Изгоряха 2 вагона на БДЖ

  • 32 966
  • 697
# 675
Една от кантонерките, на близката до нас линия, ми е позната. Днес ми каза,че като част от т.нар. мерки за подобряване качеството на БДЖ, са и взели единият стол от кантона.

Да поясня......Кантона е малка стаичка, има печка за зимата на дърва и въглища и до скоро 2 стола - един за кантонера и един евентуално за гости. Но..днес кантонерката каза,че не може да ми предложи стол, защото началника и го е бил взел - казал - мерки!

С какви мерки само ще подобряваме качеството на БДЖ......Не е истина!
Виж целия пост
# 676
Една от кантонерките, на близката до нас линия, ми е позната. Днес ми каза,че като част от т.нар. мерки за подобряване качеството на БДЖ, са и взели единият стол от кантона.

Да поясня......Кантона е малка стаичка, има печка за зимата на дърва и въглища и до скоро 2 стола - един за кантонера и един евентуално за гости. Но..днес кантонерката каза,че не може да ми предложи стол, защото началника и го е бил взел - казал - мерки!

С какви мерки само ще подобряваме качеството на БДЖ......Не е истина!
това са псевдомерки... дайте да имитираме дейност.....
Виж целия пост
# 677
Ама какви мерки - да вземеш един стол  ooooh!
И какво решава този стол в случая  Thinking
Ще се намалят злополучните случаи .........
Виж целия пост
# 678
Не сте съвсем прави за стола. Моя близка кара курсове за кантонер, но се отказа. Забранено им е да четат книги, вестници, да слушат радио, да гледат телевизия, защото ако се разсеят, може да стане беля. Тя беше питала гоблен да си вземе да шие - и това не може.  Confused Затова се отказа, прецени, че не е за нея.
Виж целия пост
# 679
БДЖ сгафили за горящия влак /25 март 2008
Прокуратурата има данни за неадекватно поведение от страна на служителите на Българските държавни железници при пожара във влака София-Кардам в нощта на 28-ми срещу 29 февруари, при която загинаха 9 души...
... повечето от експертизите по разследването на трагедията вече са готови. Все още се чакат резултатите от най-важната и решаваща за разследването пожаро-техническа експертиза.
...тази експертиза ще даде яснота по конкретните причини за възникването на пожара и по това как той се е развил.
...на този етап разследващите органи нямат възможността да направят следствен експеримент.



http://dnes.dir.bg/2008/03/25/news2811972.html
Виж целия пост
# 680
Една от кантонерките, на близката до нас линия, ми е позната. Днес ми каза,че като част от т.нар. мерки за подобряване качеството на БДЖ, са и взели единият стол от кантона.
Е стига бе, аз даже не разбирам каква точно мярка е това?! Че ако е седнала на стол може да заспи ли, що ли????... #Crazy
Виж целия пост
# 681
Изискванията са затова - да се спазват.

Ако правилниците изискват да няма стол, значи не трябва да има.
Както и ако се предвижда затвор за криминална приватизация, източване на средства в особено големи размери (и причиняващи заплаха за живота и здравето на хората) значи, че министри и други шефове трябва да бъдат съдени, то трябва да бъдат съдени.
А не просто назначавани за министри в други министерства.

Въпросът е, че столът може да се махне за 5 минути.
А да осъдиш министър или друг политик - никога
Виж целия пост
# 682
БДЖ сгафили за горящия влак /25 март 2008
Прокуратурата има данни за неадекватно поведение от страна на служителите на Българските държавни железници при пожара във влака София-Кардам в нощта на 28-ми срещу 29 февруари, при която загинаха 9 души... .

Вероятно е така, но за мен най-неадекватното е това, че в 21 век возят хора в такива допотопни вагони. Това се опитват да замажат. Какво ще ми отнемат столчетата на кантонерките и пр. Досега, паркът трябваше да се подмени 5  пъти, но на кретените в меките кресла не им дреме! Нали всеки месец си взимат заплатата, вали - гърми... от държавните пари- т.е. от нашите пари без да се замислят "какво свърших аз през тази седмица, например .. какво направих през днешните 8 часа работен ден за хората, които ми плащат? Или пък - ако сменим ракурса- какво си правил досега, ако е жизненоважно столчетата на кантонерките да са по едно?! Защо сега ги махаш, защо сега се активира, мой човек, който и да си ти, като се случи най-непоправимото на този свят- смърт на човешки същества?

Министърът-щял да си подаде оставката, ако се докажело, че имал вина-ами, нали си "главата" в тази сфера, която е в окаяно състояние, щом не можеш да го подобриш- иди си. При това, има морални норми, които ако значеха нещо за теб, нямаше да можеш да спиш и сам щеше искаш да се оттеглиш ..
Хайде стига сме позволявали да ни правят на канарчета, че много ми писна!
Виж целия пост
# 683
Повтарям мнението си, защото нещо съм объркала при пускането на поста. В случай, че холограма не е съгласна с мнението ми-да е ясно, че последният ми пост не е цитат на нейно изказване, макар че така изглежда. Получи се някак си в бързината...

Вероятно е така, но за мен най-неадекватното е това, че в 21 век возят хора в такива допотопни вагони. Това се опитват да замажат. Какво ще ми отнемат столчетата на кантонерките и пр. Досега, паркът трябваше да се подмени 5  пъти, но на кретените в меките кресла не им дреме! Нали всеки месец си взимат заплатата, вали - гърми... от държавните пари- т.е. от нашите пари без да се замислят "какво свърших аз през тази седмица, например .. какво направих през днешните 8 часа работен ден за хората, които ми плащат? Или пък - ако сменим ракурса- какво си правил досега, ако е жизненоважно столчетата на кантонерките да са по едно?! Защо сега ги махаш, защо сега се активира, мой човек, който и да си ти, като се случи най-непоправимото на този свят- смърт на човешки същества?

Министърът-щял да си подаде оставката, ако се докажело, че имал вина-ами, нали си "главата" в тази сфера, която е в окаяно състояние, щом не можеш да го подобриш- иди си. При това, има морални норми, които ако значеха нещо за теб, нямаше да можеш да спиш и сам щеше искаш да се оттеглиш ..
Хайде стига сме позволявали да ни правят на канарчета, че много ми писна!
 
Виж целия пост
# 684
Само да ви кажа, че преди два дни пътувах до София и обратно и ми направи впечатление, че полицаите непрекъснато сноват из влака. Буквално на всяка гара правеха по два тегела и оглеждаха багажа и пътниците. Това беше в Янтрата. На връщане не забелязах, защото бях във вагон с купета, но мернах 2-3 пъти да имнават по коридора.
На гарата още съобщиха, че пушенето във влака е забранено и действително не видях никой да пуши.
Виж целия пост
# 685
Само да ви кажа, че преди два дни пътувах до София и обратно и ми направи впечатление, че полицаите непрекъснато сноват из влака. Буквално на всяка гара правеха по два тегела и оглеждаха багажа и пътниците. Това беше в Янтрата. На връщане не забелязах, защото бях във вагон с купета, но мернах 2-3 пъти да имнават по коридора.
На гарата още съобщиха, че пушенето във влака е забранено и действително не видях никой да пуши.
Защо сега .. така би трябвало да бъде постоянно
Виж целия пост
# 686
...И кой точно ще поеме отговорността за отнетите 9 човешки живота?...


Защо се е запалило купе №6 на вагон №6/ 13 май 2008
Окръжната прокуратура в Плевен публикува в сайта си на адрес http://www.oppleven.hit.bg/ комплексната техническа експертиза за инцидента във влака София-Кардам, при който загинаха девет пътници...
...Експертизата се съдържа в 69 страници. След обстоен анализ на документа и на данните от разпитите на 100 свидетели и останалите 30 експертизи, прокуратурата ще излезе със становище за отговорностите, каза за БТА наблюдаващият прокурор Валери Мирчев. Той посочи по-рано личното си мнение, че не конкретната техническа причина за запалването, а действията и бездействията на отговорни и длъжностни лица, които са последвали възникването на пожара, са най-важната причина, довела до смъртта на хора.

http://dnes.dir.bg/2008/05/13/news2989456.html

От експертизата излиза, че причината за пожара е високата температура в радиаторите и пътническия багаж, опрян до него.
А за вината за жертвите ще решават тепърва.

ПП Все пак не разбрах - "багажът" или "температурата".
Моля за извинение, че съживявам темата след толкова време. Но тя включва и разкази именно за тези багажи.
Виж целия пост
# 687
Ето част от техническата експертиза и заключението:
Цитирам:

Цитат
В преносимия багаж на пътниците и особено в дамския багаж, се намират и особено опасни по отношение на нагряването изделия - стъклени или метални флакони под налягане (парфюми , дезодоранти , освежители и др.).
Съгласно протоколите от разпитите на свидетелките в чантите им са се намирали такива опаковки.
В дезодорантите се използват следните вещества: алкохол денат , изобутан , пропан , пропилен гликол , бутан , триклосан , бензин бензоат , салицилат , бутилфенол , метилпропионол, копмарин , лимонен и уналкол , аромати , есенции и др. За създаващ налягането агент се използват основно: изобутан , пропан , пропилен гликол и бутан. Същите са горими газове и при изпарение от втечненото си състояние образуват взривоопасна смес (ВОС). Тази ВОС има концентрационна граница на възпламеняване между 1,9 – 9,5 обемни процента или около 38 – 220 гр./куб.м. като минималната енергия на запалване на сместа е 0,25 mJ (милиджаула). Това е енергията, получена от една средно мощна искра. Освен от искра , изтеклия горим газ може да се възпламени и от високотемпературен източник .
Освен съдове с горими газове под налягане в преносимия багаж на свидетелките от купе № 6 са се намирали и други сравнително опасни материали - това са преди всичко полимерни материали като изкуствени тъкани от полиестерни, полиакрилнитрилни, поливинилхлорид и др. (чанти от изкуствена материя, дрехи, ликра, постелъчно бельо и др.). При досег с високотемпературни източници започва процес на термичната им деструкция, евентуално образуването на стопилки, които да се стичат и влизат в досег с високотемпературния източник, предизвикващ разтопяването им и в последствие и евентуално възпламеняване.
Направените измервания, за температурите на повърхността на реотани - българско производство, данните от протокола за оглед, свидетелските показания и анализа на разглежданата причина, дават основание да се предположи, че е възможен следният механизмът на възникване на запалването в купе № 6:
На пода на купето, в пространството между стълбата и прозореца и в непосредствен контакт с предпазната решетка на отоплителните тела, са се намирали най-малко три пътнически чанти . Няма свидетелски показания, в които да се споменава за каквото и да е преместване на чантите след тяхното първоначално подреждане преди тръгване на влаковата композиция. В резултат на значителното превишаване на допустимата температура на отоплението и наличието на възпрепятстващи топлообмена чанти е започнал процес на повишаване на температурата на повърхността на нагревателните тела, самата предпазна решетка и поставения багаж.
Вследствие на високата температура, е възможно и нарушаване целостта на флакон и изтичане на съдържащата се в него смес от различни горими газове. Съгласно свидетелските показания, връхните дрехи на повечето пътнички са били закачени на прозореца, като покривали масичката и са се опирали в чантите. Тази своеобразна завеса е способствала от една страна за неразпространението на излизащите от неплътностите на горими газове към общия обем на купето, а от друга страна се е превърнала в своеобразен абсорбатор и акумулатор за по-голямата част от конвектиращите към тавана на купето по-леки газове.
В следващите секунди, материалите, който са подложени на топлинно въздействие са се разтопили и разтекли – надолу към източника на топлина, от което е последвало неизбежното им и моментално възпламеняване, последвано от възпламеняване на газо-въздушната смес. Такова развитие на процеса се характеризира с моментно припламване в областите, в които газо-въздушната смес е достигнала долната концентрационна граница на възпламеняване и в последствие с “оттегляне” на горенето към зоната на първоначалното възпламеняване и наличие на други горими газове и подготвени за възпламеняване твърди горими вещества – чанта, връхни дрехи и перде, все още съдържащи в себе си неизгорели горими газове и с достатъчно нагрети повърхности за продължаване на горенето.
В показанията на всички свидетели-очевидци на първоначалното огнище на пожара се наблюдава повтаряемост на твърдението, че огнището на горене е забелязано в зоната на чантите под прозореца и по пердето и дрехите. Такова развитие на горенето обяснява и следите от обгарянията по връхната дреха на свидетел от 6-то купе – единственото неизгоряло веществено доказателство от 6 то купе
.

Ето това е. Французите са казали при всички трагични случаи - Търси жената (Шерше ла фам)
От експертизата излиза че жените с техните парфюми за предизвикали пожара.
Виж целия пост
# 688
                     На вентилаторните печки обикновено пише 'не покривай' по подобни причини. Днес пък в джоба ми се разтече газта от една запалка. Ползвах си я две седмици и всичко беше чудесно, но днес и се беше появила дупка и газта изтичаше. Суперстранно. Влизам в една стая и изведнъж много натрапчиво стаята започва да се изпълва с газ. Веднага отворихме всички врати и прозорци и освободихме помещението (5-6 човека). За около минутка замирисаха две стаи и доста голям коридор (като в учрежденията). В крайна сметка се усетих, че където и да отида, все ми мирише, и проверихме запалките. Знам, че няма нищо общо с темата, обаче съм склонна да приема обяснението в експертизата. Човек никога не знае..
Виж целия пост
# 689
...Днес пък в джоба ми се разтече газта от една запалка...

Въпросът е защо на един радиатор в купе може да се изпържи и яйце (най-често - когато навън не е много студено).

Не че за запалимите вещества и предмети също не е основателно да се говори.
Разбрала си как мирише развалена запалка.
Аз веднъж се убедих как гърмят газови запалки, зарязани под слънцето на тераса през лятото.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия