Какво означава добър и лош учител

  • 8 117
  • 54
    Тази тема бе провокирана от темата на Мама Цоцоланка,за тестовете на две годишните...За тестовете на четригодишните,преди това...За идеята да има по-добро заплащане на добрите учители,и естественно по-лошои на лошите учители...От всички недомислици на нашите управници,по тази тема.
    Та питам аз,На кого му хрумна въобще идеята,да завърти в пространството фразата-ЛОШ УЧИТЕЛ?!И какво всъщност означава тази фраза?!И как въобще щом се допуска че някой учител е лош,той е оставен да ни учи децата?!Пояснявам-НЕ НАПАДАМ УЧИТЕЛИТЕ!!!Просто се питам,ако има лоши учители,то мястото им в училището ли е?!
    А за тестовете в градините,темата е толкова абсурдна,че просто онемявам! Shocked Shocked Shocked
Виж целия пост
# 1
Под лош учител най-често се  разбира изключително строгият.
Но малко хора си дават сметка, че точно той е добрият учител.
Виж целия пост
# 2
Лошите и добрите учители са както и в другите професии и там има и лоши и добри служители.
Лошите са тези, които обичат да скатават, да минава времето, да им върви заплатката. Добри са тези, които си обичат работата, разбират си от специалността и предмета, който водят(има и такива, които не разбират много), интересуват се и се самоусъвършенстват.
Кой допуска лошите? Пускат ги с парашут или са несменяеми, защото са постигнали безсрочни договори или имат някой зад гърба си и са несменяеми.
Но пък това оценяване, за което се говори в никакъв случай няма да ме стимулира да си върша по-добре работата, само ще нагнети отношенията между колегите и от това ще пострадат и децата.
Виж целия пост
# 3
    А аз си мисля,че лошите,не трябва просто да ги санкционират,а да ги уволняват.А добрите,не да ги поощряват,а да им плащат изкараните си с много труд пари,и в никакъв случай не и да ги противопоставят.Пък и това че трябвало взаимно да си дават оценки,както каза моят мъж,все едно аз да съм строител,но да оценявам труда на лекаря,или лекаря да оценява труда на археолога,или...
    Но да оставим учителите,и да минем към законовата уредба,която въобще допуска,некадърните учители,до децата ни?!А ние родителите,каква позиция трябва да заемем в случая?!
Виж целия пост
# 4
Етикета "лош" и "добър" учител се определят и от трудолюбието на учениците. Естествено в елитните училища има повече "добри".
 Към "лош" учител спадат 2 категории: първия е взискателния, който не се долюбва от учащите се, а втория, който няма достатъчен потенциал за това.
 Към "добър" учител пак са 2 разновидности: едните са тези, които водят политика на ученици и родители, а вторите, които са родени Педагози.
  Като цяло не съм съгласна с интергирано заплащане. Ако детето е ученелюбиво ще знае, независи на какво ниво е преподавателят му.
Виж целия пост
# 5

    Но да оставим учителите,и да минем към законовата уредба,която въобще допуска,некадърните учители,до децата ни?!А ние родителите,каква позиция трябва да заемем в случая?!
Няма закон, който да не допуска учител с диплома. Учителите ги назначават директорите. Те ги и уволняват. Ролята на родителите може да е с оплаквания в инспекторатите по образование. Но пак няма гаранция. Защото, ако си има някой човек там, правят проверка, не констатират нарушение и така си продължава.
Докато шуробаджанащината вАжи, не се надявайте на нещо хубаво
Виж целия пост
# 6
      За мен лошият учител е неблагият и несигурен човечец, който вместо да образова учениците си, се опитва да ги комплексира!
Майка ми е учител и с нея много сме си говорили по въпроса- истинските ми учители са, онези които са възпитали любов и желание към предмета им, и наистина са хора с познания, останалите са несигурни хора, които са си объркали професията.

Болно ми е какво се случва в образованието Tired Дълга е темата какви хора преподават в училищата Sick, каква е тъпа системата и как наистина има и  ценни кадри в професията, които са със смачкано самочуствие, защото разни снобарски родителски тела се държат с тях като с прислуга Stop
Виж целия пост
# 7
Етикета "лош" и "добър" учител се определят и от трудолюбието на учениците. Естествено в елитните училища има повече "добри".
 Към "лош" учител спадат 2 категории: първия е взискателния, който не се долюбва от учащите се,

Ето това и аз имах предвид като казах , че за лош се има строгият и взискателният. Все по-малко родители искат към децата им да се предявяват изисквания, да се изисква добро поведение (дисциплина) да се изисква отговорност .
а втория, който няма достатъчен потенциал за това.Тук не разбрах потенциал за взискателност ли имаш предвид или потенциал за учителство.
 Към "добър" учител пак са 2 разновидности: едните са тези, които водят политика на ученици и родители,
Е  това е просто в десетката.Браво за точното попадение.Много родители приемат ухилената , любезна учителка, която непрекъснато хвали дечицата (а и идва да ги размаже)пише 6 , прави тържества, кани родители ухажване , ухажване..........Та такава учителка е добра, предпочитана, ще се изтрепат да си записват децата при нея, нооооооооо дали е така???а вторите, които са родени Педагози. Много рядко срещани ....
  Като цяло не съм съгласна с интергирано заплащане. Ако детето е ученелюбиво ще знае, независи на какво ниво е преподавателят му.
Детето ще бъде ученолюбиво ако му се създава мотив и интерес да бъде такова-т.е. тук роля имаме и ние.Няма как да плюем учителите пред децата и да искаме те да бъдат ученолюбиви. В такъв случай добра за нас(не и за мен) ще е усмихнатата и лицемерна учителка.И един много интересен въпрос ми се върти от това, което съм чувала от родителите в нашия клас.
Защо  ученето и изискването да се учи, да си отговорен , да спазваш правилата се счита за тормоз? Най-редовно чувам репликата тая ми тормози детето..... с какво? С това, че си спазва длъжностната характеристика.


Виж целия пост
# 8
За мен добрият учител е този, който намира път към децата. Не говоря за подмазване, шестици и т.н. Нямате ли учител, който поздравявате с радост и след толкова години?

Лош учител, не означава груб и взискателен. За мен това е човек работещ, колкото да му минава времето.
Интегрираното заплащане, би променило донякъде отношението на учителите към професията, но друг е въпроса, че учениците не мислят като мен  Peace
Виж целия пост
# 9
За мене добър е този учител, който събужда любознателността на детето към предмета, който преподава, не винаги строгостта е гаранция за добро преподаване. За да е добър един преподавател и да не загуби доверието на детето, в никакъв случай не трябва да го подценява, дори един, единствен път. Недооценеността, може да прекъсне влечението на  едно чувствително дете към дадения предмет и да започне да го учи по задължение.
Личността на учителят е най-важна за отношението на учениците към предмета му.
Ако се намери някой елемент да заинтересува учениците в час, мисля че няма да има проблем и с дисциплината.
Виж целия пост
# 10
Добра бих определила учителката на сина ми,който завършва четвърти клас.Тази жена е с невероятен дух и желание за работа с децата.Успя да ги научи на отговорност и прилежност към училището като цяло.Добри са такива учители,които учат децата на любов към книгите.А какво да кажа за учителка,която/не искам да споменавам коя е/поемайки първи клас успя за две седмици още от самото начало да отврати децата към училището.Незнам какъв подход им е прилагала,а може би е по-правилно да кажа тормоз,защото едно от децата от стреса стигна до там,че започна да заеква и го водиха на логопед.На такива мястото им изобщо не е в училище.А,забравих да ви кажа,че тази жена страда от някаква склероза.Въобще нямам думи.Не си обяснявам кой я е  определил като способна на работа с деца.  newsm78
Виж целия пост
# 11
Ами допускат се лоши учители, понеже наистина желаещите са много по-малко от необходимия брой. Ниски са им заплатите. На наше близко семейство - жената начална учителка, мъжът - заместник-директор на гимназия със специалност история, и двамата просто родени за учители. Но за да свързват двата края им помагаха техните родители... И като един по един се пенсионираха, приятелите ни бяха на път да изпаднат в пълна мизерия. Е, мъжът напусна училище и се хвана в един склад за строителни материали... Та се позамогнаха...
Иначе, съгласна съм с майките досега: добър учител на нашите деца е този, който намира път към сърцата им. Който си разбира от работата и умее да обяснява така, че да го слушат. Който ги уважава като личности.
И ще ви кажа, сигурно не са малко добрите учители, защото и аз имам добри спомени от училище, а и децата ми винаги са имали късмет да имат прекрасни учители (е, имали са и лоши, разбира се, но те лесно се забравят...)
Виж целия пост
# 12
Разбира се, че има лоши учители.
Какъв е учителят, който крещи, който не може да "овладее" класа, който крещи, дори, на родителите на родителска среща?! Извинете, но на човек, който повиша глас, автоматично му се понижава авторитета. Аз не бих нарекла такъв учител добър професионалист. Колкото и децата да са гамени и хулигани, един професионалист би следвало да може да ги озапти.
А добър учител е този, при който децата не смеят да гъкнат, но не защото ги е страх от него, а защото им е интересно. Защото въпросният е успял да ги заинтригува без да им крещи и без да се разхожда като обезумял звяр в клетка пред класа си.
Поне аз така мисля.
Нека Лиляна каже дали съм права, моля.
Тя, доколкото разбрах, е педагог и би следвало да знае най - добре.
Виж целия пост
# 13
Добрият учител УЧИ децата - освен да овладяват спецификата на предмета му, също така да мислят и да са отговорни.
Добрият учител е този, за който след години си спомняме с уважение и респект, дори да ни е писал двойки и да сме го мразили скришно.

Лошият учител ПРЕПОДАВА само и единствено материала си.

Като цяло споделям мнението на tanich.

(Мнението ми е основано на личния ми опит, а не на този като родител - все още сина ми не е в училищна възраст)
Виж целия пост
# 14
Няма лоши учители. И за това, че нашите деца не обичат да учат, не трябва да се винят учителите. Родителите са изцяло отговорни и на тях се пада честта да обяснят на децата си, че трябва да си учат уроците и да си пишат домашните. Учителите са в училищата, за да преподават материята, защото не всеки родител разбира всички предмети - трябва някой специалист да обяснява и да подава информацията.
Аз имах непоносимост към химията. Майка ми и баща ми също нищо не отбираха от тази наука. Имах две преподавателки по химия, но не мога да кажа, че са били лоши учители, защото не са ме научили да обичам и разбирам този предмет. Много от моите съученици обичаха и разбираха химията и бяха отличници. За тях преподавателите ни са били добри. За това, че моят мозък е устроен да разбирам от литература, а на другите - от физика и химия, учителите нямат нито вина, нито заслуги. За доста ученици от моя випуск учителката по литература и бълг. ез. беше звяр и гаднярка. За мен си беше добра.
Виж целия пост
# 15
Както на всякъде определението "лош" е условно и при учителите.
Доколко е добър или лош учителят лично аз мога да съдя най- вече по резултатите- доколко е изпълнил ангажимента си към моите деца, тъй като по отношение на останалите нямам поглед. Ако, да речем, в първи клас детето е възприело материала, предназначен за него и не се налага в къщи да се започва всичко от начало учителят за мен е добър. Добър е този, който кара децата да мислят, да подхождат творчески към материята и който запалва интересът им по нея.
Лошият учител пък за мен е този, който най- общо казано не си върши качествено работата- т.е. основното задължение да научи учениците си на това, което е предвидено за съответното ниво и предмет.
Виж целия пост
# 16
Добрият учител успява да грабне вниманието на учениците. Има диференциран подход към всяко дете според възможностите и интересите му. Има търпението и желанието да обучава, помага, съветва, изслушва. Има чувство за хумор.  Simple Smile  За него ангажимента към децата не свършва с биенето на последния за деня звънец.
Добрият учител е РОДЕН такъв, не се "научава" от 2-та семестъра методика в Университета.
...
Но и добрият учител иска да издържа семейството си... Затова напоследък той/тя все по-често работи нещо друго...  Cry
Виж целия пост
# 17
Както на всякъде определението "лош" е условно и при учителите.
Доколко е добър или лош учителят лично аз мога да съдя най- вече по резултатите- доколко е изпълнил ангажимента си към моите деца, тъй като по отношение на останалите нямам поглед. Ако, да речем, в първи клас детето е възприело материала, предназначен за него и не се налага в къщи да се започва всичко от начало учителят за мен е добър.

А защо мислиш, че учителят е отговорен за това дали детето ти се е научило да чете или не - ако това дете е разсеяно, неученолюбиво, нетрудолюбиво или просто не го влече материята, как мислиш, че един учител, в рамките на 45 мин. с 30 деца срещу себе си би успял да има индивидуален подход към всеки ученик по отделно?
Виж целия пост
# 18
Няма лоши учители. И за това, че нашите деца не обичат да учат, не трябва да се винят учителите. Родителите са изцяло отговорни и на тях се пада честта да обяснят на децата си, че трябва да си учат уроците и да си пишат домашните. Учителите са в училищата, за да преподават материята, защото не всеки родител разбира всички предмети - трябва някой специалист да обяснява и да подава информацията.
Аз имах непоносимост към химията. Майка ми и баща ми също нищо не отбираха от тази наука. Имах две преподавателки по химия, но не мога да кажа, че са били лоши учители, защото не са ме научили да обичам и разбирам този предмет. Много от моите съученици обичаха и разбираха химията и бяха отличници. За тях преподавателите ни са били добри. За това, че моят мозък е устроен да разбирам от литература, а на другите - от физика и химия, учителите нямат нито вина, нито заслуги. За доста ученици от моя випуск учителката по литература и бълг. ез. беше звяр и гаднярка. За мен си беше добра.

напълно подкрепям това мнение.
А сега ще ви разкажа за едно дете за което учителката беше мноооооого лоша (по-скоро за майка му  беше лоша, детето повтаря  майка си)
Значи 1 клас, коледна ваканция, след коледната ваканция  1 месец боледуване от шарка(майката е безработна вкъщи)
След всичко това детето се явява в училище не погледнало , непопиталио съученици или учителката до къде са как са какво са.Родителите дори не са благоволили да се обадят защо това дете го няма на училище цял месец.
и когато учителката започва да го оставя на допълнителна работа-майката се разкрещява и стига до оплакване, че детето и е тормозено и се натоварва допълнително излишно.
За такъв родител, а съответно и за такова дете всяка учителка ще бъде лоша.
Виж целия пост
# 19
Ами смятам, че стандартите за съответния клас са за ниво среден ученик. За децата под това ниво има допълнителни консултации и занималня, за децата над средното ниво- различни други форми за допълнителтно обогатяване и развитие. Тези стандарти са предвидили изискванията и нормативите, които всеки учител би следвало да покрие за определения брой часове по дадения предмет. Материалът определено не е за вундеркинти. Пък и пълната шестица е нещо много относително и, за мен, безсмислено, изискване към едно дете.
Средностатитистическото дете също е условно понятие, но доколкото такова съществува това дете учителят би могъл да накара да научи това, което се изисква минимално от него по тези стандарти.
Значи- ако в първи клас се изисква прочит на глас на даден брой думи в минута, решаване на задачи от определен тип, изпълнение и усвояване на даден граматически материал и моето дете без съществени усилия и многочасово учене успява да отговори на това средно изискване- доволна съм от съответния учител. Ако детето ми не ходи с неудоволствие или със страх в часовете- доволна съм от съответния учител.
Ей такива простички изсквания имам аз като майка към това съсловие. Не държа нито на специално отношение, нито на допълнително внимание.
Виж целия пост
# 20
.......... Колкото и децата да са гамени и хулигани, един професионалист би следвало да може да ги озапти.
А добър учител е този, при който децата не смеят да гъкнат, но не защото ги е страх от него, а защото им е интересно. Защото въпросният е успял да ги заинтригува без да им крещи и без да се разхожда като обезумял звяр в клетка пред класа си.
Поне аз така мисля.
Нека Лиляна каже дали съм права, моля.
Тя, доколкото разбрах, е педагог и би следвало да знае най - добре.
Вярно е това, че винаги има начин да овладееш класа, но също е вярно и че с всяка изминала година, нивото на заинтересованост, на успех, на знания, на дисциплина пада. И най-добрите учители, по мои наблюдения, срещат вече трудности с днешните ученици. Причините са много и комплексни.

Що се отнася до диференцираното заплащане, по какъвто начин ми го предлагат сега, и пръста си няма да мръдна за тези допълнителни 20-30лв., та това е подигравка Crossing Arms Има вече организирани протести на синдикално ниво и мислим да се откажем от тези допълнителни придобивки, защото няма смисъл да си усложняваме и без това обтегнатите отношения и нерви.
Виж целия пост
# 21
Лош учител е този, за който е валидно поне едно от тези 3 условия:
- не познава добре материала, който преподава - има достатъчно такива, няма какво да се заблуждаваме. Аз лично познавам учители по английски, които не могат да разбират телевизии на английски... Всяко дете, което е малко по-ученолюбиво, забелязва учителското незнание и въпросният учител вече няма никакъв авторитет
- не умее да предава знанията си - има много хора със солидни знания, но не успяват да ги предадат на другите .. сигурно на всички ви се е случвало да избирате кой ваш познат да ви обясни еди-кое си, според това КАК обяснява, а не КОЛКО знае.
- не е мотивиран да работи - заплатите на учителите не са високи, и много от тях не са мотивирани да си вършат работата.

Не може всички лоши учители да се уволняват по много причини:
- те са връзкари, и докато няма единна система за оценяване на работата им, никой не може да покаже колко са добри или лоши
- няма желаещи да заемат техните позиции (най-видно е това при преподавателите по чужди езици)
и т.н.
Виж целия пост
# 22
.......... Колкото и децата да са гамени и хулигани, един професионалист би следвало да може да ги озапти.

Ааааааааааа така ли ?Значи за гамените и хулиганите оправдание има- за тях трябва добър професионалист  за да ги озаптява. Само че професионалиста не трбва да се казва учител, а   полицай.
Щом ще се стига до озаптяване значи и подхода ще е на звяр в клетка (нещо такова беше споменато по- нагоре).
По тази логика учителя не го бива защото не може да озаптява.
А ако може пак не го бива , защото е груб и крещи.
Ми те теаи гамени  с големи привилегии, моля, за тях професионалисти и то добри.
Е хайде холан.
Виж целия пост
# 23
Бе то за баш гамените и баш- хулиганите че си требе специалист- требе си, ама не педагог, ами от друга специалност...
Виж целия пост
# 24
Съжалявам, че ме разбрахте по този начин. Явно не се изразих като хората.
Исках да кажа, че след като при един учител децата седят кротки, слушат и го гледат в очите, а при следващият вече не слушат, а се смеят, говорят, ами тогава в кого е причината?
И защо тези гамени слушат единият, а на другият даже внимание не му обръщат?
Първият никога не е крещял на децата, никога дори не ги е наказвал, но винаги, когато не знаят им пише двойките. Вторият винаги крещи, но когато ги изпитва гледа да не пише двойки, че и без това го боли главата от тях, та да не му се налага да ги изпитва пак.
Е, в кого е причината?
В гамените или в професионалистите?
Виж целия пост
# 25
Само за протокола - и аз имам диплома за учител.
Но кракът ми не е стъпвал в училище, освен по време на стажовете.
Защото не желая да си тровя нервите, да преживявам и да упреквам себе си, когато някой не знае.
ОБАЧЕ, аз съм наясно със себе си. Знам какво искам да правя и какво НЕ искам да правя.
Така, че - който /като мен/ не желае да озаптява гаменчета, ами ....
Да си решава дали си струва да си къса нервите.
Виж целия пост
# 26
Ами то си е като при родителите- и при тях има добри и не чак толкова. Първите оставят трайна следа в съзнанието на децата, дават трайно отражение върху възпитанието и развитието на личността им, децата ги уважават, което се изразява в пословичното "слушане" и възприемат предадените от тях житейски уроци. При учителите също е така.
Виж целия пост
# 27
За да не се етига до късане на нерви всеки трябва да си знае задълженията и чак тогава да претендира за права.
Ако един ученик си спазва задължението да учи, да е редовен с нужните материали (пергел , линия, молив, четки , боички и там каквото е нужно), на учителя няма да му се налага да измисля какви ли не неща за да е интересен и да племнява учениците с челна стойка например.
Децата може и много да четат и да ровичкат в интернет, но не всичко знаят(особено това, което пише в учебниците)
Така, че спазвайки изискванията да кажем по  български език-прочел е поне част от произведението, което изучават, носи си книгата, носи си тетрадката, носи нещо допълнително за авторът  който изучават (може да е бил и  в библиотека предния ден  Laughing)
значи на учителля няма да му се налага да укротява никого, защото ще има какво да прави с децата.
Но когато каже например-да прочетем еди си кой пасаж от  опълченците на Шипка да речем и насреща миу зейнат  едни физиономии на учудване-за какъв учебен процес да си говорим, аааааааа?
Ами по едно рисуване  ако нямат блок, бои -много ясно ще вилнеят.
Ами по една математика  половината час премятат пергели и триъгълници- е как да си решат здачата без чертеж да речем.
Та нещата са двустранни и за това ли е виновен учителя, че ученикът не си носи тетрадки например.
Нещата започват именно от там -в клас влизат деца  носещи само себе си -какъв специалист трябва да си за да си му интересен.
И както казва Лили границата за това разхождане до училище става все по-ниска (тоест ентусиазирани и с учебници ходят  само в 1 клас защото всички са се подготвяли отдавна за този знаменит момент.
Много жалко но е така.
Виж целия пост
# 28
Haley, много си права. Съгласна съм с теб по всички точки.
 
Виж целия пост
# 29
Под лош учител, разбирам не строгият, а безотговорният и този, който си изкарва яда за собствените си лични проблеми върху децата. Този, който гледа ден да мине друг да дойде, без да влага любов и старание в работата си, да научи децата на нещо.
Виж целия пост
# 30
haley трябва да бъде записана в "червената книга" на изчезващия вид родители. Ако повечето мислят като нея, нещата няма да са чак толкова трагични.
С това не искам да обидя никой от тук четящите. Съдя по практиката си на учител и с родителите, с които се срещам. Убедила съм се, че нещата идват в по-голямата си част от семейството.
Почти е невъзможно да си вършим работата при такива обстоятелства, каквито е изредила haley.
Още малко ще се помъча да намеря правилния път и се отказвам от любимата ми професия.
Виж целия пост
# 31
Лош учител означава или че не си знае добре предмета, или че го знае, но не умее да го преподава, в което се включва недоброто отношение към децата. Т.е. или педагогически, или научно да е слаб.
Виж целия пост
# 32
За мен добрият учител е този, който държи на предмета си,интересува се от това, какво ще научат и са научили децата и най-вече да се отнася с уважение към учениците си.Има такива преподаватели, но са твърде малко за съжаление.Проблемът не е само в учениците.Ако един учител се отнася с учениците като равни, изслушва и взема предвид и тяхното мнение(когато е правилно разбира се) а не се стреми да се доказва колко е велик, а те колко са прости и невъзпитани и т.н не би имал проблем с дисциплината, и би могъл спокойно да преподава учебния материал.
По този повод в съзнанието ми е останал един спомен от детските години.Едно момче,от отбора, в който  тренирах разказва на треньорката какви номера правели на учителите.
Тя:Не мога да разбера как може да се държите така
Той:С вас не бих си помислил да се държа така
Тя:Защо?
Той:Защото вас ви уважавам
Тя:А защо мен ме уважаваш , а тях не?
Той:Защото и вие ме уважавате.
Виж целия пост
# 33
Само да вметна, че аз и всичките ми познати от моето поколение, сме били кротки и хрисими в час, дори и да не ни е била много интересна материята, защото вкъщи, нашите родители са ни промили добре мозъците, че ТРЯБВА ДА УВАЖАВАМЕ УЧИТЕЛИТЕ СИ, ЧЕ НЕ МОЖЕ ДА ИМ КРЕЩИМ И ДА ГИ НАГРУБЯВАМЕ, ЧЕ Е НЕДОПУСТИМО ДА СЕ ДЪРЖИМ НЕПРИСТОЙНО И Е НАШЕ ЗАДЪЛЖЕНИЕ ДА СИ УЧИМ УРОЦИТЕ, БИЛИ ТЕ ПО ЛЮБИМИ ПРЕДМЕТИ ИЛИ ПО НЕЛЮБИМИ. Ако сме имали затруднения по даден предмет сме искали консултация с преподавателя или сме ходили на частни уроци, без за това да бъдат винени учителите в училище - те преподават на 20-30 деца едновременно и не може да имат индивидуален подход по време на час. Затова е училище, а не частно образование с частни преподаватели /едно време така са обучавани деца от най-заможните семейства/. Лоши учители няма - има глупави деца и родители, които очакват в главите на  техните любимци да бъде налято знанието. Също така родители, които не са си възпитали децата и не са им обяснили, че трябва да слушат и внимават в час, а не да пушат в тоалетните. Не съм учителка, но им влизам на хората в положението, защото познавам много родители.
Виж целия пост
# 34
И аз не съм била учителка, но съм преподавала във ВУЗ. Все пак имам поглед и от обратната страна на барикадата. Смятам, че и двата "лагера" си имат принос във войната между обучавани и обучаващи. Разбира се дете, което никога не е било възпитавано да се държи прилично, на което не е бивало обръщано внимание и чийто интерес към ученето /най- общо/ не е бил запален още от най- ранна детска възраст, трудно би било обучено. Но чак толкова крайно невъзпитани и кофти ученици са рядкост все пак. Средностатистическия човек общо взето се интересува от образованието и възпитанието на децата си.
Факт е, че едно и също дете не се държи по еднакъв начин с различните учители и това се дължи именно на разликата между тези учители.
Както са различни децата и техните родители, така и между учителите съществуват доста големи различия. Някои наистина едва издържат да свършат часовете, не вземат дори задължителния материал, лично съм виждала как се държат адски неадекватно /и замеряне с тебешири и удряне по главата с триъгълника за това, че ученикът не се досеща за отговора на задачата и наядена до козирката с чесън учителка, до която не можеш да се доближиш, пък трябва да одидеш до дъската и истерии и т.н./. Има и такива, които са коренната им противоположност. Аз лично имах такива литератори. Когато се готвех за кандидатстване в СУ не съм стъпила на частен урок или курсове нито по литература, нито по история и успях още "на първо четене" да вляза в желаната от мен специалност. Значи тези хора са си свършили работата също "за отличен". Докато, напр., учителите ми по английски бих оценила спокойно с един "Слаб".
Виж целия пост
# 35
 Лили, благодаря ти   bouquet.
Но мисля, че не трябва да има червена книга за такива родители, а червена книга за родители нехаещи за децата си, но нали червена книга не в смисъла който познаваме. Просто ми се иска да намаляват безотговорните родители.
Ти казваш :Почти е невъзможно да си вършим работата при такива обстоятелства, каквито е изредила haley.
 А аз мисля, че само това са единствените обстоятелства  при които трябва да си вършите работата и чак тогава да ви търсят кусурите.
Да в родителите е причината .Все повече родителството се свежда до ядене и обличане  и общуване чрез бележки............но на тях рядко(или въобще не) пише  купете ми гланцово блокче за час по рисуване.
За съжаление...........
Виж целия пост
# 36
.......... Колкото и децата да са гамени и хулигани, един професионалист би следвало да може да ги озапти.

Ааааааааааа така ли ?Значи за гамените и хулиганите оправдание има- за тях трябва добър професионалист  за да ги озаптява. Само че професионалиста не трбва да се казва учител, а   полицай.
Щом ще се стига до озаптяване значи и подхода ще е на звяр в клетка (нещо такова беше споменато по- нагоре).
По тази логика учителя не го бива защото не може да озаптява.
А ако може пак не го бива , защото е груб и крещи.
Ми те теаи гамени  с големи привилегии, моля, за тях професионалисти и то добри.
Е хайде холан.
  Hug Hug Hug Те тоава най-ми хареса!!!!! hahaha Joy Joy Joy
.Исках да кажа, че след като при един учител децата седят кротки, слушат и го гледат в очите, а при следващият вече не слушат, а се смеят, говорят, ами тогава в кого е причината?
  А не ти ли е идвало на ум,че точно този , при когото децата стоят мирни и кротки и го гледат в очите е ЛОШИЯ учител?!?! А там където се смеят и бърборят е ГОТИНИЯ,ДОБРИЯ,ЛЮБИМИЯ.Кеф - правиш си каквото искаш. Mr. Green И КОЛКО готини родители пишат извинителни бележки на отрочетата си ,а след това учителя лош и не ги научил на нищо.Ама тия бунаци в у-ще как лесно се връзват на лъжите на ученици и родителите им и извиняват поведение нетърпящо примирение от чиято и да е страна.
                Е,увлякох се ама темичката е такава  Embarassed ИСКАМ да питам едно нещо : Като КАК  и КОЙ  ще постави определението ДОБЪР  или ЛОШ при липсата ,на каквито и да е точни и ясни критерии за оценка.Това ,което предлага министерството си е направо смешно  Joy Но я ми отговорете ,моля, на горното въпросче просто ми е интересно как мислите .  bouquet
Виж целия пост
# 37
    Здравейте!!!Онзи ден бях в НДКто на дискусия на тема "Да защитим българското семейство"или нещо подобно...Та там госпожа Христова,парламентарен предсавител на НДСВ,разясняваше проектозакони които беше вече внесла,до колкото разбрах в НС...Е в тези закони се наблягаше на това че жената-майка трябва да работи...Ми как тгогава ще избегнем бележките,се питам аз?!Та мен по цял ден като ме няма,как ще смогвам да контролирам децата си?!Обясниха ми че така било и на запад,но аз се питам защои ни е?!Ето аз имам три деца,и с удоволствие бих си ги гледала в къщи...Но работя.Да ви обяснявам ли защо?!
   Та тук и сега,се извинявам на учителките на моите деца,ако някога не съм успяла да насмогна да купя за следващият ден гланцово блокче,но в 8вечерта просто всичко около нас е затворено!Просто държанието на децата е следствие,от цялата идиотщина около нас...Това е!!!
Виж целия пост
# 38
ТИ искаш да кажеш, че всички учители са добри ли? Как така да няма добри и лоши учители? Много е нереалистично и наивно такова схващане  Crazy

А пък това дали майката работи или не - какво общо има с добрите и лоши учители  newsm78
Виж целия пост
# 39
  А не ти ли е идвало на ум,че точно този , при когото децата стоят мирни и кротки и го гледат в очите е ЛОШИЯ учител?!?! А там където се смеят и бърборят е ГОТИНИЯ,ДОБРИЯ,ЛЮБИМИЯ.Кеф - правиш си каквото искаш.


Точно така е  Hug.
Абсолютно си права.Гледайки от гледната точка на ученика , а до голяма степен и на родителя.
Лошият учител си върши работата, държи на дисциплината за да си върши работата, изисква нужните материали за часа  пак за да си върши работата, когато някой нещо не носи (това му спъва работата и е напълно нормално да се ядоса, раздразни или както искате го наречете) когато това неносене е и системно той направо става груб , вика родителите в училище (за да сигнализира за пропуските, след което го понасят по града  , по квартала ,по училището, че .......дъра, дъра (тук се сетете коя псувня се употребява).
Да този учител е лош, но аз за детето си искам такъв лош учител.И ако аз съм си свършила работата у дома и не съм загубила връзка с детето си и не казвам, че тая е луда защото те кара да пишеш домашно или е тъпа защото не знае , че децата днес са по -различни, или че е .........то тази лоша учителка ще е ЛЮБИМАТА  учителка .Само че това ще го осъзнае детето, а съответно и родителя но след 10 год, защото ако  ти зидаря зида тук и сега, и пред очите ти расте къща, то учителя зида тук и сега , но строежа ще го видиш по-късно.
Да любимия , готиния , добрия учител е този при когото си правиш каквото си искаш, говориш си за теми, по които не си говориш вкъщи, но не се усещаш дори как този учителл те използва за да коментираш в неговия час колегите му (сега си давам сметка, че не  сме и били толкова мили на др.Х, та си е говорила така с нас, а е искала да е в час за всичко , което се случва в др. класни стаи).

Та тук и сега,се извинявам на учителките на моите деца,ако някога не съм успяла да насмогна да купя за следващият ден гланцово блокче,но в 8вечерта просто всичко около нас е затворено!Просто държанието на децата е следствие,от цялата идиотщина около нас...Това е!!!

Миличка Червена Шапчице, нали се сещаш, че ако сме в нормална държава и  всичко си работи както трябва  Кумчо Вълчо (разбирай  социалните) ще почука на твоята врата и ще попита козленцата (разбирай дечицата) сами ли са или са оставени на някой. какво ще последва ако са сами ( #2gunfire ще те гръмнат от упор, ще ти  вземат децата  пък ти си работи ако искаш и до 10 часа)
Какво ще последва ако са оставени на някой(ще го проучат до 9 коляно кой е , какъв е , годен ли е да се грижи за децата и т,н.)
Това в случай, че сме нормална държава.
В нашия случай, не се съмнявам, че трябва да се работи за да се гледат деца трябват мнооого пари.Не се съмнявам , че се грижиш за децата си (да си жива и здрава  поздравявам те за смелостта да имаш 3 ). Сигурно не стоят сами, сигурно ги глрда някой пшоне до 9 докато се прибереш, но сигурно  след училище още работят  магазините и тези деца с този който ги прдружава се разхождат или  минават покрай книжарница.
Значи гланцовото блокче ще го купи този , който е с децата , разбира се ако ти си му поръчала.
Нали примера с блокчето го взехме ей така, но с него исках да кажа, че който иска намира начин, а който не иска намира оправдание.
Затова се налага да се пишат извинителни бележки за глупави неща и държанието на децата  следва от глупавите неща.
Конфликтите в училище много често започват от такива дребни  пречки да върви нормален учебен процес.От там започва да куца дисциплината, от там назряват диалози не добри, от там  се стига до случаи показвани по телевизията.
Виж целия пост
# 40
.
Виж целия пост
# 41
Жабке, одеве прочетох какво беше написла, но нямах време да отговарям.Сега влизам да напиша и гледам само една точка на твоя пост.
Но въпреки това ще ти кажа. Подскажи на учителката, че на детето му е скучничко , защото просто е много любознателно и дома чете и учи повече и е напред с някои неща.
Та в този смисъл за да не пречи на останалите например я помоли тя да те насочи (а може и ти да си знаеш, но я погъделичкай) какъв сборник с по-трудни , логически или задачи от кенгуру , да купиш за да може да решава докато другите се борят с учебника.
По четене нека си носи книжка от вкъщи (ако тя не му даде, дай му ти какво да прочете и да запише -автор , интересен момент, герои)
По музика-нека носи книжка за оцветяване (музикални инструменти например, или носии от различни краища и народи)или нека покаже , че може да танцува .
Да ще кажете сега да бе да , сега ще ида да купя и още един куп допълнителни неща.Ами да ще кажа аз - щом гледаш умно, ителигентно дете  така ще е -да е живо и здраво.
Виж целия пост
# 42
А не ти ли е идвало на ум,че точно този , при когото децата стоят мирни и кротки и го гледат в очите е ЛОШИЯ учител?!?! А там където се смеят и бърборят е ГОТИНИЯ,ДОБРИЯ,ЛЮБИМИЯ.Кеф - правиш си каквото искаш.


Точно така е  Hug.
Абсолютно си права.Гледайки от гледната точка на ученика , а до голяма степен и на родителя.
Лошият учител си върши работата, държи на дисциплината за да си върши работата, изисква нужните материали за часа  пак за да си върши работата, когато някой нещо не носи (това му спъва работата и е напълно нормално да се ядоса, раздразни или както искате го наречете) когато това неносене е и системно той направо става груб , вика родителите в училище (за да сигнализира за пропуските, след което го понасят по града  , по квартала ,по училището, че .......дъра, дъра (тук се сетете коя псувня се употребява).
Да този учител е лош, но аз за детето си искам такъв лош учител.И ако аз съм си свършила работата у дома и не съм загубила връзка с детето си и не казвам, че тая е луда защото те кара да пишеш домашно или е тъпа защото не знае , че децата днес са по -различни, или че е .........то тази лоша учителка ще е ЛЮБИМАТА  учителка .Само че това ще го осъзнае детето, а съответно и родителя но след 10 год, защото ако  ти зидаря зида тук и сега, и пред очите ти расте къща, то учителя зида тук и сега , но строежа ще го видиш по-късно.
Да любимия , готиния , добрия учител е този при когото си правиш каквото си искаш, говориш си за теми, по които не си говориш вкъщи, но не се усещаш дори как този учителл те използва за да коментираш в неговия час колегите му (сега си давам сметка, че не  сме и били толкова мили на др.Х, та си е говорила така с нас, а е искала да е в час за всичко , което се случва в др. класни стаи).

Та тук и сега,се извинявам на учителките на моите деца,ако някога не съм успяла да насмогна да купя за следващият ден гланцово блокче,но в 8вечерта просто всичко около нас е затворено!Просто държанието на децата е следствие,от цялата идиотщина около нас...Това е!!!

Миличка Червена Шапчице, нали се сещаш, че ако сме в нормална държава и  всичко си работи както трябва  Кумчо Вълчо (разбирай  социалните) ще почука на твоята врата и ще попита козленцата (разбирай дечицата) сами ли са или са оставени на някой. какво ще последва ако са сами ( #2gunfire ще те гръмнат от упор, ще ти  вземат децата  пък ти си работи ако искаш и до 10 часа)
Какво ще последва ако са оставени на някой(ще го проучат до 9 коляно кой е , какъв е , годен ли е да се грижи за децата и т,н.)
Това в случай, че сме нормална държава.
В нашия случай, не се съмнявам, че трябва да се работи за да се гледат деца трябват мнооого пари.Не се съмнявам , че се грижиш за децата си (да си жива и здрава  поздравявам те за смелостта да имаш 3 ). Сигурно не стоят сами, сигурно ги глрда някой пшоне до 9 докато се прибереш, но сигурно  след училище още работят  магазините и тези деца с този който ги прдружава се разхождат или  минават покрай книжарница.
Значи гланцовото блокче ще го купи този , който е с децата , разбира се ако ти си му поръчала.
Нали примера с блокчето го взехме ей така, но с него исках да кажа, че който иска намира начин, а който не иска намира оправдание.
Затова се налага да се пишат извинителни бележки за глупави неща и държанието на децата  следва от глупавите неща.
Конфликтите в училище много често започват от такива дребни  пречки да върви нормален учебен процес.От там започва да куца дисциплината, от там назряват диалози не добри, от там  се стига до случаи показвани по телевизията.

Haley, пак си ми взела думите от устата. Разбира се, че е така и разбира се, че всеки отговорен родител мисли точно така!
А пък нека децата на уважаемата Дидия да учат точно при такива "добри" и "лоши" учители!
Пожелавам й го!
Виж целия пост
# 43
Танич, много ти благодаря за похвалните думи към моите разсъждения и разбирания по темата.  bouquet
Учудва ме обаче фактът, че темата не буди голям интерес.
Виж целия пост
# 44

Учудва ме обаче фактът, че темата не буди голям интерес.

Може би защото вече много сме ги дъвкали тези учители, а и някои не смеят да се изкажат.
А и Червената шапчица все такива теми пуска и с тях съм я запомнила. Това няма лошо, но на някой може би вече сме досадили.
Виж целия пост
# 45
   Халей,не се засягай,писах го само примерно...Естественно,че за да родя три деца,аз обожавам децата,и правя всичко възможно те да са добре гледани,възпитани,облечени,научили ипр.и пр.Просто това дори ми се превръща в мания,по някога.Исках просто да кажа,че и на родителите не им е лесно.И много ме е яд че държавата ни,с нищо не се опитва да ги улесни.
   Това за добрият и лошият учител,е ясно.И аз някога съм учила,и то все в училищаааа...Мисълта ми беше,че самото завъртане на тази фраза в ефира,само по себе си е пагубно за нашето образование,и за уважението към институцията училище.Факта че се допускат лоши учители,да учат децата ни...
Виж целия пост
# 46
Това няма лошо, но на някой може би вече сме досадили.

   И в това няма нищо лошо!!!То идеята на моите теми е точно тази,хората да се замислят,да погледнат на нещата и от друг ъгъл...А и защо не да ви подкрепят сега когато имате нужда от това?!Нали и вие ще стачкувате?!Винаги е друго да дойде от вън!
Виж целия пост
# 47
ОООООО не в никакъв случай не съм се засегнала. А се надявам, че и ти не си се обидила.нямам за цел да се обиждаме. напротив много ми хареса темата , много ми харесват разсъжденията, пак те поздравявам за 3 те дечица.
Слоцни са нещата мноооого са сложни.
Може би Лили е права, че подобни теми са дъвкани много, но за съжаление  с писане тук не променяме нищо.
Всеки е избрал как да живее и възпитава децата си. Аз харесвам моя начин, харесвам разбиранията си, смятам, че са правилни и са подчинени на ония неписани закони за дисциплина , отговорност и правила, които всеки трябва да спазва.
Опитваме се да живеем достойно, да дадем такъв пример и на децата си .Дано успяваме.
Виж целия пост
# 48
Зависи от ценностите, мирогледа, културата и възпитанието на детето като цяло, респективно на родителя, за да може да се каже кой учител какъв е! Защото за едни е лош, а за други добър!
Виж целия пост
# 49
За мен лош учител е човек, който учи децата, а не ги обича. Не и в онзи смисъл. Децата са с изключително развити силни антени за възприемчивост кой е тяхната душевност и кой отдавна е остарял (нямам предвид годините). Строгият не е равен на лош. И аз съм строга със сина си, когато се налага, но не съм лоша. Имала съм строги и страхотни учители, които съм боготворяла. Имала съм и уж супер ларж, но без душевност. Не знам, не мога да го обясня, усеща се някакси, не се учи по педагогика, не се култивира, не се шлайфа. Или го имаш в сърцето си или не. Останалото обучение по науката за мен е на заден план, макар и не маловажен, разбира се.
Виж целия пост
# 50
Всичко за мен трябва да се пречупи през призмата на децата ни....Един учител за нас, възрастните, може да е супер, може да е многознаещ, да сме доволни,че точно ТОЙ се е паднал на детето ни....Но детето да нее на същото мнение...Понякога мненията на родители и деца се препокриват...

За мен добър учител е онзи учител,който е влязъл под кожата на децата си в най-добрия смисъл на думата....Онзи учител, на който можеш да му изпееш с цяло гърло песента за учителката на Росица Кирилова....Онзи учител, който искаш да си го вземеш за вкъщи, онзи учител, който има човещина в себе си.....Онзи учител, който и дори като ти напише двойката, ти се иска да го разцелуваш......Добрият учител е учителят със сърце......

Много още имам да пиша,но тръгваме на екскурзия с любимата ни учителка след 40 мин...Снощи на изпращането цял клас плакаха, заедно с родителите и никой не криеше сълзите си.....Защо тази госпожа не може да изкара децата ни до 12 клас??????

Виж целия пост
# 51
Мисля, че първо трябва да се дефинира какво е добър учител.

Добър учител - обича децата, успява да заинтригува аудиторията, да преподаде материала, така че всички да слушат с интерес. Да усеща, кога ги отегчава и да разведрява за кратко атмосферата. Да изисква, но и да намери начин да мотивира учениците да са винаги подготвени по неговият предмет. Да е мъдър и да не издребнява излишно.

Лош учител - този, който не отговаря на горните критерии.
Виж целия пост
# 52
че всеки отговорен родител мисли точно така!
А пък нека децата на уважаемата Дидия да учат точно при такива "добри" и "лоши" учители!
Пожелавам й го!
  Скъпа , tanich , децата на Дидия  са учили при достатъчно добри учители след като едното е завършило право , а другото режисура и за щастие се реализират като едни умни и уравновесени млади хора.
               Самата Дидия , за разлика от доста пишещи тук, е имала време и за блокчетата /гланцови/ и за доста други неща посветени на децата и ,а сега и на четирите и внучета.За разлика от някой други нейните деца и внуци НЕ СТОЯТ  от 7 до 19 часа в ясли и детски градини въпреки,че всички са ходили редовно в тези ДЗ.Сещаш ли се , че след прибирането им от ДГ не попадат веднага в леглата и не са веднага пред Тв-то.
               Тук обаче въпроса НЕ Е къде учат моите или твоите деца А КАКВО Е ДОБЪР ИЛИ ЛОШ УЧИТЕЛ   Mr. Green.Става дума НЕ за г-н Х или за г-жа Х учител на детето Y , а за професията учител и за точни и ясни критерии за определяне на тези понятия "добър" и "лош" в конкретния случай. Много лесно е да кажеш кой е добър компютърен специалист,но доста по-трудно да определиш същото за учителя.Общите приказки тук не вършат работа и ако малко си в час ще разбереш , че е трудно да се определят конкретни критерии,такива , които да се оспорват трудно и да са точен показател за работата на този учител.Това,че едно дете не отбира от математика НЕ значи,че учителя НЕ Е  добър специалист. Не ми се иска да спамя темата,но така се получава,за което се извинявам.
                И за отговорните родители - защо пишат извинителните бележки на децата си в училище или темите за домашно.Е, аз не съм била ОТГОВОРЕН родител , ако с това се изчерпва съдържанието на това определение.И винаги съм знаела с какви дрехи детето ми е отишло на ДГ,за разлика от други ОТГОВОРНИ родители,които не си познават якето ,с което са довели сутринта детето си ,да не говоря,че не знаят и имената на учителите , към които са насочени претенциите им. Mr. Green
               
Виж целия пост
# 53
че всеки отговорен родител мисли точно така!
...                И за отговорните родители - защо пишат извинителните бележки на децата си в училище или темите за домашно.Е, аз не съм била ОТГОВОРЕН родител , ако с това се изчерпва съдържанието на това определение.И винаги съм знаела с какви дрехи детето ми е отишло на ДГ,за разлика от други ОТГОВОРНИ родители,които не си познават якето ,с което са довели сутринта детето си ,да не говоря,че не знаят и имената на учителите , към които са насочени претенциите им. Mr. Green
               

Никога моите родители не са ми писали домашните, също така не са се занимавали кой- знае колко с учебния материал и пак завърших и пак ме приеха във ВУЗ и пак получих добро образование. С детето си процедирам сега така /първи клас е/- възлагам за деня 2-3 задачи по БЕЛ и 10 задачи по математика, една глава от книжката за прочи и когато се прибера от работа проверявам. Ако всичко е наред- излиза се по игри отново /предполага се, че и през деня е излизал, след като си е написал/. Не се каня да му вися на главата и да му пиша домашните. Това нанася повече вреди, отколкото ползи.
Родителят следва да научи децата първо на самостоятелност и уважение към околните, а на следващо място да четата и пишат.
И учителят и родителят може да са повече или по- малко добри или лоши, като всички други хора.
Виж целия пост
# 54
Лошият учител ПРЕПОДАВА само и единствено материала си.

Не мога да не се включа. Препатих си от една учителка в детската градина.Тя преподаваше добре, но не можеше да работи с деца, явно защото се оказа "стара мома".То лошо няма, но постоянно се сърдеше на детето!Ама наистина! Joy И не му говореше. В частен разговор със нея, се оказа, че детето я е обидило и тя затова не му говори, пречело , говорело, не слушало и т.н. Аз я попитах за 5год. учене по педагогика не са ли им казали как да работят с такива деца???  И възможно ли е да се сърдиш на 3год.дете? Детето стигна до там, че съвсем "психяса"от нея.Какво ли не опитахме.......................

Сменихме градината и отидохме направо в училище.Там госпожата се оказа ВЪЛШЕБНИЦА!!!!Бяхме и споделили проблема си, а и детето ни беше още малко, но ..................
Така го омая детето, че не разбрах как  буйния му нрав го впрегна във книжки и рисунки. Тя наистина е роден педагог.Тази професия не е за всеки.
За съжаление аз вече знам какво означава ДОБЪР и ЛОШ учител - те не се учат, просто се раждат такива, това е призвание.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия