Петокласници - 2018/2019- Тема 1

  • 69 215
  • 776
# 615
Относно искейп стаите, ние празнувахме РД и на двете дами (в един ден) в Questomania.

Според мен Questomania (на Пиротска) са много подходящи именно за идеята на ФранЧеска, докато пък с нашия РД не се справиха блестящо. Просто защото са супер в организирането на приключения, но не и на детски РД (и въобще на РД с почерпки и пр.)

Все пак са напреднали от февруари досега и, както наблюдавам, вече са се подобрили и в празненствата. При нас тогава се наложи да вземем и малчо (на 4 г.), а него пък съМсем нямаше какво да го правят, докато отборът приключенстваше, и това допълнително усложни нещата.

Аз самата отдавна искам да вляза в такава стая (и да изляза, ъф корц), обаче няма с кого, защото нашият татко хич не е запален. Освен пък да скоча в дълбокото с момичетата? Ама ми се ще да сме повечко хора, по-голям отбор, поне четирима-петима. Ще видим, ще го мисля и премислям пак.
Виж целия пост
# 616
Какво всъщност се прави в тези стаи?
Виж целия пост
# 617
Кали, и при нас е така с домашните. Яд ме е, че изпуска хубавото време, вместо по цял ден на разходки.
Писа детето два часа домашно по трудово - доста страници в учебната тетрадка...Мауче, късметлии сте вие. Чета една позната, че по Технологии и презантации ги карали да правят, ама детето май е 7 клас. Тъкмо му е до това.
Виж целия пост
# 618
Какво всъщност се прави в тези стаи?
Най-общо, влизаш, решаваш загадки, намираш „ключа“ и излизаш. Като „ключът“ нарочно е в кавички, защото не трябва се разбира буквално, а по-скоро имам предвид, че за да се намери изходът от такава стая, трябва да се решат известен брой логически или други загадки/задачки (разбира се, дори да не ги решите, ще ви пуснат, няма да останете заключени в стаята).

Един вид приключение е, за онези, които си падат по това.
Виж целия пост
# 619
Много благодаря са съветите относно ескейп стаите.

Лулумба, може би имаш предвид Room 66?
Виж целия пост
# 620
Фран, точно това, но като пиша от тел и той има свое мнение по въпроса с думите. Joy Там си е малко страшничко де. Затова казах за възрастни. Кинаджии мисля бяха правили декорите. Имаше още една, но не мога да се сетя за името. Някъде около Ситняково е. Тя пък е в стил Матрицата.
Виж целия пост
# 621
Някой сблъска ли се с учебника по история на "Просвета плюс"?
Аз научих урока! Ей, нагло племе са това авторите на "безплатните" учебници! И хич не ги е срам да си напишат имената...
Но не искам да уча повече по този учебник. Погледнах го за пръв път, а то какъв куц жираф изскочи от това храстче Sad
Виж целия пост
# 622

Не съм го виждала - би ли споделила какво му е? Чиста проба любопитство...
Все си мислех, че поне с древната история не могат да направят кой знае колко бели - ама, може би и да съм грешила?..
Виж целия пост
# 623
В конкретния урок бяха убедили детето, че древните българи са обитавали могили. Така твърдят и то два пъти, а не са обяснили как. Оттам се наложи включването ми, а като ми прочете още в първото изречение 1 млн. и 600 хил. г. преди Христа трябваше аз лично да проверя и наистина, навсякъде са написали преди Христа, независимо за колко милиони става дума.
В едно от малкото съдържателни изречения има някаква логическа грешка, не се разбира, ама то половината текст не се разбира, щото е кастрен.

На такъв текст в живота се пише двойка, защото е пълен провал като послание и резултат. Отделно тройка за тази мозаечна структура и окастреност.

Ааа, урокът е в три части, но първата и втората част са обособени по време и съдържание (каменна и каменно-медна епоха), но третата част е по местоположение (нашето Черноморие).

Разбираемост за дете  - 1 точка от 20.
Виж целия пост
# 624
Точно с този урок си чупих главата миналата седмица. След като питах детето какво учат и то отговори, че нищо не разбрало.
Виж целия пост
# 625

Олеле майчице!
Виж целия пост
# 626
Днес ми е още по-черно, детето е криело,  че нищо не разбира, мъчило се е да зубри.
Обсъждахме варианти с таткото:
да преснимаме учебника и да го редактираме със забелване и драскане.
да анализираме предварително уроците и да ги опростяваме на празен лист
да вземем нов учебник на други автори
да забраним да учи от учебника, а само каквото запомни в час плюс снимките. Че то и картите са ужасни, хем много показват, хем нищо не подават за размишление и изводи. Не и на ниво 11 години.

Светли, вие какво мислите да правите?

ПП Имам приятели, които забраниха на детето им да учи по ЧП и ЧО. И колкото изкара. Да учи от живота. Вече е 11-ти клас.
Виж целия пост
# 627
По история аз купих това помагало:
Историята е интересна!: Праистория, Месопотамия, Египет - Помагало по история и цивилизации за 5. клас (Златното пате). Следват уроците от учебника, но по-простичко разказани, имат картинки, на  мен ми харесва. Купила съм и атласа с карти, който е към учебника, ние сме със същия на просвета. И допълнително вадим на един лист като схемичка най-важното от уроците. Това е най-трудният предмет за детето и ми е много мъчно, че такава интересна част от историята й учи с такова нежелание.
Виж целия пост
# 628

Няма как да учиш химия, физика и биология от живота. Нито пък история. Който не познава историята си... знаем. Ученето на науки "от живота" дори няма да коментирам.
Иначе, ако учебникът е толкова кошмарен наистина, по-добре просто пробвайте друг. Предните години имах сходна дилема с учебника по природен на просвета, големи глупости / неточности имаше, двете години купувах на булвест - по-витав беше.
Виж целия пост
# 629
Аз засега ползвам учебника за база какво трябва да знаят като етапи и надграждам. На него му е много интересно. Учителката в час също им разказва много допълнителни неща и това ми показва, че натам е истината. Не иска от тях да станат и да разкажат целия урок, а да отговарят на конкретни въпроси. Даже въвела томбола с листчета с номера, теглиш 3 номера и отговаряш на въпросите (те са на лист при нея), които са на целия материал до момента.
По география е същото (учителката е същата), това са любимите предмети заедно с ЧП.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия