Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 123 090
  • 2 544
# 75
По тази логика не трябва да има шофьори по улиците. А пък на колко хора им става лошо или умират зад волана.
Пешеходец също може да сгреши и да предизвика катастрофа. И по улиците не трябва да се излиза...
За мен е абсурдно да се тръгва с подобна мисъл. Всяко нещо се учи.
Виж целия пост
# 76
Ако отговаряш на ника си няма от какво да се притесняваш... поне за мъжката част от водачите на мпс Wink
И аз съм като теб. Най-мразя като стане колона зад мен и надуят клаксоните. Ама все по-малко ми пука, взех да се абстрахирам от другите.
Всичко се учи. С практика.
Виж целия пост
# 77
Не съм убедена, че си проверила маслото както трябва. Колата трябва да е студена и на равно от известно време (15мин примерно), вадиш мерителя, избърсваш го със салфетка или парцал, връщаш до така че да влезе напълно, вадиш и тогава мериш.
В зависимост от цвета, стружките и др. може само да се долее, но се съмнявам да можеш да прецениш. По-добре отиди в сервиз. Някъде трябва да има лепенка кога последно е сменено. Обикновено ги лепят някъде по капака или на шофьорската врата (отстрани при механизма за затваряне на вратата).
Първа я ползвам само за тръгване и места с огромни дупки.
Моят инструктор ме караше да заставам на нагорнище и на първа да седя на едно място без да натискам спирачка или газ. Много добро упражнение, но къса нервите. Наклона не е нужно да е голям, но гледай в началото да няма коли около теб.
Виж целия пост
# 78
Както разбирам, колата си я купила скоро. Хубаво е да се направи диагностика в сервиз и смяна на масло плюс филтри.  Peace
Виж целия пост
# 79
Палава -

Иди на някой път извън София и се упражнявай с завоите и скоростите, съединителя го натискай винаги в движение когато не си сигурна на пътя пред теб какво става, така можеш по бързо да спреш или смениш скорост - не слушай разни инструктури които ти казват да не натискаш съединителя излишно, за млад шофъор е нпормално повече да го натиска,

още едно нещо се сетих - като караш надолу следи колата да не е изгаснала, да свети таблото, и не тръгвай надолу ако двигателя не е запален че спирачката не работи при спрян двигател! Аз така в началото се забих в едни храсти.....Simple Smile

Иначе така като те слушам ако нещо стане ще се намерят и мъже които да ти помогнем не ни изкарвайте мъжете някви зверове на пътя..... Simple Smile
Виж целия пост
# 80
Палава -

Иди на някой път извън София и се упражнявай с завоите и скоростите, съединителя го натискай винаги в движение когато не си сигурна на пътя пред теб какво става, така можеш по бързо да спреш или смениш скорост - не слушай разни инструктури които ти казват да не натискаш съединителя излишно, за млад шофъор е нпормално повече да го натиска,

още едно нещо се сетих - като караш надолу следи колата да не е изгаснала, да свети таблото, и не тръгвай надолу ако двигателя не е запален че спирачката не работи при спрян двигател! Аз така в началото се забих в едни храсти.....Simple Smile

Иначе така като те слушам ако нещо стане ще се намерят и мъже които да ти помогнем не ни изкарвайте мъжете някви зверове на пътя..... Simple Smile

Не си сериозен, нали!? Grinning Grinning

Да натиска винаги съединителя, когато не е сигурна какво става пред нея!? Grinning
Добре е да гледа каква е ситуацията напред, какъв е сигнала на светофара, как е трафика, ама не само 50метра напред, а по възможност повече. Така няма да ускорява и след това да набива спирачки като някой бакшиш.
При спускане - НИКОГА не изключвай от скорост, това е най-голямата грешка. Използвай т.нар. двигателна спирачка, спускаш се без газ на някоя предавка - 4та или 5та. Зависи и от надолнището, ако е по-малко ще си даваш и малко газ разбира се. Ако трябва да намаляш - свали една,  след малко ако е нужно две предавки надолу, в последствие използвай и малко спирачка. Като питам някой защо изключва от скорост и не могат да ми дадат логичен отговор. Че даже не е и по-икономично, при спускане на скорост, когато колата е над дадени обороти разхода е 0 /НУЛА/ на 100. Wink Само товарят спирачките, които ако загреят много и в един момент спират да си вършат работата, но това по-скоро се случва на някой проход с много остри завои.

Ако не си сигурна кога е обслужвана колата - отиди до сервиз, най-добре ако има някой познат да ти препоръча, защото т.нар. майстори много обичат да видят, някой който хабер няма и да му вземат парите за излишни неща. Там да ти проверят окачване, препоръчвам смяна на масло, филтри, ангренажен ремък, спирачна течност, поне ще си спокойна за тия неща. Ако има нещо за смяна по окачването - ами сменя се.

Аз обичам да се ровя по колата и някой неща /биалетки, масло, филтри/ си ги сменям сам. Когато знаеш какво правиш става бързо, не се съобразявам със сервиза, където обикновенно ми дават час за след 2-3-5 дни и не плащам излишни пари за работа.
Виж целия пост
# 81
Гледам, тук съветват авторката да си купи автоматик. Ами аз не съм много съгласна с това, качиш ли се на автоматик, така и никога няма да се научиш да караш кола със скорости.
Може би зависи. И аз познавам хора, които след автоматик повече не искат да карат кола с ръчни скорости и твърдят, че "не могат".
Аз си изкарах курса на кола със скорости, после няколко години не бях карала и след това първата ми кола, а и следващите също, са все автоматични. В началото ми беше трудно изобщо да карам кола, различна от моята. След като набрах опит и шофирането не ми е някаква мистерия, в момента мога спокойно да карам кола с ръчни и го правя, когато се наложи. Примерно на свекърва ми и на баща ми колите са с ръчни и понякога се налага аз да ги карам.
Виж целия пост
# 82
Аз повече на кола на ръчни не бих се качил и това е съвсем нормално.
Виж целия пост
# 83
Палава -

Иди на някой път извън София и се упражнявай с завоите и скоростите, съединителя го натискай винаги в движение когато не си сигурна на пътя пред теб какво става, така можеш по бързо да спреш или смениш скорост - не слушай разни инструктури които ти казват да не натискаш съединителя излишно, за млад шофъор е нпормално повече да го натиска,

още едно нещо се сетих - като караш надолу следи колата да не е изгаснала, да свети таблото, и не тръгвай надолу ако двигателя не е запален че спирачката не работи при спрян двигател! Аз така в началото се забих в едни храсти.....Simple Smile

Иначе така като те слушам ако нещо стане ще се намерят и мъже които да ти помогнем не ни изкарвайте мъжете някви зверове на пътя..... Simple Smile

Не си сериозен, нали!? Grinning Grinning

Да натиска винаги съединителя, когато не е сигурна какво става пред нея!? Grinning
Добре е да гледа каква е ситуацията напред, какъв е сигнала на светофара, как е трафика, ама не само 50метра напред, а по възможност повече. Така няма да ускорява и след това да набива спирачки като някой бакшиш.
При спускане - НИКОГА не изключвай от скорост, това е най-голямата грешка. Използвай т.нар. двигателна спирачка, спускаш се без газ на някоя предавка - 4та или 5та. Зависи и от надолнището, ако е по-малко ще си даваш и малко газ разбира се. Ако трябва да намаляш - свали една,  след малко ако е нужно две предавки надолу, в последствие използвай и малко спирачка. Като питам някой защо изключва от скорост и не могат да ми дадат логичен отговор. Че даже не е и по-икономично, при спускане на скорост, когато колата е над дадени обороти разхода е 0 /НУЛА/ на 100. Wink Само товарят спирачките, които ако загреят много и в един момент спират да си вършат работата, но това по-скоро се случва на някой проход с много остри завои.

Ако не си сигурна кога е обслужвана колата - отиди до сервиз, най-добре ако има някой познат да ти препоръча, защото т.нар. майстори много обичат да видят, някой който хабер няма и да му вземат парите за излишни неща. Там да ти проверят окачване, препоръчвам смяна на масло, филтри, ангренажен ремък, спирачна течност, поне ще си спокойна за тия неща. Ако има нещо за смяна по окачването - ами сменя се.

Аз обичам да се ровя по колата и някой неща /биалетки, масло, филтри/ си ги сменям сам. Когато знаеш какво правиш става бързо, не се съобразявам със сервиза, където обикновенно ми дават час за след 2-3-5 дни и не плащам излишни пари за работа.
Това със спусканвто на скорост и намаляване тягата със скоростите, както и ръчната е безценно да се знае!На мен преди време ми се наложи да изпробвам това знание!! на стръмна улица с лед.Колата не спря съвсем и накрая завих косо към бордюра на тротоара, за да мога да я овладея и д не изкоча без видимост на главен път!Слава Богу се сетих какво да правя и не се паникьосах!Така че дори само знанието е от полза!
Виж целия пост
# 84
"Да натиска винаги съединителя, когато не е сигурна какво става пред нея!? Grinning" - точно така, аз и досега например като карам с висока скорост над 80-100 на 5-та, виждам че нещо напред далече се случва, приготвям се отдалече да спра, винаги по инстинкт първо натискам съединителя докрай за да мога бързо да реагирм, няма нищо лошо или опасно в това да се натиска съединителя  в движение......, да разчиташ на ръчна не е правилно, може да се завърти и даже да се обърне колата при висока скорост или нанадолу, да сменяш скорости не винаги има време, конректно случая когато се забих в храстите бях на един наклон и си казах - я да отпусна малко ръчната без да паля колата Simple Smile, естествено спирачката не сработи и добре че успях да спра с ръчната но замалко да се ударя:) с ръчна винаги се спира по бавно.
Виж целия пост
# 85
Кой ти е говорил за ръчна не знам, аз със сигурност не съм. Wink
А щом караш с 80-100 на 5та, вместо да натискаш съединителя просто премини на 4та без газ, колата сама ще намали постепенно, ако се наложи скачай на кучките. Ама си в голямо нарушение с тая скорост, ако е за в града.. Wink

А за самите скорости, дали ръчни или автоматик - ами кой както е свикнал. Аз в 99% от времето си съм карал ръчка и абсолютно не ми прави впечатление, не го мисля какво трябва да направя. НО. Съгласен съм, че особено за в града /особено, ако е голям със задръствания/ автомата е по-удобен, понякога усещам, че ми се измаря левия крак с това тръгни-спри.  Ако караш повече извън града - там няма значение, така или иначе не се налага честа смяна на предавки.
Но пък с автомат нямаш шанс да 'лашнеш' колата, ако влезеш в някой по-дълбок сняг, а 'лашкането' е много полезно и винаги е от помощ за да излезеш. Ако нещо изгасне и не запали - автомата няма дърпане, задължително пътна помощ. И задължително смяна на масло на кутията на време, че ремотна/подмяната са доста солени. Wink
Виж целия пост
# 86
И не забравяй, като сменяш радиостанцията и пускаш чистачките, също се натиска съединителя! JoyJoy
https://www.webcafe.bg/webcafe/onya-deto-ne-go-triyat/id_1795460099
Виж целия пост
# 87
Спиранвто с ръчна не е да я дръпнеш продължително.Всяка спирачка не лед, сняг, дъжд може да поднесе
Виж целия пост
# 88
...качиш ли се на автоматик, така и никога няма да се научиш да караш кола със скорости...
А за какво ѝ е да се научи?
Виж целия пост
# 89
...качиш ли се на автоматик, така и никога няма да се научиш да караш кола със скорости...
А за какво ѝ е да се научи?
Защото си е купила кола със скорости. Нали не мислите сериозно, че ще я продаде, за да си купи автоматик заради съвети от форума?! Освен това не знаеш какво ще ти поднесе бъдещето. На мен през почти 20-те години откакто съм шофьор, ми се наложи да карам най-различни коли.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия