Аутистичен спектър - обединена тема

  • 141 633
  • 806
# 615
За всичките ли занимания питаш, или само за финната моторика? защото ние правим и за вестибуларния апарат терапия, говорна/речева терапия, за финната моторика, за общата моторика... 2 пъти седмично се занимават с него Окюптейшънал  веднъж и Спийч терапист веднъж и правим и "домашни" всеки ден.

това дето се сещам сега и може да ви е интересно е как го учим да гледа в очички  Heart Eyes - с кукли за пръстите Simple Smile



езика развиваме по теми - примерно животните домашните - играем с PECS картичките, после с пластмасови животни, слагаме ги под/на стола, във куфара и т.н. после показваме как животните бягат с игрчка и го карам да повтори - кучето бяга, зайчето скача, птичето лети и т.н.
после минаваме на кучето яде кокал, зайчето пие вода, кравата дава мляко и т.н. пак с картинките

после давам 2 картинки - пимерно куче и слон - да ми покаже кучето, после 3 да ми покаже котката и т.н.
После правя звука /лая/ искам да ми донесе картата с кучето и да каже "КУЧЕ" ..

абе маймунарника е пълен в нас Simple Smile
работя с него поне по час на ден, или поне не опитвам да е толкова , разделено на 2-3 сесии - сутрин и вечер. Когато са имали терапия не правя и у дома.

Освен това говоря като побъркана - примерно в колата - виж, небето е сино. То е същото като блузата ти. Обувките ти са сини. Небето е Светло синьо. Обувките ти са Тъмно сини.
виж, светофара е червен. Той е същия като езика ти. Я се изплези да си видиш езика сега. Неможеш ли? ами опитай пак - нависоооооооко! Ех, тоя къс език! Я опитай да си оближеш ушите сега!
освен това си четкаме устата с четка за стимулация и правим много упражнения на езика. Пием сок със сламки, духаме свещи, духаме през сламки, правим балончета...
ама много са нещата, немога да ги напиша всичките Simple Smile
Виж целия пост
# 616
Ето и няколко игри на компютъра, които спомагат за развиване на фината моторика:

http://www.uptoten.com/kids/boowakwala-club-flower-biggersongdot.html

http://www.boowakwala.com/picture/blue-whale-picture.html

http://www.boowakwala.com/game/dot-game.html

http://www.uptoten.com/kids/boowakwala-club-flower-turningsongdot.html

http://www.uptoten.com/kids/boowakwala-club-flower-greenmonsterdot.html
Виж целия пост
# 617
Диси пиши - хубаво е да спиделим опит.Всички тези неща, които изброи са чудесни.Имат си обяснение.Например духането със сламка и на свещи подпомага произнасянето на звуци.Повечето буквички изискват "духане".Стимулацията на издухването рано или късно ще отпусне детето да произнесе определена дума.Аз например ще добавя и произнасяне на наименованието на предмет като го доближиш до лицето си.Например взимаш жабата - доближаваш я до устата си и произнасяш - жаба.Неволно гледайки играчката - детето ще види и правилната артикулация на устните.Благодаря пак на нашата логопедка за всичко което ме научи.   bouquet

Виж целия пост
# 618
Деси  и аз сьм  така   и аз се казвам Деси   ходим   3 пъти   в седмицата на терапия с  детски психолог  всяка терапия трае  най малко  60 минути  и  на логопед   пак  три пъти  в седмицата . Останалата част от времето   правим  кажи речи   това  което си написала и ти  и така радвама се  на  малките неща. Компютърни  игри основни играем  цялата  серия на Dora explorer i  Dora Click and Create .Поредицата е за развиване на  паметта концентрацията  цветове и  форми.
Виж целия пост
# 619
това с компютърните игри е хубаво, но моето дете не се оправя  с мишката да нацелва точките  Confused
А ние на психолог не ходим. Не са ми и намеквали даже, че ни трябва newsm78
Терапиите са ни едната 30 минути /логопеда/ другата е 45-60 минути с окюпейшънал тераписта. Според тях неможе да правим засега по-често, понеже детето не трябва да усещя, че е различно. терапиите се правят в детската градина - по същото време когато са и нормалните занятия, само че тераписта идва докато е времето за игра, започва да играе с него и лека полека го закарва в занималнята за терапията. После го връща обратно в клас. Ходят и да гледат как играе с другите деца, понякога само да гледат как работи на обикновенните занятия.

Виж целия пост
# 620
Ах, че хубави неща разказвате... Simple Smile [desi], благодаря   bouquet За съжаление тук не е така, в специализираната градина правят много малко, погледнах графика - 2 занятия седмично с логопед, сметнах, че Наталия трябва да е минала 3. Попитах логопедката как се представя и останах с впечатление по мънкането, че нищо не е имало. Sad Заради разни домашни и служебни неуредици мъжът ми не може и да я води на градина, та с две думи - съвсем нищо. Сега чакам да започне сина ми ясла, за да мога да се занимавам с нея, иначе е невъзможно - той иска да прави всичко, бута я, тя се нервира... Ти как се оправяш с малкото, не ти ли пречи? До известна степен е добре, когато са заедно, но той не е добър пример все още - по скоро той копира нея.
 Моята дъщеря може да каже почти всичко, малко неясно е, но е предимно ехолалия - повтаря каквото аз кажа. Някога изпадам в отчаяние като искам да разбера нещо - пълен папагал.  Заучила е какво се казва в определена ситуация и ми казва, но това само в случаи, когато иска нещо. Твоето дете разбира ли нещата които му говориш? Аз като започна да говоря повече или ме игнорира напълно, или за момент ме поглежда подозрително, което може би трябва да значи "Нищо не разбирам"
Да дам едно предложение, което ми подсказа една майка - детето къса хартийки на масата и после ги духа от нея.
 
Виж целия пост
# 621
Не ме разбира почти винаги. Но и аз му говоря така както се говори на малко дете - с къси прости изречения и повтарям като папагал и показвам с жестове какво искам.  А с малкия - ами трудно е, но гледам да правя така, че и на двамата да им е интересно и да разботя и с двамата. Или чакам да се заиграе малкия или го кърмя да кротува. 2 занятия на седмица според мен не са малко - нашите са толкова - другото е работа у дома. Важното е на детето да му е весело и да си мисли,че си играете. Прави нещата всичките на игра или се намесвай в нейните игри - каквото и да прави може все нещо да и се покаже или каже ново. Реши си какво ще я учиш през седмицата - примерно "еднакво" и "различно" и през цялото време го повтаряй - катосе храните - ето твоята храна е еднаква с моята, твоята блузка е еднаква с моята, кака има същите обувки като твоите и т.н. .

Цитат
Някога изпадам в отчаяние като искам да разбера нещо - пълен папагал.


Е, аз не изпадам в отчаяние  Mr. Green може би защото в повечето случаи не разбирам какво иска Simple Smile Рядко аз искам от него да ми каже нещо - обикновенно той се опитва да каже нещо и аз почвам да гадая. Ето в ситуации като тази картичките са много добро решение. А когато искаш отговор на въпрос е по-лесно да и предложиш 2 отговора - примерно гладна ли си? и да и дадеш  2 картички - ям и пия - тя да ти върне "ям" ако е гладна и ти ще и кажеш - "гладна си! това е чудесно! ти избра правилната карта и показа на мама какво искаш. Толкова се гордея с теб" или нещо от сорта.
Виж целия пост
# 622
 HugЗдравейте...включвам се за малко...имаме проблем с Интернета...сега има,но не се знае до кога...Да ви кажа,че бях очарована от специалист,от лекар,от човек...Надълго говорихме с психопедагожката на Давид вчера...даде ми чяла папка с информация,събирана за нас-ксерокопия от вестници ,интернет адреси,телефони на родители на нейни пациенти на същите годинки като Давид...
Последното от прегледите при нас е ...Синдром на Аспергер...нищо не ми говори това,но ще се поровя да прочета нещо...дано днес имаме за повече от 30 мин. НЕТ.
Виж целия пост
# 623
О, Габи, ние знаем за Аспергер. Това е най симпатичния аутизъм. Много се радвам за вас.
Постоянно правя аналогии. Аз като поисках да ни свържат с други семейства на деца аутисти,
ми отказаха. Навярно там не го водят като заболяване. Тук Хипократовата клетва стопира
лекарите да ми дават информация за други "болни".
Виж целия пост
# 624
Втората  част  на Аба  http://www2.bigupload.com/download_frame.php?id_file=8C0469DA
Виж целия пост
# 625
Относно статията за Аутизъм във вестник Лечител.

Благодаря на Росинери, че ми обърна внимание.Аз този вестник не го купувам и щях да пропусна информацията.Мисля обаче, че трябваше да напишеш това в темата за диетата.

Статията е написана по повод писмо от САЩ от родител на дете аутист.В писмото питат вестника доколко би могъл да детоксикира организма продукта Саменто.Оставам с впечатление, че детето им е на диета и работят с ДАН.
Мисля, че журналистите от вестника са се поинтересували за аутизма и така попадат на сайта на Елина, чиято история преписват от интернет във вестника.Статията е по скоро встъпителна и в следващия брой най вероятно ще опишат действието на Саменто в нашия случай.Това мен живо ме интересува, защото от няколко месеца пием Саменто именно с тази цел.
Горещо се надявам рекламирайки продукта журналистите да опишат диетата.Защото, убедена съм, че ако сега се обадим на телефоните, които са дали, ще ни предложат единственно да си закупим Саменто.Не ми се вярва да обяснят на родителите, че без диета Саментото е просто един имуностимулант.

И ако някой се интересува за моето мнение по въпроса - ето го:Саменто е наистина непрехвален продукт.Откакто детето ми го пие с цел детоксикация - изобщо не ми е кихнал даже.Ако така както му вдигна имунитета срещу вируси и бактерий го детоксикира  Praynig нямам думи.

Обаче, Котешки нокът / Саменто/ е перуанска диворастяща лоза.Расте в Южна Америка.Защо тези родители са написали писмо от САЩ точно до бг.вестник? newsm78
Виж целия пост
# 626
Катина на вас кой ви го изписа и в каква доза,защото при нас в Габрово наскоро откриха магазин на лечител и ако действително има такъв резултат бих могла да си го взема. newsm78
Виж целия пост
# 627
Едно голяяяямо благодаря на Kolqrimur и bluevelvet     bouquet
Виж целия пост
# 628
Едно голяяяямо благодаря на Kolqrimur и bluevelvet     bouquet

Присъединявам се  Hug


Виж целия пост
# 629
Здравейте. Търсих, ама гугъл ми пише чаршафи, дето не разбирам откъде да ги започна. Имам въпрос, свързан с аутистичния спектър. Питам тука, за да се информирам, но може да прозвучи недобре. Защото става въпрос не за мое дете, а за дете на познати. Затова ще обясня защо изобщо питам.  На 4 години дечко не може да говори, не ходи до тоалетна където трябва, отказва да яде (освен няколко вида храни).  Майката не смята, че има проблем, поне не свързан с аутистичния спектър. Не се бъркам на майката, и не съм лекар, нито разбирам. Искам (стриктно за себе си, и в никакъв случай, за да си позволявам да давам съвет на майката) да се информирам.

Аз искам дечко да си играе с моите, и не искам децата ми да останат с тъпото впечатление, че всички са от един калъп. Как да "достигна" до него? На какво да им предложа да си играят? Как да му привлеча вниманието? Как да го заинтересувам?
Позволявам си да питам тук, защото майката не смята, че има проблем, така че не мога да питам нея, без тя да реши че й се меся, но си мисля, че и тя малко ще се разсее, ако ни погостуват.

Може и да няма отговор на въпроса ми, а може и да излезе, че аз поставям диагноза, за което се извинявам-не искам да прозучи така. Просто искам поне малко да се "образовам", без задължително за изчитам томове.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия