Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 3

  • 89 463
  • 866
# 15
kartel4e, за стереотипите - имаше в предишните теми 2 съвета, да се замени един стереотип с друг или да се "участва" в стереотипа на детето и леко да се насочва в друга посока. Зависи и кога се появява, имам чувството, че когато децата са неуверени, започват със стереотипни движения и трябва да се успокоят. Моята дъщеря имаше период, когато като се върнех от работа и запачваше да маструбира. Дори мъжа ми недоволстваше, че сигурно не я гледат добре през деня. Вгледах се по-добре в нещата и установих, че като се върна и се захвана с дом. работа без да й обръщам много внимание, тя явно се чувства пренебрегната и прави така. Започнах като се връщам от работа 30-40 мин. да се занимавам само с приятни игри с нея и тя се успокояваше. Изглежда, че така го овладяхме.
  "Участвала" съм във стериотипите му и пак без успех. Дори става по лошо. Взимам подобен предмет, който той използва за стериотипа и изпада в паника, щом започна да правя като него. Взима моя предмет и неговия, и започва и с двата. Ако не успее да направи движението както той иска последват писъци и крясъци. Криела съм играчки и след време съм ги изваждала с надеждата, че е забравил какво е правел преди. Показвам му как да играе/например да направим кула/ той отново си знае неговото. Каквото и да правя всичко се лапа, търкаля, върти, но не и каквото му е предназначението.
  Не веднъж съм казвала, че логопедката като дойде той става друг човек. Всичко изпълнява.
Виж целия пост
# 16
Здравейте. Често влизам и чета във вашата тема. Чудех се дали да пиша, чудех се дали нашата история има нещо общо. И все пак реших да я разкажа и да потърся мнение от вас. Имам две дъщери. Малката винаги е имала странно поведение. Интересно ми е как вие бихте я квалифицирали. Тя се роди преди новата Здравна реформа, ако мога така да се изразя. Докато навърши 5 год.възраст смени 4 участъкови лекари и поне трима джипита. Новото и джипи е от 6 годишната и възраст. Никой от всички тези лекари не беше явно достатъчно дълго нейн личен лекар за да забележи или обърне внимание на каквото и да било. Проходи рано, на 9 месеца, но проговори, когато беше почти на 3 години. Първата и дума беше "копче" Повтори го просто механично. Преди това не помня да е казвала мама или тати. Всъщност не помня нищо да е казвала. До 5 год. възраст се случваше да се буди нощем и да пищи неистово, без да разберем защо. Не контактуваше с хора. Не играеше с деца. Започна да играе с деца след 5 год. И то с три деца, които познава от както се е родила. Игрите са им предимно индивидуални, макар и в група. Няма приятели в училище а и май не иска да има. До 6 год. възраст отказваше категорично да общува с възрастни. Просто не ги забелязваше, сякаш ги няма. Определено липсваше визуален контакт в общуването и. Дори и сега, когато се налага да отговори на непознат, гледа в земята или гледа мен и чака да и кажа какво да каже и дали да каже нещо изобщо. Общуваше реално само с хора от семейството. И сега отказва нови познанства, а вече е на 9. Отказва да говори с непознати, дори понякога, когато се возим в градски транспорт, ми казва"не искям този или тази да ме гледа. Кажи му да не ме гледа" Запознах я с класния ръководител 2 години, преди да тръгне на училище и я водех редовно, за да свикне с учителката. Опитах се да я пусна на занималня, но не се получи. Не можа да се адаптира. Трудно си ляга вечер. Като започна училище, в първи клас, започна да прави еднообразни движения с ръцете. Бяха толкова натрапчиви, че ме накараха да потърся информация и да прочета за аутистичния спектър, за който до този момент не знаех почти нищо. Сега говори добре, има страхотна механична памет. Справя се с училището, но предпочита да учи сама или с мен. Помни лесно стихове, цифрите, действията в математиката. Отне и 1 ден да научи таблицата за умножение. Но не се спревя с текстови задачи. Просто не може да разбере логиката в тях. Лесно решава текстови задачи, само ако пресмята пари, в задачата трябва да има лв. Българския и е труден, не разбира защо едно нещо го наричаме съществително, а друго прилагателно. Но се справя, научила е папагалски как се задават въпроси към думите, за да открием какви са. И още нещо- страховете. Страх я е от всичсо непознато, че и познато. Страх я е да спи сама. Спи с нас. Всеки ден си обещава, че от тази вечер ще си спи в кревата, и то без да я карам, и всяка вечер си ляга при нас. Не обича да опитва нови храни. Защото са и непознати и просто отказва да ги яде. Отнема ми доста време да я убедя да опита нещо. Не знам дали съм описала всичко, може би не. Но въз основа на това, може ли някой да ми каже, има ли нещо общо според вас с аутистичен спректър, и ако да, има ли смисъл да опитвам нещо след толкова време.

Сякаш ли описала мойта Оли. Само дето тя е на 4 годинки.
Същите неща- страховете, непознатите неща, срамежливостта, не обича да я гледат, не обича някой да я пита нещо, не говори почти с никой...
От друга страна и отне само няколко минути да се научи да си пише името сама, после за нула време научи и нашите имена. С цифрии геометрични форми се справя много добре, но има проблем с разбирането на езика. По- точно когато думите се употребяват в преносен смисъл. Изобщо не може да го възприеме. Дават често една реклама за една кукла, която се казва "Бети-спагети", защото куклата е направена сякаш от спагети, и Оли всеки път ми казва, че спагетите са ядене, не кукла. И колкото да обясняваш все тая.

Оли още няма диагноза. Имаме направление за детско психиатрично отделение, но за там ще чакаме от 6 месеца до една година.

А вие може би е трябвало по- рано да се обърнете към психолог, но и сега не е късно. Сигурна съм, че ще и помогнат.
Виж целия пост
# 17
Оли още няма диагноза. Имаме направление за детско психиатрично отделение, но за там ще чакаме от 6 месеца до една година.

А вие може би е трябвало по- рано да се обърнете към психолог, но и сега не е късно. Сигурна съм, че ще и помогнат.
Не разбирам, като имате направление защо не я заведете  newsm78. Защо ще чакате толкова време?
Виж целия пост
# 18
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=148597.msg2682225#msg2682225 - рових в старите теми за аутизъм и намерих за стереотипите горното от Wolf. Wolf, помниш ли от къде си го намерил. Напоследък се вълнувам как възникват стереотипите и при граничните случаи какво може да се направи за предотвратяването.

Не ми дава мира и друг момент - как познавате кога детето се глези, кога да го оставите да реве и кога виждате, че не може да се справи със ситуацията и е по-добре да отстъпите.

И едно конкретно питане за съвет - Дара не я записах на детска, защото ми се струва неготова. Но намерих едно клубче около нас, където я водя и е подобно на градина - там децата ядат и спят, но може и за няколко часа да си заведеш детето и да стойте заедно. Днес останахме за обяд и аз установих, че Дара въобще не иска да седне на столчето да се храни. Сяда за 1 мин., колкото тя да се наяде и става, а в детските градини трябва всички заедно да станат. Как според вас постъпват с дете, което не желае да си седи на столчето. По скоро си мисля, че трябва нещо в къщи по друг начин да организирам - сега и давам 1,2,3 и тя става веднага, или ако кажа остави надава врява. Може би часовник да навия и да я карам да стой определено време.
 
Виж целия пост
# 19
tornerosse , нашите деца са "Буквалисти" Т.е. разбират всичко буквално. Ще се научат като пораснат с времето, че определени преносни фрази имат значението на еди какво си, но при нова такава те няма да я разбират.
Просто така им работи мозъчето.

В тази връзка малко развлечение -  може да гледаш "Мozart and the whale" - много сладко филмче  Hug
Виж целия пост
# 20


Това е от списание "Специална педагогика". Върнахме го. Списанието не се получава в Разградската и Врачанската градски библиотеки, за другите не знам. Авторката работи в институт за роботи.  Shocked Е сега се възгордях, че ми четеш постингите.
А това списание си струва да бъде четено. Като стана министър на образованието,
ще абонирам служебно за него всички педагози и учители. Работех веднъж с едни
белгийски специалисти от Амилиум, навсякъде по света получават служебно пакет
със списания, за които са се абонирали. Фирмата им плаща абонамента и разпращането по света, без значение къде са. А те даже и в Китай са били.
Виж целия пост
# 21
Благодаря за съветите, ще следя темата, стига да не възразявате. Не бих могла да помогна със знания в тази област, по скоро бих могла само да черпя информация. За което благодаря.
Виж целия пост
# 22
НЕ възразяваме Simple Smile Добре си дошла. Пиши. И за проблемите които имате, и за малките успехи които имате и за големите... тук задружно си помагаме  Hug
Пиши какво става с детенцето, какво планирате да направите и т.н. и т.н.
Специално за проблемите с яденето може да прочетеш в предната ни темичка и в темата за сензорната интеграция. 
Виж целия пост
# 23
Оли още няма диагноза. Имаме направление за детско психиатрично отделение, но за там ще чакаме от 6 месеца до една година.

А вие може би е трябвало по- рано да се обърнете към психолог, но и сега не е късно. Сигурна съм, че ще и помогнат.
Не разбирам, като имате направление защо не я заведете  newsm78. Защо ще чакате толкова време?

Направлението психологът, който гледа Оли го праща на болницата. От там нататък ние ще трябва да чакаме от 6 месеца до една година да ни дадат час. Така ни каза психолога. Толкова се чакало горе долу. От болницата ще ни се обадят да ни дадат час. Ние не можем ей така да отидем и да я заведем. Ако ставаше така защо да чакаме толкова много време. Но явно имат много деца за преглед в тази болница и за това толкова много се чака.
Виж целия пост
# 24


Това е от списание "Специална педагогика". Върнахме го. Списанието не се получава в Разградската и Врачанската градски библиотеки, за другите не знам. Авторката работи в институт за роботи.  Shocked Е сега се възгордях, че ми четеш постингите.
А това списание си струва да бъде четено. Като стана министър на образованието,
ще абонирам служебно за него всички педагози и учители. Работех веднъж с едни
белгийски специалисти от Амилиум, навсякъде по света получават служебно пакет
със списания, за които са се абонирали. Фирмата им плаща абонамента и разпращането по света, без значение къде са. А те даже и в Китай са били.

Вълчо и тук се процедира по същия начин.Работила съм 6 год. в една малка медицинска библиотека към една болница.Всяко отделение получаваше служебен абонамент към медицинската литература за която е заявило желание.Има много медицинска периодика и интересното е, че почти никой не изявяваше интерес да дойде и да чете  Sad.Тогава интернет беше кът.Дано сега интереса на медиците към новостите в медицината е друг  Tired
Виж целия пост
# 25
tornerosse , нашите деца са "Буквалисти" Т.е. разбират всичко буквално. Ще се научат като пораснат с времето, че определени преносни фрази имат значението на еди какво си, но при нова такава те няма да я разбират.
Просто така им работи мозъчето.

В тази връзка малко развлечение -  може да гледаш "Мozart and the whale" - много сладко филмче  Hug

Да, точно така- всичко се възприема в абсолютно буквалния смисъл...

Деси, това филмче нещо не го намирам в гугъла newsm78
Виж целия пост
# 26
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=148597.msg2682225#msg2682225 - рових в старите теми за аутизъм и намерих за стереотипите горното от Wolf. Wolf, помниш ли от къде си го намерил. Напоследък се вълнувам как възникват стереотипите и при граничните случаи какво може да се направи за предотвратяването.

Не ми дава мира и друг момент - как познавате кога детето се глези, кога да го оставите да реве и кога виждате, че не може да се справи със ситуацията и е по-добре да отстъпите.

И едно конкретно питане за съвет - Дара не я записах на детска, защото ми се струва неготова. Но намерих едно клубче около нас, където я водя и е подобно на градина - там децата ядат и спят, но може и за няколко часа да си заведеш детето и да стойте заедно. Днес останахме за обяд и аз установих, че Дара въобще не иска да седне на столчето да се храни. Сяда за 1 мин., колкото тя да се наяде и става, а в детските градини трябва всички заедно да станат. Как според вас постъпват с дете, което не желае да си седи на столчето. По скоро си мисля, че трябва нещо в къщи по друг начин да организирам - сега и давам 1,2,3 и тя става веднага, или ако кажа остави надава врява. Може би часовник да навия и да я карам да стой определено време.
 


Аз честно казано не познавам дете, на което да му се седи на масата след като се е нахранило.
Оли и тя не седи. Но в градината седи! Може би това е, защото тя ходи в градина за специални деца и там педагозите са специализирани как да се справят с такива деца. Факт е, че за един ден я отучиха от памперса, а аз  Embarassed Embarassed все не мога да я накарам да отиде на гърне.
Аз лично познавам кога се лигави и кога не. Двете неща при нея са коренно различни. Държанието и, израза на лицето и, просто цялото и поведение е различно в двата случая. Когато НЕ се лигави и е в криза е тотално неадекватна- ни приема ни предава. Тогава никой нищо не може да направи. Трябва да отмине от самосебе си. Аз я оставям да се нареве и след малко, когато видя, че кризата е към края си, я вземам на ръце и я успокоявам.
Виж целия пост
# 27
tornerosse  ето ти линкче към филма:

http://www.imdb.com/title/tt0392465/
Виж целия пост
# 28


Има много медицинска периодика и интересното е, че почти никой не изявяваше интерес да дойде и да чете  Sad.Тогава интернет беше кът.Дано сега интереса на медиците към новостите в медицината е друг  Tired

Друг е та дрънка.Обаждам се на личната на детето и я питам за коензим Q10 ( хранителна добавка),и какво чувам от другата страна?-"ами виж в интернет"-шах с пешката.Вярно,не е лекарство,няма го в лекарственият справочник,но е "мастноразтворимо витамино подобно вещество,присъстващо във всяка клетка на организма и изпълняващо функциите на коензим при някои от ключовите етапи на производството на енергия в клетката"-цитата в кавичките е от книгата на д-р Димитър Пашкулов,т.е чиста биохимия,един от основните предмети на лекари и стоматолози.Не съм и се обаждал след този разговор а започнах да купувам медицинската литература,от която се нуждая сам,по евтино ми излиза,честно,щото един антибиотик е 20-30 лева  а коензима и другиуте там витаминчета,омега 3 киселини и т.н  са си по 10тина лева и детето е здраво,даже от скоро имаме и някакъв визуален контакт май,да не казвам голяма дума,че.....
Виж целия пост
# 29

Desi, благодаря ти много! Аз търсих, търсих и пак търсих и нищо не намерих на датски. НАкрая почнах да ровя като кокошка из нета и открих, че в Дания този филм го има под заглавието Crazy In Love  Grinning Grinning Grinning Grinning
Ето и от мен едно линкче към филма http://www.moviezoo.dk/Crazy-In-Love-DVD-film_5706102363887#cover

Същия е нали?

Ще го гледаме на всяка цена!

Ако си гледала и други филми на същата тема, казвай, и ние да гледаме! Всичко свързано с аутизма ме интересува.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия