Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 7

  • 75 769
  • 775
# 435
Здравейте ,майчета на първикласници!  Дано в правилната тема пиша, ако не, моля разпространете!
В 50 ОУ "Васил Левски" има 6 свободни места за първи клас.
Ако има неприети, или такива на които ще им е удобно като местоположение, има време да се преместят...да се възползват.
Лека вечер и успех на всички бъдещи ученици!
Виж целия пост
# 436
От миналата седмица има решение на Комисията за защита от дискриминацията, която потвърждава, че принципът на близост при приема на първокласници не е дискриминационен. Това обяви от парламентарната трибуна министърът на образованието Красимир Вълчев.


"Принципът не отнема правото на родителите да запишат детето си в друго училище, но дава предимство за записване в най-близкото училище", обясни той. "Трябва да имаш възможност да отидеш в училище, което е на разумно за пътуване и придвижване разстояние, особено в по-слабо населените райони", допълни Красимир Вълчев. Той отбеляза, че принципът на близост минимизира времето и разходите за придвижване.


Има много случаи, в които родители сезират прокуратурата, след като деца, живеещи близо до столични училища, са останали извън тях. Според родителите много от бащите и майките на приетите деца са сменили адреса си малко преди подаването на документите за приема.
Виж целия пост
# 437
М, дааа, стига да не си в района на 73-то, където местата не стигнаха дори и за първа група, какво говорим за втора и трета.... Close
Виж целия пост
# 438
Аз никога не съм твърдяла, че близостта е дискриминацията, напротив. Най-адекватният критерий за прием за начално образование е точно географския, близостта. Дискриминационното е уседналостта.
Виж целия пост
# 439
И аз това щях да напиша. Странно, че не споменават нищо за уседналостта. Близостта никой не я оспорва.
Виж целия пост
# 440
В този им вид бих оспорил и двете, но засега няма как да се разбере какво точно е внесено  в КЗД и какво е решено, защото решението не било окончателно и не е публикувано, докато все още можело да се обжалва. Обаче каква е принципната разлика между "близост" и "уседналост"? Щом се приема, че мога да съм по-напред на опашката, тъй като живея по-близо, защо да не мога да съм по-напред и понеже съм живял по-дълго на съответния адрес?   
Виж целия пост
# 441
Принципната разлика е, че близостта е важна, за да не губи детето време в път, а да го ползва да почивка, за сън и за подготовка, че близостта ще му позволява да може да ходи и да се прибира само, лесно да играе със суъчениците си в извънучебно време, а не да трябва да чака мама или тате да го закарат с колата. И точно тези неща са важни за 7-8-9 годишни деца, а не дали са се нанесли в този блок преди 7 месеца или преди 7 години. Дата на адресната регистрация по никакъв начин не касае детето и не се отразява на ежедневния му ритъм. Докато близостта до училището играе огромна роля.
Виж целия пост
# 442
Принципите да много хубаво нещо, но за съжаление практиката показва съвсем различно.
Справка НВОто 7 клас.
Когато училищата, финансирани по един и същ начин, започнат да предлагат еднаква услуга, да "вържат" децата към кварталното. В противен случай, нищо няма да спре родителите да търсят по-добро училище за децата си.
Примери в центъра на София колкото искате или защо едно кварталното е предпочитано.
Първо върху това трябва да се помисли. Да видят успеваемостта, оценена през призмата на външни фактори (състезания, НВО, олимпиади) и след това едни директори, бетонирани до пенсия, да си съберат чантичките и са си ходят.

Каква е връзката между конкретния адрес и училището?
До колкото ми е известно, плащайки данък в София, плащаме не на "района" , а на Столична община.
Да приемем, че е на района, това означава, че изборът ми би трябвало да е ограничен до училищата в целия район, а не само до едно.

Колко време прекарвали в почивка, губело детето в път, ами погледнете НВО 7 клас и колко са частните училища в топ 20 в списъка.
За 2018 са 12+1+1 (БЕЛ) и 11+1+1 (Мат). Нима те са близо до домовете на децата, които учат там? ( +1+1 са държавни училища, събиращи деца от цяла София - 145 и НУКК).
Останалите държавни училища в топ 20 не са случайно попаднали там.
Позицията, по важно е да се види среднияр резултат в точки! Всичко това постигнато с допълнителни уроци... Още е топ 20 нещата не са много добри.
Виж целия пост
# 443
Да така е. Държавните училища в топ 20 след 7 клас, както казвате , са на такива позиции благодарение на 60-70 % частни уроци и 30-40 % на госпожите по БЕЛ и математика ако попаднете на читави такива. За съжаление както и в други сектори липсват качествени кадри. Да не кажем че някъде въобще липсват учители.
Виж целия пост
# 444
Да така е. Държавните училища в топ 20 след 7 клас, както казвате , са на такива позиции благодарение на 60-70 % частни уроци и 30-40 % на госпожите по БЕЛ и математика ако попаднете на читави такива. За съжаление както и в други сектори липсват качествени кадри. Да не кажем че някъде въобще липсват учители.
А защо си мислите извън топ 20 е по-различно?
Виж целия пост
# 445
Да така е. Държавните училища в топ 20 след 7 клас, както казвате , са на такива позиции благодарение на 60-70 % частни уроци и 30-40 % на госпожите по БЕЛ и математика ако попаднете на читави такива. За съжаление както и в други сектори липсват качествени кадри. Да не кажем че някъде въобще липсват учители.
И е така, и не е... Пропускате мотивираната среда. Когато родителите са мотивирани и децата са. Когато едно дете е в мотивирана среда и то е мотивирано. Това в общия случай Wink Уроците са си уроци. На уроци ходят почти всички в 6 и 7 клас. Дъщеря ми учи в прогимазиалния етап в училище в предните редици на класациите (не е СМГ). Техният випуск беше с много висок успех на НВО и изобщо. Масово влязоха в топ гимназии. И всичко не беше благодарение на уроците, а на благоприятната среда. Уроците бяха помощното средство. Направих сравнение с резултатите на децата от предишното й училище. Имах наблюдения и над учебния процес и средата. Ами, разликата беше огромна и резултатите също.
Виж целия пост
# 446
Да така е. Държавните училища в топ 20 след 7 клас, както казвате , са на такива позиции благодарение на 60-70 % частни уроци и 30-40 % на госпожите по БЕЛ и математика ако попаднете на читави такива. За съжаление както и в други сектори липсват качествени кадри. Да не кажем че някъде въобще липсват учители.
А защо си мислите извън топ 20 е по-различно?
Не мисля че е по различно навсякъде както казах липсват кадри. Просто не се лъжете само по репутацията на едно училище. Всичко има значение- даже и хигиената в тоалетните:)
Виж целия пост
# 447
За преодоляване на неудобството за родителите, децата, чиито братя и сестри до 12 години вече са ученици в дадено училище, ще се разпределят в първа група независимо от адреса, на който са регистрирани.

Това е от догодина, отдъхнах си.
https://dnes.dir.bg/obshtestvo/mon-oblekchava-kandidatstvaneto-i … to-na-uchenitsite
Виж целия пост
# 448
И малко подробности от предложения проект за изменение на Наредба 10.
§ 2. В чл. 43 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 5:
„(5) Деца, чиито братя или сестри до 12-годишна възраст са ученици в същото училище, се разпределят в първа група по ал. 3, т. 1 независимо от постоянния/настоящия им адрес.“
2. Досегашната ал. 5 става ал. 6.
3. Досегашната ал. 6 става ал. 7, като в нея в т. 3 след думата „семейството“ се добавя „над 12- годишна възраст“.
4. Досегашната ал. 7 става ал. 8.
§ 3. Създава са чл. 44а:
„Чл. 44а. (1) Когато броят на местата за I клас в проекта на училищния план-прием е по-голям от броя на децата от прилежащия район за обхват на училището от списъка по чл. 47, ал. 1, които следва да постъпят в I клас, преди утвърждаването на училищния план-прием директорът, след съгласуване с финансиращия орган, задължително информира началника на регионалното управление на образованието, за възможността за осигуряване на целодневна организация за всички ученици.
(2) Информацията по ал. 1 включва:
1. възможността за осигуряване на целодневната организация на учебния ден за учениците от I до IV клас, като и за учениците от V до VII клас;
2. наличната материално-техническа база;
3. обезпечаване на полудневната организацията на учебния ден преди обяд.
(3) Въз основа на информацията по ал. 2 началникът на регионалното образование своевременно изразява становище по проекта на училищния план-прием.
(4) При утвърждаването на училищния план-прием директорът е длъжен да се съобрази със становището на началника на регионалното управление по образованието по ал. 3.“
§ 4. В чл. 47, ал. 1 се създава изречение второ:
„За населените места с повече от едно училище, децата в списъка се разпределят по прилежащи райони за обхват.“
Виж целия пост
# 449
Браво, дано се приеме, за братя и сестри, и нас ще ни облекчи това нещо след 2 години за малката
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия