaм aбсолютно нищо зa него. Но aко зaбелязвaте, вие посочвaте конкретни проблеми, a aвторкaтa нa темaтa сaмо изключително общи прикaзки.

Сaмо не ми е ясно кaк рaзбирaте нa средaтa нa годинaтa, че учителките нямaт дипломи и дори не сa педaгози? Зaщо не го рaзбрaхте преди дa се зaпишете? Не попитaхте ли?
Също и къде и кaк ще се хрaнят децaтa. Когaто избирaх чaстно училище зa моятa дъщеря, обикaлях нaред, говорех с директори и ПР-и по 1-2 чaсa, водех си детето зa пробен ден, рaзговaрях и с учителките по рaзличните предмети, покaзвaхa ми и дворове, и физкултурни сaлони, помещения зa допълнителни дейности, дори кухнятa, където се готви, зaщото всичко се готвеше нa място.
Нaблюдaвaх учителките по време нa пробните дни, зa дa преценя кaк преподaвaт, кaк се отнaсят към децaтa в рaзлични конфликтни ситуaции, рaзпитвaх и директорите зa тaктиките зa спрaвяне с рaзлични проблеми, сaмa изреждaх примерни ситуaции и ги питaх кaк бихa реaгирaли.
Не че съм възхитенa от изборa си, зaщото човек не винaги може дa предвиди aбсолютно всичко, но чaк пък дa не знaм зa дипломите и нaй-вече зa монтесори квaлификaциятa им...
Пaк повтaрям, не кaзвaм, че училището е добро.
Виж целия пост
# 48
Ще отговоря поред: авторката няма прави да говори конкретно, защото е свързано с дела и процедури. А аз изпадам в конкретика, защото знам десетки ситуации, за които другите мълчат, защото нямат право да говорят, а ние вече не сме част от това заведение ...
По въпроса с дипломите, на всички се казва че има, но когато изискаш доказателства, се оказва че няма! Защото на думи всичко там е като в приказка Simple Smile
А за храненето, нещата също са измамни, защото първата година децата се хранеха в пригодена столова, но втората година тази столова е превърната в библиотека, в която ако детето не се качи в учебната стая на време, прекарва изолирано и наказано целия ден до обяд там! И не, нямам предвид родитешя да не го р докарал на време, нито бусчето, а ако то се е забавило повече от минута и не се е съблякло навреме, хлоп и нямаш право да влезеш в час!
Колкото до омайните приказки, толкова е запленяващо, когато ви разказват за какви идеи имат, какво правят и как децата са щастливи ... докато не разберете че помощния персонал е уволнен и децата чистят тоалетните? Децата носят чинии и посуда в големи кутии, по три етажа и едвам удържат тежеста. Това е да, различното, уникално място, в което обещания за структуриран процес на учене няма, децата нямат представа какво учат, а ако посмеете да попитате, какъв материал усвояват, сте обявен за конфликтен родител и ви освобождават от  училището, с довода, детето не се справя и не се адаптира добре! Но, избора е ваш и за градината и за училището!
Виж целия пост
# 49
Защото на думи всичко там е като в приказка Simple Smile 
Ами то на думи навсякъде е приказка.
Специално за Монтесори дипломите бих ги подложила на много кръстосан разпит, защото знам, че в България не може да се получи подобно обучение, а ако имат диплома, те сами биха си я показали, защото Монтесори обучението е много скъпо, трудно и валидира квалификацията на учителя. Няма логика да не се похвалят изрично с диплома.

Когато разбрах коя ще е учителката на дъщеря ми, веднага питах в кое училище е работила до сега, колко години стаж има и т.н. Проучих я доколкото можах и потърсих отзиви за нея от предишното ѝ училище.
Все пак когато се плаща такава сума, човек трябва да е сигурен за какво си дава парите.

Но ми прави впечатление, че освен забелжки в организацията на храненето и чистенето (което не е изключено от Монтесори методиката), не виждам критики към самия учебен процес и неговото естество.

Как са организирани класовете, смесени ли са по възраст, с материали ли работят или по българската система, как протичат часовете, ограничени ли са във времето по 30-40 минути и децата имат ли избор с кой предмет да се занимават? Какви са резултатите, децата напредват ли с материала?
Виж целия пост
# 50
За Монтесорито - на всичко отгоре то е терапевтична техника и в София има няколко човека, и то от по-старите терапевти и някои, които са живяли в чужбина и са се сертифицирали през проекти, т.е. не са си вадили от джоба. Останалото е мижай да те лъжем. Аз не съм сертифицирана по Монтесори, макар да съм гу изучавала като терапетвичен подход и да мога да го прилагам. Но ако някой ме пита дали съм монтессори-терапевт - не , не съм и няма да си го впиша в СV-то.
А държавните дипломи лесно се проверяват, нали всеки кандидат за  работа си дава копие от дипломата, а със сигурност може да се направи запитване дали този или онзи е завършил този или онзи вуз.
Виж целия пост
# 51
Какъв е смисълът от това набиване на канчетата на родителите? И като се проучи първата учителка, каква е гаранцията, че следващите години няма да се смени?
Юна, не беше ли писала в една тема колко недоволна си била от някаква учителка, която не давала тетрадките на детето?
Аз винаги съм се чудила кой си записва децата в такива никому неизвестни училища, но и аз щях да попадна в капана на алабала новостите. Добре че донякъде съм консервативна и държа на повечко учене, та цялата история ми се стори малко дрън дрън.
И мен ще ми е интересно да чуя за нивото на обучение, въпреки че то едва ли би имало значение, ако се налага детето да чисти тоалетните или да прекарва в библиотеката до обяд, ако закъснее.
И да допълня, че е много добре на такива случаи да се дава гласност, за да се приземят училищата, защото в последните години се вижда, че започват да се мислят за безсмъртни.
Виж целия пост
# 52
Колкото и да не ми се иска сте прави, за проучването, и за дипломи, просто повечето хора не вярват, че като им кажат, че са сертифицирани преподавателите, това е пълна измама. Едната англоговоряща, във втората година която се е включила, след като първия клас е разделен, няма и един ден практика с деца, а за монтесори не е и посещавала курс. Това не е защото хората не са проучени, за защото при втората година се правят промени, които се съобщават след подписване на договори.
Колкото до обучението, мога да кажа от гледната точка на напусналите родители, че детето им не можеше да чете на английски, слуховия английски бе на много повърхностно ниво, и нещата които детето бе усвоило добре, майката се занимаваше с детето допълнително.
По български нямаха и елементарни граматични правила, никога не са правили доктовка, а текстови задачи нямат и представа какво са.
Детето многократно беше молило за програма, тип структура за да знае какво да прави, с какво да се занимава, да има яснота, и отговора на учителката бил: голяма си, материалите са ти представяни, реши сама!
Както и да го мисля, дете на 6-9 да реши само какво е нещото, което да прави, да се научи да полага усилия, да предизвиква себе си и да напредва са може би единици на 1000. И не говорим, че детето не е умно, напротив, изключително интелигентно и търсещо дете, просто има потребности, които това училище ме е готово да развие.
Идеята малки се учат от големи е добър вариант, когато са малки. Но след определена възраст, големите имат нужда от среда, не да са бавачки на малките, и от тях да не могат да правят нещата, които им се иска.
Основите се слагат до 4-ти клас. Ако базисно детето не се е научило на тях, после става ад, и няма значение от системата или улището.
Виж целия пост
# 53
Какъв е смисълът от това набиване на канчетата на родителите? И като се проучи първата учителка, каква е гаранцията, че следващите години няма да се смени?
Юна, не беше ли писала в една тема колко недоволна си била от някаква учителка, която не давала тетрадките на детето?
Не нaбивaм ничие кaнче, просто ми е стрaнно кaк се недоволствa от нещa, които би трябвaло дa се проучaт.
Кaзaх вече aз нa кaкъв рaзпит подложих всички училищa, които посетих. Присъствaх нa пробни дни, нa открити уроци, отворени врaти и т.н. Повечето чaстни училищa дaвaт тaкaвa възможност. При условие, че нямaм възможност дa нaблюдaвaм и дa си нaпрaвя лични изводи, не бих си зaписaлa детето. Кой би си дaл пaрите сaмо срещу прaзни прикaзки и обещaния, без дa нaблюдaвa учебния процес нa прaктикa?  A и не сaмо зaрaди пaрите, a и зa дa не се мести детето нa сто местa, докaто се нaмери подходящо.

Имaше нещa, от които не бях доволнa в училището, което избрaх, не ми хaресa и товa, че коментaрите и зaбележките ми бяхa игнорирaни, нямaше прострaнство зa диaлог, което не изглеждaше тaкa в нaчaлото. Но кaто цяло съм доволнa. Товa беше нaй-подходящото училище от всички, които рaзгледaх. Не е идеaлно, но смятaм, че предвид с кaкво се рaзполaгa, изборът ми беше добър.

В случaя ми е стрaннa критикaтa. Идеятa дa учaт мaлки от големи е в основaтa нa Монтесори. Aко нa някого тaзи идея не му допaдa, зaщо би си зaписaл детето в Монтесори училище? Същото се отнaся и зa рaботaтa с мaтериaлите. В Монтесори рaботaтa е сaмостоятелнa и детето си избирa темa и нaпрaвление, в които дa учи и рaботи. Съвсем ясно ми е колко стрaнно звучи товa, но aко хорaтa товa търсят, имaт възможност дa го получaт.
Много хорa не одобрявaт методa и товa е съвсем рaзбирaемо. Стрaнното е дa идaт дa си зaпишaт детето в тaковa училище, без дa сa проучили кaкво предстaвлявa този метод, кaк се рaботи по него и без дa го одобрявaт.

Другото, което ми е стрaнно е, след кaто детето нa aвторкaтa е изключено от чaк толковa ужaсно училище, зaщо се ядосвa, a не се рaдвa?
Предполaгaм и от нейнa стрaнa нямa желaние детето дa продължи дa ходи тaм, тогaвa зaщо товa е дрaмa?
Тaксaтa е ясно, че се плaщa зa цялaтa годинa и нямa кaк дa се върне, товa го пише в договорa. Предполaгaм де, зaщото повечето чaстни училищa и детски грaдини сa нa този принцип. Единствено зa тaксaтa ми се струвa, че имa мегдaн дa се съдят.

Виж целия пост
# 54
Като чуя за монтесори училище и монтесори градина се чудя откъде успяват да ги намерят тези монтесори учители. Ако подрезбират някакво хвърчащо курсче, организирано от незнайно кого за три дни и едно листче, ще имат много здраве! Просто в момента това монтеноси е много модерно, защото много родители си мислят, че е по-добро за училищно образование. Е, да, ама не! А като толкова и те не са в час, винаги ще се намери някой да им вземе парите със заявка за монтесорита. Това е първо терапевттичен подход и е подховящ за малки деца, но наистина малки деца, и макар да ползвам много неща от неего, ако е за образование, никога не бих се съгласила децата ми да са по него. На 7 вече са твърде големи за монтесорски неща, които вече отдавна е трябвало да научат, включително по българското монтесори, на което му викаме бит и задачи в семейството.
Виж целия пост
# 55
Юна, явно и вие като тях сте толкова информирана, и се стига до сблъсък с очакванията. Монтесори предполага всички тези неща, да, с едно много голямо уточнение: всяка седмица, децата трябва да имат среща с учителите, на която се планира следващата седмица, с уточняване на темите в които детето трябва да продължи да изследва, да се уточнят трудностите с които се е сблъскало и да се състави план, по който детето индивидуално се движи! Това тук го няма и цари пълен хаус, без съобразяване с нуждите на детето, то е бавачка на малките, които започват от 5 години там, а не от 6, както също се оказва в последствие. И това децата да се учат взаимно не би бил проблем ако е дефинирано в граници, а не големите, да са 98% от времето бавачки на 5 и 6 годишните, а ако в някой от проектите им помагат с по-сложните неща. А когато на първия месец уволнят помощния персонал, големите изпълняват и функция домакин.
И авторката е пуснала темата за да имате едно на ум, не за да я питате защо е недоволна. Защото става въпрос за обещани неща, които не се случват и когато поискате отговор ви казват, детето е проблемно, търсете си друго училище. Това е подсъдимо! Детето да има право да получи това, за което сме се договорили, а не да ви прекратяват договора, ако си позволите да питате.
Виж целия пост
# 56
Това са пълни глупости със срещата веднъж седмично с учителката, планиране и детето самичко да изследва! а това със събирането на деца на различна възраст съвсем влошава положението, защоото това не са деца от едно семейство и по естествен начин малките да се учат от по-големите, а по-големите да учат по малките в играта. Все пак говорим за обучение. Едно дете колкото и да му даваш план и да изследва, то е по дефиниция неопитно и некомпетентно и няма как да надскочи некомпетентността си. За да се научи едно дете на нещо не става само с изследване и планове, а да го хванеш и да седнеш с него и да го научиш, да го поведеш стъпка по стъпка. Просто експлоатират родителските мераци за "фън и естествено", ама както написа една потребителка в друга тема, не са хитри лисиците, а кокошките са глупави.
Виж целия пост
# 57
Мисля, че непознаването на Монтесори метода и прилагането му, особено в училище (Мария Монтесори не е развила идеята си за образованието след 7-та година), е причина за родителското разочарование. Колко от хората, чиито деца са в Монтесори училище, имат Монтесори подготвена среда вкъщи, така че ученето да се превърне в един постоянен процес, преливащ между училището и дома? Освен това, методът не е всеобхватен, за да се развие детето като личност не е достатъчно само да му сложим няколко материала на нивото на очите. Социалните и личностните умения се развиват преди всичко в процеса на комуникация в семейството, т.е. там трябва да се зададат основите на уменията, които училището трябва да доразвие и насърчи.
Виж целия пост
# 58
Монтесори вече е просто една марка и машина за пари, която продава най-прости предмети на космически цени, само защото е казано, че е монтесори. Каква монтесори среда толкова трябва, всичко е толкова елементарно! Достатъчноо е човек да се върне към основните принципи и предмети на нашенския селски бит и култура и ето ти го монтесорито. Правенето на кекс или компот си е чисто монтесори, също и да се навие едно кълбоо прежда, да се подреди масата и т.н.
Виж целия пост
# 59
Ох, Анди, кажи сега и за пресипването на леща Joy Разбира се, че не е космическа наука, но методът се базира на няколко основни принципа и практическото им приложение, което изисква известна целенасочена подготовка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия