Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Трудно проговаряне - тема 24

  • 23 544
  • 231
# 180
Соченето е в основата на проговарянето. Дайте му време, но го следете как напредва. Наистина е много малък.
Малкият ми син е на 1,7 г. и не сочи все още. Казва само да, не, дай, айде и бабин, дадин.
Виж целия пост
# 181
Мина изследването на слуха под упойка на моето дете. Чува. Точните думи на професорката - детето чува, ако не говори - проблемът му не е в слуха.

А сега накъде?

Препоръката е за среща с детски невролог. Звънях в клиниката на 4-ти километър - всеки ден, без записване на час, приемат деца до 13:30 ч. Само платен преглед. Доктор Томов, ако правилно разбрах. Говори ли веи нещо това име? Имате ли препоръка за по-добър специалист? Чета и не схващам - проф. Литвиненко педиатър-невролог ли е?

И как да ги подредя във времето - невролог, д-р Алил Кадъм, обследване в клиника св. Никола към Александровска? Или?

Засега детето (3 г и 6 м) ходи на детска градина до обяд - харесва му, отива с желание, прибира се супер спокоен. Но открих детска градина точно до нас, на 1 минута е, групата е сборна с 13-14 деца максимум. Учителките и лелите имат възможност и го гушкат през по-голяма част от времето. От известно време е станал много гушлив - и нас гушка, и любимия чичо, и баба, учителките. Отказва да обядва в детската, но стои около децата, наблюдава и вкъщи сам изявява желание да се храни с лъжица. С гърнето - имахме някакъв напредък, сега пак дава вид, че не знае за какво става въпрос. Често се буди нощем, плаче, иска да излизаме навън, до час-час и половина му минава. Сладко не яде - спрели сме всичко трета седмица и разви много добър апетит за останалата храна. Вчера и онзи ден изяде цяла зелена чушка и жълта, мека домашна круша (най-омразното му нещо са жълтите и меки плодове). Притеснява ме, че прави едни характерни движения с ръката отпред - пред главата, а един цял следобед навън вървеше за ръка до мен и си въртеше главата наляво-надясно. Издава и звуци, не говорене, а дълги и равни звуци, обикновено когато е доволен, радостен... Confused
Виж целия пост
# 182
Невролог, психиатър, логопед, психолог и Мнооого работа вкъщи. Даже си мисля, че работата вкъщи е най-много, другото подпомага. Градината - ако е спокоен бих го оставила няколко дни по цял ден, за да е сред деца и да ги наблюдава. Момче е, а момчешките игри в тази възраст са гоненица, безразборна бяганица, пързалки, така че спокойно ще може да се гони с тях и да имитира игра с връстници (а и е много полезно по отношение на координация и т.н.). Виж какво ще ти кажат специалистите, а от там на татък ще си правиш план. Но можеш да почнеш с домашни занимавки, за да не губете време докато обикаляш по кабинети.
Виж целия пост
# 183
Отново се включвам в темата. Писала съм преди време. Моето момче е за 3.7 м. От април месец най-накрая прояви желание да повтаря думи. Преди беше на няколко основни - мама, тате... и цифрите + числата, но грам не повтаряше. Тръгна на детска градина през април. Остана си "самостоятелна бойна единица" - обича да си се занимава сам. И сега е така. Започна да прави изречения от по три-четири думи свързани остовно с "дай" и "искам". Ориентира се в желанията си, когато срещне трудност се обръща към нас. Занимава се само с нещата, които го интересуват - ако му се играе с колички с тях ще е, ако поиска строител - това ще е. Не стоеше много много на столчето, но мисля, че вече се поокротва. Ако не иска да направи нещо, което му е казано се тръшва и пищи.
Преди малко го питах дали има коса, уста, очи и той ми отговаряше "Ето косата, ето устата" - т.е. разбира някои неща, но не успяваме да проведем "по-далечни" разговори - какво прави днес, излиза ли, с кого си игра, какво яде или дори да е някакъв по-усукан разговор с въпроси извън "да" и "не". Ходихме на психолог, която го следи от около година и половина. Няма проблеми, не е хиперактивен. Препоръча ни логопед. В ДГ имаше няколко срещи с логопед, но излязоха в лятна отпуска и отново ще започне от есента. Отделно отидохме в един дневен център за деца с проблеми и там ще ни приемат само за през лятото, докато започнат занятията в ДГ, защото не може и на двете места. Теди посети два часа там и тази седмица логопедката е казала на майка ми, че не вижда смисъл той да ходи. Нищо му нямало - разпознава животните, цветовете, знае букви и числа... Трябва да й се обадя отново, за да разбера по-обстойно нещата. Хубаво, той тези неща може и да ги знае, но като не мога да проведа по-смислен разговор с него за различни неща не разбирам защо ще казва, че за нея няма проблем. Доколкото разбрах "по принцип" било да се правят две срещи на седмица с дете. Обмислях да го водя на още едно място за допълнителни часове и да му станат три часа на седмица или ще е много? Отделно се интересувам каква е горе-долу цената на час на логопед.
Виж целия пост
# 184
Здравейте,
Споделям какво се случва при нас: от края на юли и първата половина на август малчо беше при баба и дядо на село. Те бяха стриктно инструктирани какво да го учат, да повтарят сричките и да работят по книжките. Взехме си го, за да ходим на море, а той милият не се отделяше от нас и по-специално от мен Simple Smile Направи ми впечатление, че започна да разбира повече: по пътя му обяснявахме как ще плува въ водата, че има пясък и т.н. Всяка сутрин, като ставаше, казваше: Пува нана? в Моето? /Ще плувам във водата? В морето?/, също така започна да казва, ако го боли нещо: Бои гава, ъка, коемче и т.н /Боли ме главата, ръката, коремчето/. Започна да отговаря в 70-80 % от случаите и на място и с "Да" - това по принцип много ме притесняваше и вече моооже да се проведе някакъв разговор по любима негова тема /камиони и разни такива/. Още не разказва, но ако гледа нещо, обяснява ентусиазирано какво се случва или какво вижда. Днес е на градина, сборна група, рева преди да влезе, но се надявам, че ще си свикне. От тази седмица продължаваме и логопедичните сеанси.
Само, че е много страхлив - плаши се от сешоара за ръце - дори не иска да влиза в чужди тоалетни, защото го е страх и само казва: Няма сусуау /Няма сешуар?/, плаши се от зарята, дори и от пукането на балони... Обясняваме, че няма страшно, ама... Sad
Виж целия пост
# 185
.
Само, че е много страхлив - плаши се от сешоара за ръце - дори не иска да влиза в чужди тоалетни, защото го е страх и само казва: Няма сусуау /Няма сешуар?/, плаши се от зарята, дори и от пукането на балони... Обясняваме, че няма страшно, ама... Sad



Не е страхлив мила, това е сензорно нарушение от определен шум. И да обясняваш и да не....не е страх, а неприятно усещане, което предизвиква това у детето. Ако това ще те успокои някои от тези неща преминават с времето, други не.
Виж целия пост
# 186
Моето дете така си запушваше ушите като пускаше водата в тоалетната. Даже не искаше да си вдигне гащите докато не избяга от шума и бягаше по голо дупе из нас. Сензорен е проблемът, не е страх, шумът му е неприятен.
Виж целия пост
# 187
Ще почета повече, досега все си мислех, че е страх, но явно не е. Ще трябва да работим и в тази посока. Благодаря ви
Виж целия пост
# 188
Бенчолино, благодаря за отговора ти! Не знам как съм пропуснала да го прочета навреме 🙂 Бяхме на почивка цялото семейство и не съм обърнала внимание 😏

Bonbolini,

И аз мисля, че може да има СИД. Другият вариант е да има недостиг на витамин Б12 - поне така съм чела - води до лесно плашене, освен останалите признаци.

Ето я статията на Liuboznatelna (преводит е нейн) за СИД:

http://m.bg-mamma.com/?topic=108366
Виж целия пост
# 189
Здравейте, големият ми син (4г) говори доста, но много от звуците не ги изговаря или изяжда началото на думите... Започваме работа с логопед и от новата учебна година в ДГ също ще искам да го запиша на консултации и там...
Виж целия пост
# 190
Здравейте, момичета! Имам нужда от вашата помощ!
Моля да ми препоръчате добър логопед, да работи с деца от аутистичния спектър. Става дума за дете на 4,5 години.
За момента сме се спрели на център "Светулките" или Ива Ядкова. Не сме ги избирали по някакви специални критерии, просто живеем в района. Като резервен вариант обмислям Логодино, макар да ни е малко далечко. Може да ми споделите впечатления и на лични. Общо взето ще ми е полезна всякаква информация. Много ви благодаря предварително  bouquet
Център за психично здраве на професор Матанова, ние ходим там на психолог, но имат и много добри логопеди, по стечение на обстоятелствата не сме там и на логопед.
Виж целия пост
# 191
Здравейте,
Синът ми е на 4.8 години, проговори преди около 6-7 месеца, преди това около 20тина думички и то неправилно. Единствено мама казва от малък правилно. Ходи на логопед повече от година и има голям напредък, прави изречения от 5-6 думи но основно думите се състоят от гласни. Б П Т изобщо не може да каже колкото и да се опитва излиза Ъъ. Примерно : иъм уа е искам вода , ай ако - дай мляко, здравей - ией, уи еин оям ин амоле - купи един голям син самолет... и т.н. Правихме ямр на мозъка, еег, преглед за нещо си дето го клъцвали от небцето, невролози, психиатри - никъде нищо... някакви идеи как да се подобряваме?
Виж целия пост
# 192
Моят син е на 4,7 г. и се затруднява с някои букви като В и П. Карам го да повтаря повече тези думи за да ги упражнява и да ги изчиства. Казва ми "фай ръка", докато вода е "дода", но той бърза и оттам не ги изговаря добре.
Виж целия пост
# 193
Карайте ги правилно да казват думите, че веднъж заучени погрешно е трудно да се коригира.
Виж целия пост
# 194
Моето дете започна да артикулира някои звуци чак след 5. На мен ми го обясниха със слуховата преработка. На английски правехме упражнения да посочва картинки по двойки, примерно bat-that, защото бъркаше б и д, pat -fat, stop -top. Т.е. за да може да започне да произ ася думите правилно, първо трябва да започне да разпознава, че един звук може напълно да промени напълно значението на думата. Не знам обаче доколко това може да се приложи в българския, защото езикът е коренно различен.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия