От известно време работа в една неправителствена организация, която се занимава с различни проекти. Проблемът е, че в договорът, който съм подписала, е записано, че трябва да получавам х сума на час (да кажем 50 лв.), а реално аз получавам доста по-малко, защото: 1.за позицията, за която съм подписала договор, са предвидени 2 часа по проект. Аз иначе съм осигурена на 8 часа; 2. Когато ми се превежда заплатата по банковата сметка, ми се налага да връщам част от тези пари, защото имам устна уговорка, да получавам някаква определена заплата (напр. 1500 лв.). И ако на мен ми преведат 2500 лв., които са изчислени на базата на отработените часове по позицията ми, аз трябва да върна 1000 лв. на директора. Да не забравя да спомена и, че все пак аз не работа само по единия проект, а по всичките.
Когато съм разпитвала директора за това, той не ми даде особено задоволителен отговор, а само ми каза, че и той самият не знае как точно си изчисляват тези пари, че всичко ще е както сме го говорили, че договорите по проекти просто били такива и не трябва да бера грижи и да му мисля много.
Другото, което прави, е, че твърди, че по време на командировка пътните разходи са част от дневните и не се дават допълнително. Истина ли е това?
Любопитно ми е къде бих могла да подам сигнал за това и какво би се случило. Предполагам, че той бързо ще разбере, че е от мен, тъй като екипът ни е малък. Какви действия изобщо мога да предприема срещу него? И какво бих могла да направя, ако смятам, че има куп нередности с разходването на отпусканите средства? Към кого да се обърна, как мога да организирам проверки?