Вероучение или История на религиите?

  • 4 680
  • 61
# 15
Цитат
трябва да са запознати със своята религия

"своята" религия може да е относително нещо - някой може да са родени в семейство следващо исляма, друг - в семейство, следващо
еврейската религия.
Задължителното изучаване на фиксирана религия в училище може да се разгледа даже като ограничение на религиозните права от някой. Ако е СИП е друго нещо - който иска да се запише.
А изучаването на историята на религиите може да е ценно, като бъде изключена тенденциозност в представянето на религии, различни от християнството, което не съм сигурен че би се получило, ако
преподавателя е богослов-православен християнин.
Виж целия пост
# 16
Интелигентни и безпристрастни специалисти по история на религиите просто липсват. Практически всеки преподавател ще се занимава с агитация в полза на своята религия.
Ми няма нужда всякакви фанатизирани типове да влизат в училищата.

Освен това, църквата е отделена от държавата.
Училищата са: 1 - държавни, 2 - светски.
Който иска религия - църкви в България не липсват. Не е нужно да се обединяват тези две неща.

Да допуснем църквата да възпитава децата ни, е равносилно да създадем много опасни предпоставки - най-кървавите войни по света са религиозните.

100% заставам зад това мнение - твърдо съм против и двете!
Виж целия пост
# 17
Може би ако се изучава историята на различните религии, общото и различието между тях децата ще станат по-толерантни възрастни.

Точно така! Най-страшни са непознатите неща. Децата трябва да са запознати с религиите, всеки културен човек трябва да е. Защо не в училище?! Лошото е, наистина, че трудно ще се намерят качествени преподаватели, ама то по кой ли предмет има... Те качествените си намират по-добре платена работа. Но това е друга тема!
Виж целия пост
# 18
История на религиите, и то в горния курс. Като преподавателят е, да речем, културолог, но не и богослов.
Виж целия пост
# 19
История на религиите, и то в горния курс. Като преподавателят е, да речем, културолог, но не и богослов.
Peace - любимата иконка Mr. Green
И аз мисля, че не е добре да бъде богослов! Култоролог, антрополог... някой, който познава множеството религии и то добре, но не от позицията на ортодокс или католик, или мюсюлманин, а като специалист, учен, ако щете.
Виж целия пост
# 20
Интелигентни и безпристрастни специалисти по история на религиите просто липсват. Практически всеки преподавател ще се занимава с агитация в полза на своята религия.
Ми няма нужда всякакви фанатизирани типове да влизат в училищата.

Освен това, църквата е отделена от държавата.
Училищата са: 1 - държавни, 2 - светски.
Който иска религия - църкви в България не липсват. Не е нужно да се обединяват тези две неща.

Да допуснем църквата да възпитава децата ни, е равносилно да създадем много опасни предпоставки - най-кървавите войни по света са религиозните.

Съгласна съм с това мнение.

Ако в уччилище утре има вероучение за православните християни, после ще трябва и за католиците, простестантите, мюсюлманите, евреите и всички видове религии да бъдат въведени като такъв час, защото веднага ще започнат дела за дискриминация. Накрая ще се окаже така, че учителите по различните видове вероучения в едно училище ще са повече от учителите по светските дисциплини.

По-добре да е история на религиите и то в горните класове, когато младежите са натрупали достатъчно знания и опит, за да могат да отсяват сложната информация.
Виж целия пост
# 21
Може би ако се изучава историята на различните религии, общото и различието между тях децата ще станат по-толерантни възрастни.

  bouquet

НО

Интелигентни и безпристрастни специалисти по история на религиите просто липсват. Практически всеки преподавател ще се занимава с агитация в полза на своята религия.
Ми няма нужда всякакви фанатизирани типове да влизат в училищата.

Освен това, църквата е отделена от държавата.
Училищата са: 1 - държавни, 2 - светски.
Който иска религия - църкви в България не липсват. Не е нужно да се обединяват тези две неща.

Да допуснем църквата да възпитава децата ни, е равносилно да създадем много опасни предпоставки - най-кървавите войни по света са религиозните.

Съгласна съм с това мнение.

Ако в уччилище утре има вероучение за православните християни, после ще трябва и за католиците, простестантите, мюсюлманите, евреите и всички видове религии да бъдат въведени като такъв час, защото веднага ще започнат дела за дискриминация. Накрая ще се окаже така, че учителите по различните видове вероучения в едно училище ще са повече от учителите по светските дисциплини.

По-добре да е история на религиите и то в горните класове, когато младежите са натрупали достатъчно знания и опит, за да могат да отсяват сложната информация.

А и на моите деца не бих позволила някой да влияе при избора им на религия. Аз и баща им сме християни, но от различни деноминации - аз съм православна, а той е протестант. В същото време имаме близки и приятели с различни религии - православни, протестанти, евангелисти, католици, мюсюлмани, арменци, евреи и будисти. Искам те да възприемат нормално и безпристрастно правото на избор на всеки човек каква религия да изповядва и в същото време искам те сами да направят този избор, когато са достатъчно големи и зрели за това. По никакъв начин не смятам да им се меся в това решение, а още по-малко искам това да им бъде налагано в училище.

При наличие на добри специалисти по история на религиите и на една по-голяма възраст /определено, след 8-ми клас нагоре/ - съм за историята, но не и за вероучението. Ако искат да учат вероучение, с удоволствие ще ги водя на неделно училище /повечето църкви имат такова/.
Виж целия пост
# 22
аз съм за вероучение от 1ви клас,но по желание
Виж целия пост
# 23
Нито едно от двете.  Naughty
Който иска да си учи вероучение, да ходи на неделно училище в църквата, джамиията и подобни  Crossing Arms
Има и достатъчно литература по библиотеките за образоване по въпроса.  Peace
Виж целия пост
# 24
До преди 30-40 години в Америка е имало задължителна молитва в училищата...Премахнали са я и Америка и се сринаха моралните ценности.

Лично аз съм за история на религиите, децата трябва да имат знание, за не може разни секти да ги вербуват. Не трябва да им се говори само за една религия, но нещо като сравнителен анализ...

Въпроса го дъвкахме в този форум доста дълго време....
Виж целия пост
# 25
Нито едно от двете.  Naughty
Който иска да си учи вероучение, да ходи на неделно училище в църквата, джамиията и подобни  Crossing Arms
Има и достатъчно литература по библиотеките за образоване по въпроса.  Peace
Peace
Виж целия пост
# 26
Аз съм за история на религиите, по причините, формулирани от babche.
И дори по-скоро в културен, отколкото в исторически план.
Виж целия пост
# 27
И аз съм за история на религиите, но от 5-6 клас нагоре. Представени научно, изчистено, без агитиране. Това според мен е необходимо знание, възпитава във верска търпимост, което в съвременния глобализиран свят е изключително важно. Вече не сме изолирани от света и различните религии е направление, което трябва да бъде изучавано от децата / че и от повечето възрастни/ наред с останалите.
Виж целия пост
# 28
Нито едно от двете!
Виж целия пост
# 29

Интересно ми е, би ли се аргументирала?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия