Таблица за умножение

  • 50 941
  • 49
# 15
Ето го отговора - майката иска, не детето...
Големият ми син тази есен ще бъде във втори клас. От "препатили " майки знам, че е добре още сега да почне да учи таблицата за умножение. Иска ми се да я изтегля и принтирам, но в някакъв по-привлекателно оформен вариант. Моля помагайте, в интернет нищо не открих. Благодаря предварително  bouquet
Виж целия пост
# 16
Не виждам смисъл отсега да учи таблицата. Като му дойде времето в училище ще я научи, защото я дъвчат невъобразимо много време. Рядко има дете, което да не я научи. Само се шашкате излишно и шашкате децата.
Виж целия пост
# 17
Мен маминка ми ме накара да я науча в първи клас и после ми беше много лесно.  Flutter
Виж целия пост
# 18
На мен ми хареса методът, който практикуват в училището на едно приятелско дете - да учат едновременно събиране, изваждане, умножение и деление, като прогресът е от по-простите числа към по-големите, а не първата година само събиране и изваждане и после бам! - уморението, което да се зазубри за нула време.

Принципът на умножението сам по себе си не е китайско писмо.
Научила съм детето да умножава по две и по пет, като първо известно време си играхме да броим по две, по пет и по десет. Ще усложнявам постепенно. За шест години това въобще не е сложно.
После има няколко репери, с които може да си помага - например за да умножиш дадено число по девет, най-лесно е да го умножиш по десет и после да го извадиш веднъж. 7.9 = 7.10 - 7
Но това малко по-нататък.

П.С. Не мъча детето, приятно му е.
Виж целия пост
# 19
Умножението по 9 може да се смята и на пръсти.  Laughing
Да сметнем 3.9. Разперваме пръстите на двете ръце. Свиваме третия пръст на лявата ръка(понеже умножаваме по 3). Броят на пръстите, които остават преди него(т. е. отляво), показва десетиците на търсеното произведение, а броят на пръстите след него(т.е. отдясно) - единиците.
По подобен начин може да се умножава и с други числа. Този не твърде научен метод може да окаже доста приятен, докато се въвеждат децата в дебрите на умножението и да им покаже, че то не е страшно, а - забавно.
Виж целия пост
# 20
Я, това е готино. Благодаря.
За по-големи - може лесно да се провери дали дадено голямо число се дели на три - ако сборът на цифрите му се дели на три, значи и то ще се дели. Пробвайте.

201, 3546, 9453216721011...
Виж целия пост
# 21
Радостина, виж това: http://flash.igri.bg/games/logical/multiplication_station/    - може да се упражнява като я понаучи Wink
Виж целия пост
# 22
Големия научи таблицата до 5 включително, не съм го карала другите, то почти се повтаря. Във 2-и клас не е имал проблеми с нея.
Виж целия пост
# 23
Ние пробвахме вчера ето това
http://www.free-kids-games.hit.bg/Cifri.html
беше му смешно, защото искаше да му превеждам от японски и аз естеФФФствено му направих тутакси симултантен превод в стил "Ха сега Богдан да познае колко яйца са снесли кокошките днес"  Mr. Green
Виж целия пост
# 24
На мен ми излиза Станишев, пък не знам какво сте смятали.  Laughing
Виж целия пост
# 25
На мен ми излиза Станишев, пък не знам какво сте смятали.  Laughing

 hahaha

...предизборно бе, няма лошо Mr. Green...
Виж целия пост
# 26
Ще ти споделя как у нас ние процедирахме:
Умножението го обяснявах като принцип още в първи клас, за мен схващането на принципа и целта е основно, не папагалското заучаване на таблицата. Умножението му го обясних като събиране на няколко еднакви числа определен брой пъти, показах с бонбони /у нас са на почит, затова/- в три чинии по два бонбона, в две купички по пет бонбона. Схвана удивително бързо. След това, докато сме на разходка с малкия /тогава беше бебе/, с първолака научихме най- лесното- умножение по "0", по "1", по "10" /и с огромни числа, за да види, че принципът е същият/, по "2", по "5", след това с останалите. Първо се замисляше и събираше на ум числото определен брой пъти /говоря за умножение извън 0, 1, 10 и 2/, постепенно научи наизуст отговорите, когато повтаряхме по няколко пъти една и също /т.е. когато го питах примерно колко бонбона ще имаш, ако в 3 купички ти оставя по 4 бонбона/.
Въобще не съм ползвала отпечатана таблица, когато понаучи директно започнах с текстовите задачи, отново първо също устно- "Имаш четири приятелчета, на всяко си дал по два сладоледа. Ти също си купил за себе си два. Колко сладоледа си купил общо?"
Виж целия пост
# 27
http://www.abc-bg.be/multiplication.html
ето още една игра
Виж целия пост
# 28
На мен ми излиза Станишев, пък не знам какво сте смятали.  Laughing
Laughing Няма да се учудя ако въпросният започне да се показва и в детските игри за умножение... Щом ми е задръстил пощата със странни имейли.
Аз съм си сложила линка с кокошките във Favourites и явно това ми спестява емоцията да се натъкна на неочаквани срещи от трети вид.  Mr. Green
Виж целия пост
# 29
Аз съм н амнение, че ако детето не проявява никакъв интерес към нея, не го карайте лятото да я учи. Всичко с времето си. Моят син я научи, когато си вървеше по учебен план.

На същото мнение съм. Повечето деца, които са я учили лятото я забравят през първия срок и я учат наново втория.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия