Частни училища - информативно-дискусионна тема 48

  • 31 554
  • 752
# 15
Не се заблуждавайте - спортовете в частните училища не се провеждат на място. Ние водим допълнително на спорт в понеделник, сряда и петък от 18:30 (и даже си имаме картотекирани спортисти) Simple Smile Имаме много деца, които ходят странично на балет, художествена гимнастика и какво ли не. Частно училище не се избира заради тези занимания - по-скоро заради образование и среда.
То това всъщност е основното, да.

Аз се ужасявам от агресията, а знам че в ДУ тези неща просто се търпят и това е.
Толкова съм вперила поглед в частното, че ако не ми приемат детето в СС/ Питагор, направо не знам какво ще правя, нямам вариант Б.
Виж целия пост
# 16
Не съм имала дилема. Но и наоколо нямаме истински добри държавни училища.
Местене след 4 клас си заслужава само, ако детето наистина има математически заложби и целите СМГ или ПЧМГ. Друг добър вариант за нематематическо училище няма. Ако решите да се местите, използвайки 2-3 свободни места всяка година, за детето ще е стресово да влезе във формиран от години клас и да е в позицията на догонващ. В СС английският наистина е на високо ниво и само на курс няма да го стигнете. С частен учител няколко дни в седмицата може би.
Аз лично реших, че не искам детето ми да се подлага на още един напълно излишен изпит. Затова и избрах училище, което дава солидно образование по всичко до 7 клас.
Освен това не смятам, че парите за ЧУ до 5 клас са излишно хвърлени. Напротив.

Но наистина има няколко училища, които с чисто рекламна цел имат безброй допълнителни занимания. Това е гъдел за родителите до 2-3 клас. После започваш да имаш претенции за конкретен треньор, конкретна зала и т.н. Ние водим детето на тенис при треньорката на националния девойки. А плуване при конкретен треньор, с който тя е свикнала от 5 годишна и е безкомпромисен с опита си да опитомява характери и да ги кара да работят.
Виж целия пост
# 17
Аш е права за спорта, при нас също е отделно. Но не водим на английски или уроци по мат и бел, примерно.
Виж целия пост
# 18
Не се заблуждавайте - спортовете в частните училища не се провеждат на място. Ние водим допълнително на спорт в понеделник, сряда и петък от 18:30 (и даже си имаме картотекирани спортисти) Simple Smile Имаме много деца, които ходят странично на балет, художествена гимнастика и какво ли не. Частно училище не се избира заради тези занимания - по-скоро заради образование и среда.
Тези допълнителни занимания като тенис на маса, футбол и т.н., изборени в сайтовете,  не се ли провеждат на място? Иначе предполагам, че ако детето има засилен интерес към даден спорт, включените дейности в нито едно училище няма да са достатъчни.
Виж целия пост
# 19
Не съм имала дилема. Но и наоколо нямаме истински добри държавни училища.
Местене след 4 клас си заслужава само, ако детето наистина има математически заложби и целите СМГ или ПЧМГ. Друг добър вариант за нематематическо училище няма. Ако решите да се местите, използвайки 2-3 свободни места всяка година, за детето ще е стресово да влезе във формиран от години клас и да е в позицията на догонващ. В СС английският наистина е на високо ниво и само на курс няма да го стигнете. С частен учител няколко дни в седмицата може би.
Аз лично реших, че не искам детето ми да се подлага на още един напълно излишен изпит. Затова и избрах училище, което дава солидно образование по всичко до 7 клас.
Освен това не смятам, че парите за ЧУ до 5 клас са излишно хвърлени. Напротив.

Даже смятам, че точно до седми клас е най-най-важно да се инвестира в средата, след това колкото и да ги треснат хормони и пубертети не се излиза от някакви все пак приемливи рамки.

И на мен ми стана интересно, обявените допълнителни занимания не са ли на място?
Виж целия пост
# 20
Да, където е посочено, ги има. Но например тениса на корт в СС не е нещо кой знае какво. И май само малките ходят. За сериозни занимания не става. За допълнителните 2-3 часа спорт в учебно време е ок.
Виж целия пост
# 21
Не се заблуждавайте - спортовете в частните училища не се провеждат на място. Ние водим допълнително на спорт в понеделник, сряда и петък от 18:30 (и даже си имаме картотекирани спортисти) Simple Smile Имаме много деца, които ходят странично на балет, художествена гимнастика и какво ли не. Частно училище не се избира заради тези занимания - по-скоро заради образование и среда.
Тези допълнителни занимания като тенис на маса, футбол и т.н., изборени в сайтовете,  не се ли провеждат на място? Иначе предполагам, че ако детето има засилен интерес към даден спорт, включените дейности в нито едно училище няма да са достатъчни.
Провеждат се на място, но не са сериозни, както е написала и Фенси. Ако искате детето да се научи да играе тенис например, трябва да го водите при друг учител. Моите са каратисти и пианисти (невероятна комбинация) и уменията им са придобити извън училище Simple Smile
Виж целия пост
# 22
Общо взето тези допълнителни занимания са хубави за малките, защото така имате опция на едно място без логистика детето да пробва максимално много занимания и да си избере неговото. Но за сериозност не може и да се говори. Това са запълващи часове в програмата, които са вид "почивка" от по-сериозните предмети.
Аз и затова се отнасям със сериозна насмешка, когато някое от новите училища гръмне с рекламно заглавие по темата. Но това новите родители няма как да го знаете. То идва с опита.
Виж целия пост
# 23
Има извънкласен спорт и при нас, но да, не е сериозен. Дъщеря ми ходеше на изправителна гимнастика, не беше зле, честно казано, но не беше достатъчно. Но пък на едни арт занимания ходеше нон-стоп с огромно желание, докато имаше такива. Че покрай Ковид вече и такива неща няма в училищата. Това е първото, което отпада.
Може би в Азбуки с плуването е по-добре.
Виж целия пост
# 24
Чача, труден избор. Фен съм и на двете училища.
Ако държите твърдо на ЧУ - Питагор, но тъй като питате за конкретно ДУ, ви го препоръчвам - малко, има дух... имате близки, които да ви разкажат повече. Пожелавам им да се запазят, предвид това, че много от учителите скоро ще трябва да се сменят, но в същото време страхотен избор при новоназначените млади учители. Няма неглижиран предмет.... , не е само Математика.
Всъщност противно на очакванията в ДУ+школа по АЕ, също може да се научи АЕ, на много добро ниво, 
Скрит текст:
двоен опит имам от различни училища, но докато в другото заслугата бе на школата, в 107мо бе и на учителя. За съжаление не всички деца имаха шанса да са с него. Страхотен млад човек, любим учител на всеки докоснал се до него. 1 г. без школа не свали нивото.
Е, пристрастна съм, след цялото добро впечатление, последните думи, които чух от него, обръщайки се към детето, бяха: "За мен бе удоволствие да си моя ученичка"

И двамата със Б1 ниво (сертификат) от края на 6 клас. Първото в 8 клас след нищоправене  в гимназията и с С1, така че нивото им не е по-лошо от това на децата в добрите ЧУ (за мен само 2 отговарят на този критерий).

Виж целия пост
# 25
Десем, не заблуждавай хората, че знанията от ЧУ = знанията от ДУ + школа по АЕ и то като не знаеш какво се случва в едно частно училище, защото нямаш дете в такова. Докато ние все пак повечето тук знаем какво е квартално ДУ до 7 клас от първа ръка.
Виж целия пост
# 26
Ще си позволя да обобщя:
1. В частното училище са събрани деца от цяла София и околностите, на амбициозни родители, чиито приоритет номер едно е качественото образование.
В държавното са събрани децата от квартала.
2. В ЧУ класовете са по-малки, което само по себе си води до възможност за повече и по-качествена работа, както и за индивидуален поглед върху всяко дете. Неговите силни и слаби страни, умения и липса на такива. Съответно е възможно своевременно да се обърне внимание, в случай на изоставане или трудност при усвояване на материала.
3. Учителите в ЧУ са по-мотивирани да работят с децата за техния напредък, тъй като работят за името на училището. Колкото по-подготвени деца, толкова по-доволни родители, съответно повече клиенти за училището и по-добра реклама.
Доказалите се вече училища могат да си позволят да подбират още от ПУК добре подготвени деца или такива с вродени умения, т.нар. гении.

Все по-малък е броят на добрите учители в ДУ. Повечето са пенсионирани или пред пенсия. Младите, които работят със сърце, бързо се ориентират и отиват в ЧУ.
Средата от няколко години е от децата по район на училището.
С големите паралелки между 25 и 30 деца е много трудно да се овладее дисциплината и да се работи качествено. А, дори и да е възможно, често родителите са незаинтересовани и не съдействат на учителите.
Единственият плюс на ДУ е, че е безплатно! Но, знаейки че евтиното обикновено излиза скъпо, какво може да се очаква от безплатното...
Виж целия пост
# 27


И двамата със Б1 ниво (сертификат) от края на 6 клас. Първото в 8 клас след нищоправене  в гимназията и с С1, така че нивото им не е по-лошо от това на децата в добрите ЧУ (за мен само 2 отговарят на този критерий).


Ами моето дете в края на 5 клас е с B2. Как ще не е по-лошо? В края на 6-ти ще се явяват с цел C1. Цели две нива разлика, при това точно нивата, които дават свобода в общуването и изучаването и на други предмети на английски. Недей да заблуждаваш хората.

B1 е нивото, което целят всички школи до към 7 клас. Ако детето е започнало отрано ходенето. Но не всички деца го постигат.
Виж целия пост
# 28


И двамата със Б1 ниво (сертификат) от края на 6 клас. Първото в 8 клас след нищоправене  в гимназията и с С1, така че нивото им не е по-лошо от това на децата в добрите ЧУ (за мен само 2 отговарят на този критерий).


Ами моето дете в края на 5 клас е с B2. Как ще не е по-лошо? В края на 6-ти ще се явяват с цел C1. Цели две нива разлика, при това точно нивата, които дават свобода в общуването и изучаването и на други предмети на английски. Недей да заблуждаваш хората.

B1 е нивото, което целят всички школи до към 7 клас. Ако детето е започнало отрано ходенето. Но не всички деца го постигат.
Фенси, това ниво важи само за децата от СС или и за децата от Питагор.... знам, че има разлика в нивото по английски, но не знам доколко е съществена.

Десем, благодаря ти за споделеното! Полезно ми беше! Наистина за 107мо се чуват много добри отзиви, оттам и колебанието на съпруга ми, чиято сестра също учеше там... и много познати деца. Със сигурност има вариант дете в ДУ да се справи прекрасно и с езика, и с другите пропуски на системата, с помощта на правилните учители/школи и усилия от страна на родителите... имам пред себе си забележителни примери... но за жалост това автоматично означава, че ДУ е всичко друго, но не и безплатно .... не мога да изчисля колко би възлизало на месец подготовка по език (интензивна) + спорт + извънкласни.... и колко малко свободно време ще остава
Виж целия пост
# 29
Chacha86, интересн ми е как си представяте наемането на частен учител, който да преподава 2 часа английски всеки ден на детето, по коя система, с кои съученици детето ще разговаря на английски и това да е сигурно занимание до 7 клас, а не този учител да си тръгне в края на втората година.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

X Реклама

Общи условия