Хиперактивност,нова учебна година- за късмет на всички!

  • 14 758
  • 159
# 30
 mimmy ,това го има и при нас.Диагнозата ни е хиперактивност с дефицит на концентрация.Ресурсната каза,че след третия час много трудно работи с дъщеря ми,защото тя вече съвсем не може да се съсредоточи.Също така много зависи и в какво настроение се намира.Например ,ако и предстои нещо хубаво/по празниците често организират дискотека в училище/,мислите и са все там ,а не в учебния материал.В момента дефицита на внимание ни е дори по-големия проблем.
За четенето казах вече,чете много бързо,наследила го е от мен bowuu,бях все на първо място по бързо и гладко четене в училище. GrinningИ с говора сме много напред.Не млъква.Малката е същата.Може и наследствено да е.Ние с баща и сме много бъбриви. Mr. GreenКакто каза преди време една съседка на свеки "До ония ден ревяхте,че не може да говори,сега и се карате да мълчи".Виж за оценките не мога да се похваля като вас. Wink
Виж целия пост
# 31
Eis въобще не досаждаш. Мисля, че за всички е полезно да знаем. По-скоро аз досаждам. Simple Smile
Момичета, казвайте как стои въпроса с ресурсните учители?
     Mari_anka, ние сме от днес в масова ДГ. Миналата седмица бяхме на комисия в Ресурсния център и комисията ни отпусна ресурсни учители: логопед и психолог, които ще посещават ДГ и ще й помагат. Дъщеря ми също е  с диагноза Хиперактивност с дефицит на вниманието. Все още не мога да ти кажа как точно ще работят с нея ресурсните учители, защото днес ни е първият ден в ДГ. Но когато започнат да я посещават ще пиша по-подробно инфо.
     Необходимите документи за явяването пред комисията в РЦ са:
 Молба от родителите до РЦ, Копие от Акт за раждане, Копие от Епикризи, всички изследвания и Амбулаторни листи от специалисти, Психолого-педагогическа характеристика от логопеда/педагога/ от ДГ, която е посещавало последно детето, протокол от ЛКК или ТЕЛК, ако детето е представяно пред съответните комисии, Психологично изследване извършено от правоспособен психолог, Тетрадки, рисунки и други материали на детото.
      Това е от мен, надявам се да съм била полезна. Hug
Виж целия пост
# 32
Ох и на мен все този първи клас ми е в главата...А е още на 4 и половина. Но просто не мога да си го представя милия да седи по 30 мин. ,без да става.  Имаме някакъв напредък с говора, но още е много далеч от връстниците си. Надявам се , че ще си навакса и че няма да възникнат разни други порблеми с четенето и писането. Той познава всички букви от почти година, произнася ги правилно почти всички, но в думи изобщо не му се  получават правилно. Въпроси изобщо не задава. Засега се радваме на прости изречения от по 3 думи.На миналия празник за 8-ми март, само той не каза стихче или песничка. Дано тази година да ме зарадва.
 Иначе като идваха в градината логопед и психолог от Ресурсния център в Бургас, казаха, че според тях ще си проговори детето и че само заради проблема с говора едва ли ще отпуснат ресурсен учител. А от проблема с говора идва и хиперактивността...Но в градината минава някак си. А в училище....?

Айде много успехи на всички дечица през новата учебна година  bouquet Hug  bouquet
Дано всички се похвалим с по нещо!!!
Виж целия пост
# 33
 Jeni_Madj  ,буквите си ги знаехме и ние,но трудно сливаше буквите в срички и сричките в думи.
Но не се плаши,това,че моята имаше проблем с писане и четене,не означава ,че и при вас ще е така. Hug
Виж целия пост
# 34
Ох и на мен все този първи клас ми е в главата...А е още на 4 и половина. Но просто не мога да си го представя милия да седи по 30 мин. ,без да става.  Имаме някакъв напредък с говора, но още е много далеч от връстниците си. Надявам се , че ще си навакса и че няма да възникнат разни други порблеми с четенето и писането. Той познава всички букви от почти година, произнася ги правилно почти всички, но в думи изобщо не му се  получават правилно. Въпроси изобщо не задава. Засега се радваме на прости изречения от по 3 думи.На миналия празник за 8-ми март, само той не каза стихче или песничка. Дано тази година да ме зарадва.
 Иначе като идваха в градината логопед и психолог от Ресурсния център в Бургас, казаха, че според тях ще си проговори детето и че само заради проблема с говора едва ли ще отпуснат ресурсен учител. А от проблема с говора идва и хиперактивността...Но в градината минава някак си. А в училище....?

Айде много успехи на всички дечица през новата учебна година  bouquet Hug  bouquet
Дано всички се похвалим с по нещо!!!
       Jeni_Magj, поздравявам ви за това, че познавате всички букви. Как го постигнахте, дай ни някакъв съвет. Моята сладурана не ги познава, но с говора имаме известен напредък, пее ми песнички, но само на мен, но въпроси също не ми задава. Според мен ХА, също идва от проблема с говора и най-вече от това дали е разбрала какво я питат.
Виж целия пост
# 35
не се притеснявайте, че не познават буквите. Маят отличник не научи даже собствената си буквичка, преди да започне първи клас. А се научи да чете първи.
Нямаме поставена официална диагноза, защото компенсира с интелигентност и е в състояние да се измъкне от всеки въпрос и проблем.
Всички учители казват, че е много интелигентен и много разсеян. Няма самоконтрол и задръжки, а е вече на 13.

Eis, и моето се разконцентрира от най-дребното нещо. А за отличният успех - 5,22 е. Ама миналата година беше 4,5, та сме отличници. Иначе  - оценките му варират от 2 до 6 по всеки предмет.

ПП. За 4 години в детската градина научи 1 песничка. Отказваше да участва в тържества, щото били тъпи.....
Виж целия пост
# 36
Моята Мария научи буквите на 4г. Сама прояви интерес, Аз мога да дам една идея. Купих и един плакат (така ще го нарека) от книжарницата с цялата азбука. Под всяка буквичка има нарисуван предмет, чието наименование отговаря на буквата. Например "А" като автомобил и т.н. На Мими и беше много забавно. И до днес буквите са и някаква мания. Confused Непрекъснато пита какво пише тук или там, където зърне надпис. Спестява си въпроса така "Тук пише?", сочи с пръст и ме гледа в очите. Аз обаче питам "Е, хубава работа сега, как трябва да се зададе въпроса?". И тя веднага се поправя "Мамо какво пише там?". И така. Числата също разпознава, но определено не я влекат. Close
Виж целия пост
# 37
Mari Anka, Eis, много внимателно прочетох всичко написано.Не мога да не попитам Еис,до каква степен твоето детенце водеше диалог и правеше ли го на 6 години и половина.Аз я отложих войта от първи клас и сега е с по-малката гпура в детската градина,които са в предучилищна.Направо съм  smile3515 newsm61 как ще я караме,защото новите деца хич не и харесват.Напоследък навсичкото отгоре си е наумила,че като иска нещо да и се купи,а аз откажа-започва истинско smile3511 живо дране с писъци-мамооо искаааааааам!Истинско Mr. GreenНаправо ми се е качила на главата,обаче днес съм много горда с нея,защото е издържала цели 30 мин. с логопедката съсредоточена работа smile3501
Искам да попитам какво правите в такива случаи-без потупването,щото вече не знам newsm78 как да я убедя,че така не става.Засега чао-ще Ви пиша утре.Благодаря Ви за куража Two Hearts newsm51 Two Hearts newsm46
Виж целия пост
# 38
И аз да споделя своите притеснения.  Confused Дъщеря ми е с хиперактивност и дефицит на внимание. От самото начало ходи в масова детска градина и съответно от самото начало не срещам никакво разбиране от страна на едната учителка. Много разговори проведохме с нея, но нямаше смисъл, пък ефект още по-малко. Детето трудно заспива на обяд, понякога въобще и не заспива. Това се оказа проблем за въпросната учителка. Оказа се, че тя бие на обяд дъщеря ми и детето плачейки заспива. След разговор с нея вече не я бие, но сега я заплашва с това, че ако не заспи веднага ще и пусне Слави Трифонов. Моята Мими има неистов страх от него, защо - идея нямам. Един ден учителката е пуснала вместо детски песни, диск на Слави и така е разбрала за страха. От тогава детето не позволява никой да се докосне до касетофон. Започват писъци и викове "Не Слави". С тази фраза се събужда и сутрин. Confused Децата, слушайки учителката, са се научили да я манипулират по същи начин. Въпреки не знам вече кой по ред разговор с учителката, тя продължава да се държи по същия начин. Мисля да пусна жалба срещу нея, че ми се къса сърцето, когато виждам как убива желанието на Мими да ходи на градинка. А с такова желание го правеше... Тази година ще е в 3-та група. Но от сега се притеснявам за училище. Имаме 2г. до навършване на училищна възраст. Дали ще успее да навакса говорно...? Ей такива мисли ме тормозят.
Благодаря за прекрасната тема!  bouquet Точно от такава имахме нужда.

mari_anka  как така се държи по същия начин учителката? Това да не 1977г. Мнооого  ме дразнят такива,които си мислят,че командват парада а и това сие чист психологически тормоз върху детето.Направо лудвам като срещна такива.Само със жалба няма да стане,ще я потулят някаде.С тия изхода е само един да си знаеш правата,имаш такива колкото абсурдно да ти звучи това.Имам двама познати адвокати,който поне ще ме консултират за по една почерка по твоя казус така,че ако иамш някой по-конкретно питане давай.Ама то и мене ме касае и твоя проблем след 2 години също.
Виж целия пост
# 39
Мили майчета,пожелавам на всички вас и вашите дечица да случат на разбрани преподаватели и добри другарчета! Hug
Ние сме изминали трудния път и тази година ще бъдем в 11 клас на индивидуално обучение но стигнах до извода че има учители и учители И хора и хора! Моята малка-голяма принцеса е много тихо и послушно дете, но колкото и да учи не става. Sad

Борете се за децата си и отстоявайте правата им!
Виж целия пост
# 40
Мари-Анка,аз писах,но забравих  Embarassedизвинете за правописа,обаче съм зян с очите.Та така чета за тормоза върху детето и искам да #Cussing out #2gunfire smile3512Според мен,най-доброто което можеш да направиш е да преместиш детето в друга градина и то максимално скоро.Преди това обаче обиколи градините,виж къде могат да я приемат,разговаряй с учителите,а защо не и с познати за впечатление и си плюйте на петите.Детенцето ти няма смисъл да търпи подобно отношение,дори и затова,че де;ата са най-жестоки към нашите деца,а когато виждат,че и учителката го прави,направо SickМахай детето оттам по-най бързият начин,знам,че това ще е трудно но ти трябва да се справиш и знам че детето ще е по-добре на друго място.Преместването няма да се отрази по никакъв начин на успеха ти с ресурсния център,когато направиш преместването само трябва официално да ги уведомиш,и така.Бягайте,осигури някакво спокойствие,дори минимално на детето.АУ,направо съм бясна.След преместването можеш да пуснеш оплакване към местния инспекторат,но това както прецениш сама.Каквото и да решиш ние те подкрепяме HugОбаче  Praynig премести детето!!!
Виж целия пост
# 41
Mari Anka, Eis, много внимателно прочетох всичко написано.Не мога да не попитам Еис,до каква степен твоето детенце водеше диалог и правеше ли го на 6 години и половина.Аз я отложих войта от първи клас и сега е с по-малката гпура в детската градина,които са в предучилищна.Направо съм  smile3515 newsm61 как ще я караме,защото новите деца хич не и харесват.
Ами ние повторихме два пъти предучилищна в детската градина,но нямахме проблеми с другата група.Абе изобщо с деца не сме имали проблеми,нито в градината,нито в училище.На 6 и половина тя водеше диалог,но по това време работехме за сливането на букви в срички,за писането и не можеше да изговаря някой съгласни-ч,ц,р...
Също така не беше готова за училище,защото просто не можеше да издържи 4-5 учебни часа,седнала на чина.Аз вече писах ,имахме си големи неприятности в първи клас с това.
Виж целия пост
# 42
изтрито
Виж целия пост
# 43
Eis, аз го прочетох, можеш да триеш. Mr. Green
oddy, не искам да местя Мими в нова градина, защото децата са свикнали с нея и тя с тях. Израстнала е с тях от бебе. Приемат я съвсем нормално, даже с желание я включват в игрите си. Тази учителка няма подход не само към дъщеря ми, но и към всички деца. Както казва нашата психоложка "Поведението и се отразява на децата за цял живот". Време е някой да я спре. След 2г. живот и здраве, малката ми дъщеря се пада в същата група, т.е. със същия екип. Трябва ли да се притеснявам здравото ми дете как ще се чувства?
Изключително доволна съм от другата ни учителка - млада (все още неомъжена), но с невероятен подход към децата, с много желание за работа. Обича много Мими и без да съм я молила за нещо, сама проявява инициатива и се занимава с нея. Често, когато я забирам, я сварвам седнала в скута на госпожицата и тя  и чете книжка. Grinning
rainov, много ти благодаря за желанието да ми помогнеш.  bouquet Злато си ти! Но кой ще докаже в съда, че въпросната госпожа се държи по този начин. Не вярвам да вземат под внимание показанията на 5-г. деца. newsm78
Eis, хич не ми се иска да отлагам Мими от първи клас. Тя е свикнала с децата, но ако се наложи, разбира се, ще го направя. Confused
А иначе за ресурсен учител, мисля че за ДГ не ми трябва. Ще ми се в училище да има такъв, когато тръгне след 2 или 3г.
Виж целия пост
# 44
Борете се за децата си и отстоявайте правата им!
Анщайн имаше 1 мисъл от типа на: щастливи са незнаещите и посредствените от факта колко много не разбират. Лошото е, че зад всичко това застават много детски съдби и семейства. Само, пишещите тук си знаят...
 Малко в отговор на по-старо мнение на EIS:"Тя вече умее да се контролира,голяма е,стои си на чина , но постоянно мърда крака,гризе химикала,както казва баба ми"чекне се все"  Логопедката ми беше казала, че това е от хиперактивността."
 Много хубаво си го написала! / в кавичките/ Точно така правят нашите деца и влудяват учителите и околните. Има някои много прости играчки които са разрешени в страните където се работи адекватно и дори се препоръчват в училище за тях. Движението и пипането им трябват именно за да концентрират и фокусират вниманието си. Това е част от сензорно интегративните особености на децата от спектъра на аутизма и хиперактивния синдром със или без деф. на вниманието. А всъщност и ние го правим често на скучни събрания или неприятен разговор/ поклащаме крак или непрекъснато пипаме или подраскваме нещо/. Ето как изглеждат:  www.mytangle.com
Те са гумени или пластмасови и се огъват като стават в най-разл. форми. Много са приятни за пипане и редуцират напрежението и стреса. Има и подобни топки и видове нанизи наподобяващи броеници. Но въпросът е колко учители ще разрешат тук детето да се "разсейва" с това, докато то всъщност се опитва да сесъсредоточава...
Честно да ви кажа майчета опитвам се не с мислене за предстоящата година, а с действия и работа с детето, защото от другото само боли главата и няма да помогне никому.
Дано само  децата да се чувстват добре и да стават повече хората, които ги приемат такива каквито са!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия