Американски колеж - тринадесета тема

  • 64 459
  • 740
# 150
Благодаря!
Виж целия пост
# 151
Повече на брой учебни часове не значи обезателно повече предаден материал.
Да в СМГ преподават и допълнителен материал. Който трябва главно за състезания. Останалото е решаване на задачи в час. Показват и някои хитринки. Но...
Решаването на задачи се учи, като решаваш задачи, а не като гледаш как някой друг ги решава. Основният материал при добро желание се усвоява в час навсякъде. Тренирането на математическо мислене (нож с две остриета) също. Ако човек порешава и сам задачи от сборника (които и без друго му дават за домашни в АК).
Вече за участие в национални и международни олимпиади се иска и скорост. Което значи сериозна база данни от решени задачи - труд, отнемащ адски много време и освен предполагаемите медали носещ твърде малка добавена стойност. И отнемащ или от свободното време (със според мен страшни странични ефекти) или от времето за някаква по-неповърхностна подготовка по останалите дисциплини (изграждане като тесен специалист).
Което има смисъл само при две условия.
Безспорен блестящ математически талант И намерение за развитие като математик. На такива мястото им е в СМГ (все още).  
За останалите баланса предлаган от АК е далеч по-добър. Както и възможността за САМОСТОЯТЕЛЕН избор от учениците. Което е възможно само ако имат макар и малко свободно време. И ако им се даде свободата да го направят.
Прочее в колежа ще ги научат да ценят свободата си и да си я извоюват ако се наложи. Въпросът е дали като родители ще пречим на процеса, забравяйки че в денонощието има само 24 часа и че децата ни са пораснали.
Виж целия пост
# 152
Още нещо: причините за популярността на гимназиалната математика по нашите ширини са две:
- добра възвръщаемост при минимални изисквания. Не трябват големи библиотеки, скъпо оборудване или много учителско време (за последното - по-долу). А заплатите за програмисти, риск мениджъри и т.н. не са лоши.
- Всичко е просто и ясно. Задачата е определена и решението е или вярно или не. Няма необходимост от дискусии, компромиси, съобразяване с неясноти и бързи промени, поемане на риск и отговорност, изграждане на отношения. Няма място за колебания и преоценки.
Но в живота много рядко е така.
Няма нужда и от много учителско време. Защото реално няма дискусия.

Е да де, ама без риск няма и печалба. И когато някой друг поеме риска (и отговорността) да определи задачата, същия получава и съответните права (да ръководи например) и съответния заслужен (лъвски) дял от печалбата.

Житейските задачи са много по-сложни от математическите. И изискват подготовка по твърде много дисциплини за успешното им решаване... Тук влизат и философия (етика, логика, реторика), и история и география (икономика и политика) и култура и т.н....
Виж целия пост
# 153
Ezhko, благодаря за изразената позиция! Не знам дали има смисъл да задълбочаваме дискусията. Възможно е трите часа математика да са достатъчни за преподаване на целия учебен материал, а домашните и help desk-а - гаранция за липса на пропуски. Възможно е и обратното, съобразно качествата и възприемчивостта на детето и обема на материала. Записването в школи за мен в момента не е вариант, от финансова гледна точка. Не разбрах защо се коментират състезателите по математика, нямаме такива амбиции нито аз, нито детето. Важното е задачите да са интересни и провокативни, а не дали ще се ходи или не по състезания. Разочаровах се от изказването, че клубът не е сериозен, затова изобщо си позволих да пиша. АК се слави с високо ниво на обучение по точни науки, има елективи и клубове в тази област. В тази връзка кой определя елективите в АК? Останах с впечатлението,  че са учителите?
Виж целия пост
# 154
Не се опитвам да влизам в дискусия с никого. Всеки си знае дереджето най-добре и е свободен да си взема решенията​. Опитвам се да дам своята гледна точка с идеята да бъда полезен, а не да диктувам единствено верните решения. Мненията са ми категорични, защото са такива (само) ЗА МЕН.

Коментирах състезателите, защото само за тях са необходими допълнителни занимания (според мен)...Колкото до елективите - избират се от учениците. От девети клас нагоре.
Клубът не е несериозен. Просто не е (поне досега) достатъчно редовен.
Не бързайте. Имате време да разберете сами нещата. И без друго английския ще ви дойде нанагоре ако не сте го учили досега. Годината неслучайно се нарича подготвителна Simple Smile
ПС Що се отнася до възможностите​ на децата да се справят, все пак с конкурс са влезли Simple Smile
ППС Клубът в събота е по-скоро насочен към състезателите. Оттам и нередовността. Някои съботи и учители и ученици са по състезания. Не че някой ще спре "несъстезатели" да го посещават, ако искат. Както прави малкия ми син например.
Виж целия пост
# 155
ПППС "Достатъчни ли са трите часа за преподаване на целия материал?" - по мой опит, са били достатъчни за преподаването на предвидения материал. Който е бил достатъчен за постигане на високи резултати на SAT II. И който е предостатъчен за постигане на отличен резултат на матурата.
"Гарантират ли домашните работи и часовете за консултации липсата на пропуски" - по мое мнение, ако домашните се пишат съвестно, редовно и в срок, е гарантирано забелязването на малко от малко сериозните пропуски. А часовете за консултации дават възможност да се коригират пропуските, дължащи се на неразбиране.
Като цяло, философията е да се осигурят възможности на всеки с интелигентност, достатъчна за класиране на входния изпит, да се справи отлично. Но отговорността за пълноценното използване на тези възможности си е изцяло на ученика. И никой не дава гаранции, че същия ще се възползва максимално от тях. Но пък ви дават редовно, безкомпромисно и взискателно оценяване, за да сте постоянно ориентирани къде сте.
Виж целия пост
# 156
Здравейте
Дали темата е подходяща за родители на кандидат колежа ни Simple Smile

Имам момиче което започна подготовка за изпита на пролет и това което напират отхсега в мен като въпрос е колко време отнема на АК да провери и обяви резултатите на явили те се на изпита Simple Smile
Виж целия пост
# 157
Темата е ужасно подходяща за целта Simple Smile
Изпита е на 17 Март 2019, а резултатите ще ги чакате от две до три мъчителни седмици. По време на които темата ще е едно от малкото места, където да поизпуснете налягането от тенджерата.
През свирката Wink
Успех!
Виж целия пост
# 158
Многооо благодаря!!! От сега чакам с нетърпение 17 март Simple Smile
Виж целия пост
# 159
АК се слави с високо ниво на обучение по точни науки, има елективи и клубове в тази област. В тази връзка кой определя елективите в АК? Останах с впечатлението,  че са учителите?
Елективите са познатите СИП-ове.

Клубовете се създават и управляват от децата.

Не мисля, че Advanced math е типичен клуб.( не съм чувала да се ръководи от деца).

Усмихната учебна година за деца и родители!
Виж целия пост
# 160
Ежко, много е интересно и дори нестандартно казаното от теб и голяма част от него го споделям, много интересни разсъждения особено за състезателите и ползата от това. Но все пак това, което аз споделих няколко страници напред за часовете по математика, не касае състезателите. Ние просто в математическата гимназия имахме по два часа математика всеки ден, и да отбележа, при 6 часов учебен ден - тогава беше така. Тоест 30% от учебното време имахме математика. Колкото до това, какво се научава в часовете, вярвам никой няма да отрече, че щом става дума за математическа гимназия, часовете по математика са на ниво и от много добри преподаватели. И не сме решавали състезателни задачи, просто си учехме математика. Е, разбира се, повече от предвиденото в учебника - учителят ни казваше, че задачите от учебника са за който иска 3 или максимум 4, а за 5 и 6 изпитва на задачи от сборници. Сега, доколкото знам, учебният ден е 10-часов, и ако в АК дори и с елективите имат 5 часа математика седмично, това прави по 1 час на ден, т.е. 10%. И просто отбелязах, че ми се струва малко.
Аз в тази тема и в другите теми за гимназии само чета и се уча, тъй като нямам личен опит все още - детето ми е малко. Но набирам такъв. Всички мнения са ми ценни и полезни. Имам изключително позитивно отношение към Американския колеж от това, което съм прочел и ни е още изключително рано да мислим за каквато и да било гимназия. Само коментирах хорариума и нищо повече. Полезно ми е всичко, което научих от дискусията, която се породи, макар че изобщо не ми е било целта да пораждам такава.
Виж целия пост
# 161
на Мецан детето е в детска градина, по спомен;  добро време да се внимава, от сега, със сиропа за кашлица..
Виж целия пост
# 162
Не те разбрах, какво им има на сиропите за кашлица? А и за другото не позна, ама нейсе.
Виж целия пост
# 163
на Мецан детето е в детска градина, по спомен;  добро време да се внимава, от сега, със сиропа за кашлица..
    Мисля, че е минало детско-градинската възраст, в начален етап би трябвало да е, но Мецан се прави на “умряла лисица”. 😂
    Между другото-добър подход за форум 😜

Редактирам се, с две минути по-бърз и си е признал без бой 😃
Виж целия пост
# 164
Два въпроса, татко Мецане.
Пишеш, че десет процента математика не стигат. За какво по-точно?
С петте си часа, математиката​ е предмета с най-много часове седмично при големия ми син. От кои други дисциплини предлагаш да се вземат часове, за да се увеличи математиката на седем, десет или даже дванадесет часа седмично?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия