НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 2

  • 90 325
  • 807
# 150
Прочетох доста мнения и писания от предишни години и аз. За обаждания на по-късен етап, за предложения за записвания. Не знам вече на какво да вярвам, по-скоро на нищо, за да не се настройваме излишно.

Но да, балът тази година е доста по-нисък. Приемат 4 паралелки по 22 деца, струва ми се че миналата година беше 3 паралелки по 24 деца, но реално приеха 78 вм. 76 заради близнаци.

Виж целия пост
# 151
Здравейте, моят син не бе от приетите миналата година. Моят съвет е -  да заявите и да  отидете и да си видите работите на децата.
На мен ми прави впечатление, че резултатите тази година са много по ниски от последните 2 години, които следих. Миналата година първият беше с резултат 97 -98 - някъде там, моят син с резултат 75,.... и беше под номер 106 като резултат (още един клас и беше вътре:-). Тази годината картината е коренно различна - което ме води на мисъл за ново оценяване.
На децата, които са първи резерви стискам силно палци. Миналата година една майка нямаше успех. Предни години описваха, че им се обадили на по късен етап с предложение да ги запишат. Всичко това съм чела във форума, не са от лични впечатления.
Виж целия пост
# 152
Неявил се е номер 515, не 516.

Carri, оценките тази година са по-ниски заради задачата с таралежите и другата с рамката. Не знам миналата година какви задачи са давали, но най-вероятно са различни. А тези двете определено са много трудни за огромна част от децата, както и за някои родители.
Виж целия пост
# 153
Миналата година задачата с влакчето и затворените прозорчета беше с 9 т. и аз я оприличавам на таралежите от тази година. Последната задача, така наречената " изчерпване на внимание", за която им дадоха 1 мин, и носеше колосалните 13 точки. Това беше моят "шамар", като ми проверих работата и видях, че той за 60 сек, беше минал 6 реда и задраскал 16 правоъгълника с чертичка долу вляво (копието на листа беше лошо - меко казано) и тази задача му донесе..... 3,29 точки примерно. Всяко задраскано му носеше по 0.29 или 0.26 . Точките са ориентировъчни, но няма да забравя как му гледах работата и немеех - поисках и калкулатор от квесторите да проверя.
И други неща очеизвадни имаше. За това ви призовавам да си видите работата на децата, ще си тръгнете  усмихнати и удовлетворени.
Така ще знаете и коя задача колко точки носи. Миналата година една мама публикува всички задачи много подробно описани и точките. Но много бързо след това ги изтри, и не съм ги копирала. От предни години ги имам, но са стари и не биха представлявали интерес.
Според мен с годините променят правилата, като това да не изкарват задачите след изпита, което са правили преди години Simple Smile

Виж целия пост
# 154
Миналата година не успях да заявя и видя работата на детето и много ме е яд, защото и като по-мъничка беше много трудно да обясни точно. Сега разбирам за задача с влакче.Simple Smile
Сега ще видим. Накрая е било голяма мъка с тия букви С, всички деца излизаха разплакани или видимо разстроени колко много редове са били и те колко малко време са имали и са им взели листовете, а те били стигнали до 4-5-6 ред.
Виж целия пост
# 155
Ясно - последните години, последната задача е такава.
ето какво съм запазила от постове тук за изпита през 2016 г.

" Това лято задачите за пръв път бяха 9.
Ето и времената, които дават за съответния тип задачи по време на изпита от това лято:
1. Преброяване - 11 точки; общо 14 различни фигури за броене, 6 мин.
2. Фонематична проба; 14 точки, 7 мин (да свържат картинките(думите) с еднакъв трети звук)
3. Аритметика; 8.5 точки; 6 мин (задачи + и -)
4. Сричков Анализ; 2.20 точки ; 2 мин (3 думи)
5. Обем на памет; 8.10 точки; 30 сек гледат 9 "йероглифа" + 2 мин за ги отбележат; САМО ТУК ИМА НАКАЗАТЕЛНИ ТОЧКИ - от броя на верните вадят броя на грешните отговори, така че не е добре да отбелязва ако не е сигурно детето!
6. Наблюдателност: 10 точки; 3 мин (еднакви прасета да намерят мисля)
7. Огледално прерисуване в ромб; 13.8 точки; 6 мин за трите ромба - МНОГО ТРУДНИ ФИГУРИ, с много остри и наклонени ръбове.
8. Лабиринт - 13.5 точки ; 4 мин
9. Коректурна проба - 18.9 точки ; 2 мин (да оградят всички кръгчета на голям лист с много фигури на ред, фигурите бяха малки и съответно имаше доста МНОГО редове)

Специално за последната задача, психоложката ми обясни че това е задача за "Изчерпване" - да проверят след решаването на всички други задачи , колко се е изчерпило вниманието и концентрацията на детето, т.е. такива задачи трябва да се правят след решаването на други задачи.
Също така обясни, че деца, които не са решили много-много предните 8 задачи, то на последната са се справили почти блестящо и обратно - децата работили старателно по предните задачи, на последната са много "изчерпани" и не успяват да я завършат навреме "

Интересно ми е тази година, колко точки са дали на тази "велика" задача. The Futureq, ще чакам да споделиш.

Виж целия пост
# 156
2011-та също имаше такава задача със зачертаване и винаги са с много редове, за да не могат да се направят всички.

Аз не виждам смисъл да ходя да му проверявам изпита, няма какво ценно да разбера.
Донякъде си отдъхнах, че скоро окончателно се разделяме с НУКК. След 7 години ще мога да преценя дали съм била права.
Виж целия пост
# 157


Carri и на мен ми е интересно и в сряда ще споделя.
Виж целия пост
# 158
в правилата си изрично са записали че оценки не се коригират под никакъв предтекст..
Виж целия пост
# 159
Ok, благодаря!
След като не мога да искам преразглеждане и да се надявам на чудо, че може да получи още една точка и да влезе, не виждам смисъл да му гледам работата. Ако беше на 6 и другата година пак ще се явява - да, но за нас това беше последния влак. Иначе моят син в големи подробности си спомняше задачите, дори и рамката се опита да ми нарисува. Grinning

Донякъде си отдъхнах, че скоро окончателно се разделяме с НУКК. След 7 години ще мога да преценя дали съм била права.
Може ли да попитам какво имате предвид? Ако желаете да споделите, разбира се Blush
Виж целия пост
# 160
Bebitta, другото ми дете е в училището до края на тази година. Определено има някои удобства, но за сметка на други немаловажни негативи и в този смисъл неприемането може да се окаже по-голям късмет. Но след 7 години бих могла да направя по-точна оценка.
Виж целия пост
# 161
Негативи има навсякъде. Навсякъде. Имам информация от близки и във "великите" частни училища, и във "великите" общински, и в гимназиите с топ резултати. Но предимствата, които това училище предлага (дори само логистично за родителите с целодневната форма, транспорта, заниманията и  включения английски, със сравнително добрата среда, с хубавите място и база, със сигурността) го правят категорично несравнимо с общинските. Фактът, че въпросните предимства се предоставят на практика безплатно пък го прави в голяма степен несравнимо и с добрите частни. Но това, сигурна съм, е казвано стотици пъти през годините.
Така че, честито на приетите деца. Няма как да знам дали е за добро. Но при тези предпоставки, аз предпочитам да мислим, че е.
Виж целия пост
# 162
Английският е към Британика и не е безплатен.
Транспортът и заниманията на място са страхотно улеснение за родителя.
Има и някои страхотни учители.
Виж целия пост
# 163
Здравейте, може ли някой от родителите, който е прегледал работата на детето си да каже как се оценява всяка задача и какъв е максималния брой точки. Аз днес ходих, но не се сетих да си запиша. Единственото, което ми направи впечатление е, че буквата С се е срещала 200 пъти. Проверяващите казаха, че никой не може да се справи с тази задача- стигали най-много до 1/3 на листа.
Иначе казаха, че в случай че се освободи място, те се обаждат на родителите.
Виж целия пост
# 164
И аз ходих, но не записах кое колко точки носи.
Ядосах се, как се е изложил на звуковия анализ и на геометричните фигури. Някак последните задачи са му по-добри, може би се е мобилизирал накрая Simple Smile

Не съм сигурна че можеш да си запише кое колко точки носи, най добре е да се снима листа с точките, но не знам дали ще позволят. Някой с по-добра памет ако може да ги запомни и отвън да си ги запише ...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия