Аз бих посъветвала друго - може би да бъде поощрена да потърси някое момиче, момче, с което се разбира и да инициира кино, мол, разходка. Тя да организира нещо до края на ваканцията, да се обади на тези, с които й е приятно да общува.
Искам да кажа, че комуникацията е много важна. Много добре разбирам, че детето се чувства добре в къщи, споделя с майка си, внимателно подбира контактите си, но няма нищо лошо да общуваш и без ангажименти. Капсулирането не помага, а и не предразполага друг да те потърси. Не критикувам детето, просто казвам, че за да се впише, трябва да покаже че иска да контактува. Когато види събрали се деца, да поздрави и да спре да поговори; на курсовете да инициира запознанство с другите, а не да чака; след училище да пита има ли някой в нейната посока; когато има някакво събитие да потърси хора, които ще ходят, да обсъжда уроци, учители, изпити със съучениците си (малко като темата за времето, винаги е актуална и безопасна територия). Постепенно нещата ще дойдат на мястото си.
Ще е добре да се научи да го прави и заради новата среда след 7-ми клас.