Математически турнири 1-4 клас. Тема №49

  • 113 207
  • 740
# 105
няма да кандидатства и не съм следила точно колко дава НОМ, в сравнение с другите състезания, но имам спомен, че се обсъждаше тук - самото участие в областния кръг дава точки, а класирането дава още.
Виж целия пост
# 106
Какво значи "участието" дава точки и какво значи "класирането дава още" точки?
Виж целия пост
# 107
Добро утро!

 
излиза, че националния кръг ще е само за 5, 6 (може би 7, 8, 9...), но със сигурност не и за 4 клас -  там максимален резултат няма
Това не е вярно. В Бургас има максимален резултат за 4- ти клас.  Само едно дете, но е постигнало максимума. Поздравление за това.

Може ли линк към резултатите за 4 клас за Бургас?
Виж целия пост
# 108
Точно под мнението, което си цитирала, съм пуснала работещ линк.
Виж целия пост
# 109
Не знам как съм пропуснала едрия син шрифт и се извинявам за което.  Embarassed

Дидева, благодаря!  Hug
Виж целия пост
# 110
Моите разбирания са, че е по-добре задачите на Областния кръг да са по- сериозни. 
Виж целия пост
# 111
Gerka, то проблемът дойде от това, че ако гледаме резултатите, едно 70% от децата са с нула точки, което не кореспондира на факта, че това са класирали се с висок брой точки деца на първи кръг. Ще излезе, че националната ни олимпиада отиват деца без знания, а това не е точно така. За да не е толкова голям процента на изкаралите нула точки, трябваше да има и областен, и национален кръг. Да, това значи децата да се бяха явили на още едно състезание, но то можеше да е за сметка на Питагор, да речем. И тогава отсяването щеше да е доста по-плавно и част от децата, които не се борят за МГ, а просто представляват училището си, щяха да имат шанса да отпаднат на втори кръг, но с много по-достойни точки, които нямаше да ги карат да се чувстват като...кръгла нула. За съжаление познавам някои от тези деца и никак не им е лесно сега, когато съучениците им и учителите им чакаха от тях добро представяне за училището, а те съжаляват че въобще са се явили и детската радост от класирането на първи кръг е заменена с горчилка.

В този аспект, да, МОН спестиха пари за национален кръг, но подбиха самочувствието на децата.
Това ужасно ми напомня за миналата година и емоциите покрай Кенгуруто.
Виж целия пост
# 112
elica1051, национален кръг на НОМ няма до 6. клас включително (и никога не е имало). Разочарованието и губенето в крайна сметка са част от пътя и израстването на децата. Да се научат да се справят с тях е страшно ценен урок.
А виж това, че училището товари детето с очаквания, е проблем на училището и възрастните. Те би трябвало да са наясно, че областният кръг не е като общинския и особено, че последните години трудността се повишава.
Виж целия пост
# 113
Съгласна съм с Елица. Много неприятно беше това, че дадоха задача с умножение и деление с двуцифрени числа. Голяма част от децата не можаха да я решат, защото не са го учили още този материал (включително и моето дете). Нали уж първа задача е от задължителната подготовка?! Има си разпределения и експертите, съставили задачите можеше да погледнат преди да дадат такива задачи, защото така реално не отсяват децата, които имат добра основа от училище. И тук искам да изкажа искреното си възхищение от експерта по математика във Варна. Много мила и услужлива дама, прие ме и ми показа работата на детето. Сега вече нямам никакво съмнение защо е била оценена по този начин. Това, което милинката е мислила, че е описала добре, бяха картинки на зарчета с точки, които и аз не разбрах Smile Мънички са още, не всички са узрели за математически издържани и структурирани обяснения.
Виж целия пост
# 114
аз мисля че умножението и делението са най-малкия проблем в случая
ако детето има логика, винаги може да разложи  на множители-и при делението , и при умножението
в първа задача трудността беше в изброяването на възможностите, не в сметките
Виж целия пост
# 115
Съгласна съм с Елица. Много неприятно беше това, че дадоха задача с умножение и деление с двуцифрени числа. Голяма част от децата не можаха да я решат, защото не са го учили още този материал (включително и моето дете). Нали уж първа задача е от задължителната подготовка?! Има си разпределения и експертите, съставили задачите можеше да погледнат преди да дадат такива задачи, защото така реално не отсяват децата, които имат добра основа от училище. И тук искам да изкажа искреното си възхищение от експерта по математика във Варна. Много мила и услужлива дама, прие ме и ми показа работата на детето. Сега вече нямам никакво съмнение защо е била оценена по този начин. Това, което милинката е мислила, че е описала добре, бяха картинки на зарчета с точки, които и аз не разбрах Smile Мънички са още, не всички са узрели за математически издържани и структурирани обяснения.

Joy Големи сладури! И моето дете ме е разсмивало по тази линия. Детето, сигурна съм, е знаело какво казва. Ние сме тези дето не разбираме Simple Smile

За делението с двуцифрени, може би се е очаквало някакво съобразяване -  да се досетят с колко ли можем да умножим това число, за да даде другото и да пробват.
Виж целия пост
# 116
Eдна госпожа от РУО София днес ми каза, че няма практика и предвидено време да се гледат работите на децата. Експерта за начален курс го нямаше в петък, няма да го има и днес.
Виж целия пост
# 117
За делението с двуцифрени, може би се е очаквало някакво съобразяване -  да се досетят с колко ли можем да умножим това число, за да даде другото и да пробват.

Умножение и деление на двуцифрени имаше и в TIMO за 2 и 3 клас. Задачи тип 1111 х 111= ? или кое е най-голямото четирицирено числа с различни цифри, което се дели на 72.
Явно е, че на тази възраст децата не са го учили, но могат да събразят и с малко повече усилия да ги сметнат.

По същия начин и при НОМ -  крайна сметка НОМ изпитва не само механиката на знанията, но и до колко са съобразителни децата, за да ги приложат.
Виж целия пост
# 118
коментирахме ужасно лесните задачи в общинския кръг с една майка и ми направи впечатление, че някои родители всъщност не оценяват колко са лесни.
нито те, нито децата имаха реална представа за знанията и представянето на детето.
опитах се да обясня, че са подвеждащо лесни и "класирал се с лекота за областен кръг" (със 16 точки), ще доведе до разочарование на областния, но не ми повярваха.
според учителките на детето то трябва да иде "заслужило си е тази чест".

в темата една майка беше написала, че детето не успяло да реши задачите от предни години и се отказало.
много разумо решение според мен.

а предишния ми коментар беше не за голямата разлика между общинския и областния кръг, а за разликите между класовете.
трудно ми е да повярвам, че целия 2007 набор са математически инвалиди и затова от 5 и 6 клас (за тях имаше информация) има по 30-40 максимални резултата (при по-малко състезатели), а от 4 клас има само един максимален.

някой спомена минали години, дали могат да се видят някъде?
интересно ми е дали и в предишните години резултатите са такива.

Виж целия пост
# 119
st. Dobri напълно съм съгласна с теб
наистина доста родители нямат представа за трудността на задачите и нивото на децата си, поради факта че не ходят по други състезания и децата им никога не са си мерили силите с други деца
щом детето има 6 в училище, значи нивото е високо
преди бях намерила резулати от предни години
2017-бяха високи
2016 -като тази година
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия