За добрата козметика

  • 85 550
  • 439
# 60
Да наистина кажиCI , нещо за стимулиране на растежа на косата. Praynig
Моята расте много бавно!
колко бавно? Мерил ли си я? Колко милиметра месечно?
Виж целия пост
# 61
Аз за моята да кажа-за повече от половин година само 4 см. Малко си е, нали?
Виж целия пост
# 62
Аз ще чакам търпеливо  Simple Smile, бръчките ми няма къде да избягат...
Виж целия пост
# 63
Козметични инградиенти (съставки)
Няма да ги изброявам, спокойно - не ги и знам Grinning.
Съставките на един козметичен продукт бих разделил на няколко категории:
1. Според разтворимостта им - водо- и маслоразтворими.
2. Според агрегатното им състояние (при нормални условия- 25 градуса по Целзий, 1 атмосфера налягане) - твърди, течни и много рядко - газообразни.
3. Според произхода им - натурални и синтетични.
4. Според химичната им структура - например алкохоли, етери, естери, полимери и т.н.
Четвъртата категория, която бих отделил съставките е според химичната им структура.
4.1. Алкохоли - най-известния разбира се е етанол - универсален разтворител, но все пак полярен. Като такъв играе роля на спомагателен разтворител на маслени компоненти (но не всяко) във водна среда. Като ефект - прозрачни тоници. Други използвани в козметиката са най-вече цетилов и стеарилов алкохол, които са полу-емулгатори и основен компонент в емулсионни шампоани, балсами и окислители. Има и други алкохоли, но не толкова използвани.
4.2. Мастни киселини - основен компонент на масовата и евтина козметика, на кремовете за бръснене. Стеаринова, палмитинова, миристинова киселини - те, както и алкохолите се различават по дължината на маслената верига - колкото по-дълга, толкова по-трудно водоразтворими. Писах за ненаситените мастни киселини.
4.3. Естери - основен компонент, особено като подвид на модифицираните натурални компоненти. По-низшите имат аромат - бутилацетата има аромат на круша, разтворител, някои са консерванти- глицерилкаприлат, някои-емулгатори - глицерилстеарат: но всички са повърхностно-активни вещества ПАВ. Това значи, че могат да служат за спояване на маслени и водни компоненти в стабилна смес.
4.4. Восъци - етери на висши мастни алкохоли с други алкохоли. Използват се за сгъстяване на маслените компоненти.
4.5. Мазнини - глицеринови естери на мастни киселини. Основни съставки на растителните масла.
Например кокосовото масло е предимно съставено от естер на додециловата -лауриловата- киселина с глицерина.
4.6. Въглеводороди - в новите продукти намират приложение изохексадекан и изододекан вместо парафини и вазелин, които са силно оклузивни и комедоногенни, запушващи порите продукти. Етеричните масла съдържат голямо количество терпени, които са също въглеводороди. Силно неполярно органични съединения, от които ароматните (бензолоподобни) са силно токсични. Някои са суперполезни обаче, като бета-каротен:про-витамин А. Стеролите също са предимно въглеводороди - холестерол например, който все по-често виждам в хубави продукти.
4.7. Полимери
4.7.1. Полиакрилати - вече споменах: основни регулатори на коснистенцията на водната фаза. Винаги има неутрализант за тях: натриева и калиева основи, ТЕА - Три Етанол Амин и други.
4.7.2. Полиетиленгликоли - на тях вече времето изтича. Евтини и калапави продукти ги съдържат, но проблема е, че винаги има силно токсичния димер 1,4-диоксан. Има много по-добри алтернативи вече, е, вярно, по-скъпи са: полиглицерилати, захари.
4.8. Оксиди - и те бяха описани вече - титанов, цинков, силициев, железни оксиди.
4.9. Хидроксиди - май амониевия е най-употребяван: за алкализиращо средство за боя за коса.
4.10. Полиоли-многовалентни алкохоли: все повече от тези продукти навлизат в козметиката - пропилен гликол и глицерин са ясни, бутилгликол, пентилдигликол все по-често ги виждам в модерни продукти: основно свойство - влагозадържане и разтваряне: освен във всяка козметика, но и в тоници, почистващи средства. По-висшите полиоли са сладки: сорбитол (паста за зъби), сукроза - това е обикновената захар, но и много други. По-високата молекулна маса ги прави идеални филмообразуватели ведно с тяхната влагозадържаща дейност. Нишестето и ксантановата губа са супертежки полимери, сгъстяват продуктите.
To be continued
Виж целия пост
# 64
Козметични инградиенти (съставки)
Няма да ги изброявам, спокойно - не ги и знам Grinning.
Съставките на един козметичен продукт бих разделил на няколко категории:
1. Според разтворимостта им - водо- и маслоразтворими.
2. Според агрегатното им състояние (при нормални условия- 25 градуса по Целзий, 1 атмосфера налягане) - твърди, течни и много рядко - газообразни.
3. Според произхода им - натурални и синтетични.
4. Според химичната им структура - например алкохоли, етери, естери, полимери и т.н.
5. Според приложението - основни и допълнителни, разтворители (солюбилизатори), емолиенти и хумектанти, (биологично) активни, модификатори на усещането, регулатори на консистенцията, емулгатори, консерванти, ароматни вещества, оцветители и пигменти, пенители и антипенители, филмообразуватели, себумабсорбери, светлино-диспергатори, омокрители... 
5. Според приложението
Приложението на козметичните съставки е най-важното нещо, което интересува обикновените потребители. Коя съставка е основна, коя е активна, кой/и са консервантите, кои са алергените?
За шампоаните основните компоненти (в никакъв случай това не са активни компоненти!) са пенителите. За емулсиите - водата. За разтворите - разтворителя.
5.1. Пенители- това са повърхностно активни вещества, който улесняват отделянето на маслени и други компоентни от твърди повърхности и "вкарването" им във водни системи. Разделят се според вида на тежкия йон, който се отделя във воден разтвор от една страна: анионогени, катионогенни и нейоногенни (не отделят йон, неутрални) и амфотерни (или имат едновременно и положителен и отрицателен заряд -цвитерйони -двойни йони, но могат да са с анион, но и с катион според средата).
5.1.1. Анионогенни пенители (АП): най-използваните, най-силно пенещите, най-силно измиващите, най-старите известни. Сапуните са такива. Натриевите са твърди, калиевите са течни: в крем за бръсене има предимно калиеви сапуни. Много чуствители към твърди води: калциевия и магнезиевия сапун са неразтворими: затова остават върху кожата и дрехите.
Като вещества АП са с алкална реакция във воден разтвор. Без тях не може, но! Понеже са силно отмиващи, отмиват и защитния себумен слой върху кожата и косъма, като така го излагат на негативното въздействие на околната среда, зареждат го с негативно електричество. Някои са доста евтини.
Натриев Лаурил Етер/Лаурет Сулфат (Sodium Lauryl ether/Laureth[/color] Sulfate, SLES): подобен на сапуните, за разлика от тях има по-силно измивно действие - все едно на сапуна да му е прикачена допълнителна етокси-опашка, която улеснява отмиването. Ако е използван в 2-3 % не е вреден, над 5 % обаче прави ефект на премиване - мократа коса скърца, кожата може да се зачерви. В резултат косата цъвти, а мазната кожа става по-мазна: защитна реакция. Процента се познава по позицията на солта NaCl в ИНКи-реда: Ако SLES е над 5 % NaCl трябва да е поне 1.5 % и се подреждат горе-долу така: Water, SLES, пенител , евентуално друг пенител, Sodium Chloride: това са евтини и калпави шампоани и течни сапуни!
В другия случай солта е доста по-назад, дори СЛЕС да е на второ място!
Освен Лаурил/Лаурет може да има друг мастен остатък - Парет/Pareth съм виждал. По-добрият и мек вариант е амониевата сол на ЛЕС, казаха ми и за алуминиева, че имало.
Други анионогенни пенители са доста по-меки: вместо Сулфати са Карбоксилати, Сулфосукцинати, а Кокоамфоацетатите са най-добрите и меките: типично се намират в ИНКИ на добрите бебешки и детски шампоани. Сетих се и друго: СЛЕС дразни страхотно очната лигавица и се отделят сълзи: на бебешки шампоани "без сълзи" пак го има, но с много голямо количество Полисорбат 20: не се заблуждавайте: вредата си я има и така!
Катионогенните ПАВ са бактерициди и кожни дразнители! Те се използват в балсамите като кондиционери, но дразнят скалпа!
Нейоногенните пенители са естери и амиди. Много по-меко измивно действие, но има и малък проблем: по-слабо пенообразуване!
ДиЕтанолов Амид на Кокосовите киселини- Кокамид ДЕА е един от най-използваните в шампоаните, като служи и за сгъстяването на добрите продукти. Най-често веднага след СЛЕС.
Захарните естери на кокосовите киселини пък са най-много използваните в натуралните измивни продукти: когато захарта е глюкоза: Кокоглюкозиди. Почти няма добър продукт, без Кокоглюкозид.
Амфотерни пенители: ще спомена най-използвания : Кокамидопропил бетаин. Бетаин значи двоен йон (цвитерйон). Съществува натурален и синтетичен вариант.
Други интересни пенители са захарните: саркозинати. Има и една камара нови, натурални пенители - споменах за най-стария натурален: лецитин (от яйце).
Ролята на пенителите е ключова за косата и кожата: сухата коса се усеща такава не защото няма влага, а защото е обезмаслена! Няма изсушаващи косата козметични съставки, но има много обезмасляващи! Затова правилния баланс на пенителите е от изключително значение.
Много лесен тест: след двукратно шампониране косата не трябва да скърца!
Добрият шампоан е съставен от 4 и повече пенителя, съдържа повече от 10 компонентна (без алергените от аромата).
Лошият шампоан ВИНАГИ има макс 3 пенителя: СЛЕС, Коко ДЕА, най-много и Кокобетаин, сол на3о или 4о място, до 6-7 съставки.
Истински добрите шампоани и други измивни средства имат разбира и други съставки, но пенителите са най-важното нещо: съставляват до и над 50 % от компонентите (без водата, която е от 75 до 95 % от състава им).
Пенители се използват и в други продукти: балсами, маски с отмиване, тоници: но там те са второстепенни компоненти.
Виж целия пост
# 65
Страхотно! Благодаря за отговорите и за полезната информация!

Ще ми се да си кажете мнението за козметиката Greenland. Води се за натурална, но тук имам един лосион за тяло и като го гледам не е от най-натуралните..Имат серия  less=more, която  е 100% органик, за останалите им продукти не знам какво да си мисля.. Confused Неприятно впечатление ми прави, когато правят този трик с опаковката - пълнителя на лосиона е под 1/3 от цялата опаковка. Истина е, че си пише колко мл е продукта, но е заблуждаващо все пак - изглежда като голямо количество, а не е така.

ето състава:
Aqua, Caprylic/Capric Triglyceride, Glycerin, Ethylhexyl Stearate, Trilaureth-4 Phosphate, Cyclopentasiloxane, Biosaccharide Gum-1, Cetearyl Alcohol, Isopropyl Palmitate
Parfum (Limonene, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene, Carboxaldehyde, Coumarin, Citral), Carbomer, Dimethicone, Panthenol, Phenoxyethanol, Polyacrylamide, Diazolidinyl Urea, C13-14 Isoparaffin, Methylparaben, Sodium Hydroxide, Laureth-7, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Butylparaben, Ethylparaben, Isobutylparaben, Propylparaben, Cetearyl Glucoside, Propylene Glycol, Cocos Nucifera Extract, Glyceryl Stearate SE, Xanthan Gum
 
Виж целия пост
# 66
Страхотно! Благодаря за отговорите и за полезната информация!

Ще ми се да си кажете мнението за козметиката Greenland. Води се за натурална, но тук имам един лосион за тяло и като го гледам не е от най-натуралните..Имат серия  less=more, която  е 100% органик, за останалите им продукти не знам какво да си мисля.. Confused Неприятно впечатление ми прави, когато правят този трик с опаковката - пълнителя на лосиона е под 1/3 от цялата опаковка. Истина е, че си пише колко мл е продукта, но е заблуждаващо все пак - изглежда като голямо количество, а не е така.

ето състава:
Aqua, Caprylic/Capric Triglyceride, Glycerin, Ethylhexyl Stearate, Trilaureth-4 Phosphate, Cyclopentasiloxane, Biosaccharide Gum-1, Cetearyl Alcohol, Isopropyl Palmitate
Parfum (Limonene, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene, Carboxaldehyde, Coumarin, Citral), Carbomer, Dimethicone, Panthenol, Phenoxyethanol, Polyacrylamide, Diazolidinyl Urea, C13-14 Isoparaffin, Methylparaben, Sodium Hydroxide, Laureth-7, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Butylparaben, Ethylparaben, Isobutylparaben, Propylparaben, Cetearyl Glucoside, Propylene Glycol, Cocos Nucifera Extract, Glyceryl Stearate SE, Xanthan Gum
Почти не взимам отношение към марки - в единия случай съм Бай Ганьо, в другия - рекламен агент.
За Натуралната и органично сертифицираната козметика (ако не са сертифицирани значи нищо и половина):
Има различни организации, които правят подобни сертификати - EcoCert France, BDIH Germany и т.н. за натурална и ECC 2092/91 за органик за Европа и ЕС.
Какво влиза в състава на тези продукти:
1. Натурални - 100 % всички съставки трябва да отговарят на критериите - не 1 или 2, не 90 % - всичките! По-лесно е да се каже какво не може да има:
1.1. PEG, PPG -еди какво си- разрешават се само глицеринови производни. Завършват на reth.
1.2. Продукти на нефто-химията като вазелин, течен парафин.
1.3. Никакви конвенционални консерванти като парабени, бронопол, тиазолинони. Разрешени са сорбати, бензоати, бензилалкохол.
1.4. Никакви неорганични вещества - соли, уреа и т.н.
1.5. Никакви производни на изопропанола: например изопропилмиристат, палмитат.
1.6. Никакви животински продукти.
Всички суровини трябва да са добити от растения, като се допускат процеси естерификация, неутрализация и хидрогениране. Също така технологията на производство на суровините трябва да бъде екологично чиста- т.е. без използване на тежки метали като катализатори.
GMP-сертификат на производителя на козметика.
За органик - същото + гарантиран географски произход (мястото, където е расло съответното растение), non GMO, никакви торове и пестициди!
Този продукт не е натурален, въобще.
Други трикчета са да напишат, че тоника е натурален, че розовата вода е органик - все неща, които са повече от нормални, особено що се касае до България.


Виж целия пост
# 67
Здравейте,много интересна тема, благодаря на SI за полезната информация. А може ли да за CIпитам за тези съставки на козметиката, която ползвам от известно време?

NED MEDIA/CULURE, SODIUM POLYACRYLATE, SODIUM METHYLPARABEN, ZEA
Виж целия пост
# 68
Здравейте,много интересна тема, благодаря на SI за полезната информация. А може ли да за CIпитам за тези съставки на козметиката, която ползвам от известно време?
NED MEDIA/CULURE, SODIUM POLYACRYLATE, SODIUM METHYLPARABEN, ZEA
Нещо е подскачал курсора май...Натриев полиакрилат - синтетичен сгъстител на водно-базирани продукти, натриев метил парабен - водоразтворима форма на метил парабена, изпозлва се в пасти за зъби и води за уста. Другите са нещо сбъркани, zea-та може да е нещо от царевица, но какво???
Виж целия пост
# 69
Чудесна тема, поздравления на авторите!Доста интересни неща прочетох, много полезни  bouquet
От дълго време си търся продукт, който да предпазва косата от пресата, че доста злоупотребявам с нея.Та тези дни си взех "дфуфазен защитен лосион" на Alfaparf, като че ли не съм много доволна, но ще съм благодарна ако си кажете мнението.Освен да защитава косата от топлинна обработка, би трябвало и да спомага за трайно изправяне:

Aqua, cyclomethicone, bis-peg/ppg-20/20 dimethicone, cetrimonium chloride, parfum, peg/ppg-18/18 dimethicon, phenylpropyl trimethicone, coceth-7, ppg-1-peg-9 lauryl glycol ether, propylene glycol, peg-40 hydrogenated castor oil, benzophenon-4, imidazolidinyl urea, quaternuim-80, cetyl peg/ppg-10/1 dimethicone, panthenol, alpha-isomethylionone, polyquaternium-55, sodium dehydroaacetate, sorbic acid, sodium methylparaben, limonene, tocopheryl, acetate, citronellol, linalool, hydrolyzed wheat protein, sodium cocoyl, amino acids, tetrasodium edta, potassium dimethicone peg-7 panthenyl phosphate, ci 60730, ci 17200, orchis mascula


Виж целия пост
# 70
Козметични инградиенти (съставки)
5. Според приложението - основни и допълнителни, разтворители (солюбилизатори), емолиенти и хумектанти, (биологично) активни, модификатори на усещането, регулатори на консистенцията, емулгатори, консерванти, ароматни вещества, оцветители и пигменти, пенители и антипенители, филмообразуватели, себумабсорбери, светлино-диспергатори, омокрители... 
5.2. Овлажнители
Основна функция на всеки козметичен продукт за кожа е доставяне на вода-Н2О. Младата кожа съдържа голямо количество вода, с възрастта и при заболявания съдържанието и рязко спада. Видимо кожата се вроговява, влошава се тона и, появяват се бръчки и т.н.
Най-важният компонент е водата, която е и в най-голямо количество в козметичните продукти. За да остане обаче водата в крема (например) и да си "свърши" работата върху и в кожата се добавят различни компоненти. Най-общо: влагозадържащи агенти.
5.2.1. Полиалкохолни (съдържат 1 и повече ОН-групи) деривати: те задържат водата чрез междумолекулни връзки, наречени "водородни": НОН....О-Н...ОН2. По този начин водата става много "тежка" и се изпарява много по-трудно.
Най-добрият, най-безопасният (използва се и в храни и напитки) и много ефикасен е глицерина. Трите му ОН групи го правят перфектния влагозадържащ агент. Вече почти всичкия използван глицерин е натурален: добива се от растителни масла. Прекаляването с глицерина обаче може да направи продукта тежък и лепкав: на някои места се отива в друга страна: че глицерина "изтеглял" водата от кожата - не го вярвам!
Други подобни са пропилен гликол (2 ОН групи), сорбитол (6 броя ОН), и редица други захари, които ми е интересно да виждам в доста нови състави - характерно за тях имат окончание- "-оза": глюкоза, сукроза, декстроза.
Различни растителни и морски деривати също имат голям брой хидроксилни групи, някои служат за филмообразуватели. Нишестетата са като пример.
5.2.2. Полиетери - при тях няма водородни атоми, но кислородните също правят водородни връзки. Проблемът е, че се добиват от пасен химикал - етиленов оксид, чийто димер 1,4-диоксан винаги присъства. В Скандинавските страни е забранено използването на ПЕГ-деривати.
Интересни са полизахарните етери, полиглицериновите етери, но за тях нямам много информация. Хидрогенираните растителни масла също имат приложение.
5.2.3. Оклузивни агенти
Друг начин да се задържи водата в кожата е да се попречи на нейното изпарение. Според мен влагозадържането чрез оклузивен ефект (така се нарича това свойство) не е желателен: запушвайки порите на кожата и пречейки на водата да се изпари се пречи и на дишането на кожата, топлообмена и изхвърлянето на токсини. Така се образуват комедони, пъпки и т.н. Нефтопродуктите държат палмата на оклузивните агенти: вазелин/петролатум, течен парафин са най-евтините и стари агенти. За мен е безумие да се видят в продукти за мазна кожа!!!
За зимата обаче, когато водата се изпарява в много по-голяма степен от откритите участъци няма друг избор: от студа кожата допълнително се свива (както всяка материя при ниски температури), а липсата на вода в нея я прави болезнена и чувствителна.
Интересни продукти са някои модифицирани силикони - но те не са оклузивни агенти, някои природни полимери, които пречат на водата да се изпари, но не пречат на газо- и масообмена.
Хиалуроновата киселина е точно такъв полимер и е перфектния овлажнител за кожата: за съжаление само в рамките на 2-3 часа. Друга роля в козметиката ХК няма - приписваните и противобръчкови свойства са афиф и нищо вярно с действителността: полимери (каквато е тя, дори и с "малка" молекулна маса - тя все пак е няколко хиляди Далтона) остават върху кожата.
5.2.4. Други овлажнители
Уреата е малка молекула - NH2CONH2, позната и като карбамид. И тя свързва водата с водородни връзки, но по-важното е, че е важен компонент в NMF.
Други такива са малки пептиди, аминокиселини, също с двойна роля за кожата.

Виж целия пост
# 71
Чудесна тема, поздравления на авторите!Доста интересни неща прочетох, много полезни  bouquet
От дълго време си търся продукт, който да предпазва косата от пресата, че доста злоупотребявам с нея.Та тези дни си взех "дфуфазен защитен лосион" на Alfaparf, като че ли не съм много доволна, но ще съм благодарна ако си кажете мнението.Освен да защитава косата от топлинна обработка, би трябвало и да спомага за трайно изправяне:

Aqua, cyclomethicone, bis-peg/ppg-20/20 dimethicone, cetrimonium chloride, parfum, peg/ppg-18/18 dimethicon, phenylpropyl trimethicone, coceth-7, ppg-1-peg-9 lauryl glycol ether, propylene glycol, peg-40 hydrogenated castor oil, benzophenon-4, imidazolidinyl urea, quaternuim-80, cetyl peg/ppg-10/1 dimethicone, panthenol, alpha-isomethylionone, polyquaternium-55, sodium dehydroaacetate, sorbic acid, sodium methylparaben, limonene, tocopheryl, acetate, citronellol, linalool, hydrolyzed wheat protein, sodium cocoyl, amino acids, tetrasodium edta, potassium dimethicone peg-7 panthenyl phosphate, ci 60730, ci 17200, orchis mascula
Така трябва да работи, но ми липсва диметиконол-а, който е с висока молекулна маса и филмира върху косъма. За изправянето служи phenylpropyl trimethicone, също и за блясък, както и peg/ppg-18/18 dimethicon. Но щом казваш (а и аз смятам така), явно не е най-доброто нещо: по-добре биха работили безводни продукти на базата на подбрани силикони и растителни масла. Моят опит е в тази насока.
Виж целия пост
# 72
Извинявай не можах да го напиша. Така е:

AQUA,BUTYLENE GLYCOL, GLYCERIN, BENZYL ALCOHOL, CARBOMER, PORTULACA OLERACEA EXTRACT, PROPYLENE GLYCOL, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL, PPG-26-BUTETH-26, PRUNUS AMYGDALUS DULCIS SEED EXTRACT, PHENOXYETHANOL, PARAFIN, TETRASODIUM EDTA, SODIUM HYDROXIDE, MICA, AVENA SATIVA KERNEL EXTRACT, HYDROLYZED WHEAT PROTEIN, MANNITOL, MELIA AZADIRACHTA CONDITIONED MEDIA/CULTURE, SODIUM POLYACRYLATE, SODIUM METYLPARABEN, ZEA MAYS EXTRACT, GLYCOGEN, OLEA EUROPAEA LEAF EXTRACT, HYALURONIC ACID, SODIUM PROPYLPARABEN, METHYLPARABEN, SODIUM ETHYLPARABEN, PUNICA GRANATUM EXTRACT, DAUCUS CAROTA SATIVA ROOT EXTRACT, CHLORPHENESIN, YEAST EXTRACT, PANAXGINSENG EXTRACT, PROPYLPARABEN, ALCOHOL DENAT, CITRIC ACID, BUTYLPARABEN,ETHYLPARABEN, CI 77491, CI 17200, CI 77891, CI  77947.

Крем за около очи:

AQVA,GLYCERIN,BUTYLENE GLYCOL,COCOGLYCERIDES, CETEARYL ALCOHOL, CAPRYLICAPRIC TRIGLYCERIDE, ETHOXYDIGLYCOL, PETROLATUM,BUTYROSPERMUM,POLYACRYLATE, PROPYLENE  GLYCOL, PHENOXYETHANOL, CARBOMER, CHLORPHENESIN, C12-15 ALKYL BENZOATE, POTASSIUM  HYDROXIDE DEXTRIN, HYDROLYZED HIBISCUS ESCULENTUS EXTRACT, MICA, DISODIUM EDTA, PUNICA GRANATUM FRUIT JUCE, THODIPROPIONIC ACID, TRIBEHEMIN, MANGOSTIN, STEARETH-20, CERAMIDE 2, OLEA EUROPEAEA LEAF EXTRACT, PEG-10 RAPESEED STEROL,2.6-DIMETHYL -7-OCTEN-2-OL, CYCLOPENTADECANONE, HEXADECANOLACTONE, ISOPROPYL MYRISTATE, TRICYCLODECENYL PROPINATE SAXIFRAGA SARMENTOSA EXTRACT, VITIS VINIFERA EXTRACT, DAUCUS CAROTA EXTRACT, PALMITOYL TETRAPEPTIDE-3, CI 77891, CI 16035, <1003595-010>.

А какво е парабени? Благодаря!


Виж целия пост
# 73
Извинявай не можах да го напиша. Така е:

AQUA,BUTYLENE GLYCOL, GLYCERIN, BENZYL ALCOHOL, CARBOMER, PORTULACA OLERACEA EXTRACT, PROPYLENE GLYCOL, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL, PPG-26-BUTETH-26, PRUNUS AMYGDALUS DULCIS SEED EXTRACT, PHENOXYETHANOL, PARAFIN, TETRASODIUM EDTA, SODIUM HYDROXIDE, MICA, AVENA SATIVA KERNEL EXTRACT, HYDROLYZED WHEAT PROTEIN, MANNITOL, MELIA AZADIRACHTA CONDITIONED MEDIA/CULTURE, SODIUM POLYACRYLATE, SODIUM METYLPARABEN, ZEA MAYS EXTRACT, GLYCOGEN, OLEA EUROPAEA LEAF EXTRACT, HYALURONIC ACID, SODIUM PROPYLPARABEN, METHYLPARABEN, SODIUM ETHYLPARABEN, PUNICA GRANATUM EXTRACT, DAUCUS CAROTA SATIVA ROOT EXTRACT, CHLORPHENESIN, YEAST EXTRACT, PANAXGINSENG EXTRACT, PROPYLPARABEN, ALCOHOL DENAT, CITRIC ACID, BUTYLPARABEN,ETHYLPARABEN, CI 77491, CI 17200, CI 77891, CI  77947.

Крем за около очи:

AQVA,GLYCERIN,BUTYLENE GLYCOL,COCOGLYCERIDES, CETEARYL ALCOHOL, CAPRYLICAPRIC TRIGLYCERIDE, ETHOXYDIGLYCOL, PETROLATUM,BUTYROSPERMUM,POLYACRYLATE, PROPYLENE  GLYCOL, PHENOXYETHANOL, CARBOMER, CHLORPHENESIN, C12-15 ALKYL BENZOATE, POTASSIUM  HYDROXIDE DEXTRIN, HYDROLYZED HIBISCUS ESCULENTUS EXTRACT, MICA, DISODIUM EDTA, PUNICA GRANATUM FRUIT JUCE, THODIPROPIONIC ACID, TRIBEHEMIN, MANGOSTIN, STEARETH-20, CERAMIDE 2, OLEA EUROPEAEA LEAF EXTRACT, PEG-10 RAPESEED STEROL,2.6-DIMETHYL -7-OCTEN-2-OL, CYCLOPENTADECANONE, HEXADECANOLACTONE, ISOPROPYL MYRISTATE, TRICYCLODECENYL PROPINATE SAXIFRAGA SARMENTOSA EXTRACT, VITIS VINIFERA EXTRACT, DAUCUS CAROTA EXTRACT, PALMITOYL TETRAPEPTIDE-3, CI 77891, CI 16035, <1003595-010>.
А какво е парабени? Благодаря!
Не са лоши, но им липсва баланс. Карбомер и МИКА за около очи не бих ползвал, вазелина е направо противопоказен. Не лепкат ли?
ПАРАхидроксиБЕНзоена киселина и нейните естери са конвенционални консерванти. 
Виж целия пост
# 74
Поздравления за прекрасната тема!
Освен Лаурил/Лаурет може да има друг мастен остатък - Парет/Pareth съм виждал.
Неговото действие също ли е толкова агресивно като на SLES?
По-добрият и мек вариант е амониевата сол на ЛЕС, казаха ми и за алуминиева, че имало.
A как се означава тя?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия