Зрелостници 2018-та!!!

  • 109 957
  • 1 093
# 570
Не съм писала досега в темата, но и моят син е със сгрешена матура по БЕЛ. За шока, който преживя като си видя оценката няма да споменавам. Сега е в СМГ, писа ми от там, че това не е неговата матура и отива при директора да му каже какво следва. Писа ми, че ще ходи и в МОН. Много съм ядосана.

SSS, дали не са в един клас нашите? Или случаите са много?
Виж целия пост
# 571
Есето и бланките на компютър, сега питах, това са видели
Това се е видяло от училището, където учи детето. Директорът веднага се е обадил в МОН, синът ми е ходил. По телефона ми каза, че на някаква ел.поща са му изпратили друга работа, която се оказала неговата. Но не разбрах с подробности. Писал е молба в МОН за промяна на резултатите. Ще чакаме.
Виж целия пост
# 572
Синът ми каза, че трима от СМГ, които са се явявали на матурата  в училище в Орландовци са им разменени работите. Но това пак по телефона. Не се е прибрал.
Виж целия пост
# 573
Питах.  Случаят е от ПГИ" Николай Райнов "в Орландовци.
Голяма" веселба "е паднала там!

Пп. Не сме от СМГ-)
Виж целия пост
# 574
Питах.  Случаят е от ПГИ" Николай Райнов "в Орландовци.
Голяма" веселба "е паднала там!

Пп. Не сме от СМГ-)

Точно там се яви.
Виж целия пост
# 575
Ужас.😈 Дано да се вземат мерки. Добре, че казахте😊
Виж целия пост
# 576
Децата се разхождат за да се проведат матури из цяла София в квартали, където не са и ги чували е как няма да станат грешки. Ако са за матури, да си ги провеждат по училищата, какво е това чудо.

А за за висшето съм си все още за нашето тук образование, гледам по баткото яко учене падна, искат си го навсякъде.

За баткото са ми казвали, че е невероятно грамотно дете, с много добър изказ, като пише може да си изкаже знанията леко с много богат речник, ноооо за матурите мнението му е, че е тъпотия и от тях не му е зависело нищо.

Все пак трябва да се слушат децата.
Виж целия пост
# 577
Дороти, какво и къде учи големият ти син?
Виж целия пост
# 578
В средна степен сме имали подобен случай на разменена писмена работа. Но не играеше никаква роля и не сме се разправяли.
Въпреки това тук има някакво усещане за по-голяма мащабност на проблема - не иде реч за единичен случай. А ако тръгнем всички да си проверяваме работите, кой знае колко още подобни ще се установят...
Виж целия пост
# 579
И моята се върна потресена преди малко от училището. На pdf файл на компютър са били качени матурите. На въпросите, където е получен макс брой точки има усмивки, а където има нула точки, са слагали буква Z.
На третия модул пълна трагедия - 4,5 точки са й дали само от 30. В кабинета имало господин по БЕЛ, та го извикала да прочете какво е писала. Понеже не се познават, смятам, че обективно й е отговорил на въпросите. “Да имаш тук там лексикални и граматични грешки, извода малко не си го оформила както трябва, но аз на такава работа не бих писал 4,5 точки, може би около 21-22 точки се оформя”. Има си увод, теза, много пълна аргументация, господинът направо стоял с отворена уста. Но както й да е, оценката все пак е петица и не й трябва за никъде. Казал й още, че даже ромите, които се явяват на матура, не изкарвали точки колкото нейните на съчинението, та паднал голям смях. То изобщо цялото ни родно образование е един голям смях Grinning
За сметка на БЕЛ, по английски има пълен брой точки - 30 на съчинението за извънземните Grinning
Много ни е сбъркана системата, щом децата с лекота изкарват резултати по чужд език, а по български - трагедия😂
Виж целия пост
# 580
Абе че е сбъркана, сбъркана системата, ама не  е нормално масово по английски да имат по-високи оценки, отколкото по БЕЛ. Това се дължи не само на системата, ами  и на участниците в нея. Не може да не четеш книги на български, да ползваш английски думи вместо български, да пишеш с по три букви в съобщенията  и чатовете  и да е по-различен резултатът. Направо съм облещена от тези разменени работи и прочее - квесторите хич не са били на място. А за третия модул - обикновено  масовият случай е 20-24 т. максимално и даже се смята за твърде добър. 30 т. е в сферата на фантазията - това са единици, ако изобщо ги има.
Виж целия пост
# 581
Ние също ходихме да видим Матурите в училище. Особен интерес ми бяха бланките по БЕЛ . Нямам идея кой и как е проверявал онлайн? Неясни и леко размазани сканирани листи видях аз и макар да съм без диоптър, трудно четях, взирах се , мигах...изобщо как се концентрира върху съдържанието Проверителят, като е толкова лоша визията, не знам! И ЛИС-а на сина ми е доста орязан откъм точки - при една граматична грешка/ излишен пълен член/, две пунктуационни и няколко съмнителни за мен лексикални и две - реални, глупави грешки - 15 т. Ужас! Спазена структура, уместни цитати, като за човек не изкушен от литературата - доста прилично. Поне почерка си е негов, оценката - също:yum:Yum

По АЕ - 6.00 / 99т., отнета половин точка за лексикална неточност в едно изречение и половин на есето за една дума абсолютно правилно написана, но може би отново лексикално неточна. Не знам как става това, да си по-добър на писане на текст на чужд език, без да говоря за грамотност. Може би поради факта, че още от малки системата по АЕ не ги впряга да мислят какво и защо някой е казал или писал, а ги грабва с писане на есета и други прагматично ориентирани компетенции. О, да не пропусна - Матурата му по АЕ явно е била на Арбитраж, защото имаше по две усмихнати човечета по задачите, а по БЕЛ - само по едно.
Виж целия пост
# 582
Аз също смятам, че в голяма степен ни е сбъркана системата, като от години резултатите по английски са по-високи от тези по БЕЛ. При това още от матурите в 5 и 6 клас се отчете тази закономерност преди години. Едната причина е, че децата масово четат, гледат и пишат на английски и е нормално този език да им е близък на изпита. Впрочем масово е относително понятие. Въобще не съм убедена какво е средното ниво на владеене на английски от средно статистическия българин в тази възраст, не от децата в ЕГ, АК и МГ. Но това е друга тема.
Но има и втора причина. Според мен изискванията на изпита по английски са силно занижени спрямо тези по БЕЛ. Все пак той ни е роден език. Там също се изисква структура на изложението, но не толкова строга, особено при писмата. Ако пишеш правилно граматически и имаш по-богата лексикална култура, висок резултат по английски на есето /каквато и форма да избереш/ ги е гарантиран. По БЕЛ това определено не е достатъчно.
Далеч съм от мисълта да защитавам когото и да е било, дъщеря ми също е разочарована от оценяването си на ЛИС-а, но приемам реалността.
Виж целия пост
# 583
Омерзена съм от много години аз от т. нар. ни образование и всяка година мнението ме се затвърждава, а отрицателните чувства стават по-дълбоки и устойчиви.
А най- зле е висшето образование. Студент с ментални проблеми, невладеещ елементарен правопис, неможещ да работи дори с часовник, в момента учи ... педагогика. И ще завърши-гаранция!
Децата се проверяват с невъобразимо глупави тестове, изискващи наизустяване на материал с цел попълване на точната дума от някой учебник- не знам дали с конкурс може да се изнамери по-голяма простотия. Пълна липса на мисъл.
Защо имат по-високи резултати по чужд език ли? Ми сравнете им съдържанието на изпитите. По БЕЛ нещата, които учат, в голямата си част са тотално излишни. Безсмислени. Вижте тезите и есетата - та у нас самите учители не могат са напишат есе на родния си език. Тройкари, влезли и завършили, последните години особено, с рефрена "Ний носим пари на ВУЗ- а!".
Ако не бе нуждата от общуване, бих отписала малкия си син на мига от тотално излишното и времегубещо даскало, в което се налага да кюта с часове, слушайки караниците в учебен  час на шепа самодейци, на които цял взвод служители, имащи задължения да осигурят реда в училище, не могат са сложат юзди. Налага се с години да го играя даскал по всичко у нас след 10 часа работа ката ден и други належащи домашни ангажименти. Ми някой трябва и да работи, за да се яде! Ние нямаме майка-кърмачка, че да си позволим спокойно да допълваме и заменяме това, което трябва да се направи в училище, у нас, което поради липсата на капацитет не се прави изобщо.
Това е ненормална ситуация. А нивото на работещите в тази антисистема с всяка година се срива все повече и повече. Глупостите, които се творят, са за награда. Можем да учредим една. Или няколко, че една не стига за всички талантливци. То таланти, то чудеса.
Виж целия пост
# 584
С огромно, ама огромно удоволствие напущаме системата на средното ни образование!

Така си ми писнали, дотегнали, опънали нервите - с 300 в час се махаме от тази простотия и паравенющина!

Като за последно: класната им дала нареждане на едно дете на напише в групата им във ФБ, (явно това е най-официалната и задължителна форма на осведомяване за тях) че днес в 12.30 всички трябва да се явят да си проверят оценките и да се подпишат, че са ОК. Е хубаво ама моят работи и то извън града- звъннал й и и й обяснил, но тя го отрязала - ако иска да има диплома трябва да иде лично - нито аз нито баща му сме можели да идем и не може да иде в 7.30 сутринта или в 17.30 след работа! точно в 12.30 трябва  да иде!
ОК, набра се баща му, отиде до работата, 30 мин път до училището, после обратно го върна. заради поредната им идиотщина - нямаше да се ядосвам толкова, ако не беше пределно ясно, че едно 50 % от децата НЯМА да идат в 12.30 същия ден да ги гледат- някой са на море, други на кандидат студентски курсове извън града, а трети са на места, от където няма как да научат или да пристигнат.. но за тях явно има друг вариант - за моето, изпълнително дете - не!

Идеше ми да се затиря към училището и като за последно да им тегля една, ама реших, че им е вповече това внимание от моя страна и не заслужават и секунда от времето ми!


Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия